Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך נכון לכוון את המראות ?


phpclub

פוסטים מומלצים

בגלל שאני לא יושב קבוע ברכב באותה תנוחה.

אני מעדיף מראה אמצעית מתעגלת, זה נותן לי אפשרות לראות גם דרך החלון האחורי וגם מהחלונות האחוריים משני הצדדים.

כיום אין לי ברכב מראה כזאת ויש לי רק מראה אמצעית קטנה המקורית של הרכב, זה דורש ממני כיוון לכל שינוי בתנוחה אם אני לא רוצה להזיז קצת את הראש בשביל לראות.

לגבי המראות בצד אני מעדיף לראות קצת את צידי הרכב אחרי שפעם ניסיתי קצל לפתוח יותר וכמה אופנועים כמעט ניקו לי את האבק מהרכב.

עבר: מציבושי כריזמה אייר 2002

הווה: ניסן אלמרה 2002

עתיד: רכב יפני עתיק ואמין מודל 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 7 דקות, phpclub כתב:

זה דווקא לא נכון, בדגש על המראה הפנורמית. 

כבר עשור או שניים שאין מראות פנורמיות, רק אמצע רגילה שיצרן הרכב מרכיב. 

 

מראה after market פנורמית היא כנראה לא מחוסמת ולא בטיחותית, זה משהו עתיק שפעם היו שמים ונוהגים כמו שאמרת, היום כבר לא

הכוונה לאמצעית, זו הכוונה שלי, פשוט עד היום משתמשים במונח הזה "פנורמי".

אכן מראה פנורמית שמלבישים על המראה הרגילה היא לא בטיחותית ולא נוחה, אני שם רק מראה של יצרן הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר את התיאוריה היטב, אבל בפועל אני תמיד מעדיף לראות את קצה הרכב בפינה של המראה, זה נותן לי נקודת ייחוס לאומדן מרחקים. לא מצליח להתרגל לכיוון בו לא רואים את קצה הרכב במראה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, Igalz כתב:

אני מכיר את התיאוריה היטב, אבל בפועל אני תמיד מעדיף לראות את קצה הרכב בפינה של המראה, זה נותן לי נקודת ייחוס לאומדן מרחקים. לא מצליח להתרגל לכיוון בו לא רואים את קצה הרכב במראה.

 

גם אני ככה. הכל טוב בתאוריה אבל המציאות היום יומית שונה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שמכוון כך שרואים את קצה האוטו במראה, יוצר לעצמו שטח מת, גם אם מינימלי וקטן.

מי שפורש את מראות הצד כמה שאפשר, מכסה את כל הטווח ביותר מ180 מעלות.

צריך להשאיר חפיפה מינימלית בין מראת האמצע לבין מראות הצד.

במצב כזה גם שליח מתאבד על וולט עם קטנוע הכי דק וקטן שיש לא ייעלם לכם מהטווח.

באחריות. בהצלחה.

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 4

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Liquidator מראה פנורמית זה big no no. אם יש לך כזו תעיף אותה עכשיו. לא מחר.

1. בגלל הגודל היא מפריעה לשימוש בסך השמש.

2. היא גורמת עיוות אופטי.

3. במקרה תאונה היא עלולה להתעופף או להתרסק ולגרום פציעות.

4. מתקן התליה של המראה המקורית לא בנוי למשקל הנוסף, הוא עלול להישבר או להתנתק.

סמוך על מהנדסי הרכב, הם מתכננים את המראות לפי תקני בטיחות ובהתאמה למבנה הרכב.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, sperial כתב:

@Liquidator מראה פנורמית זה big no no. אם יש לך כזו תעיף אותה עכשיו. לא מחר.

1. בגלל הגודל היא מפריעה לשימוש בסך השמש.

2. היא גורמת עיוות אופטי.

3. במקרה תאונה היא עלולה להתעופף או להתרסק ולגרום פציעות.

4. מתקן התליה של המראה המקורית לא בנוי למשקל הנוסף, הוא עלול להישבר או להתנתק.

סמוך על מהנדסי הרכב, הם מתכננים את המראות לפי תקני בטיחות ובהתאמה למבנה הרכב.

כפי שהסברתי, היה לי מראה כזו והעפתי אותה, יש לי מראה שהיא מהיצרן מקורית, אכן המראות הפונרמיות הן לא נוחות ומסוכנות, בזה אני מסכים איתך.

 

פשוט המושג " מראה פנורמית" קיים עד היום, יש מראה "פנורמית" שכאן בפורום מכנים אותה אמצעית היא המקורית של הרכב, ויש מראה שהיא לא מקורית והיא מקטינה עצמים ואכן מסוכנת ולא בטיחותית.

לפני 5 שעות, שביט כתב:

מי שמכוון כך שרואים את קצה האוטו במראה, יוצר לעצמו שטח מת, גם אם מינימלי וקטן.

מי שפורש את מראות הצד כמה שאפשר, מכסה את כל הטווח ביותר מ180 מעלות.

צריך להשאיר חפיפה מינימלית בין מראת האמצע לבין מראות הצד.

במצב כזה גם שליח מתאבד על וולט עם קטנוע הכי דק וקטן שיש לא ייעלם לכם מהטווח.

באחריות. בהצלחה.

 

 

אגב אני רואה עשרות שליחי וולט, כל יום על הכביש מבצעים עשרות עבירות תנועה כאילו הכביש של אבא שלהם, ולא רק שליחי וולט, אם זה שהם עוברים באדום, עולים על המדרכות, עוקפים מימין לא חסר דוגמאות.

 

סרטון ישן אבל מפורט של כיוון מראות:

https://youtu.be/xeafvzB0dLA?si=ultvo7EQ29ldm-xp

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעו, אחרי שעוברים מרכבי בתקינה אירופאית לרכב אמריקאי עם מראות לא גדולות, כל השרשור הזה לא רלוונטי.

הלוואי והיה.

 

אחרי שנה עם יונדאי אלנטרה הייבריד, תוצרת קוריאה בתקינה אמריקאית מלאה, עדיין אין לי מושג איך לכוון את המראות.

אין שום אפשרות לקבל כיסוי מלא.

 

צריך זכרון של שחקן שחמט לזכור מי נסע מאחוריך והאם יהיה רכב לידך, בעיקר בצד שמאל.

מראה שמאל - מכוונת ככה שמנסה לתפוס רכב בצד, הבעיה שאם אני רוצה לקבל כיסוי שיראה לי רכב עוקף מצד שמאל, זה יוצר שטח מת משמעותי וחריף בחלק שצמוד לרכב. הצוצאה זה פשרה לא הגיונית.

התוצאה - למרות שלרכב מצלמת רוורס מעולה, אם אני רוצה לראות את המדרכה אני מזיז את הראש למקומות הזויים או מכוון את המראה לחנייה.

כל מעבר נתיב, אני נאלץ לסובב את הראש בזווית משמעותית, הסכנה בזה שאתה מוריד מבט ליותר מדי זמן אל התרחש מקדימה, ואז אתה מגלה שהרכב שלפניך ביעה בלימת חירום שגרתית בכבישי ישראל.

מראה ימין - המצב טוב בהרבה.

 

כל זה לא קורה ברכב עם מערכת אתרעת שטח מת שקיימת ברמת האיבזור הנורמלית.

ברמת ליסינג אין וזה ממש ממש חסר.

לכן נוסע כל הזמן עם שמירת מרחק אדפטיבית ומחדש אותה אחרי כל לחיצה על הברקס.

מציע לכל  רוכבי הדו למיניהם שחייהם יקרים להם לא לזגזג עם אופנוע/קורקינט צמוד ליד רכבים כאלה.

 

אני משוכנע שמשרד התחבורה צריך לאסור יבוא רכבים בתקינה אמריקאית ללא מערכת שטח מת. מה שהיה מתאים לפני 50 ואולי 30 שנה, פשוט לא מתאים לגונגל העמוס שיש היום.

לחלופין, לחייב את יבואן הרכב להחליף מראות.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פותח מראות צד עד שלא רואה יותר את הפח של הרכב. לא רואה טעם לתת עוד שלושה קליקים החוצה כי זה יוצר שטח מת מסוכן עבור מתאבדי דו גלגלי באשר הם.  מראה מרכזית מכסה את כל שטח השמשה האחורית. 

אני רוצה לעבור נתיב ימינה? מבט חטוף במראה מרכזית ואז מבט חטוף במראת צד ימין. רוצה לעבור שמאלה? מבט חטוף במראה מרכזית ואז מבט חטוף במראת צד שמאל. הפעולה הזו של מבט חטוף בשתי המראות זה פחות מחצי שנייה והגזמתי, לא מפריע גם בנהיגה מבצעית. אין דבר כזה שטח מת ברכב פרייבט (יש יוצא מן הכלל במסחריות לפעמים וגם לא בכולן, תלוי מבנה הרכב), זו המצאה של ישראלים מאותגרי נהיגה. 

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתוך מצגת הדרכה שהכנתי לנהגי החברה.

לדעתי זה מסכם את ההבדל בין שתי השיטות.

החסרון של התמונה השמאלית שיש נהגים שזה גורם להם לחוסר התמצאות במיקום רכבם ביחס לשאר התנועה.

דרך אגב, ברכבים עם תקינה אמריקאית, מי שלא מכוון את המראה השמאלית כמו בתמונה השמאלית זה מתכון בדוק לתאונת צד. השטח המת בצד שמאל ברכבים עם תקינה אמריקאית כה גדול שחייבים לעשות את זה.

 

 

20240323_093549.jpg

לפני 4 שעות, KipodYam כתב:

לחלופין, לחייב את יבואן הרכב להחליף מראות.

לי הייתה אלנטרה ולאחר תקופה קצרה מאוד מצאתי את הפוזיציה הנכונה.

לאבא שלי גם יש אלנטרה והדבר הראשון שעשה זה לעצור אצל זגג שיחליף לו את הזכוכית של המראה השמאלית.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקן האמיקראי של מראות לא נוח בשיט המראה השמאלית מגדילה עצמים, יצא לי לנהוג על לא מעט רכבים כאלו לא ידעתי אז שזה נקרא תקן אמריקאי כאן חודש לי הדבר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, Liquidator כתב:

המראה השמאלית מגדילה עצמים

הפוך גוטה.

המראה השמאלית בתקן האמריקאי מראה את המצב האמיתי. בתקינה האירופאית המראות דווקא מקטינות. ההבדל שהתרגלנו לנהוג עם רכבים בתקינה אירופאית ואז אנו חושבים שמראות אמריקאיות מגדילות.

הבעיה של מראות אמריקאיות הן במראות קטנות. במראות אמריקאיות גדולות ( כל הוואנים וה suv הגדולים) הבעיה כמעט שאינה מורגשת עקב גודל המראות.

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, asix כתב:

הפוך גוטה.

המראה השמאלית בתקן האמריקאי מראה את המצב האמיתי. בתקינה האירופאית המראות דווקא מקטינות. ההבדל שהתרגלנו לנהוג עם רכבים בתקינה אירופאית ואז אנו חושבים שמראות אמריקאיות מגדילות.

הבעיה של מראות אמריקאיות הן במראות קטנות. במראות אמריקאיות גדולות ( כל הוואנים וה suv הגדולים) הבעיה כמעט שאינה מורגשת עקב גודל המראות.

 

וואלה ? התרגלנו לנהוג במראה מקטינה? עצמים?  כי זה נראה מגדיל לא יודע ככה הרגיש לי בהשוואה למראה הימנית.

אז זה בגלל גודל המראה? מורגש? במראות קטנות?

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...