Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב שני תקציב 80-90


פוסטים מומלצים

פורסם

אז אחרי שעשינו תאונה עם הסובארו העתיקה שהלכה לעולמה וממילא קרטעה כרכב שני, כעת נדרשת מחליפה. 

 

הרכב הראשי הוא טיגואן אולספייס 1.5 – מבחינת איכות הנסיעה, תא הנוסעים, נוחות, כוח מנוע ואבזור הוא עונה על כל הדרישות שלי והוא הבנצמרק מבחינתי (כלומר בכל דרישה להלן זה ביחס לחוויה הסובייקטיבית שלי עם הטיגואן).
מבחינת שימוש יומיומי אני לא נוסע הרבה (כ-10–15K קמ גג), כך שצריכת הדלק היא נון אישיו, אבל כן מידי פעם נסיעות בינעירוניות והיות ונהייתי מפונק אני רוצה רכב שארגיש רענן גם אחרי נסיעות כאלה.

 

מבחינת אמינות - פה הקאטצ' כי נהייתי פה שמרן למדי. אם פעם לא היה אכפת לי לנסות הרפתקאות, כיום אני רוצה רכב שאוכל להחזיק בו עוד 5-6 שנים בראש שקט, 

בידיעה שמעבר לבלאי שוטף סטטיסטית הוא מזדקן יפה ולא צפויות הפתעות סדרתיות לאורך הדרך. הזמן שלי יקר לי, אני לא רוצה להתעסק בזה למעט השוטף הסטנדרטי. 

אז זה פוסל מבחינתי את קונצרן PSA (בטח אחרי המרורים שהאכילה אותי הפיקאסו 1.6), גם קונצרן VAG כמשומשת בת 6 על שלל מנועי הטורבו וה- DSG היבשים

גורמים לי קצת לנוע בחוסר נוחות. 

ברמת הסטיגמה זה משאיר את היפניות, אבל אין כמעט אף רכב בגזרה הזו שעושה לי חשק לרכוש אותו בתקציב הזה שאני יודע שיתן לי את האיכות היחסית שאני מחפש יחד עם הדרישות האחרות. 

כאילו גולף/אוקטביה/סונטה (דגם עד 2020)/סופרב נניח, נושא האמינות אולי בעייתי. טוסון/ספורטאז' ושות' נסחרים יקר יחסית מה שמחייב ירידה בשנתונים וגם הם לא כזה וואו. 

 

אלא שמשיטוט ביד 2 בשבועות האחרונים, אני פתאום רואה שמאזדה 6 בת 5-7 דווקא נכנסת בתקציב הזה, וזה קצת הפתיע אותי שהן נסחרות במחיר של ה-3. 

יש לי ניסיון לא קטן עם דגם 2015 (מהגרסא הראשונה של הדור הנוכחי) שהייתה לאבא שלי (סטיישן) והיא זכורה לי כרכב די נוח עם מנוע סבבה למדי אבל תא נוסעים סביר. להבנתי בשלושת העדכונים שהדגם הזה עבר (2015,2017,2019) 

בהשוואה למה שאני הכרתי גם תא הנוסעים שופר משמעותית, וגם איכות הנסיעה עלתה מדרגה. 

בנוסף היתרונות של לכאורה שילוב מנוע-גיר ותיקים למדי הן בדגם 2 ליטר והן ב -2.5 שאין להם תקלות סדרתיות (?) וצפויים לחיים ארוכים בתחזוקה לפי הספר. 

החסרונות של הדגם ביחס לקטגוריה של צפיפות וכאמור מנוע אטמוספרי - או שלא רלוונטיים או שהם סוג של יתרון מבחינתי. 

 

הדבר היחיד שקצת מטריד אותי זה האורך של הדגם בשילוב עם הישיבה הנמוכה שקצת מקשה בתמרונים. זכור לי במעומעם מהדגם ההוא שזו לא היתה חוויה מרנינה (ואז עוד הייתי רגיל לנהוג במשאיות..), מצד שני עם כל החיישנים והמצלמות - 

כמו בטיגואן זה נראה לי הרבה פחות משמעותי היום ונטו עניין של הרגל.

 

השאלה האם אני מפספס משהו? יש דגמים אחרים ששווה לתת עליהם את הדעת? או שאני סתם סטיגמטי ביחס לדגמים מסוימים (למשל דגמי ה- 2.0 של קונצרן VAG..)?

 

אודה לעזרת מומחי הפורום :)

פורסם

מאזדה 6 אכן רכב נהדר, אבל אתה צודק שהישיבה דיי נמוכה והרכב ארוך. 

צריך לקחת בחשבון שעלויות הביטוח גבוהות מאוד לדגם הזה. 

הייתי מציע שתבחן מאזדה cx30. ידרוש מתיחת תקציב קצת או רכישת רכב עם נסועה קצת גבוהה אבל אישית זה לא אמור להטריד יותר מידי. 

הדגם על פניו עומד בצרכים. קצר יותר, גבוה יותר, מחירי ביטוח נמוכים ביחס לדגמי מאזדה אחרים, אמין ועלויות טיפולים מאוד סבירים. 

פורסם
לפני כשעה, netco כתב:

אז אחרי שעשינו תאונה עם הסובארו העתיקה שהלכה לעולמה וממילא קרטעה כרכב שני, כעת נדרשת מחליפה. 

 

הרכב הראשי הוא טיגואן אולספייס 1.5 – מבחינת איכות הנסיעה, תא הנוסעים, נוחות, כוח מנוע ואבזור הוא עונה על כל הדרישות שלי והוא הבנצמרק מבחינתי (כלומר בכל דרישה להלן זה ביחס לחוויה הסובייקטיבית שלי עם הטיגואן).
מבחינת שימוש יומיומי אני לא נוסע הרבה (כ-10–15K קמ גג), כך שצריכת הדלק היא נון אישיו, אבל כן מידי פעם נסיעות בינעירוניות והיות ונהייתי מפונק אני רוצה רכב שארגיש רענן גם אחרי נסיעות כאלה.

 

מבחינת אמינות - פה הקאטצ' כי נהייתי פה שמרן למדי. אם פעם לא היה אכפת לי לנסות הרפתקאות, כיום אני רוצה רכב שאוכל להחזיק בו עוד 5-6 שנים בראש שקט, 

בידיעה שמעבר לבלאי שוטף סטטיסטית הוא מזדקן יפה ולא צפויות הפתעות סדרתיות לאורך הדרך. הזמן שלי יקר לי, אני לא רוצה להתעסק בזה למעט השוטף הסטנדרטי. 

אז זה פוסל מבחינתי את קונצרן PSA (בטח אחרי המרורים שהאכילה אותי הפיקאסו 1.6), גם קונצרן VAG כמשומשת בת 6 על שלל מנועי הטורבו וה- DSG היבשים

גורמים לי קצת לנוע בחוסר נוחות. 

ברמת הסטיגמה זה משאיר את היפניות, אבל אין כמעט אף רכב בגזרה הזו שעושה לי חשק לרכוש אותו בתקציב הזה שאני יודע שיתן לי את האיכות היחסית שאני מחפש יחד עם הדרישות האחרות. 

כאילו גולף/אוקטביה/סונטה (דגם עד 2020)/סופרב נניח, נושא האמינות אולי בעייתי. טוסון/ספורטאז' ושות' נסחרים יקר יחסית מה שמחייב ירידה בשנתונים וגם הם לא כזה וואו. 

 

אלא שמשיטוט ביד 2 בשבועות האחרונים, אני פתאום רואה שמאזדה 6 בת 5-7 דווקא נכנסת בתקציב הזה, וזה קצת הפתיע אותי שהן נסחרות במחיר של ה-3. 

יש לי ניסיון לא קטן עם דגם 2015 (מהגרסא הראשונה של הדור הנוכחי) שהייתה לאבא שלי (סטיישן) והיא זכורה לי כרכב די נוח עם מנוע סבבה למדי אבל תא נוסעים סביר. להבנתי בשלושת העדכונים שהדגם הזה עבר (2015,2017,2019) 

בהשוואה למה שאני הכרתי גם תא הנוסעים שופר משמעותית, וגם איכות הנסיעה עלתה מדרגה. 

בנוסף היתרונות של לכאורה שילוב מנוע-גיר ותיקים למדי הן בדגם 2 ליטר והן ב -2.5 שאין להם תקלות סדרתיות (?) וצפויים לחיים ארוכים בתחזוקה לפי הספר. 

החסרונות של הדגם ביחס לקטגוריה של צפיפות וכאמור מנוע אטמוספרי - או שלא רלוונטיים או שהם סוג של יתרון מבחינתי. 

 

הדבר היחיד שקצת מטריד אותי זה האורך של הדגם בשילוב עם הישיבה הנמוכה שקצת מקשה בתמרונים. זכור לי במעומעם מהדגם ההוא שזו לא היתה חוויה מרנינה (ואז עוד הייתי רגיל לנהוג במשאיות..), מצד שני עם כל החיישנים והמצלמות - 

כמו בטיגואן זה נראה לי הרבה פחות משמעותי היום ונטו עניין של הרגל.

 

השאלה האם אני מפספס משהו? יש דגמים אחרים ששווה לתת עליהם את הדעת? או שאני סתם סטיגמטי ביחס לדגמים מסוימים (למשל דגמי ה- 2.0 של קונצרן VAG..)?

 

אודה לעזרת מומחי הפורום :)

היו אצלי כרכבים חילופיים מזדה 6 2.5 ליטר בגימור אביר שחור או משהו כזה, מאוד מאובזרת,  ו CX30 מנוע 2 ליטר גימור בסיסי. אהבתי יותר את ה CX והיא קצרה וגבוהה יותר. לא יודע אם נופלת בתקציב, אם כן עדיפה לטעמי על ה 6.

פורסם
לפני 22 דקות, BoazB11 כתב:

למה בעצם לא להמשיך עם סובארו?

XV או פורסטר יתנו נוחות טובה ואמינות

1. זו היתה אימפרזה 2009 שנרכשה בגלל המחיר הנמוך יחסית והאמינות הסבירה, לא כי זו סובארו בהכרח. 

2. חשבתי על הפורסטר אבל אני חושב שהוא קצת ספרטני והיתרונות שכן יש לו בעיקר ביכולת שבילים וכזה לא באמת יבואו לידי ביטוי אצלי (לא מעבר לפנטזיה). ה- XV לא ממש מדבר אלי ואם כבר אז למה לא טוסון או ספורטאז' 2.0
(וגם הם מרגישים לי קצת בינוניים כאלה)?..

פורסם
לפני 1 דקה, netco כתב:

חשבתי על הפורסטר אבל אני חושב שהוא קצת ספרטני והיתרונות שכן יש לו בעיקר ביכולת שבילים וכזה לא באמת יבואו לידי ביטוי אצלי

אני עם סובארו (אאוטבק) ולא מתקרב בכלל לשטח,

ולמרות זאת נהנה מהיכולת הזו בכל נסיעה עירונית,

כי עם המתלים הקשוחים והבודי הגבוה הוא מתקל בקלילות את כל הבאמפרים ופגעי האספלט.

זו הסיבה העיקרית שהעדפתי אותו על פני ה-B4 הכמעט זהה והיותר זולה, אבל נמוכה יותר משמעותית.

 

את צמד הקוריאניות 2.0 אני לא מכיר היטב על מנת להשוות, וגם לא שולט ברמות האיבזור של סובארו (X;Z; ספורט)

פשוט אוהב את חוויית הנהיגה בסובארו, ונהגתי לא מעט גם ב-XV וגם בפורסטר (ברמת איבזור בסיסית).

הגיר הרציף קצת מבאס כשלוחצים, אבל בכבישים הרריים ומפותלים הן "יושבות" נהדר.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...