Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחיר סוללה לטסלה 3


spring

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, dorsht כתב:

כן. בגלל זה פריוס וקורולה היברידית נמכרות היטב. כי כולם ממש מפחדים ממה שיקרה עם הסוללה. תספר סיפורים כאלו לנהגי מוניות בארץ ובחו"ל שגמעו מאות אלפי ק"מ על סוללה מקורית.

אפשר להרחיב אחריות בטויוטה (סתם כי זו דוגמה) תמורת 400₪ בשנה. החיסכון בדלק למי שנוסע הרבה הוא הרבה יותר גדול מכמה מאות שקלים בשנה על הרחבת אחריות.

ככל שיעבור הזמן גם יהיו מוסכים או עסקים שידעו לתת שירות של שיפוץ סוללה במחירים סבירים. כבר היום יש כאלו.

מעבר לזה מה הקשר ל-3 שנים? טסלה נותנת 8 שנים אחריות על הסוללה או 160 אלף ק"מ. כמה שאני זוכר גם בחשמליות אחרות נותנים אחריות דומה באורכה.

ברור מה, לא ידעת?

כנראה לא קראת טוב,

בעוד 3 שנים לבעלי מכוניות שנרכשו לפני 3 שנים.כלומר: אני אעשה את זה לאט. 3 + 3 = 6

כלומר כשימלאו לאוטו 6 שנים ללא קשר לקילומטרז'.

אז בפעם הבאה שתגיב תדע גם לקרוא.

  • רעיון גרוע 6
  • משעמם 1
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם 6. הסוללה עדיין באחריות.

מעבר לזה, אני משער שעוד 3 שנים יהיה יותר ידע איך לשפץ את הסוללות האלו במחיר זול ולא להחליף סוללה שלמה במשהו כמו 35-40 אלף ש"ח.

אולי גם תהיה אפשרות לבטח את הסוללות האלו (ראיתי שיש איזשהו מקום שמציע שירות כזה, אבל לא דרך היבואן או משהו בסגנון אלא מקום פרטי כלשהו). במחיר הנכון זה פותר את החשש הזה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף למה ש @dorsht כתב, ב- 5 שנים שנותרו באחריות לרכב שהיום בן 3, סביר להניח שהטכנולוגיה של הסוללות תתפתח ומחיר הסוללות/תאים ירד משמעותית.

זה מה שקרה עם הסוללות של פריוס בזמנו.

 

כמו כן, כבר היום חברת פניקס מבטחת עבור יוניון מוטורס את הסוללות וטויוטה הראשונה שמציעה (בחו"ל בינתיים) אחריות על סוללה ל- 10 שנים ו- 1,000,000 ק"מ.

אני לא חושב שטויוטה היו עושים מהלך כזה בלי לבדוק את עצמם. 

 

קונצרן VAG כבר הודיע שיפסיק לייצר רכבים עם מנוע בהירה פנימי ב- 2030 (למרות שאיחוד אירופי קבע שזה יקרה ב- 2035).

 

תמיד כשיש טכנולוגיה חדשה יהיו אנשים שמרניים וסקפטיים לגבי זה וזה טבעי לגמרי. 

עריכה אחרונה על ידי Random
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, dorsht כתב:

גם אחרי כל מה שאמרת, העלות פר קילומטר (בהנחה שאתה מטעין בעלות של קוט"ש - כלומר בבית) היא עדיין נמוכה יותר מכל רכב בנזין\היברידי. אפילו עם מס הנסועה.

וזה אפילו בלי להתחשב בזה שיש רכבים חשמליים שלא צריכים תחזוקה כמעט (כמו טסלה).

ובאופן כללי יש פחות בלאי למכלולים שונים שיש ברכב בעירה פנימית.

הכל נכון. ועדיין "טעינה" מלאה לקילומטראז' לרוב מכובד יותר ביחס ( יש עכשיו למטה אצלי בחניה גרנד קופה דיזל שבשלוש דקות כאמור אני מארגן לה קרוב לשמונה מאות ק"מ בלי לחשוב איפה ומתי צריך לטעון שוב ), כל כך הרבה יותר קצרה מטעינת רכב חשמלי שמספיקה לחצי מהקילומטראז', וזה מעורר באופן בלתי נמנע את המחשבה שאולי בכל זאת יש איזה יתרון קטן לרכב בעירה פנימית. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוהב שאנשים ממציאים לעצמם הנחות, שהם מבוססות רק על הפנטזיות שלהם עצמם. 

 

לפני שעתיים, Random כתב:

שהטכנולוגיה של הסוללות תתפתח ומחיר הסוללות/תאים ירד משמעותית.

זה מה שקרה עם הסוללות של פריוס בזמנו.

למה אתה משווה בין סוללה של פריוס וסוללה של רכב EV? אתה באמת חושב שרמת המורכבות והסיבוך בניהם היא זהה? 

ראיתי סרטון ביו טיוב של מישהו שהוא מהנדס אם אני לא טועה שקנה ATTO ירדה מהכביש כדי שתהיה לו סוללה ספייר. כול דבר שם הוא מודבק ומרותך אחד לשני, יהיה מאוד קשה אם בכלל אפשרי להחליף לדבר הזה תאים. וזה עוד לפני שדיברתי בכלל אם תוכנתית זה אפשרי או שהוא יגיד לך "סוללה לא מקורית -FUCK OFF" 

 

לפני שעתיים, Random כתב:

טויוטה הראשונה שמציעה (בחו"ל בינתיים) אחריות על סוללה ל- 10 שנים ו- 1,000,000 ק"מ.

 

איפה ראית דבר כזה? המקסימום שראיתי זה 8 שנים ו-100 אלף מייל לדגמים החשמליים, 10 שנים ו-150 אלף מייל להיברידים. 

 

ובלי קשר, יש גם את ההנחה הנאיבית משהו שרכב חשמלי לא מתקלקל ורק מדברים על סוללה. אז לא. הרכבים הללו כול כך עמוסים בטכנולוגיה, שאני ממש לא בטוח שחלקה תשרוד את מבחן הזמן. זה יהיה מאוד לא נחמד אם תלך איזה יחידה שעולה מחיר אסטרונומי מחוץ לאחריות. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עוקב בפייס אחרי "אלקטריקאר" (מודיעין, איזור התעשיה שילת).
הם כבר משפצים\מחדשים ומחליפים בחדשות סוללות לטויוטה, קיה, יונדאי ועוד.
אני לא מכיר אותם, פשוט עוקב אחריהם לאחר שנחשפתי לכמה סירטונים מעניינים שלהם.
אני בטוח שיש עוד כמוהם.

התחום הזה צובר תאוצה מרגע לרגע וברור שבעתיד יהיו עוד ועוד אופציות לתחזק\לשפץ\לתקן סוללות.

מה יקרה עם הבנזין\דיזל - הנבואה ניתנה לשוטים. אנחנו עדיין רחוקים שנות אור מזה שכל התחבורה העולמית תעבור לחשמל, לדעתי זה לא יקרה לעולם. באיזשהו מקום זה ייעצר. מטוסים ואוניות עדיין ישתמשו בדלקים מבוססי נפט. אספקת חשמל שתלויה גם בדלקים במקומות נידחים ו/או למטרת חירום - עדיין תישאר. אי אפשר להעלים את הבנזין והסולר מהיום למחר וגם לא מהיום לעוד 10 שנים.

הנעה בחשמל זה דבר מעולה אבל כמו לכל דבר בעולם (למעט הטימטום) -  גם לזה יש מגבלות מסויימות.

 

איציק

  • אהבתי 5

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Random כתב:

קונצרן VAG כבר הודיע שיפסיק לייצר רכבים עם מנוע בהירה פנימי ב- 2030 (למרות שאיחוד אירופי קבע שזה יקרה ב- 2035).

חיפשתי ולא מצאתי מקור להודעה הזאת. מה שמצאתי זה שפולקסווגן לא יפתחו מנועי בעירה פנימית חדשים.

 

לפי המקור הזה התכנית שלה היא שב-2030 50% מהמכירות העולמיות שלהם יהיו של רכב חשמלי:

In his interview, the VW head reiterated his plan for the brand. By 2030, Volkswagen wants 80% of its sales in Europe to be electric models, with 55% of North American sales also to be electric. Globally, that will equate to electric sales of somewhere around 50%. Schaefer was clear that this is not the end of the line for the Golf, which is arguably VW's best-known model on sale today. The name will stick around for a future electric model that could debut sometime in 2028.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, motior כתב:

חיפשתי ולא מצאתי מקור להודעה הזאת. מה שמצאתי זה שפולקסווגן לא יפתחו מנועי בעירה פנימית חדשים.

 

לפי המקור הזה התכנית שלה היא שב-2030 50% מהמכירות העולמיות שלהם יהיו של רכב חשמלי:

In his interview, the VW head reiterated his plan for the brand. By 2030, Volkswagen wants 80% of its sales in Europe to be electric models, with 55% of North American sales also to be electric. Globally, that will equate to electric sales of somewhere around 50%. Schaefer was clear that this is not the end of the line for the Golf, which is arguably VW's best-known model on sale today. The name will stick around for a future electric model that could debut sometime in 2028.

להלן מספר כתבות בנושא:

https://www.cartube.co.il/חדשות-רכב/בשנת-2035-תיאסר-מכירה-של-מנועי-בנזין-ודיזל-באיחוד-האירופי

 

https://www.themarker.com/blogs/daniel-schmil/2021-07-08/ty-article/0000017f-f8fe-d460-afff-fbfea1ab0000

image.thumb.png.e4413f65a5686ab28a75c3a41a8db8a3.png

לפני 12 שעות, davemustaine87 כתב:

למה אתה משווה בין סוללה של פריוס וסוללה של רכב EV? אתה באמת חושב שרמת המורכבות והסיבוך בניהם היא זהה? 

ראיתי סרטון ביו טיוב של מישהו שהוא מהנדס אם אני לא טועה שקנה ATTO ירדה מהכביש כדי שתהיה לו סוללה ספייר. כול דבר שם הוא מודבק ומרותך אחד לשני, יהיה מאוד קשה אם בכלל אפשרי להחליף לדבר הזה תאים. וזה עוד לפני שדיברתי בכלל אם תוכנתית זה אפשרי או שהוא יגיד לך "סוללה לא מקורית -FUCK OFF" 

הטכנולוגיה של הסוללות מתפתחת כל הזמן הן בקיבלת התאים, קצב טעינה, מספר טעינות, עמידה בתנאי מז"א קיצוניים וכו'.

נכון להיום רוב היצרנים משתמשים בסוללות של 2-3 יצרנים גדולים כמו BYD, CATSL והן בנויות בצורה מודולרית. יש לא מעט סרטונים שמראים איך מחליפים תא בודד.

הטכנולוגיה של הסוללות ברכבים היברידיים/פלאג אין זהה, פשוט הקיבולת של הסוללות הרבה יותר קטנה. 

 

לפני 12 שעות, davemustaine87 כתב:

איפה ראית דבר כזה? המקסימום שראיתי זה 8 שנים ו-100 אלף מייל לדגמים החשמליים, 10 שנים ו-150 אלף מייל להיברידים. 

https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/rkltdojwq

image.thumb.png.66fcaa94c6c64d9aaa46fe605a1cbbba.png

לפני 12 שעות, davemustaine87 כתב:

ובלי קשר, יש גם את ההנחה הנאיבית משהו שרכב חשמלי לא מתקלקל ורק מדברים על סוללה. אז לא. הרכבים הללו כול כך עמוסים בטכנולוגיה, שאני ממש לא בטוח שחלקה תשרוד את מבחן הזמן. זה יהיה מאוד לא נחמד אם תלך איזה יחידה שעולה מחיר אסטרונומי מחוץ לאחריות. 

כל דבר יכול להתקלקל, גם רכב חשמלי.

סטטיסטית רכיבים מכאניים במנוע בהירה פנימית פחות אמינים ממנוע חשמלי פשוט. בנוסף לכך, אפילו באותם רכיבים משותפים כמו בלמים, ברכבים חשמליים השימוש בהם קטן בכ- 90% ולכן גם שם האמינות גבוהה יותר בגלל הבלימה הרגנרטיבית.

 

בדיוק התפרסמה כתבה על טסלות בנות 3 שנים שעברו בארץ כבר 200-300 אלף ק"מ ללא טיפולים ורק עם תקלות זניחות. רכבי בנזין/דיזל עם נסועה דומה היו נכנסים לטיפולים במוסך לפחות 10-20 פעם עם החלפה של 4-6 סטים של בלמים/צלחות במקרה הטוב וחלקם היו כבר מגיעים לשיפוץ מנוע. 

 

https://cars.walla.co.il/item/3645824

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Random כתב:

הטכנולוגיה של הסוללות ברכבים היברידיים/פלאג אין זהה, פשוט הקיבולת של הסוללות הרבה יותר קטנה. 

 

אני לא מהנדס ולא מומחה בסוללות, אבל מהמעט שקראתי, אני די בטוח שאתה טועה. 

 

לפני כשעה, Random כתב:

נכון להיום רוב היצרנים משתמשים בסוללות של 2-3 יצרנים גדולים כמו BYD, CATSL והן בנויות בצורה מודולרית. יש לא מעט סרטונים שמראים איך מחליפים תא בודד.

 

לא יודע מה מחליפים בסרטונים או לא, אני יכול להגיד לך שבארץ אף אחד לא מחליף סוללות לרכבים החשמליים. כי מן הסתם רובם המוחלט באחריות והם ישארו עוד באחריות לעוד לא מעט שנים. 

ואלו שכן צריכים החלפות- פלואנס החשמליות של בטר פלייס, וכול מיני ניסאן ליף, המחירים מאוד גבוהים ולא כדאים(כנס לקבוצת הפייסבוק של בעלי פלואס חשמליות). אז מה שעושים בארה"ב, על רכבי פורד חשמליים וטסלה, ממש לא בטוח שיהיה קשור לרכבי BYD וג'ילי בישראל. 

 

ציטוט

 

סיכוי מאוד סביר שהתבלבלו ב-YNET. לא נתקלתי בשום דבר שמתקרב לזה בחיפוש בגוגל. 

 

לפני כשעה, Random כתב:

כל דבר יכול להתקלקל, גם רכב חשמלי.

סטטיסטית רכיבים מכאניים במנוע בהירה פנימית פחות אמינים ממנוע חשמלי פשוט. בנוסף לכך, אפילו באותם רכיבים משותפים כמו בלמים, ברכבים חשמליים השימוש בהם קטן בכ- 90% ולכן גם שם האמינות גבוהה יותר בגלל הבלימה הרגנרטיבית.

 

בדיוק התפרסמה כתבה על טסלות בנות 3 שנים שעברו בארץ כבר 200-300 אלף ק"מ ללא טיפולים ורק עם תקלות זניחות. רכבי בנזין/דיזל עם נסועה דומה היו נכנסים לטיפולים במוסך לפחות 10-20 פעם עם החלפה של 4-6 סטים של בלמים/צלחות במקרה הטוב וחלקם היו כבר מגיעים לשיפוץ מנוע. 

 

סטטיסטית מלבד טסלה, אין לך באמת מידע לאורך זמן על שום רכב חשמלי. אז מאיפה אתה מדבר בביטחון כזה? רק לא מזמן חבר פורום פרסם על האיוניק 5 שלו שהתקלקלה לו היחידה שאחראית על הטעינה של הרכב. רכב בן שנתיים. אתה יודע כמה היחידה הזאת עולה מחוץ לאחריות יצרן? 7 אלף יורו. מה יהיה בעוד 5 שנים אצל יצרנים אחרים ועם יחידות אחרות? לא יודע, יכול להיות שכלום.  אבל לפחות לא הייתי חושב שיהיה בסדר באופן כול כך מוחלט. 

 

ושוב פעם מלבד טסלה, בכול שאר הרכבים החשמליים אתה נכנס כול 15 אלף, ומשלם את אותם סכומים כאילו היה לך רכב בעירה. לא רוצה? תגיד ביי לאחריות.  כי מה לעשות, ניראה לך היבואנים יוותרו על ההכנסות מהטיפולים?

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, davemustaine87 כתב:

סיכוי מאוד סביר שהתבלבלו ב-YNET. לא נתקלתי בשום דבר שמתקרב לזה בחיפוש בגוגל. 

 

חבר, מקווה שאתר של טויוטה UK יספק את הספקנות שלך.

https://media.toyota.co.uk/vehicles/bz4x-2022/

image.thumb.png.8d41b703f413b86b220f80906a700a8d.png

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, davemustaine87 כתב:

אני חושש שזה סתם קשקוש שיווקי שאין מאחוריו שום אחריות אמיתית.

 

גם כשתכתוב שחור על גבי לבן, אתה עדיין חושש. על זה אין לי מה להגיד.

image.thumb.png.ef9a0d782b670a8c9d73596df8c0d5cb.png

 

מילה guaranteed נוצרת מ- guarantee - אחריות. במדינות מתוקנות ניסוח כזה מספק כדי לתבוע את היצרן במידה והוא לא עומד בהתחייבות. 

עריכה אחרונה על ידי Random
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Random כתב:

תודה על ההשקעה אבל הכתבות האלה לא אומרות ש- VAG יפסיקו למכור מכוניות עם מנועי בנזין ב-2030.

כמו שהראיתי במקור שלי פולקסווגן מתכננים שב-2030 כ-50% מהמכירות העולמיות שלהם יהיו של מכוניות חשמליות - כלומר שכ-50% יהיו לא חשמליות...
ובציטוט שלך כתוב שאודי (שהיא חלק מ- VAG) תפסיק למכור מכוניות בנזין ב- 2033

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצחיק אותי כל אלו שחושבים שסוללה של רכב חשמלי תתפגר אחרי כמה שנים אבל בטוחים שרכבי בנזין ישרדו 20-30 שנה ויעברו מדור לדור במשפחה.

 

איפה אתם חיים חברים? כיום כמעט כל רכב עם מנוע בנזין נבנה עם תכנון לשרוד לא יותר מ8 שנים ולא יותר מ200 אלף קילומטר (לרוב אפילו פחות).

 

כיום בחסות דרישות זיהום האוויר המאוד חמורות, כמעט כל רכב על הכביש מצוייד במנוע מודרני עם טבעות בוכנה דקיקות/בלוק מנוע אחיד/שרשרת טיימינג דקיקה/מותחן פלסטיק וכו... שאחרי ה100,000 ק"מ חיים על זמן שאול.

כנ"ל לגבי גירים רציפים ורובוטיים או אפילו גירים אוטומטיים מסויימים (תוצרת GM בעיקר) שאורך חייהם לא תוכנן להגיע ל20 שנה.

 

אז הסירו דאגה מליבכם לגבי רכב חשמלי ואורך חיי הסוללה, כך או כך אחרי 10 שנים רוב הסיכויים שהמכונית המודרנית ועתירת הטכנולוגיה שלכם תסיים בפירוקיה או בברזל.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...