ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,547 נושאים בפורום הזה
-
- 4 תגובות
- 842 צפיות
שלום רב אחרי התלבטויות חזרנו לחפש רכב 7 מקומות (גם 6 טוב לנו) הפרמטרים החשובים , בסדר יורד, הם: בטיחות , אמינות , ואחזקה - כולל צריכת דלק. כרגע מתלבטים בין טויוטא ורסו , שברולט אורלנדו דיזל , רנו גראנד סניק דיזל ופורד S MAX כמו כן , נשמח לדעת , מה יותר חשוב בחיפוש רכב, שנה יותר מתקדמת , מספר ק"מ , איזה יד כולל סוג בעלות תודה מראש וחג שמח
הודעה אחרונה מאת rotemb, -
- 3 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
אהלן חברים, לאחרונה אני שוקל להשתדרג וחשבתי ללכת על האופציה של סקודה ראפיד שנת 2013/2014 בתקציב של כ50 אלף שח, ראיתי שיש כמה כאלה שמוצעות ביד 2 במחירים האלה. לפני שנתיים ששכרתי רכב בחול קיבלתי סקודה ראפיד ידנית מנוע בנזין והיא הרשימה אותי ממש לטובה, פה בארץ מדובר על גיר אוטומטי בלבד ואני קצת חושש מזה, מה דעתכם בנושא? לקחת? או להתרחק כמו מאש?
הודעה אחרונה מאת Yossi dashti, -
- 5 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
שלום לכולם, אני מעוניין לקנות מיצובישי לנסר ורציתי לשאול אתכם מה ההבדל בין הגרסאות מבחינת הביצועים, אבזור וצריכת הדלק. התקציב שלי הוא 30 אלף אז אני משער לעצמי ששנתונים 2011-2012 יכנסו בתקציב. הנסיעות יהיה לרוב במרכז ומידי פעם לדרום. הצורך שלי ברכב גדול הוא בעיקר נוחות הנסיעה. עוד דגמים שהתעניינתי בהם הם הונדה סיויק וקיה פורטה. אני יודע שאף אחד לא חסכוני בדלק אבל אין לי יותר מידי אופציות בתקציב הזה.
הודעה אחרונה מאת chaimv, -
- עוקב אחד
- 15 תגובות
- 5 אלף צפיות
חג שמח חברים אני מתלבט בין 2 רכבים, שאקנה אחרי החג הונדה סיוויק האצ'בק 1.8 ידני מול פיג'ו' 308 1.2Tאוטומט הרכבים בשנתונים 2014-2015 הצריכת דלק שלהם דומה, וזה משאיר אותי עם נוחות נסיעה ונהיגה קצת מהנה - אשמח לעזרה מה עדיף לי מבניהם רכב ראשון - תקציב של 50K-60K
הודעה אחרונה מאת Ron.P, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 13 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
היי, אני מעוניין לקנות רכב יחסית חדיש (עד 3 שנים בכביש) בתקציב לא גבוה, עד 45 אלף שקלים - גיר אוטומטי בלבד. מיצובישי אטראג' "מככבת" בלוחות יד 2 מבחינת עלויות , אשמח לדעת על הרכב מבחינת אמינות, מדוע הרכב נמכר במחיר כל כך נמוך, ועלויות טיפולים וחלפים.
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
- 5 תגובות
- 862 צפיות
שלום לכולם, ראינו טויוטה קורולה GLI 2004 יד שניה 159 אלף קמ, במצב מצויין, עבר בדיקה לפני קניה אבל עדיין לא קנינו. המחיר הוא 15 אלף. פחות או יותר באותו מחיר ואותו קילומטרז׳ אנחנו רואים ביד 2 ניסן אלמרה ויונדאי אקסנט 2008-2009. אנחנו משפחה עם שני ילדים, נוסעים בצפון בעליות וירידות ולפעמים למרכז. מה עדיף? להתקדם ולקנות כבר את הטויוטה קורולה 2004 או ללכת לראות ניסן אלמרה/יונדאי אקסנט חדשים יותר? תודה רבה!
הודעה אחרונה מאת אור מ, -
- 4 תגובות
- 4.6 אלף צפיות
מועדים לשמחה. דגם: פיאט פנדה ONE 2012 ידני. 73K ק"מ. אתמול פרסמתי פה תוצאות של בדיקה שנעשתה לפני שלושה חודשים ע"י החברה שהמוכר רצה לעשות איתה טרייד אין, אך הרכב שהוצע לו היה פגום והעסקה לא יצאה לפועל. אך הבדיקה, כמובן, נשארה. מכמה סיבות החלטתי היום לקחת את הרכב לבדיקה נוספת והתוצאות של שני הבדיקות לפניכם. אשמח להבהרות לגבי הבדיקות, ממה עליי לחשוש ומה לא צריך להדאיג אותי. מה כסת"ח ומה אמיתי? מה יהיו העלויות לדעתכם? בתודה רבה על העזרה. הבדיקה היום: קומפרסיה היום: בדיקה ישנה: תודה רבה לכולם! עצות יתקבלו בברכה.
הודעה אחרונה מאת ברז, -
- 6 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום חברים הייתי בימים האחרונים בכל חברות הליסינג ביקשתי רכב משפחתי עם תא מטען גדול (לא בהכרח ענק ) רכב רוב הזמן יהיה אצל האישה אז ככה שרוב הנסיעות יהיו בתוך העיר אולי 7000 קמ בשנה ביקשתי אמינות,ושנתון כמה שיותר גבוהה ההמלצות שעלו יונדאי איי 35-אישתי החליטה שהוא ענק מידי בזמן שאני כותב תפוסט-ירד מהפרק איי 25 2016 מאזדה 3 2015 קומפורט מה עדיף מבניהם ? והאם יש לכם המלצה נוספת תודה
הודעה אחרונה מאת vladclar, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 3.5 אלף צפיות
שלום, מחפש רכב אוטומטי לא גדול עם תנוחת ישיבה גבוהה, באופן שיהיה נח לאדם מבוגר להיכנס ולצאת. הכי חשוב שיהיה אמין. תקציב 60k. חשבתי על רנו קפצ'ור, אבל ירדתי בגלל עניין האמינות. המלצות?
הודעה אחרונה מאת Mike808, -
-
- 13 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
שלום! לפני קניית רכב משומש. התקציב: עד 45K. מה שחשוב לי זה שיהיה מרווח, שקט ואמין. נסועה בערך 25000 בשנה, הכל בין עירוני. צריכת דלק קצת פחות רלוונטית. חשבתי על מונדאו עד 2013, קאמרי עד 2010 או B4 עד 2012. לאחר קריאה מעמיקה בפורום על סיפורי הזוועות של המונדאו (אוטומטיק1 עם הטורבו ועוד..) נראה לי שהוא יורד מהפרק. או אולי לא? אשמח לשמוע דעות נוספות, תודה
הודעה אחרונה מאת אסףפ1583440736, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
אחרי שהלאון נמכרה (יש כבר זכרון דברים), אני זקוק לרכב קטן, כ3.5 מטרים. אני עובר לגור ברמת גן ברחוב שאין הרבה חניות ורוב הזמן אני בכלל מתנייד עם קורקינט חשמלי ויש לי הסעה לעבודה, אבל בגלל שבכל זאת חייב רכב לימים גשומים, סופי שבוע או סתם לצאת לדייט עם מישהי אז אני מחפש לי משהו קטן אבל שיהיה לו גם ערך מוסף כלשהו, שיהיה לי כיף להכנס לרכב. התקציב הוא כ60K והמועמדות שנכנסות לתקציב הן 1.ABARTH 500C רובוטית,שנת 2010-12 יד 3 או 4 לפחות. עם כ80 אלף ק"מ. נסחרות ב60-65 אלף ש"ח 2.FIAT 500C מנוע 1400, רובוטית שנת 2013 יד ראשונה או שניה עם כ75 אלף ק"מ נסחרות ב50K. שנת 2010 אפשר למצוא גם ב35K MINI COOPER.3 שנת 2010-12 יד שניה או שלישית עם כ80 אלף ק"מ נסחרות ב60 אלף ש"ח 4…
הודעה אחרונה מאת bar72, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
היי לכולם. אשמח לקבל ייעוץ מחברי הפורום שיעזור לי לקבל החלטה. פריוסהדור הרביעי משנת 2016, עשה 85000 ק״מ. עבר תאונה בחזית ונפגעה השלדה. התאונה לפי מכון הבדיקה לא פוגעת בבטיחות הרכב אך מורידה את הערך. האם אפשר להעריך בכמה הערך של הרכב יורד? תודה לעונים
הודעה אחרונה מאת חולגי, -
-
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
האם יש בעיות מיוחדות שכדאי לשים לב אליהן בשנתון כזה? (נסועה עד כה - כ95 אלף ק"מ). בהנחה שהבדיקה בסדר, האם הפחתה של 15% מהמחירון סבירה? - כמובן שברור שהמחיר תלוי במו"מ בין מוכר לקונה, אבל ארצה לדעת סדרי גודל.
הודעה אחרונה מאת green, -
-
פיקנטו (נערך) 1 2
מאת bar201-
- אחראי פורום
- 24 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
נסעתי לראות שני רכבים. שניהם קיה פיקנטו, שני הרכבים נוסעים בסדר גמור. שני הרכבים טופלו במוסך מורשה קיה, ובשני המקרים למוכרים אין תיעוד של היסטוריית טיפולים - וצריך להשיג את התיעוד. מבחינת שנתון ויד אותו דבר, הק"מ בשני המקרים בסדר גמור רכב 1 שנתון: 2014 ק"מ: 30K (עזבו שזה נמוך משמעותית מהשני, בשני המקרים הם נמוכים מספיק). יד: שנייה (01) טסט כמעט לשנה. המוכר מתחייב שלא היו תאונות, יש קימוט (מכת פח) קטנטן מאחורה בצד שמאל בקצה הרכב לקראת הטמבון) בגודל של כף יד. לא משהו רציני, ולא מבחינים בזה ביומיום ואני כנראה ארצה ליישר את זה. מבחינת צבע הצבע נחמד אבל לא עפתי עליו (הכוונה לגוון הרכב עצמו ולא שיש בעיות של צביעה או משהו) הרכב היה מלוכלך (לא משהו מטורף…
הודעה אחרונה מאת Alf3, -
-
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 853 צפיות
היי לאחר שלוש שנים הגיע הזמן להחליף את רכב הליסינג מהעבודה הכיוון הוא היברדי בגלל ההטבה של ה- 500 ש"ח שמעניקה המדינה (מישהו יודע אם ההטבה הזו צפויה להסתיים בקרוב?) רוצים רכב קרוסאובר אז על הפרק טויוטה CHR אשמח לשמוע איך הרכב מבעלי ניסיון או מי ששמע הרכב הוא עם דלקן וטיפולים אז אין חשיבות לשום דבר מעבר לחווית הנהיגה / האבזור ברכב פרטים טכניים: ברכב יש בדרך כלל עד 2 נהגים (אז מבחינת תא מטען לא תהיה בעיה לכופף את המושבים מאחורה) כ- 150 ק"מ נסיעה (הלוך חזור) לירושלים אשמח לשמוע גם הצעות אחרות, אבל עד 120,000 ש"ח (במידה ולא היברידי) כי מיותר לשלם יותר מזה על שווי שימוש גבוה תודה רבה
הודעה אחרונה מאת ntd, -
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 979 צפיות
אהלן לאחר בירורים אני רוצה לקנות את הפורטל 2018 0 ק״מ הייתי שמח לדעת איך הרכב? אמין? אוכל דלק? איך האבזור שלו? (יש מצב שהוא מגיע בלי מסך מולטימדיה?!) ובכללי על הרכב עצמו אם אתם ממליצים עליו ומה נקודות התורפה שלו.. ממש תודה לעוזרים
הודעה אחרונה מאת Shlomi Ashkenazi, -
- 1 תגובות
- 751 צפיות
שלום רב האם למישהו יש מידע לגבי המועד הצפוי להתחלת השיווק של קיה סיד סטיישן החדשה בישראל? תודה
הודעה אחרונה מאת itsik170, -
- 3 תגובות
- 728 צפיות
היי, במסגרת חיפושיי אחרי קליאו שמורה רמת גימור קולקשן בצבע שחור עם אדום 1200 טורבו הגעתי למסקנה שבתקציב שלי נכנסים שנתונים 2013, 2014 וקצת מ2015. מעניין אותי לדעת אם יש הבדלים כלשהם בין השנתונים? אפילו הקטנים ביותר יש הבדל כלשהו? ההתלבטות שלי היא האם לקנות אחת 2014 או 2015 עם קילומטראז' יחסית גבוה 80000-100000 או לדוגמה ללכת על אחת שנת 2013 עם 50000 קילומטראז'... מה דעתכם? מצד אחד קורץ לקנות שנתון גבוה יותר ומצד שני קילומטראז' נמוך הוא יתרון לשנתון הנמוך יותר. מבולבל...
הודעה אחרונה מאת Naor10, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 14 תגובות
- 3.7 אלף צפיות
שלום, אני שוקל לרכוש רכב ממכרה. הרכב ישמש כרכב שני. מדובר במאזדה 2 Dynamic שנת 2009 עם 68,000 ק"מ בלבד. הרכב מיד ראשונה, נקי מתאונות וכן המחיר הנקוב סביר בהחלט. לכאורה - עסקה משתלמת. ההתלבטות נוגעת לעניין הצבע החיצוני. ניכר כי הצבע דהה מאוד באזור מכסה המנוע והגג, כשבאזורים ספציפיים נראה כי הצבע מעט מתקלף. אינני מוטרד מן המראה של הרכב, אבל השאלה היא האם מדובר בעניין אסטטי בלבד או שקיים חשש כי העניין יתפתח למשהו חמור יותר, כגון פגיעה משמעותית בפח. תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת Alkash, -
-
המלצה לרכב עד 17k
מאת Krd-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 577 צפיות
שלום לכולם, זקוק להמלצה לרכב בתקציב שצויין. נסועה של סביבות 800 ק"מ בחודש בתוך העיר ובערך פעם בחודש מחוץ לעיר. חשוב שהרכב יהיה אמין ככל האפשר, צריכת דלק לא רלוונטית, אם יהיה זריז או יחסית חזק זה יהיה בונוס ממש נחמד. אפשר גם ידני, לא מקובע על קטגוריה מסויימת. תודה
הודעה אחרונה מאת Krd, -
-
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום חברים לצערי הרכב החדש הראשון שקניתי בזמנו (מאזדה ספיריט 2016) נגנב לפני כמה חודשים ועדיין לא קניתי רכב אחר, גם קצת מפחד וסלידה משוק היד שניה. חשבתי לחכות לדגם החדש של מאזדה שאמור לצאת בארה"ב בסוף השנה, אך כמובן לא ניתן לדעת מתי יגיע ארצה. רציתי לשאול מה דעתכם לגבי קניה של אותו דגם שהיה לי בשנתונים 2014-2016 לתקופה קצרה יחסית, עד שהדגם החדש יגיע לארץ, מעריך שלפחות לחצי שנה-שנה. האם זה מהלך סביר או שלא הכי חכם? יש חלופות יותר הגיוניות? תודה רבה על העזרה!
הודעה אחרונה מאת shai82, -
-
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 706 צפיות
ברשותי אוקטביה 2007 דיזל מספר שנים ונסעתי בה מעל 100,000 ק"מ, סך הכל אני מרוצה מהרכב (תא מטען גדול, מרווח מבפנים, חסכוני בסולר, מומנט מצויין, אמינות מעולה, ואפילו הרגשה "וואגית-יוקרתית"). עם השנתון אין מה לעשות ובשלב מסויים זהו הגורם העיקרי לפזול לשדרוג (לעלות בשנתון או לעלות ברמת הרכב הכללית). התקציב אינו מוגדר, נניח 50-70 אלף ש"ח תוספת בטרייד אין. הבעיה שאני פשוט לא מצליח למצוא סוג רכב ברמה של האוקטביה הנוכחית שלי ובדקתי מספר סוגים שונים של רכבים. המסלול הקל הוא לקנות עוד אוקטביה אבל DSG7 כמובן לא בא בחשבון, אוקטביה עם DSG6 תהיה יקרה או ישנה מדי. ג'יפונים מעולם לא היו בכיוון, כי אם זה לא באמת רכב שטח אז מה הטעם? אולם לאחרונה נתקלתי במספר ניסאן קשקאי 2015 …
הודעה אחרונה מאת Freak_Miky, -
- 0 תגובות
- 436 צפיות
האם ניתן להעביר הלוואת מימון על רכב לקונה אחר . כמובן כולל העברת השיעבוד. הרעיון למנוע את פירעון ההלוואה ולקיחת חדשה (תהליך מסורבל ומעיק) תודה לעונים
הודעה אחרונה מאת dl1000, -
- 7 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלוםהתקציב שלי בין 45000 ל50000.שוקל לקנות רכב יונדאי i25 1.4 או 1.6 מה מהם מומלץ.הרכב ישמש לנסיעה בעיר בעיקר ומעט מחוץ לה.האם יש אוטו נוסף המומלץ בתקציב הזה.תודה מאיר
הודעה אחרונה מאת Jack_Bristow, -
-
- אחראי פורום
- 16 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
בבדיקה של אוויס לקיה ספורטאז 2015 ישנם תקוני מרכב משמעות נמוכה= תקוני מרכב וצבע מעיכות ושריטות בצבע+ פגמים נזק לפגושים. הרכב 68000 קילומטר, בטיפול 60 הוחלפו מסננים וצמיג. המסננים הם של יונדאי בכלל. בהיסטוריית טיפולים לרכב בוצע טיפול 15 אחרי זה 30 ואז 45 ואז 60. חוץ מזה הוחלפו צמיגים ובלמים אחוריים וקדמיים. והיה איזה תיקון בתא מטען. הרכב היה רשום כהשכרה/ החכר זה ליסינג? מה דעתכם על הרכב?
הודעה אחרונה מאת Nati Malka, -
-
- 0 תגובות
- 484 צפיות
שלום חברים, אח שלי מעוניין לרכוש ריינג רובר איבוק, הציעו לי משום מה בחברה את דגם הדיזל 180 כוח סוס, האם זה הדגם הטוב ביותר בקטגוריה? אודה לכם על סקירה טובה לגבי הביצועים ועל אמינות הריינג בשלב זה, הוא מוציא לא מעט כסף אז עדיף על משהו יחסית אמין. תודה רבה לכם
הודעה אחרונה מאת IMILANO, -
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
מועדים לשמחה. מדובר בפיאט פנדה ONE (הדגם החדש) משנת 2012. 72K ק"מ. מה משמעות התוצאות? מה כסת"ח? מה העלויות המשוערות לדעתכם? וכמובן, כמה קריטי? אשמח לעזרה.
הודעה אחרונה מאת Potato, -
-
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 908 צפיות
אהלן, בהמשך לשרשור הקודם, אני רוצה לרכוש סופר מיני לתקופה של 5-7 שנים, לזוג + ילד שבטח יבוא מתישהו בזמן הזה. אני מתלבט מה נכון מבחינה כלכלית: לרכוש סופר-מיני עם טורבו (כנראה 208? חושש מ DSG) בת 2-3 בעלות של 50K-60K או רכב אטמוספרי ישן יותר (סוויפט? פיאסטה? אחר?) בעלות של 20K-40K. הרכב חייבל היות אוטומטי, נסועה יומית של כ-30 ק"מ בינעירוניים לעבודה + נסיעות סופ"ש / מזדמנות + נסיעה פעם בשבוע רחובות-חיפה-רחובות. הרכב צריך להיות נוח ונעים לנסיעות ארוכות ובטיחותי, אבזור ו"יוקרתיות" פחות חשובים. כרגע אני נוהג על 206 1.6 ידנית שמתחילה לבקר במוסך יותר מדי אבל מבחינת הרכב עצמו (גיר-מנוע) ונוחות נסיעה היא מספקת בהחלט - לא הייתי רוצה לרדת ברמה. בשיקול של בלאי, צריכת …
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
לקסוס LS460
מאת ari C5- 0 תגובות
- 885 צפיות
שמתי לב שהמכוניות המפורסמות ביד 2 הן בשתי רמות גימור שונות: Luxury או Premium. מישהו יודע מה ההבדל מבחינת מפרט?
הודעה אחרונה מאת ari C5, -
-
- אחראי פורום
- 33 תגובות
- 6.9 אלף צפיות
לכל החברה שמבינים פה אני באמת בענייני רכבים לא מבין כלום. מחפש רכב קטן וחסכוני מבחינת דלק ושיהיה כמה שפחות בעייתי שלא יהיה הרבה טיפולים במוסך אין לי זמן וכוח לזה ובטח לא תקציב לזה התקציב הוא בין 20-25אלף שקל אשמח להמלצות וקצת הסברים מה ההבדל בין לקנות רכב מיד 2 מבנאדם פרטי ללקנות מליסינג רכב יד 2? מה עדיף? הבנתי בליסינג שזה יותר זול אשמח להמלצות בכל מקרה הצרכים הם: הצרכים הם: אוטומט. חסכוני בדלק אמינות רכב קטן ועוד משהו אחרון שחשוב רכב שהערך שלו לא ירד דרסטית למשל אם אני קונה ב 20 אלף שקל ומוכר אחרי שנה או שנתיים שהערך שלו לא ירד בחצי או יותר(רכב שהערך שלו נשמר+-).
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
מי מחובר 26 משתמשים רשומים, 5 אנונימיים, 412 אורחים (הצג רשימה מלאה)
