Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גליון אוטו של החודש


kobyiso
שימו לב! השרשור הזה בן 6911 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

-וגם משהו בסגנון "מה רוני חושב על ארבעת הדורות אחרי שנהג בהם" יכול להיות רעיון טוב....-

 

באמת שקטונתי... אני צריך לשמוח שנתנו לי לנהוג בכולן (לעזאזל, נהגתי ב-318 בכל העלייה של סדום ערד, אתה יודע כמה זה מתסכל??)

 

בגדול, הכי נהנתי מה-E30, פשוט כי היא הכי הפתיעה אותי. מדהים שזה רכב משנת 87. העיצוב אמנם מיושן אבל איכות ההרכבה מצוינת, הנוחות סבירה למרות הצמיגים הגדולים והמתלים הקשיחים, המכונית משייטת בקלילות על 150 עם מזגן דולק... וההתנהגות פשוט נהדרת! אחיזה מצוינת בסוויפרים, היגוי יתר לפי דרישה בפניות איטיות (ובסללום :twisted: ) - פשוט כיף.

 

ה-E36 של דני G היא חיה שונה לגמרי, ההגה שלה מרגיש מנותק והוא גדול מדי וקל מדי, אבל כנראה זו בעיה ספציפית בה. היא גם רוכנת מאוד (למרות קשיחות מתלים גבוהה - כנראה זה בגלל מוטות ייצוב שזקוקים להחלפה). אבל המנוע מושך נהדר, הגיר נפלא, תגובת הדוושה מהירה כברק וזה הופך את הגז ביניים לדבר כל-כך פשוט ומהנה שזה מדהים. היא גם אוחזת כמו עלוקה בגלל הצמיגים הגדולים.

 

על ה-E46 אין ממש מה לומר, רכה, מתנדנדת, איטית. מאכזבת מאוד.

 

E90 - מנוע א-ד-י-ר (215 כ"ס), אחיזה מדהימה למרות צמיגים במצב קטטוני במכונית המבחן, צולחת מרחקים במהירות אדירה, מהירה משמעותית על סדום ערד מכל האחרות וכל זה פשוט בלי להתאמץ. היא וה-E30 הן בעלות ההגה הכי טוב כאן.

 

זהו בינתיים

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אולי זה רק אני (ובטח בגלל שאני משוחד....), אבל בכל הסיקור המעניין על האבולוציה של סדרה 3 חסר הדור המייסד (E21) ומבססת הסגמנט של ב מ וו (סדרה 02').

השינויים העיקריים היו בין הדורות הראשוניים מבחינת ההתנהגות (למשל הקפיצה הגדולה בין הE21 ל E30, אותה קפיצה שתוארה כהחלפת דגם לחדש לגמרי, ולא שידרוג), כך ששילוב E21 היה נותן נופך אחר למה שהיטיב טל שביט לתאר באומרו שהקשר בין האדם למכונה כבר לא כמו שהיה, וספק אם יחזור.

בין לבין - לא הכי הוגן לשפוט את הE46 שהגיעה בדגם הכמעט בסיסי אל מול הסקאלה העליונה של דגמי הסדרות האחרות: אז נכון שהיא לא באותה ליגה, אבל משתמע מהמבחן שהיא מכונית רעה ומאכזבת במובן האבסולוטי (מה שלא נכון: נסו, למשל , לערב 330 בסלט הנ"ל, ותגלו שהE46 לא רעה כ"כ [למרות שמבחינת ניהוג היא כן נסיגה לעומת הE36]).

 

בברכה,

שמוליק.

bmw e21 320i (318i) 1982

1971 bmw 1800

BMW 3.0 CSI 1973

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי זה רק אני...

 

אתה צודק בנוגע ל-E21, אבל היה יותר קשה למצוא אחת כזו. מה גם שאני מצטער אבל בין E21 ל-E30 אין קפיצה כל כך גדולה. מספיק להסתכל עליהן בשביל לראות את זה. הקפיצה הגדולה מתרחשת בין E30 ל-E36 ובין E36 ל-E46, ואת זה ראינו היטב במבחן.

 

בנוגע ל-E46, אתה צודק, אבל זאת הייתה תוספת של הרגע האחרון, פשוט כי ה-E46 325 לא יכלה להגיע. ברור לחלוטין ש-325 מאותה שנה תהיה מרשימה הרבה יותר, ולכן סויג המבחן כאומר שמדובר במכונית הספציפית הזאת ולא בכל הסדרה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה למצוא?!

לי יש 4 (!), ואני מכיר עוד לפחות 4 ממגוון הדגמים (החל מ315 וכלה ב323).

2 ממשתתפי המבחן מכרים ותיקים שלי, כך ש(לדעתי)לא הייתה בעייה כ"כ גדולה לאתר כזו.

ומלבד זאת:

"מספיק להסתכל עליהן בשביל לראות את זה"?

השוני הוא ממש לא במראה אלא בהתנהגות.

ההבדלים בניהוג בין ה2 הנ"ל כל כך מוחשיים עד כי זו הסיבה בעטייה הייתה חסרה לי הE21 במבחן (שכן יוצא אני מנקודת הנחה שלא רק מראה ועיצוב היו לפרמטרים לבדיקה והשוואה בין הדורות השונים).

הE21 "מצטיינת" במה שחששו (והתבדו) מהתנהגות הE30 - זנב "שמח" והתנהגות סוררת ומאתגרת, ודווקא כתוצאה מכך היה יותר מעניין להכיר את כל הסדרות - החל מהמכונה הפראית והעוקצת (שאם לדייק אזיי היא ה2002TII) וכלה במכונה המתמסרת והמנתקת (הE90 - היחידה מכלל סדרה 3 שעדיין לא זכיתי לבדוק).

בברכה,

שמוליק.

bmw e21 320i (318i) 1982

1971 bmw 1800

BMW 3.0 CSI 1973

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה למצוא?!

לי יש 4 (!), ואני מכיר עוד לפחות 4 ממגוון הדגמים (החל מ315 וכלה ב323).

2 ממשתתפי המבחן מכרים ותיקים שלי, כך ש(לדעתי)לא הייתה בעייה כ"כ גדולה לאתר כזו.

ומלבד זאת:

"מספיק להסתכל עליהן בשביל לראות את זה"?

השוני הוא ממש לא במראה אלא בהתנהגות.

ההבדלים בניהוג בין ה2 הנ"ל כל כך מוחשיים עד כי זו הסיבה בעטייה הייתה חסרה לי הE21 במבחן .

 

האמת היא, שאני לא בקיא במערכת השיקולים שהוציאה את ה-E21 מהמבחן, גם לא ידעתי שההבדלים בניהוג כל כך גדולים. צריך לזכור שכיום רוב ה-E21 וה-E30 הן לא בדיוק במצב מקורי כך שקשה להבחין... ה-E30 שנהגנו עליה (של תומר) היא בכלל לא סטנדרטית (קוני, הנמכה, גלגלים, הגה).

בנוגע ל-2002 - היא אמנם המקור שעליו התבססה סדרה 3, אבל היא לא מתאימה למבחן כזה. בכל מקרה, חבל באמת שהיא לא השתתפה, אבל מה שהיה היה...

 

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיוני (ה"מועט") בנהיגת 2 הדורות - היה סמוך ובטוח להבדל מורגש בין כל E30 ל E21 , משופרות בצורה זו או אחרת (אתה מוזמן לסיבוב איתי - בגדול עם אותם שינויי מתלים, ולחוש בעצמך בהבדל).לגבי השאר - MAYBE NEXT TIME :wink:

 

בידידות,

שמוליק.

bmw e21 320i (318i) 1982

1971 bmw 1800

BMW 3.0 CSI 1973

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...