Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 17 דקות, DAHUJI כתב:

אז למה בעצם הלכת ועשית קורס של התקנת מזגנים?

טוב שיהיה בכיס? מתכנן להתקין מזגנים למחייתך או כעיסוק צדדי?

שאלה טובה. 

עני עובד בענף שהפעילות בו הולכת ומצטמצמת בשנים האחרונות לא בגלל  המצב הכלכלי או משהו כזה או אחר אלא פשוט התחום הזה נעלם כתוצאה של התקדמות טכנולוגית כמו שנעלם מקצוע של עגלון וכו'.

 

 

אז אני דואג לגיבוי, ב 2021-2023 סיימתי "חשמלאי מוסמך", ב 2024-2025 עשיתי את הקורס הזה (טכנאי מיזוג וקירור), שניהם לימודי ערב. 

יכול להיות שבהמשך אעשה עוד משהו. 

  • אהבתי 7

 

 

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני כשעה, Buki כתב:

אז אני דואג לגיבוי, ב 2021-2023 סיימתי "חשמלאי מוסמך", ב 2024-2025 עשיתי את הקורס הזה (טכנאי מיזוג וקירור), שניהם לימודי ערב. 

יכול להיות שבהמשך אעשה עוד משהו. 

מגניב לגמרי, ורעיון טוב מאוד. תמיד טוב "שיש משהו בכיס".

תודה רבה על התשובה.

נשמע מעניין לדעת לעשות דברים (תיקונים, שיפוצים, הרכבות, התקנות וכו') בפועל... זה משהו שאני קצת מתעצל לגביו (חוסר ידע והאפשרות לטעות וגם מי לי וללהתקין משהו ושאין לי שמץ של מושג לגביו), וקצת חסר לי בחיים... אני לא הנדימן במיוחד, ולא מאלו שיודעים לתקן דברים ולהרכיב דברים.

לפעמים זה חבל לי.

אפשר לשאול היכן עשית את הקורסים? באיזו מכללה או דרך משרד העבודה והרווחה וכו'?...

פורסם
לפני 7 דקות, DAHUJI כתב:

אפשר לשאול היכן עשית את הקורסים? באיזו מכללה או דרך משרד העבודה והרווחה וכו'?...

לקחתי את הקורס באופן פרטי לחלוטין במכללת אינטק בפתח תקווה, זו לא בדיוק מכללה אלא יותר בית ספר עם כמה כיתות שמלמד מקצועות מיזוג אוויר.

 

יש כמה רמות: דרג 1 עד 5 טון קירור (60000BTU) דרג 2 עד 20 טון קירור (240000BTU) ודרג 3 מעל 20 טון קירור.

 

כמו כן יש מסולילים לבעלי ניסיון ולחסרי ניסיון.

 

הלכתי על דרג 2 לחסרי ניסיון, קורס של שנה  כמעט (התחלתי במאי 2024), לימודים פעמיים בשבוע 16:30 עד 20:30. 

 

דרג 2 מכיל את כל המיזוג הבייתי וגם מיזוג מסחרי עד גודל בינוני, כמו כן מקררים ומתקני קירור אחרים שאינם מזגנים. 

 

 

 

האמת שבחרתי באינטק כי אני עייף בצורה מטורפת מהפקקים ולשם יש רק"ל (תחנה מרכזית פתח תקווה) שמאפשר להגיע בצורה נוחה. 

 

לא מעט פעמים הייתי מסיים את העבודה במרכז תל אביב ב 16:00, משאיר את האוטו שם ונוסע ברק"ל למכללה, מגיע בזמן. 

 

אם הייתי נוסע באוטו הייתי מגע אחרי ההפסקה של שעה 18:00.

 

מחיר הקורס באיזור 12.000 ש"ח, עשו לי הנחה כי יש לי חשמלאי מוסמך והייתי פטור מחלק משיעורי חשמל. 

 

בכל מקרה רמת הידע בחשמל שנדרשת בקורס הזה נמוכה משמעותית ממה שנדרש לחשמלאי מוסמך.

בערך 2/3 מהקוס לימודים עיוניים על טרמודינמיקה, תורת הקירור, קררים, חשמל ועוד ו 1/3 מעשי במעבדה.

 

בגדול זה לא אוניברסיטה וגם לא טכנאי/הנדסאי. זה די קליל, צריך כמובן להבין את החומר אבל כל תרגילי החישוב בסיסיים למדי. 

 

בסוף יש מבחן עיוני אמריקאי מול מחשב עם 50 שאולות ומבחן מעשי מול בוחן, ציון עובר בשניהם - 60. 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3

 

 

פורסם
בתאריך 4.4.2025 בשעה 10:55, Buki כתב:

אז אני דואג לגיבוי, ב 2021-2023 סיימתי "חשמלאי מוסמך", ב 2024-2025 עשיתי את הקורס הזה (טכנאי מיזוג וקירור), שניהם לימודי ערב. 

יכול להיות שבהמשך אעשה עוד משהו. 

מבין את הסנטימנט לחלוטין. גם אני בתחושה הזו. גם אני רוצה "עוד משהו"... 

אני חושב בכיוון של "בהמשך אעשה חשמלאי מוסמך", עכשיו כשיש לי ביד את ההנדסאי מכונות. 

את ההנדסאי הייתי צריך לפתיחת דלתות לתחום שלי (רכש), עכשיו אני אוכל לעשות משהו אחר שמושך אותי (יחסית). 

אם הייתה לי היתכנות מעשית, הייתי הולך ללמוד מהנדס ולא הנדסאי, אבל בגילי זו כבר מתחילה להיות בעייה לא קלה (רק לימודי בוקר למשל וכולו וכולו). 

מאברוק.

אחלה וחצי של גישה לחיים.

  • רעיון טוב! 2

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

×
×
  • תוכן חדש...