Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Zeekr 7X | הרכב המפתיע של השנה?


Ragnar

פוסטים מומלצים

מכובדיי,

 

בחודשים האחרונים נחשפתי לאחד הרכבים היותר מסקרנים בעיניי אשר צפויים להגיע ארצה במהלך השנה (השמועות מדברות על הקיץ הקרוב), הלוא הוא הזיקר 7X

SUV עמוס בטכנולוגיה ועם ביקורות די טובות ברחבי הרשת, בינתיים רק בסין. הרכב כבר הושק (לרכישה) בכמה מדינות באירופה במחירים באזור המחירים של 50-60 אלף אירו ~

 

אחד מהדברים היותר מסקרנים בו היא היכולת (לפחות על הנייר) לטעינה סופר מהירה על בסיס פלטפורמת 800v עדכנית

לטעמי, במידה והרכב יתומחר בארץ בתמחור זהה / קרוב לזה בהולנד למשל, זאת תהיה אחת הרכישות היותר טובות בשוק החשמליות המקומי וזה רכב ששווה שרשור עליו

 

עם זאת - כבר קראתי לא מעט תגובות של אנשים שמתיימרים להיות "יודעי דבר" שמעריכים שהתמחור שלו בארץ יהיה גבוה משמעותית מול זה באירופה (270 אלף ש"ח וצפונה), מה שעשוי להיות די מאכזב

 

 

מטה תמונה של הרכב נצפה בארץ. חבל שלא רואים את המספר...

 

image.thumb.jpeg.fe3032529f84722133fe120d535f11ea.jpeg

עריכה אחרונה על ידי Ragnar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שיש בארץ עמדות עם הספק כל כך גבוה, ועד כמה שזה נחמד גם קצב טעינה של 250V זה מספיק לחלוטין (ושוב, אני לא מכיר עמדות שבפועל מגיעות לקצבים כאלו) ולכן מעשית זה לא אמור להיות deal breaker. 

מה שכן, זיקר מביאים אחלה מוצר אז בכל מקרה יש למה לחכות....

 

 

אגב, זה לא הרכב הראשון עם 800v 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 11 דקות, GTאי כתב:

כמה שזה נחמד גם קצב טעינה של 250V זה מספיק לחלוטין

 

אכן. ישנה איזו תחרות בין היצרנים השונים מסין למי יש את הטעינה הכי מהירה. BYD לדוגמה תציג בקרוב טעינה ב-1000V אך כדי להשיג את זה צריך לחבר את הרכב לשני מטענים במקביל וגם זה עם עמדה מיוחדת שלהם. אקספנג הציגה לאחרונה ב- G6 המחודש טעינה מהירה במיוחד אבל בשביל זה חייבים עמדה שלהם שיכולה לספק עד 800kW. עם טווח הנסיעה שמרצדס הציגה עם ה- CLA החדשה, וואלה אני רוצה הפסקה של חצי שעה לפחות לאחר נסיעה של כ-800 ק"מ (גם אם בפועל זה יהיה כנראה קרוב יותר ל-650 עד 700 ק"מ). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שכיום אין מטען שטוען בטעינה כזאת מהירה, לא אומר שבעתיד לא יהיה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לטעינה, הוא מציע חבילה די מעניינת במחיר אטרקטיבי (באירופה לפחות)

ימים יגידו אם גיאו מוביליטי תהפוך אותו לג'וקר שלה, כי אם יתומחר מעל רבע מיליון ש״ח האוניה יכולה להמשיך הלאה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, yoav911gt2 כתב:

חסכת לי לבדוק מה זה. לא מצאתי פריים שרואים בו את המספר בצורה ברורה. 

 

היכן צולם? נראה באזור שורק

 

השגתי את המספר של הרכב מהתמונה שצירפתי בשרשור:

 

 

image.thumb.jpeg.bdddef5e9182d0d9419db34598a69e51.jpeg

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
בתאריך 16.3.2025 בשעה 22:42, Supertigre כתב:

 

 

אכן. ישנה איזו תחרות בין היצרנים השונים מסין למי יש את הטעינה הכי מהירה. BYD לדוגמה תציג בקרוב טעינה ב-1000V אך כדי להשיג את זה צריך לחבר את הרכב לשני מטענים במקביל וגם זה עם עמדה מיוחדת שלהם. אקספנג הציגה לאחרונה ב- G6 המחודש טעינה מהירה במיוחד אבל בשביל זה חייבים עמדה שלהם שיכולה לספק עד 800kW. עם טווח הנסיעה שמרצדס הציגה עם ה- CLA החדשה, וואלה אני רוצה הפסקה של חצי שעה לפחות לאחר נסיעה של כ-800 ק"מ (גם אם בפועל זה יהיה כנראה קרוב יותר ל-650 עד 700 ק"מ). 

חייב לומר שמאד מוזרה בעיני התחרות הזו - מי טוען יותר מהר. כחזות הכל.

הרי ממילא ידוע שכל הסוללות כיום (ועד שנגיע למצברי SOLID STATE) מאד לא אוהבות טעינות מהירות, כך שביומיום עדיפה תמיד

טעינת AC על פני DC מהירה.

בנוסף - טעינה מהירה עולה בארץ בערך פי 4 מטעינה ביתית. אז גם מבחינה כלכלית זה פשוט רעיון גרוע ביומיום.

לכן ההיגיון מחייב שטעינות מהירות יתבצעו רק מתי שממש צריך, ולא באופן תדיר.

אז בשביל מה כל ההייפ זה? בשביל כמה פעמים בשנה שבהן ממש חשוב לחסוך עוד 10 דקות?... מוזר.

 

אגב, ב-BYD SEAL שלי יוצא לי להסתייע בטעינת DC בערך פעם בחודש (בנסועה שנתית של 40,000 ק"מ, כן?...).

נכנס לתחנה כמו שיש ביקום למשל, מתחבר, קונה כוס קפה באלונית הצמודה, גומר לשתות חצי כוס, מנתק - וממשיך הביתה לגליל.

באמת שלא משנה לי אם המטען "הרביץ" את כל 150KW שהרכב שלי יודע לקבל, או רק 80KW כי היה לי שותף למטען. אני יודע שבחצי כוס קפה 

אני טוען מספיק כדי להגיע הביתה. זה קצת כמו ההוא שלא מעניין אותו בכמה עלה מחיר הדלק - הוא תמיד טוען ב-150 ש"ח...😉

  • אהבתי 3

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון המשמעותי של טעינה ציבורית מהירה הוא למי שאין לו אפשרות לעמדת טעינה ביתית ויסתמך רק על טעינה ציבורית.

 

הסוללות של הסינים מותאמות כבר עכשיו לטעינה מהירה כזאת (כמובן שזה עדיין פחות בריא להן).

 

אבל גם למי שיש עמדת טעינה ביתית ישמח לטעון בזמנים קצרים כמו רכב דלקי ולא כמה עשרות דקות (ועוד זמן נוסף של המתנה לעמדת טעינה פנויה לעתים), אפילו אם זה רק כמה פעמים בשנה. וכמובן שיש כאלו שאצלם זה הרבה יותר מכמה פעמים בשנה אפילו אם יש להם עמדת טעינה ביתית.

 

ולגבי זיקר x נראה רכב פצצה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי bigzoltar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 3 שעות, bigzoltar כתב:

היתרון המשמעותי של טעינה ציבורית מהירה הוא למי שאין לו אפשרות לעמדת טעינה ביתית ויסתמך רק על טעינה ציבורית.

 

המשמעות האמיתית של המשפט הנ"ל היא שלא מתאים למישהו כזה רכב חשמלי.

לשלם 2.50 ש"ח לקווט"ש בטעינה מהירה במקום 0.62 ש"ח/קווט"ש בבית?  מאיין את היתרון המשמעותי ביותר של חשמלית.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכולת טעינה מהירה זה לא רק האפשרות לחסוך 10 דקות חמש פעמים בשנה. קודם כל, גם מי שנוסע הרבה פחות ממך בשנה עדיין יכול להיות זקוק לטעינה מהירה בתדירות הרבה יותר גבוהה. קח בחשבון שיש איזה 2-3 מדינות גדולות יותר מישראל, ונסיעות לטווחים של מאות ק"מ בתדירות גבוהה, ולא תמיד עם חזרה יומית לעמדה הביתית, הן לא נדירות. מניסיון, נדידה למרחקים של מאות ק"מ ויותר - לפעמים למדינות שכנות -  בסופ"ש אירופי ממוצע זה עניין שבשגרה למיליוני משפחות וטעינת DC היא צורך הכרחי, ועדיף כמה שיותר מהר.

 

הרבה קשור גם להפגנת יכולות טכנולוגיות של היצרן (למרות שבד"כ לא הן מייצרות את הסוללות) ו-future proofing כדי שהטכנולוגיה שרוכשי הרכב קנו היום לא תתיישן כבר מחר, אלא מאוחר קצת יותר... מעבר לכך, ציי רכב פרטי, לא יודע בארץ אבל בוודאות בחו"ל, לא בהכרח נבהלים מעלויות טעינה ציבוריות, ובעיקר רכבי עבודה מסחריים מנסים להמנע מזמני טעינה ארוכים שמחייבים אותם לבזבז זמן עבודה בעמידה במקום. מתישהו ארכיטקטורת 800V או מעבר לכך תגיע גם לכלי רכב מסחריים.

 

וכבר הוזכרה העובדה שלא תמיד מחזיקי רכב חשמלי נהנים מעמדת טעינה ביתית או במקום העבודה.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, הלוחש למכוניות כתב:

המשמעות האמיתית של המשפט הנ"ל היא שלא מתאים למישהו כזה רכב חשמלי.

לשלם 2.50 ש"ח לקווט"ש בטעינה מהירה במקום 0.62 ש"ח/קווט"ש בבית?  מאיין את היתרון המשמעותי ביותר של חשמלית.

למה?

המוצר טוב יותר, העלות לא גבוהה יותר (אלא להיפך)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...