Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

היי

 

יש ברשותי אלנטרה 2018 עם 172,000KM. 
מאז שרכשתי אותה מקפיד להחליף שמן בזמן.
מאז הטיפול הראשון שעשיתי (ב82000KM) השתמשתי רק ב:
Motul ACEA A5/B5 4L 5W30. 
שמן מצוין, מיוצר בצרפת (קיבלתי את ההמלצה עליו בזמנו בפורום הזה). 


הסיבה שאני שוקל להחליף אותו היא זמינות. 
רכשתי אותי מספר פעמים בהום סנטר / באתר SOLO (יש קשר בינהם אני חושב) במחיר מצוין. 
הבעיה היא שלאחרונה אני מתקשה להשיג אותו ב-4L במחיר טוב (אין לי צורך 
בגרסה של ה-5L שיקרה יותר מן הסתם). 

 

שמעתי דברים מצוינים על Castrol ואני תוהה מה דעתכם. 
לפי הספר רכב אני צריך תקן ACEA A5/B5 ואני רואה שיש מספר דגמים של Castrol שעונים על זה: 

 

  • Castrol Magnatec  
  • Castrol Magnatec Professional (Ford)

 

  • Castrol EDGE 
  • Castrol EDGE Professional

 

סדרת Edge היקרה יותר וסדרת Magnatec. 
לכל אחת מהן יש תת סדרה Professional.

 

בהנחה ואני נוסע הרבה בשנה (70% בין עירוני - 25K לפחות) ומתכנן להשאיר את הרכב בשנים הקרובות; 
האם כדאי לי ללכת על הסדרה היקרה ביותר? (Edge Professional) או שהסדרה הרגילה (Magnatec) תספק.
אגב, לתת סדרה Professional של Magnatec רשום שזה בשת"פ עם פורד. משנה משהו? 
בקיצור איזו מה4 אופציות ללכת? :)

 

 

דבר נוסף. 
אשמח להמלצה על מסנן אוויר. בעבר חשבתי שמסנן הכי פשוט (סיני) מספק, 
אבל הבנתי שכדאי להשקיע 20/30 שקל יותר ולקבל מסנן חלופי מחברות 
טובות יותר. אשמח ללינק/חנות/חברה/דגם. 


תודה רבה מראש!

פורסם

שמנים של motul טובים ללא ספק.
הבעיה מתחילה בסולו.
אני הזמנתי מהם משלוח בסכום מאוד מכובד ואין עם מי לדבר.
כסף יורד בלחיצן כפתור ושם זה נגמר. מענה טלפוני בעייתי וכל פעם מבטיחים "מחר".

קסטרול / של / וולולין מייצרים מוצרים מעולים, והרשימה ארוכה.
חבל להיתקע עם יבואן שלא יודע לעבוד.

פורסם

לגבי מסנן אוויר, יש חברות כמו MANN, MAHLLE, KNECHT, BOSH ועוד, כולן חברות טובות וראויות. 

 

לגבי קסטרול, ההבדלים בהרכב השמנים לא מאוד משמעותי אבל לפי קסטרול  Magnatec פותח במיוחד עבור מי שנוסע בעיר ומשתמש הרבה במערכת עצור/סע, EDGE למנועים בעלי ביצועים גבוהים. בתכלס שני השמנים טובים ולכל אחד יתרונות משלו. בשמנים הכלל הוא 1. שמן לפי תקן היצרן מיצרן שמן מוכר ואיכותי 2. החלפה בזמן ועדיף גם לפני הזמן, תלוי בנוסעה ואופי הנהיגה כי בתכלס מה שהיבואן ממליץ עליו הוא סוג של ממוצע שלא לוקח בחשבון המון דברים נוספים. 

פורסם

אני מניח שזה מנוע הזרקה ישירה GDI?

למנועים כאלה מומלץ תקן API SP.

 

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם (נערך)

תודה חברים על התגובות. 

 

הייתי שמח להישאר עם Motul, אך כמו שרשם @Jenek לא מרגיש שאני יכול לסמוך על הזמינות של השמן. 

אני צריך 4L של A5/B5 ולא פעם קשה למצוא אותו מעבר לאתר של SOLO (גם שם לא תמיד). 

 

@ch28566 אני עדיין לא סגור על מה ללכת. בעקרון רוב הנסועה היא בין עירוני (60/70 אחוז). לגבי ה-Edge, לא חושב שהאלנטרה הצנועה שלי (1600 סמק) נחשבת 

למנוע בעל ביצועים גבוהים 😄

אני רוצה להיסגר על שמן ספציפי וללכת אתו ל-Long Run.

על מה לדעתך מהארבע אופציות כדאי ללכת? 

* בהנחה ומדובר בנסיעה רגועה יחסית וכל השמנים עומדים בתקן הנדרש

 

 

@Coro קטונתי. אני פשוט הולך לפי מה רשום בספר רכב (ACEA A5/B5). 

עריכה אחרונה על ידי Alospider
פורסם

מה שמוזר בקסטרול מאז ששינו אריזות לא רשום עליהם סינטטי מלא , הייתי משתמש בקסטרול מגנטיק a5 וששינו אריזה המון חברות שהיו רשומות מאחור כבר לא קיימות ולא רשום סינטטי מלא..

 

מוזר מאוד

פורסם (נערך)

שמן Eurol Vitence 5W30  ,  5L , מחיר באוטוסטור: ₪135.00   
https://www.autostore.co.il/product/שמן-eurol-optence-5w30-5l-html/?srsltid=AfmBOopNLtxOIhgfrERp0q3CaesVcI0N2wZZidWcqp3uSxrsnFmEpfeF 

השמן תואם לתקנים:
ACEA A5/B5API SN/CF , ACEA C2 , ACEA C3
VW 505.01
PSA B71 2290
RENAULT RN0700
GM-LL-A-025
FIAT 9.55535-S1 FIAT 9.55535-S3
MB 229.31 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...