Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה רצינית לגבי קניית רכב מעניין


שליקו99

פוסטים מומלצים

היי, אמנם כנראה לא משהו שאעשה בשנה שנתיים הקרובות אבל מאוד מעניין אותי הרעיון של רכב מיוחד, אבל יוצא לי לחשוב על איך אנשים כן עושים את זה לרוב, במיוחד שמדובר ברכב קצת יותר ישן, 10-15 שנים, ולא תמיד אפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות לעשות את המשימות בצורה קבועה.

רכב שלא יעלה יותר מ-70-80 אלף, כנראה פחות. ככל הנראה כבר לא יאבד יותר ערך ורק יצבור עם השנים, ביטוח ממה שבדקתי יותר זול בהשוואה לרכב המקולל שלי שהוא מאזדה 3 😂(הביטוח לרכב הזה פשוט לא הגיוני).

הדאגה העיקרית היא כמובן האם הרכב יעשה את העבודה שלו בעקביות וכמה יעלה לתחזק אותו בשנה.

מעבר לזה אין כאן עלויות מטורפות ומחישוב עם הערכה מופרעת זה אולי יעלה בין 500-800 שקל בחודש יותר מהמאזדה שלוקחים הכל בחשבון.

רציתי לשאול מה אנשים כאן חושבים, גם מבחינת נוחות וגם כדאיות כלכלית, האם אם אני קונה רכב כזה עדיף שיהיה בנוסף רכב זול גם באזור 30-40 שהוא יהיה ה''דיילי'', והרכב היוקרתי/ספורטיבי יהיה יותר ליציאות, טיולים וסופ''שים? או שעדיף להשקיע ביישור קו רציני לרכב ולצפות לכמה חודשים אולי שנה פלוס של שירות נאמן.

הרכבים שבעיקר מעניינים אותי אמנם לא זולים בכולל אבל לא דברים מטורפים מדי, פורד מוסטנג, שברולט קמארו, סדרה 3/5 שנים 2006-2010. כל הדגמים שאני מסתכל עליהם בלי טורבו, בלי גיר רובוטי, רק ידני או פלנטרי.

אני נוסע אבל לא כמות מטורפת בשנה, באזור ה-10 אלף

סך הכל כן יש דגמים יותר מוצלחים ונטולי מחלות יקרות, אבל רכב מיוחד הוא רכב מיוחד וצריך להיות מוכן לדברים לא צפוים.

דעות?

עריכה אחרונה על ידי שליקו99
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם העיניים עצומות תפתח אותן.

תקנה רכב במצב הכי טוב שאתה יכול עם מעט בעלים וק"מ נמוך.

תחלק את התקציב ככה: 60000 שח קניה. 10000 יישור קו. עוד 15000 לבלת"מים שנה ראשונה.

וכדאי שתהיה מסוגל להתמודד עם השבתה של הרכב  למשך שבוע- שבועיים במקרה הצורך, כך שתוכל להביא חלקים מחו"ל או לעשות עבודות ממושכות יותר. = שיהיה רכב נוסף זמין עבורך בבית או בעבודה.

אני קונה רכבים כאלה על מנת להיהנות מהם ביומיום, לא בא לי להתבאס ביומיום על רכב זול ואחרי זה לצאת במיוחד לטיול ברכב הכיפי בסופשבוע. אני רוצה את הכיף שלי על הדרך כשאני במילא נוסע.

כדאיות כלכלית אין כאן. על כיף משלמים.

קח בחשבון עוד שנה שנתיים רכב 2010 כבר צריך אישור בלמים, לא נורא אבל קצת מבאס.

 

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אה, ללא ספק, לא חשבתי לרגע שיש אפשרות עם נוחות כספית, זול זה לא, אין ספק, השאלה הייתה לגבי מה יותר נוח ומה הניסיון של אנשים עם רכבים ספורטיבים יוקרתיים די מבוגרים, שברור שעברו חיים קשים, די מובן, רכב כזה אי אפשר לסמוך עליו לעשות את העבודה בלי הפתעות, וכנראה יהיה או רכב שני או רכב ראשי אבל יהיה צריך להשקיע ברכב יותר חדש כדי שיהיה יותר אמין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים קונים מכוניות כאלה כדי להנות מהן. הן לא תמיד הכי נוחות, לא מי יודע מה אמינות. אבל שוות את החיוך המתוח על פני הבעלים בעת השימוש.

 

מה צריך? אהבה, ידיים טובות, סבלנות, וכסים עמוקים - אין קיצורי דרך. יהיו תקופות שכמעט לא תהיינה הוצאות, ויהיו תקופות...שלא תדע. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שתי דרכים אפשריות לבעלות של רכב כזה - 

 

1. לתחזק אותו בעצמך עד כמה שאתה רק יכול - ופה ושם לשלוח ידיים עמוק לכיס. 

2. לשים סכום נוסף בצד של מספר עשיריות לא מבוטלות - ולשלוח יד לכיס כל פעם שמשהו יקרה. 

 

המוסטנגים שציינת עד כמה שאני יודע, מנוע 4 ליטר של פורד, סה"כ 210 כוחות סוס אבל מומנט והנעה אחורית - רובן או כולן כמעט עם גג נפתח - זה הדבר הראשון מעבר למנוע וגיר שהייתי בודק את שלמות הפעולה שלו ואת מצב הבד ומצב החלון האחורי. 

 

ותיקח בחשבון שחשבונות הדלק פשוט יגמרו אותך רק הן לבדן - אם תיסע ברכב הזה דיילי. 

 

וזה דברים שאני כותב - אפשר לאמר מנסיון אחרי שנה וחצי בעלות על דודג' ניטרו (אח תאום של ג'יפ ליברטי\צ'רוקי) 

 

דלק 1:6 כמו שעון שווייצרי ומיכל 80 ליטרים - תדלוק פעם בשבוע של 50 עד 60 ליטרים - תעשה את החשבון לבד.

נסעתי דיילי - כל יום לעבודה 20 קילומטר לכל כוון ופה ושם טיול בסופש שעליו לבד היה הולך מיכל דלק. 

 

אם אתה לא איש DIY ואין את הסכומים האלה בצד - הייתי שוקל לרדת מהרעיון ופה ושם לשכור רכב מעניין לסוף שבוע, להנות, להחזיר ולשכור את הבא בתור.

לעשות טיולי נהיגה בחו"ל 

 

ולהנות בארץ מדיילי שפוי - אם ה3 לא מספיקה לך הייתי שוקל משהו שהוא קצת יותר UP SCALE אבל עדיין שפוי יחסית לתחזוקה לעומת אמריקאית ישנה וזללנית 

 

וולבו S60 T5 שנתונים 16-17 למשל היתה מועמדת אצלי לרכישה לתקופה לא מבוטלת. 

לקסוס IS300H שנתונים 2014-13 

או אפילו IS250 2010-12 

BMW 118 או 116 

אוודי A3 סדאן

 

סתם נותן כיוון למחשבה לעוד מועמדות 

 

ולא סתם אומרים שראשי התיבות של JEEP הן 

JUST EMPTY EVERY POCKET

  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, שליקו99 כתב:

הרכבים שבעיקר מעניינים אותי אמנם לא זולים בכולל אבל לא דברים מטורפים מדי, פורד מוסטנג, שברולט קמארו, סדרה 3/5 שנים 2006-2010. כל הדגמים שאני מסתכל עליהם בלי טורבו, בלי גיר רובוטי, רק ידני או פלנטרי.

חכם מאוד.

מניסיון אישי (E350 מ 08 שהגיעה לרבע מיליון ק"מ בחודש שעבר! משמשת לנסיעות יומיות לעבודה) אני יכול לאמר כי אם תמצא רכב איכותי שתוחזק היטב (לא מובן מאילו) תוכל לההנות ממנו. אבל מספר סייגים...

-כשהרכב מזדקן כמות ומחיר התקלות עולה, וודא כי אתה יכול לעמוד בכך. אצלי, עד ה 200 אלף הראשונים כמעט ולא היו תקלות (למעט תקלת מזגן יקרה) אך ב 50 אלף האחרונים מופיעות תקלות מפעם לפעם.

-לרכבים שציינת תהיה תחזוקה שוטפת יקרה יותר פשוט כי הם יותר. יותר שמן כל טיפול, יותר נוזל תה"ל כל החלפה וכו'

-לדעתי, אורך חיים סביר של רכבים כמו אלה שציינת יהיה 20 שנה בערך. אם אתה רוכש רכב בין 15 יהיו לך מעט שנים טובות איתו... 

 

lanosforce צריכת דלק מאוד תלויה בסיגנון הנהיגה ומסלול הנהיגה. אני עושה כ 1 ל 12 (מדוד לפי המשאבה) תודות לנסיעה שרובה בין עירונית ובשיוט. בנסיעה עירונית/פקוקה מדובר כבר על 1 ל 9🥴

 

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
תוספת
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, lanosforce כתב:

יש שתי דרכים אפשריות לבעלות של רכב כזה - 

 

1. לתחזק אותו בעצמך עד כמה שאתה רק יכול - ופה ושם לשלוח ידיים עמוק לכיס. 

2. לשים סכום נוסף בצד של מספר עשיריות לא מבוטלות - ולשלוח יד לכיס כל פעם שמשהו יקרה. 

 

המוסטנגים שציינת עד כמה שאני יודע, מנוע 4 ליטר של פורד, סה"כ 210 כוחות סוס אבל מומנט והנעה אחורית - רובן או כולן כמעט עם גג נפתח - זה הדבר הראשון מעבר למנוע וגיר שהייתי בודק את שלמות הפעולה שלו ואת מצב הבד ומצב החלון האחורי. 

 

ותיקח בחשבון שחשבונות הדלק פשוט יגמרו אותך רק הן לבדן - אם תיסע ברכב הזה דיילי. 

 

וזה דברים שאני כותב - אפשר לאמר מנסיון אחרי שנה וחצי בעלות על דודג' ניטרו (אח תאום של ג'יפ ליברטי\צ'רוקי) 

 

דלק 1:6 כמו שעון שווייצרי ומיכל 80 ליטרים - תדלוק פעם בשבוע של 50 עד 60 ליטרים - תעשה את החשבון לבד.

נסעתי דיילי - כל יום לעבודה 20 קילומטר לכל כוון ופה ושם טיול בסופש שעליו לבד היה הולך מיכל דלק. 

 

אם אתה לא איש DIY ואין את הסכומים האלה בצד - הייתי שוקל לרדת מהרעיון ופה ושם לשכור רכב מעניין לסוף שבוע, להנות, להחזיר ולשכור את הבא בתור.

לעשות טיולי נהיגה בחו"ל 

 

ולהנות בארץ מדיילי שפוי - אם ה3 לא מספיקה לך הייתי שוקל משהו שהוא קצת יותר UP SCALE אבל עדיין שפוי יחסית לתחזוקה לעומת אמריקאית ישנה וזללנית 

 

וולבו S60 T5 שנתונים 16-17 למשל היתה מועמדת אצלי לרכישה לתקופה לא מבוטלת. 

לקסוס IS300H שנתונים 2014-13 

או אפילו IS250 2010-12 

BMW 118 או 116 

אוודי A3 סדאן

 

סתם נותן כיוון למחשבה לעוד מועמדות 

 

ולא סתם אומרים שראשי התיבות של JEEP הן 

JUST EMPTY EVERY POCKET

תודה על המידע, לגבי ההצעות, הרעב ל-6 צילינדרים מבטל כל דבר שהוא פחות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הייתי מציע לך בחום לשקול את המועמדת הבאה. 

 

שברולט אימפלה שנתונים 16-17 - נכנס לך בתקציב. 

מנוע V6 וגיר עם נתוני אמינות סטטיסטיים טובים מאוד - לא רחוק מקאמרי מבחינת דירוג. 

 

למעלה מ300 סוסים - אפס למאה מגיע ביחד עם בחילה. 

רק שלדה והתנהגות כביש מאוד שנויים במחלוקת בקרב חובבי רכב - יש מלא שעפים עליה ויש מלא שמביטים מוזר כשמדברים איתם על הרכב. 

 

דלק טוענים ש1:8 ממוצע - אני מתקשה להאמין. 

 

עוד מועמד אפשרי - ביואיק לה קרוס שנתונים 12-13 - תמצא אחת במצב טוב - ישאר לך עודף לדלק וכמה אופסים תחזוקתיים כנראה. 

 

האימפלה גם שקלתי לתקופה מסויימת  - נפסלה כי כבר היה לי V6 3700 ואני ממש לא רוצה לישון שוב בתחנת דלק כי שכחתי את הרכב מונע. 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שליקו שלנו רוצה רכב מיוחד!

מה אתם מציעים לו מרצדס (1 ל-1 מונית), אימפלה וביואיק (יש אותם כמו זבל).

דווקא הלקסוס IS250 שהוצעה כאן יכולה להיות מעניינת בגרסת IS250C קבריולט עם גג קשיח.

גם מנוע V6, צריכת דלק 1 ל-8 בערך (הוא נוסע ממש קצת אז לא נורא), אמינות טובה, אחזקה שפויה.

גם לא סיפור מורכב מידי למצוא כזאת שמורה...

 

 

gjghk.jpg

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, שליקו99 כתב:

רכב שלא יעלה יותר מ-70-80 אלף, כנראה פחות. ככל הנראה כבר לא יאבד יותר ערך ורק יצבור עם השנים

 

אין כמעט בכלל רכבים ש"צוברים ערך", וגם המעט שכן, דורשים תחזוקה מדוקדקת ויקרה יותר מצבירת הערך.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Shmelov כתב:

שליקו שלנו רוצה רכב מיוחד!

מה אתם מציעים לו מרצדס (1 ל-1 מונית), אימפלה וביואיק (יש אותם כמו זבל).

דווקא הלקסוס IS250 שהוצעה כאן יכולה להיות מעניינת בגרסת IS250C קבריולט עם גג קשיח.

גם מנוע V6, צריכת דלק 1 ל-8 בערך (הוא נוסע ממש קצת אז לא נורא), אמינות טובה, אחזקה שפויה.

גם לא סיפור מורכב מידי למצוא כזאת שמורה...

 

 

gjghk.jpg

הבעיה שהמנוע לא מעניין ממש למרות שהוא V6, כי 200 כ''ס על רכב של 1,600 ק''ג וחוסר גמישות קצת מבאס, ירגיש כמו 2.5 על מאזדה 6 ששוקלת 1.5 טון

לפני 6 שעות, lanosforce כתב:

אז הייתי מציע לך בחום לשקול את המועמדת הבאה. 

 

שברולט אימפלה שנתונים 16-17 - נכנס לך בתקציב. 

מנוע V6 וגיר עם נתוני אמינות סטטיסטיים טובים מאוד - לא רחוק מקאמרי מבחינת דירוג. 

 

למעלה מ300 סוסים - אפס למאה מגיע ביחד עם בחילה. 

רק שלדה והתנהגות כביש מאוד שנויים במחלוקת בקרב חובבי רכב - יש מלא שעפים עליה ויש מלא שמביטים מוזר כשמדברים איתם על הרכב. 

 

דלק טוענים ש1:8 ממוצע - אני מתקשה להאמין. 

 

עוד מועמד אפשרי - ביואיק לה קרוס שנתונים 12-13 - תמצא אחת במצב טוב - ישאר לך עודף לדלק וכמה אופסים תחזוקתיים כנראה. 

 

האימפלה גם שקלתי לתקופה מסויימת  - נפסלה כי כבר היה לי V6 3700 ואני ממש לא רוצה לישון שוב בתחנת דלק כי שכחתי את הרכב מונע. 

אני פחות בכיוון של קרוזרים יותר בכיוון של רכב ספורטיבי ומהנה לנהיגה, רצוי משהו בגודל סביר, מקסימום 4.8 מטר וגם זה צריך להיות משהו מעניין (לדוגמא סדרה 5 הישנה מתקרבת לזה אבל עונה על הפרמטרים).

ממה שזכור לי שנסעתי על אימפלה הרכב מאוד אונייתי גם במתלים וגם בתחושת הנהיגה, המנוע לא מרגיש נמרץ, והגיר הוא בין הפחות מוצלחים שיצא לי לנסוע עליהם.

סדרה 3 עונה בצורה מושלמת על כל הצרכים שלי אבל לצערי זה רכב שדורש כיסים עמוקים, ואין לי.

לפני 6 שעות, Shmelov כתב:

שליקו שלנו רוצה רכב מיוחד!

מה אתם מציעים לו מרצדס (1 ל-1 מונית), אימפלה וביואיק (יש אותם כמו זבל).

דווקא הלקסוס IS250 שהוצעה כאן יכולה להיות מעניינת בגרסת IS250C קבריולט עם גג קשיח.

גם מנוע V6, צריכת דלק 1 ל-8 בערך (הוא נוסע ממש קצת אז לא נורא), אמינות טובה, אחזקה שפויה.

גם לא סיפור מורכב מידי למצוא כזאת שמורה...

 

 

gjghk.jpg

יש בארצות הברית IS350, מנוע 3,500 עם 310 כ''ס, זה כבר חתיכת מנוע

עריכה אחרונה על ידי שליקו99
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, borsood כתב:

אין כמעט בכלל רכבים ש"צוברים ערך", וגם המעט שכן, דורשים תחזוקה מדוקדקת ויקרה יותר מצבירת הערך.

 

ברור שבמחירון עם הזמן לא יצברו ערך, הכוונה לערך אספני שלמכוניות מיוחדות נהיה עם השנים, לדוגמא, 330 בשנים 2009-2008 עולות באזור 50-65.

330 בשנתונים 2000-2003 יעלו אותו הדבר אם לא יותר, כמובן תלוי במצב, בגלל שמדובר ברכבים מיוחדים ומבוקשים עם ערך אספני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Haim_gds כתב:

חכם מאוד.

מניסיון אישי (E350 מ 08 שהגיעה לרבע מיליון ק"מ בחודש שעבר! משמשת לנסיעות יומיות לעבודה) אני יכול לאמר כי אם תמצא רכב איכותי שתוחזק היטב (לא מובן מאילו) תוכל לההנות ממנו. אבל מספר סייגים...

-כשהרכב מזדקן כמות ומחיר התקלות עולה, וודא כי אתה יכול לעמוד בכך. אצלי, עד ה 200 אלף הראשונים כמעט ולא היו תקלות (למעט תקלת מזגן יקרה) אך ב 50 אלף האחרונים מופיעות תקלות מפעם לפעם.

-לרכבים שציינת תהיה תחזוקה שוטפת יקרה יותר פשוט כי הם יותר. יותר שמן כל טיפול, יותר נוזל תה"ל כל החלפה וכו'

-לדעתי, אורך חיים סביר של רכבים כמו אלה שציינת יהיה 20 שנה בערך. אם אתה רוכש רכב בין 15 יהיו לך מעט שנים טובות איתו... 

 

lanosforce צריכת דלק מאוד תלויה בסיגנון הנהיגה ומסלול הנהיגה. אני עושה כ 1 ל 12 (מדוד לפי המשאבה) תודות לנסיעה שרובה בין עירונית ובשיוט. בנסיעה עירונית/פקוקה מדובר כבר על 1 ל 9🥴

 

1 ל-12 במרצדס כבדה עם מנוע 3,500? נשמע מאוד מרשים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...