Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך נכון לכוון את המראות ?


phpclub

פוסטים מומלצים

אתמול בבוקר נקלעתי לויכוח עם חבר לעבודה על איך נכון לכוון את המראות ברכב.

 

אני יודע (מקורס נהיגה מתקדמת/ספורטיבית), שצריך לכוון את המראות צד עד שלא רואים את הרכב בכלל, ואז עוד 3 קליקים החוצה,

התוצאה היא שמקבלים נק' מבט מלאה כאשר מסתכלים על כל המראות כולל האמצעית.

 

החבר, שהיה שוטר בעברו ועבר קורס נהיגה מבצעית של המשטרה,

הסביר שצריך לכוון את המראות צד כך שכן יראו את ידית הדלת האחורית ואז יש לו תמונה מלאה של המצב מאחורה ע"י מראות ימין ושמאל בלבד,

העיד שעל המראה המרכזית אינו מסתכל בכלל.

 

דעתכם ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני צריך למצוא מייל שקיבלתי פעם מקצין הבטיחות בעבודה. כעקרון הגישה שלך נכונה, אם כי נדמה לי שאתה פותח קצת יותר מידי. אני לא יודע מה זה קליקים - מדובר המנוע חשמלי רציף - אבל, כן, עד שאתה רואה את הפינה האחורית של הרכב ואז פורש החוצה עוד טיפה.

 

 

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את מה שנכתב מעליי, וההרגל להתעלם מהמראה האמצעית נובע כנראה מנהיגה במשאיות/מסחריות או כלי רכב עמוסים עם ראות מוגבלת מהחלון האחורי. אם המראה האמצעית מותקנת והחלון אינו חסום, זה טיפשי לא להשתמש בה.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה יותר מדי להיות טכני בעניין, צריך לכוון את המראות ככה שיקטינו כמה שיותר את השטח המת(במיוחד במראה השמאלית). ברוב המוחלט של הרכבים, זה פשוט לפתוח אותה כמה שהמנגנון מאפשר.

 

רוב האנשים מכוונים את המראות במטרה שיאפשרו להם להחנות יותר בקלות, מה שמן הסתם, שגוי. 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נכון - כי תשאיר שטח מת גדול סמוך לרכב, האזור החביב על שליחי הפיצה. כמובן תלוי במיידי הנהג ותנוחת הישיבה.

 

לגבי המראה האמצעית- היא חשובה. אולי בנהיגה מבצעית מוותרים עליה משיקולי חסכון בזמן (אני לא יודע באמת) - אבל נהיגה מבצעית של שוטר עם צ׳קלקה וסירנה, שמרחיקות עוברי דרך אחרים, אינה הנהיגה המנהלתית של אבי וגדי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, sperial כתב:

זה לא נכון - כי תשאיר שטח מת גדול סמוך לרכב, האזור החביב על שליחי הפיצה. כמובן תלוי במיידי הנהג ותנוחת הישיבה.

 

בשביל זה יש לך את המראה האמצעית. אתה אמור לראות במראה האמצעית וברגע שהרכב נעלם מהאמצעית אתה אמור לראות אותו במראה הצידית. ככה שיהיה חפיפה מלאה. 

לא תפתח מספיק את המראה הצידית- אתה תפספס מצבים של נסיעה ב-3 נתיבים והרכב בנתיב השמאלי ביותר מנסה להשתלב לנתיב האמצעי. 

 

לא להשתמש במראה האמצעית זה שגוי, אבל כמו שאמרת, בנהיגה מבצעית אולי יש עדיפות לדברים אחרים. 

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהו - שליח הפיצה יעשה lane splitting משמאל למכונית שמאחוריך, ולא תראה אותו במראה האמצעית. אם תפתח את צדדית יותר מידי הוא יהיה בין קורה C לבין המראה החיצונית ולא תראה אותו. לכן המראה צריכה להיות פתוחה רק טיפה מעבר לפינה האחוריתֳשל הרכב.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest Mikelt89

מי משתמש במראות בכלל אני פותח איתות ומקווה לטוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגישה שלך עם תוספת שלי. בזמן שרכב עומד ישר, מסתכל במראה המרכזית לשמשה האחורית. משהו שאני רואה בקצה השמשה צריך להיראות בקצה מראה צדדית. כך תמיד מישהו שיוצא משדה הראיה של מראה מרכזית לאחור נכנס לשדה ראיה של מראת צד.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה3 קליקים זה שרירותי מדי ולא לוקח בחשבון סטיות בין יצרן ליצרן.

כתבתי פעם פוסט בנושא ואני מצטט אותו (אם כי עברו 7 שנים והייתי מנסח אותו קצת אחרת היום), כי ככה אני מכוון בכל רכב שאני נוהג בו (חוץ ממאוד ישנים ששם ההנדסה גרועה בהקשר הזה)

ציטוט
בואו נדבר שניה על מראות ברכב:
במשך כמה שנים אחרי שהיה לי רישיון הייתי בטוח שיש דבר כזה שטח מת (ברכב פרטי סטנדרטי), ואז למדתי איך לכוון אותן, ואו! לא יאמן, לא באמת קיים דבר כזה שטח מת, זה מיתוס.
החשיבה כי יש שטח מת ברכבים, כשאנחנו בשנת 2017, שנה בה יצרני רכב המציאו מערכות כל כך מתוחכמות, רמת אוטונומיות גבוהה מאוד לרכבים, מניעת תאונות וכו', שהמחשבה על מראה שלא מכסה את כל השטח סביב הרכב היא אבסורדית על גבול ההזויה.
אקדים ואומר, שהעובדה כי אין שטח מת במראות שלכם, לא פותרת אתכם מהזזת ראש הצידה במעברי נתיבים, מבט חטוף מעבר לעורף על מנת לראות אם מתקרב רכב.
אז למה בעצם נוצר המיתוס הזה?
תשאלו את עצמכם, ותשאלו את החברים שלכם את השאלה הבאה: 'האם אתה רואה במראות הצד, את אותם אובייקטים שאתה רואה במראה המרכזית?' אם התשובה היא כן, לא ניצלתם את כל שדה הראייה של המראה;
אם אתם רואים ב30 אחוז השמאליים של המראה הצידית הימנית, אותם אובייקטים כמו בצד הימני של המראה המרכזית, סימן שיש לכם עוד 30 % ממראת הצד שלא ניצלתם לפתוח כלפי חוץ, נחשו לאן? כן כן, בדיוק איפה שנמצא רכב נתיב לידכם, והפרונט שלו קרוב לדלת האחורית שלכם, ה'שטח המת' הידוע לשמצה.
אותו דבר לגבי שטח לא מנוצל במראה השמאלית.
שורה תחתונה:
אל תפחדו לפתוח מראות! המראה הימנית צריכה להמשיך את התמונה המלאה דרך המראה המרכזית ודרך המראה השמאלית שלכם, בלי שטח מת באמצע, ברוחב של נתיב וחצי ~ לכל צד.

 

21150413_10155537590572660_925121988743347535_n.jpg

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פועל יותר כמו חבר מר שוטר ולא כמו ש״צריך״, כי המראות צד והכסא מתוכנתים עם זכרון לתנוחה טובה בלחיצת כפתור, אבל המראה האמצעית ידנית וצריך על פעם להזיז אותה והיא אף פעם לא בידיוק איפה שרוצים. אז מסתמך בעיקר על המראות צד והעזרים למיניהם שיש ברכב. אבל זה ברכב השוטף שלי. אם זה רכב שלא נהגתי בו לפני, מתאים כמו שצריך את כל המראות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון אתה צריך לכוון את המראות כשאתה רואה קצת מהידית האחורית וקצת מהחלק האחורי של הרכב, ושבמראה הפנורמית(האמצעית) אתה רואה גם את הרכבים שאתה רואה במראה הימנית.

 

מראה פנורמית אמצעית חובה שתהיה ברכב, אין כזה דבר לנסוע ללא מראה (פנורמית) של הרכב, רק רכבים מסחריים ומשאיות אין מראה אמצעית יש מראות בצדדים, ויש מראות תשקיף(פנורמיות) בצד ברכבים מסחריים.

  • רעיון גרוע 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Liquidator כתב:

בעיקרון אתה צריך לכוון את המראות כשאתה רואה קצת מהידית האחורית וקצת מהחלק האחורי של הרכב, ושבמראה הפנורמית(האמצעית) אתה רואה גם את הרכבים שאתה רואה במראה הימנית.

 

מראה פנורמית אמצעית חובה שתהיה ברכב, אין כזה דבר לנסוע ללא מראה (פנורמית) של הרכב, רק רכבים מסחריים ומשאיות אין מראה אמצעית יש מראות בצדדים, ויש מראות תשקיף(פנורמיות) בצד ברכבים מסחריים.

זה דווקא לא נכון, בדגש על המראה הפנורמית. 

כבר עשור או שניים שאין מראות פנורמיות, רק אמצע רגילה שיצרן הרכב מרכיב. 

 

מראה after market פנורמית היא כנראה לא מחוסמת ולא בטיחותית, זה משהו עתיק שפעם היו שמים ונוהגים כמו שאמרת, היום כבר לא

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...