Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריח שרוף אחרי החלפת ממיר (ניסן מיקרה 2015)


מעבר לפיתרון נפתר ע"י om2,

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום :)

לפני כשבועיים הכנסתי את הרכב שלי לטיפול תקופתי + בעיה: הרכב לא היה עובר 4000 סל"ד בנסיעה (כן בניוטרל).
לאחר בדיקה במוסך טענו שהממיר הקטליטי סתום ויש צורך להחליפו. אישרתי + החלפות שונות במסגרת הטיפול התקופתי.
תוך כדי העבודה נאמר לי שגם הממיר האחורי (יש דבר כזה?) התפרק ואם אני רוצה להחליף גם אותו בעלות 1000 שח. אמרו שלא חובה, אבל כדאי.. לא הסכמתי.
לאחר סיום העבודה נאמר לי שהותקן ממיר משופץ וכל שאר הטיפול הושלם.

 

לאחר יום יומיים נסיעה שמתי לב לשני דברים. אחד - רעש של צילצולים מכיוון תחתית הרכב. נשמע טוב מאוד ויחסית חזק למי שעומד מבחוץ. כמו חתיכת מתכת שזזה בתוך קופסת פח. מופיע רק בעמידה או בגז עם סל"ד נמוך. דבר שני - לאחר שהרכב עומד עם מנוע כבוי ונכנסים לרכב, יש ריח חזק מאוד של גומי או סיליקון שרוף. ממש מרגיש משהו לא בריא. הריח לא מתחזק אם נוסעים (ופותחים חלונות לפני לאיוורור). אני נותן לרכב לעמוד אחרי נסיעה כמה שעות, חוזר ומריח את הריח בתא הנוסעים.


חזרתי למוסך עם שתי הבעיות. לגבי הצילצולים, אמר לי הבחור שזה בגלל שלא החלפנו את הממיר האחורי. שוב אמר שזה לא משהו בעייתי חוץ מהרעש ושהוא בעצמו נוסע כך ברכב שלו. טען שלא אמורה להיות בעיה לעבור טסט.
לגבי הריח - החזרתי את הרכב למוסך. הוא טוען שבדק והכל אטום ויושב במקום, שאין כניסת גזים לתא הנוסעים. אמר שאולי שריח שאני מריח זה בגלל שהאוטו מלוכלך (מטונף לדבריו) ואולי יש משהו רקוב. בכל אופן, לא מצאתי שום דבר רקוב, והריח הוא בפירוש של גומי שרוף. 

כרגע אני לא יכול לסוע ברכב, מריח לי מאוד מסוכן מבחינת מה אני נושם. אני די מתוסכל מהתשובות שלו ולא יודע כ"כ מה לעשות.. 
אודה לעצות בנוגע לפתרון הבעיה - תיקון התקלה והתנהלות מול המוסך

 

תודה רבה מראש

 

עריכה אחרונה על ידי dosk
פורסם (נערך)

מאיזור הצפון.
מעדיף כרגע לא לומר את שם המוסך.. למקרה ובסוף יתברר שהטיפול שלו לא קשור לבעיה (למרות שזה ספק גדול, אתן לו להינות ממנו).
ניסיתי לקבוע עם מוסך מורשה ניסן - כרגע אמרו שהכל תפוס בשבועיים הקרובים.
לצערי לא מרגיש שיש על מי לסמוך. זה מוסך עם מלא המלצות בגוגל, לאורך שנים אחורה.

 

אין משהו שאני יכול לבדוק בעצמי? אולי כיוון שאדע מה לומר למוסכניק הבא.. אולי לחזור ולהתעקש איתו? לאיים בתביעה?

תודה!

עריכה אחרונה על ידי dosk
פורסם
בתאריך 7.1.2025 בשעה 19:47, dosk כתב:

מאיזור הצפון.
מעדיף כרגע לא לומר את שם המוסך.. למקרה ובסוף יתברר שהטיפול שלו לא קשור לבעיה (למרות שזה ספק גדול, אתן לו להינות ממנו).
ניסיתי לקבוע עם מוסך מורשה ניסן - כרגע אמרו שהכל תפוס בשבועיים הקרובים.
לצערי לא מרגיש שיש על מי לסמוך. זה מוסך עם מלא המלצות בגוגל, לאורך שנים אחורה.

 

אין משהו שאני יכול לבדוק בעצמי? אולי כיוון שאדע מה לומר למוסכניק הבא.. אולי לחזור ולהתעקש איתו? לאיים בתביעה?

תודה!

 באיזה עיר בארץ החלפת את הממיר? 

פורסם

אני חושב שכרגע הכי פשוט זה רגע לנקות את הרכב, אם עדיין תריח אחרי זה את הריח, אז לחלוטין הייתי חוזר למוסך - עדיין בטוב

ממקום של "נקיתי את הרכב, עדיין יש ריח, עכשיו מה דעתך?"

בהנחה והמוסך טוב, אני מניח שהוא לא יתנערר מאחריות ויעשה עוד בדיקה, אני מניח שגם העלות שלך לא היתה זולה.

 

האם יש לך אפשרות להגיע למוסך שהריח בהכרח קיים ברכב ? כלומר שהם חווים את הבעיה גם ?

  • פיתרון
פורסם

אצלי היה כך גם לאחר החלפת הממיר. עבר אחרי כ500 ק"מ בערך (היה חזק מאוד בהתחלה ולאט לאט התחלש)

אבל מי שהחלפתי אצלו את הממיר הזהיר אותי על כך מראש.

הסיבה היא שהוא לוקח את הממיר הישן. פותח ומחליף את הבפנוכו. (שם כוורת חדשה)

ואז מרתח וצובע בצבע כסוף עמיד לחום ומוכר את זה למוסכים כממיר מחודש. 

בלי הצבע הוא אמר שהמוסכים היו מעקמים עליו פרצוף. 

הצבע עמיד לחום. אבל לא באמת עמיד לגמרי לחום ולכן נשרף לאט לאט ועושה ריח זוועה. 

 

לא יודע אם זה המצב אצלך.

אצלי היו מריחים את זה חזק בסוף נסיעה ארוכה שהממיר היה מתחמם. פותחים את תא מנוע ויש ריח חזק של משהו כימי שרוף.

.

פורסם
לפני 9 שעות, דלט2078 כתב:

אני חושב שכרגע הכי פשוט זה רגע לנקות את הרכב, אם עדיין תריח אחרי זה את הריח, אז לחלוטין הייתי חוזר למוסך - עדיין בטוב

ממקום של "נקיתי את הרכב, עדיין יש ריח, עכשיו מה דעתך?"

בהנחה והמוסך טוב, אני מניח שהוא לא יתנערר מאחריות ויעשה עוד בדיקה, אני מניח שגם העלות שלך לא היתה זולה.

 

האם יש לך אפשרות להגיע למוסך שהריח בהכרח קיים ברכב ? כלומר שהם חווים את הבעיה גם ?

 

תודה.

הרכב נקי. אין שום דבר שיכול לגרום לכזה דבר, וגם לפני ההחלפה לא היה ריח.. 

כשחזרתי אליו הוא אישר שהוא מריח "משהו" רק אחרי שהרכב עומד כמה שעות.. זה גם מה שאני חווה. לצערי לגמרי מתנער מאחריות :(

בנסיעה הריח מתפוגג אבל חוזר אחרי כמה שעות של עמידה, ולא מתפוגג גם אחרי כמה ימים( השארתי אותו סגור שבוע, אי אפשר היה להכנס לאוטו מרוב סרחון של השרוף הזה). 

 

לפני 7 שעות, om2 כתב:

אצלי היה כך גם לאחר החלפת הממיר. עבר אחרי כ500 ק"מ בערך (היה חזק מאוד בהתחלה ולאט לאט התחלש)

אבל מי שהחלפתי אצלו את הממיר הזהיר אותי על כך מראש.

הסיבה היא שהוא לוקח את הממיר הישן. פותח ומחליף את הבפנוכו. (שם כוורת חדשה)

ואז מרתח וצובע בצבע כסוף עמיד לחום ומוכר את זה למוסכים כממיר מחודש. 

בלי הצבע הוא אמר שהמוסכים היו מעקמים עליו פרצוף. 

הצבע עמיד לחום. אבל לא באמת עמיד לגמרי לחום ולכן נשרף לאט לאט ועושה ריח זוועה. 

 

לא יודע אם זה המצב אצלך.

אצלי היו מריחים את זה חזק בסוף נסיעה ארוכה שהממיר היה מתחמם. פותחים את תא מנוע ויש ריח חזק של משהו כימי שרוף.

 

תודה. מעניין מה שאתה אומר.. החלפתי בעבר ממיר והתופעה שאתה מתאר או שאני חווה לא קרתה. 

 

אני מנסה לקבל חו"ד ממקום אחר.. הבעיה שלך תדע על מי אתה נופל + עוד הרבה הוצאות. מקווה שאצליח להחזיר את העלויות מהמוסך הראשון ( בדרכי נועם או בבימש)

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון, 

הלכתי לקבל חוות דעת במוסך אחר. לדבריו הבעיה היחידה שהוא רואה זה כאמור הממיר האחורי שלא הוחלף ולדעתו זה יכול להיות הגורם לריח. אישרתי לו להחליף.. 

בימים שאחרי ההחלפה עדיין היה ריח חזק כשהרכב עמד כמה שעות אחרי נסיעה, אבל לאט לאט הוא הולך ודועך. 

לכן הפתרון לבעיה באמת יכול היה להיות כמו מה שאמר פה החבר למעלה, שזה צבע כסף שנשרף לאיטו. אני קרוב ל-500 ק"מ אחרי הטיפול והריח כמעט ולא קיים. 

לא יודע לומר אם זה קשור ישירות גם להחלפת הממיר האחורי. 

תודה לעוזרים מקווה שזה יעזור לאחרים בעתיד

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...