Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6837 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היוניט חום הפסיק לעבוד לי הערב השמש שקעה וכבר היה חשוך לחלוטין ,אבל תמיד כשיש בעיה ברכב אני לא נח ולא שוקט עד שאני מאתר אותה אפילו בשעות הלילה ,טוב אז אחרי שווידאתי שאין מתחת למכסה מנוע כפתור on/off :-P שנכבה במקרה , התחלתי לעבוד..בדקתי בעין את החיווט מהצמה הוא נראה תקין , בדקתי קצרים בעזרת מולטימטר

לא היו קצרים .

פניתי לספר הדיאגנוסטיקה של הרכב

בדקתי התנגדות על היוניט והיא חרגה מהרשימה בטבלה המצורפת למטה

חרף העובדה שזאת שעת לילה ואין חנויות חלפים פתוחות בשטח , לקחתי מפתח 21 והתחלתי לסובב שמאלה ימינה את הבורג של היוניט בתקווה שיקרה משהו , ואכן קרה , ההתנגדות ירדה בהתאם לטמפ' המצויה , והחיישן התחיל לעבוד

האם כדאי להחליף את היוניט בכ"ז , או להשאיר עד שהוא יחדל לעבוד לגמרי?

איך אתם מסבירים את התופעה?

 

מצ"ב טבלת התנגדויות לפיה עבדתי:

 

שימו לב לפסקה האחרונה בספר דיאגנוסטיקה : אם היוניט לא עובד ,המחשב יניח טמפ' עבודה גבוהה ויאחר את ההצתה , וכך המנוע יעבוד בנצילות נמוכה יותר

מישהו יכול להסביר למה?

123.jpg

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם

אם הבנתי נכון ממה שאתה מספר שהיוניט חום אצלך לא תקינה וגם כך שעון החום , ויש ההבדל בין היוניט חום מנוע לחיישן טמפ' אשר הצגת בתמונה אנא הסבר בדיוק מה הבעיה היוניט חום מנוע או חיישן טמפ'?

השעון חום אצלך עובד?

פורסם

לפי דפי הדיאגנוסטיקה החיישן שמפעיל את המד חום נקרא

engine coolent temperture sensor

החיישן מראה התנגדות שונה בכל טמפ' של הנוזל קירור

לפי זה עבדתי

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם

ברכבים מובקרי מחשב קיימים 2 חיישנים:

האחד, חיישן חום מנוע (לשעון חום שנמצא בלוח השעונים) ולרוב מדובר בחיישן קטן למדי עם יציאה לחוט אחד.

 

השני, לרוב עם 2 יציאות ומעלה, שהוא חיישן טמפרטורה. במכוניות הישנות מדובר בחיישן הידוע בכינויו "יוניט מאורר" או "חיישן מאוררים". באותן מכוניות ישנות שאינן מבוקרות מחשב מדובר בחיישן פשוט שיושב על הרדיאטור וסוגר מעגל מטמפרטורה מסויימת עד טמפרטורה מסויימת.

במכוניות מבוקרות מחשב (כמו המקרה הזה - ואותו דבר גם בסובארו מוזרקות) מדובר בחיישן שמשדר התנגדות מסויימת למחשב בהתאם לטמפרטורה. המחשב נותן את הפקודה לממסרי המאווררים מתי לפעול ומתי להפסיק.

 

בניגוד למה שהיה פעם (יוניט מאורר שמותקן ברדיאטור) היום היוניטים הללו מותקנים בראש המנוע או קרוב לטרמוסטט בשביל למנוע מצב שחיישן שמותקן ברדיאטור (שעלול להסתם) לא ידליק את המאוררים בזמן.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

ברכבים מובקרי מחשב קיימים 2 חיישנים:

האחד, חיישן חום מנוע (לשעון חום שנמצא בלוח השעונים) ולרוב מדובר בחיישן קטן למדי עם יציאה לחוט אחד.

 

השני, לרוב עם 2 יציאות ומעלה, שהוא חיישן טמפרטורה. במכוניות הישנות מדובר בחיישן הידוע בכינויו "יוניט מאורר" או "חיישן מאוררים". באותן מכוניות ישנות שאינן מבוקרות מחשב מדובר בחיישן פשוט שיושב על הרדיאטור וסוגר מעגל מטמפרטורה מסויימת עד טמפרטורה מסויימת.

במכוניות מבוקרות מחשב (כמו המקרה הזה - ואותו דבר גם בסובארו מוזרקות) מדובר בחיישן שמשדר התנגדות מסויימת למחשב בהתאם לטמפרטורה. המחשב נותן את הפקודה לממסרי המאווררים מתי לפעול ומתי להפסיק.

 

בניגוד למה שהיה פעם (יוניט מאורר שמותקן ברדיאטור) היום היוניטים הללו מותקנים בראש המנוע או קרוב לטרמוסטט בשביל למנוע מצב שחיישן שמותקן ברדיאטור (שעלול להסתם) לא ידליק את המאוררים בזמן.

 

איציקהחיישן חום מנוע הוא זה שבעייתי :? (2 חוטים)

החיישן השני הידוע בכינויו יוניט מאוור ,אכן יושב קרוב לטרמוסטט (4 חוטים) ומפעיל את המאוורר בהתאם לטמפ' נוזל הקירור (אצלי זה מ-75 מעלות )

 

איציק , הטרמוסטט נפתח מיכנית לחלוטין , ללא קשר ליוניט המאוורר תקן אותי אם אני טועה

ומה ייתן לי אינדיקציה שהטרמוסטט לא נתפס חס וחלילה ?

רק השעון חום ,כן ?

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם

אם הבעיה אצלך היא בשעון החום אז היוניט חום מנוע לא תקינה או השעון עצו או נתק בחוטים באמצע

והדיאקנוסטיקה שביצעתה היא ללחיישן טמפ' שאין בכלל קשר בין אחד לשני ובמיוחד ברכב שלך פורד אסקורט שבתמונה אם אני מעריך נכון.

שעון חום- לבדיקה הנכונה ביותר יש לקשר בין שני החוטים המחבר שמתחבר ליוניט כאשר בסוויץ' דלוק אם השעון חום ולראות אם השעון חום עולה אז היוניט לא תקינה ואם לא אז או העון לא תקין או יש נתק בחוטים שלגבי זה יש לבדוק את הרציפות של החוטים .

 

חיישן טמפ'- הבדיקה היא לפי התנגדות אתה ביצעת ולבדוק שמגיע לחיישן 5 V אחרי סוויץ' (והאם כאשר הרכב קר הוא עומד על 1500 טורים?)

פורסם

אכן, האינדיקציה מבחינתך לזה שהטרמוסטט לא נתפס היא השעון חום.

 

מעבר לזה אם השעון חום לא מתפקד אבל המאווררים מתפקדים כרגיל, ייתכן ורק היוניט חום דפוק והוא מטעה אותך. צריך לבדוק האם המים רותחים והאם יש סימני התחממות יתר על המידה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
אם הבעיה אצלך היא בשעון החום אז היוניט חום מנוע לא תקינה או השעון עצו או נתק בחוטים באמצע

והדיאקנוסטיקה שביצעתה היא ללחיישן טמפ' שאין בכלל קשר בין אחד לשני ובמיוחד ברכב שלך פורד אסקורט שבתמונה אם אני מעריך נכון.

שעון חום- לבדיקה הנכונה ביותר יש לקשר בין שני החוטים המחבר שמתחבר ליוניט כאשר בסוויץ' דלוק אם השעון חום ולראות אם השעון חום עולה אז היוניט לא תקינה ואם לא אז או העון לא תקין או יש נתק בחוטים שלגבי זה יש לבדוק את הרציפות של החוטים .

 

חיישן טמפ'- הבדיקה היא לפי התנגדות אתה ביצעת ולבדוק שמגיע לחיישן 5 V אחרי סוויץ' (והאם כאשר הרכב קר הוא עומד על 1500 טורים?)

סורי , לא הבנתי כלום ממה שכתבת

 

כפי שאיציק ציין , יש שני חיישנים המפעילים אלמנטים שונים אז על מנת למנוע בלבול :

חיישן חום X: מפעיל מאוורר בטמפ' מסויימת (תקין)

חיישן חום Y : מפעיל את שעון החום על לוח המחוונים על מנת לתת חיווי על טמפ' נוזל הקירור שבמנוע .(לא היה תקין הערב)

החיישן Y לא עובד בצורה תקינה , לכן פעלתי לפי הספר ובדקתי את ההתנגדות שלו שהייתה גבוהה מידי (192 קילו אוהם), שיחקתי קצת עם ההברגה של החיישן הזה , והוא חזר לעבוד

והראה את הטמפ' המצויה ואת ההתנגדות הרצויה עבור הטמפ'

בנוסף יש לציין שאני התקנתי את חיישן ה-X הכי נמוך שיש לרכב שלי , שמפיל את הוונטה כבר ב-75 מעלות , על מנת לשמור על טמפ' עבודה נמוכה ברכב .

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם

השעון חום בלוח המחוונים לא עלה , כלומר לא הראה סימני חיים על אף שהמנוע היה בטמפ' העבודה שלו והוונטה פעלה

 

וחיבור אוהמטר על החיישן חום הראה התנגדות גבוהה מידי , חרג מהסקאלה של ההתנגדויות

על טמפ של 0 מעלות , החיישן אמור להראות כשהמנוע כבוי בין 88-102 קילו אוהם וככל שהטמפ' עולה ההתנגדות אמורה לרדת

 

במצבו התקול הוא הראה 200 קילו אוהם, ולכן הסקאלה על לוח המחוונים לא זזה

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם

אני לא יודע מה קרה שם בדיוק בזמן שנגעת בחיישן והכל הסתדר - אבל העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך היא במידה והחיישן עצמו דפוק (ואין בעיית חיווט שגרמה לתופעה ובדקת התנגדות ישירות מהחיישן עצמו ואתה בטוח ב 200% שהחיישן הוא בעייתי) זה לקנות חיישן חדש ולישון בראש שקט.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

במכוניות עם הזרקת דלק מתחילת שנות ה 90 (במאה שעברה) היו אפילו 3 חיישני טמפרטורת מיים:

1. חיישן להפעלת מד חום מנוע.

2. חיישן טמפ' מיים למחשב הזרקת דלק עבור מע' הזרקת הדלק.

3. חיישן (גדול) להפעלת מאורר רדיאטור, הידוע בכנויו "יוניט" או "אלמנט" למאורר.

במכוניות המודרניות בהן יש מחשב מרכב (מחשב מרכזי) המחלק נתונים בין כל מחשבי הרכב, יש רק חיישן אחד לכל המטרות וזהוא חיישן טמפ' מיים של מע' ההזרקה ומנתוניו מופעלות כל המע' כולל לעגכון מחשב הילוכים אוט' (החלפות הילוכים שונות כשהמנוע קר או חם).

בברכה - רפי לין :-)

פורסם
השעון חום בלוח המחוונים לא עלה , כלומר לא הראה סימני חיים על אף שהמנוע היה בטמפ' העבודה שלו והוונטה פעלה

 

וחיבור אוהמטר על החיישן חום הראה התנגדות גבוהה מידי , חרג מהסקאלה של ההתנגדויות

על טמפ של 0 מעלות , החיישן אמור להראות כשהמנוע כבוי בין 88-102 קילו אוהם וככל שהטמפ' עולה ההתנגדות אמורה לרדת

 

במצבו התקול הוא הראה 200 קילו אוהם, ולכן הסקאלה על לוח המחוונים לא זזה

אם השעון חום אצלך לא תקין תבצע את הבדיקה שכתבתי לך למעלה.

ברוב המקרים היוניט לא תקינה!!

  • שנתיים מאוחר יותר...
פורסם

אני מצטער שאני "עולה על הגל" בשרשור הזה, אך אני עוקב אחריו באדיקות כי גם לי יש בעייה דומה, ככל הנראה הפעלת מאווררים מאוחרת.

 

בנוגגע לחיישנים שציינתם (בדגש על דבריו של מר רפי לין היקר), אצלי ברכב (שנת 95 מוזרק, תמונה מימין) יש חיישן בסעפת יניקה (לשעון חום מנוע -חוט אחד), יש חיישן 3 מגעים ברדיאטור (הפעלת מאווררים ב-2 מהירויות), ויש עוד 2 חיישנים (אחד 2 מגעים והשני שלשה) הנמצאים על פלאנצ' מים עליון-צמוד לראש מנוע.

איך אני יודע בוודאות איזה חיישן בודק מה? ומי מהם תקול?

בעמידה האוטו מגיע לכ-105 מעלות עד שהמאווררים מתחילים לפעול (אם בכלל), או שנדלקת נורת חום מנוע.

היום בנסיעה מאומצת בהרי הגליל שוב האוטו התחמם (עזר רק קיצור ישיר של החיבור ליוניט שעל הרדיאטור על מנת להפעיל את המאווררים במהירות גבוהה).

 

שוב סליחה על ההתפרצות לשרשור (מקסימום המנהלים יעיפו אותי לשרשור חדש :oops:)

 

נ.ב- זה מנוע 2 ליטר, אני חושב שהוא קיים גם בפאסאט ובגולף בשנתונים דומים.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם

1. תקווה שלא יאכלו אותך על שהקפצת שרשור כזה ישן (2005)

2. אני לא מכיר את מערכת הקירור של הרכב הנ"ל, אבל יכול להיות השרשור לגבי הצרפתיות יעזור: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=172495&highlight=%D7%94%D7%AA%D7%97%D7%9E%D7%9E%D7%95%D7%AA+106

 

אני אישית ישמתי את הפתרון (נגד 150 אום על החוט האדום של היוניט חום)

והוא עובד לי מעולה.

כל זאת בכמובן בתנאי שכבר בדקת הכל:

שטיפת רדיאטור, טרמוסטת, יוניט תקין, הרכב לא מאבד מים, נוזל קירור יעודי, מאווררים לא עובדים הפוך, משאבת מים תקינה, וכל החברה האלה..

 

בהצלחה :)

×
×
  • תוכן חדש...