Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחיר סוללה לטסלה 3


spring

פוסטים מומלצים

אני שוקל לעבור לרכב חשמלי טסלה 3/גילי 460, בת שלוש שנים, בקניית יד 2 הנתון החשוב הוא כמובן מחיר הסוללה .

 

מסתבר שמחיר סוללה לרכב חשמלי נמצא באותה קבוצה עם הנוסחה של קוקה קולה וקוד הכניסה לכור האטומי.  בדיקה בגוגל מעלה כתבות פלצניות של עשר עמודים, על מבנה הסוללה וההסיטוריה של הרכבים החשמליים, וכמה שהן אמינות ויחזיקו 100 שנה ואף אחד לא יודע או לא רוצה להגיד פשוט מה המחיר.

 

יש משהו שאני מפספס ?

נוסע בפריוס 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נכון ל-2021, סוללה חדשה למודל 3 עולה 90K ש"ח. היום? מניח שיותר, כי הכל עולה יותר.  

ואם אתה מתבאס, יגואר IPACE.

 

image.thumb.png.25bfcbdbd39316ddff93109e9ffb2a96.png

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל רכב שנמכר סדיר אמור לפרסם מחירון חלפים באתר שלו.

עבור טסלה 3 (ייצור יוני 2017 עד אוגוסט 2023) זה המחירון:

 

כנס לHV BATTERY - אם תלחץ על התמונה תקבל רשימה של חלקים והמחיר שלהם בשקלים:

https://epc.tesla.com/en-US/catalogs/d9f55d4e-15fb-4c27-9acf-8fa77741ba1f

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, spring כתב:

אני שוקל לעבור לרכב חשמלי טסלה 3/גילי 460, בת שלוש שנים, בקניית יד 2 הנתון החשוב הוא כמובן מחיר הסוללה .

 

מסתבר שמחיר סוללה לרכב חשמלי נמצא באותה קבוצה עם הנוסחה של קוקה קולה וקוד הכניסה לכור האטומי.  בדיקה בגוגל מעלה כתבות פלצניות של עשר עמודים, על מבנה הסוללה וההסיטוריה של הרכבים החשמליים, וכמה שהן אמינות ויחזיקו 100 שנה ואף אחד לא יודע או לא רוצה להגיד פשוט מה המחיר.

 

יש משהו שאני מפספס ?

 

לא, הנתון הכי חשוב בקניית רכב חשמלי יד 2 ממש לא מחיר הסוללה.

 

הנה מספר נתונים יותר חשובים:

  • SOH (state of health) או מצב בריאות סוללה באחוזים
  • מתח בסוללה כאשר טעונה ל 100%
  • סטיסטיקה של הדגם בשנתון המדובר - כמה רכבים ירדו מהכביש
  • סטיסטיקה של תקלות ברכיבים שאינם הסוללה - אתה תופתע לגלות שבג'ילי יש תקלה סדרתית של ממיר המתח עולה 5 ספרות.
  • סטיסטיקה של כמה טעינות ברכב היו מהירות DC לעומת רגילות AC
  • סטיסטיקה של כמה הרכב גניב ומה היחס של פרמיית ביטוח/מחיר הנוכחי של הרכב
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים אני לא מבין מאיפה אנשים מביאים את הנתונים המונפצים האלה. מצורפת קבלה של החלפת סוללה בארץ! ועוד כל מיני דברים אחרי פגיעה.

 

מחיר סוללה בלבד: 35,758.62₪

 

 

IMG_3274.jpeg

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעוד שנתיים 3 כל בעלי הטסלות למינהם ובעלי החשמליים וההיברידיים שרכשו את האוטו לפני 3 שנים , יקבלו את הסטירה של החיים שלהם כשיגלו שצריך להחליף סוללה וכמה היא תעלה.

  • רעיון גרוע 6
  • משעמם 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, goodi כתב:

בעוד שנתיים 3 כל בעלי הטסלות למינהם ובעלי החשמליים וההיברידיים שרכשו את האוטו לפני 3 שנים , יקבלו את הסטירה של החיים שלהם כשיגלו שצריך להחליף סוללה וכמה היא תעלה.

בארה"ב יש טסלות ששורדים יותר משנתיים וקלומטרג' מכובד מאוד, ללא החלפה של הסוללה (או יותר נכון סטטיסטית רובם לא מחליפים סוללה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, goodi כתב:

בעוד שנתיים 3 כל בעלי הטסלות למינהם ובעלי החשמליים וההיברידיים שרכשו את האוטו לפני 3 שנים , יקבלו את הסטירה של החיים שלהם כשיגלו שצריך להחליף סוללה וכמה היא תעלה.

כן. בגלל זה פריוס וקורולה היברידית נמכרות היטב. כי כולם ממש מפחדים ממה שיקרה עם הסוללה. תספר סיפורים כאלו לנהגי מוניות בארץ ובחו"ל שגמעו מאות אלפי ק"מ על סוללה מקורית.

אפשר להרחיב אחריות בטויוטה (סתם כי זו דוגמה) תמורת 400₪ בשנה. החיסכון בדלק למי שנוסע הרבה הוא הרבה יותר גדול מכמה מאות שקלים בשנה על הרחבת אחריות.

ככל שיעבור הזמן גם יהיו מוסכים או עסקים שידעו לתת שירות של שיפוץ סוללה במחירים סבירים. כבר היום יש כאלו.

מעבר לזה מה הקשר ל-3 שנים? טסלה נותנת 8 שנים אחריות על הסוללה או 160 אלף ק"מ. כמה שאני זוכר גם בחשמליות אחרות נותנים אחריות דומה באורכה.

לפני שעתיים, ldti כתב:

אתמול עשיתי טסט לטסלה שלי. אתה טוען שהייתי צריך להחליף סוללה תו"כ?

ברור מה, לא ידעת?

  • מצחיק 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@spring מצד אחד, אתה נכנס לתחום פרוץ יחסית כרגע מכיוון שאין עדיין ציוד בדיקה מתאים ומכונים מוסמכים לבדיקה איכותות וכמותית של המנגנון החשמלי ברכב.

מצד שני, לרוב הרכבים החשמליים נמכרים עם אחריות של 7-8 שנים לסוללה ואם אתה רוכש רכב בן שנתיים-שלוש עם קילומטראז סביר (שלא מגיע לגבול האחריות), יש לך לפחות 5 שנות אחריות זה מספיק זמן כדי לגלות תקלות אם יש. לאחר סיום תקופת האחריות אני מניח שיהיו ביטוחים לסוללות כמו שקיים בטויוטה.

 

קח בחשבון שברכב חשמלי קיים מחשב ניהול סוללה שיודע לאזן את אומסים על התאים השונים ולשמור על הסוללה הן בתהליך טעינה והן בתהליך פריקה. על מנת לבצע את משימתו, הוא משתמש בתאי חוצץ שלא חשופים למשתמש (זו הסיבה שיש קיבולת ברוטו ונטו) וכך המחשב יודע לפצות על תאים "בעייתיים" ולשמור על בריאות הסוללה.

 

כאשר יש תקלה באחד התאים, המחשב מתריע והיצרן/יבואן אמורים להחליף את התא התקול - אין צורך להחליף את כל הסוללה.

אחד המדדים ביצור הרכב הוא תוך כמה זמן ניתן לגשת ולהחליף תא בודד - למשל ב- 3008 החדשה התכנון מאפשר החלפה של כל התאים ב- 3 שעות.

 

הצד השני של המטבע הוא ללכת היום על רכב עם מנוע בהירה פנימי כשאתה יודע שבעוד 6 שנים היצרנים הגדולים יפסיקו לייצר אותם ולא יודע כמה אנשים ירצו להשקיע כסף ברכב עם טכנולוגיה שאין לה עתיד.

 

לסיכום - אם אתה הולך על רכב חשמלי מיצרן רציני עם אחריות, הסיכון לא גבוה.

עריכה אחרונה על ידי Random
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Random כתב:

לא יודע כמה אנשים ירצו להשקיע כסף ברכב עם טכנולוגיה שאין לה עתיד.

אחרי ביטול הנחה על רישוי שנתי, ביטול הנחה על מס קניה והוספת מס נסועה דווקא חשמל היא טכנולוגיה שאין לה עתיד בישראל.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אחרי כל מה שאמרת, העלות פר קילומטר (בהנחה שאתה מטעין בעלות של קוט"ש - כלומר בבית) היא עדיין נמוכה יותר מכל רכב בנזין\היברידי. אפילו עם מס הנסועה.

וזה אפילו בלי להתחשב בזה שיש רכבים חשמליים שלא צריכים תחזוקה כמעט (כמו טסלה).

ובאופן כללי יש פחות בלאי למכלולים שונים שיש ברכב בעירה פנימית.

  • רעיון טוב! 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, Boltik כתב:

אחרי ביטול הנחה על רישוי שנתי, ביטול הנחה על מס קניה והוספת מס נסועה דווקא חשמל היא טכנולוגיה שאין לה עתיד בישראל.

אולי הכדאיות בהחזקת הרכב החשמלי ב- 2026 תהיה קטנה יותר ממה שהיא היום בעקבות כל הדברים שרשמת (אגב, לא בטוח שכולם אכן יתבצעו), אבל קשה להתווכח עם העובדות - אחוז הרכבים החשמליים כל הזמן גדל בארץ ובעולם.

למשל מתחילת השנה יש זינוק של כ- 40% ברכבים חשמליים שעלו בארץ על כביש לכ- 24% מכלל הרכבים.

רק לסבר את האוזן - ההנחות של רשות המיסים ב- 2019 היו שהשנה נגיע לכ- 10% בלבד.

 

הסיבה היא פשוטה - רכב חשמלי עדיין הרבה יותר משתלם בפער משמעותי ביחס לרכב בנזין. 

עריכה אחרונה על ידי Random
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...