Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כולם מדברים על רכבת לאילת אבל מה עם להתחיל עם כביש נורמלי?


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 695 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 20 דקות, garicho כתב:

רכבת לאילת זה בזבוז כספים טוטאלי

הוא לא, רק מהסיבה שרכבת יכולה להוביל גם משאות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פטנט שראיתי בפינלנד - כביש בעל 3 נתיבים, כאשר כל 2 ק"מ הכיוון הדו נתיבי מתחלף, כך שלא זוחלים מאחורי משאית יותר מ-2 ק"מ (אלא אם יש שיירות). הבעיה היא שאני חושש שהנהג הישראלי לא יחזור לימין בזמן אלא ינסה לגנוב כמה מטרים בסוף הקטע הכפול ואחריו - מתכון לאסון. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, vadim6385 כתב:

הוא לא, רק מהסיבה שרכבת יכולה להוביל גם משאות.

אם היו בונים קו משאות בלבד במהירות תכן של 140-160 קמ"ש, כן. אולי.

אבל רוצים לבנות קו של 230 קמ"ש בעלות של עשרות מיליארדים. זה בזבוז.

לפני 19 דקות, sperial כתב:

פטנט שראיתי בפינלנד - כביש בעל 3 נתיבים, כאשר כל 2 ק"מ הכיוון הדו נתיבי מתחלף, כך שלא זוחלים מאחורי משאית יותר מ-2 ק"מ (אלא אם יש שיירות). הבעיה היא שאני חושש שהנהג הישראלי לא יחזור לימין בזמן אלא ינסה לגנוב כמה מטרים בסוף הקטע הכפול ואחריו - מתכון לאסון. 

 

אז עושים הפרדה מבטון בקצה כל קטע. זה פתיר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, yohai71 כתב:

בשרשורים מסוג זה אני שמח לשמוע את דעתו של @shellcase... 

קודם כל: 🥰

 

ב. כל - הכביש יורחב, לאט לאט. זה לא כביש כלכך משמעותי ופרט לסופי שבוע הוא די שומם, כביש 25 הוסדר מעט לפני כמה שנים ויש שם כמה מקומות לעקיפות נוחות. נהגים מטורפים הם לא פקטור בתכנון (פרט לאיזור הצפון שהפוליטיקאים הצליחו לדחוף מעקה בטון לכביש חד מסלוליל דו נתיבי בטוענה של בטיחות, כשבפועל התרומה לבטיחות מניידת שתאייש את הכביש ותעלה פרומיל מהמעקה תהיה פי כמה.


לגבי כביש גרנדיוזי שיעבור מנהרות דרך כל המדבר, אין לזה שום הגיון במדינה שבה הכסף לא נשפך מהאוזניים.
לרדת מאיזור 'מיצד תמר' לערבה בכביש 'דוך' (2 מנהרות TBM באורך של כ-10 ק"מ ברוטו (יהיו פתחים פה ושם) בשיפוע של 6% נניח (צריך לרדת 600 מ') כדי שהמשאיות לא ירדו למהירות 0, כל אחת ברוחב 2 נתיבים, עם חיבורים ביניהם, פתרונות כיבוי אש, פתרונות חילוץ, פתחי אוררור, חשמל, תאורה, בקרה וכו וכו) יעלה משהו כמו 5-8 מיליארד שקל (ויש לי תחושה שאני מאד שמרן), והפגיעה בטבע תהיה ניכרת מאד, ואז לפני שהעלינו חלופה שכוללת גשרים וסוללות עפר שתהיה כמו קוץ בתחת של הנוף הבתולי והמשוגע הזה.

המסילה לעומת זאת, תוריד את רוב הרכב הכבד מהכביש הזה וחלק ניכר מאד מהרכב הפרטי של סוף השבוע ואז - הכביש הקיים היום, יעשה את העבודה.
המדינה רק צריכה להחליט שיש לזה כסף, כי הם הקפיאו את התכנון באמצע כבר איזה פעמיים.

לפני 3 שעות, garicho כתב:

אם היו בונים קו משאות בלבד במהירות תכן של 140-160 קמ"ש, כן. אולי.

אבל רוצים לבנות קו של 230 קמ"ש בעלות של עשרות מיליארדים. זה בזבוז.

 

אז עושים הפרדה מבטון בקצה כל קטע. זה פתיר. 

בונים קו נוסעים ל250 קמ"ש שבקטע התלול יותר שלו נפרד מהתוואי של קו המסע (שעושה סיבוב ארוך יותר בגלל שאינו מסוגל להתמודד עם השיפועים). 
זה התכנון שיש גם היום.

  • אהבתי 5

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק תזכורת שברגע שיש רכבת משא לאילת והיקף הסחורות הנכנסות לנמל אילת. בספינות יגדל (ויגדל הרבה) - הריף מת סופית, לנצח. 

עיריית אילת למעשה דוחפת חזק מאוד לרכבות נוסעים בלבד, רק שכאמור- זה לא הגיוני ולא משתלם. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, sperial כתב:

פטנט שראיתי בפינלנד - כביש בעל 3 נתיבים, כאשר כל 2 ק"מ הכיוון הדו נתיבי מתחלף, כך שלא זוחלים מאחורי משאית יותר מ-2 ק"מ (אלא אם יש שיירות). הבעיה היא שאני חושש שהנהג הישראלי לא יחזור לימין בזמן אלא ינסה לגנוב כמה מטרים בסוף הקטע הכפול ואחריו - מתכון לאסון. 

בדרך לאילת יש כמה כבישים עם מסלולים כאלה, במיוחד בעליה.

עברתי שם כמה וכמה פעמים ולא נהרגתי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מנחש שאתה מדבר על 25, כבר הרבה שנים לא נסעתי בו.

 

אם הבנתי נכון אלה קטעים יחסית איטיים, לא הקטעים בכביש הערבה שבהם אנשים נוטים ללחוץ, ושבהם ריבוי יחסי של תאונות חזיתיות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, garicho כתב:

אבל רוצים לבנות קו של 230 קמ"ש בעלות של עשרות מיליארדים. זה בזבוז.

למה בזבוז?

 

תחשוב שקו רכבת כזה לגמרי מייתר גם טיסות וגם נסיעה ברכב פרטי לאילת.

לפני 2 דקות, sperial כתב:

אני מנחש שאתה מדבר על 25, כבר הרבה שנים לא נסעתי בו.

גם ב40 יש קטעים כאלה, במיוחד בעליות לכיוון מצפה רמון.

לפני 3 דקות, sperial כתב:

אם הבנתי נכון אלה קטעים יחסית איטיים, לא הקטעים בכביש הערבה שבהם אנשים נוטים ללחוץ, ושבהם ריבוי יחסי של תאונות חזיתיות.

גם בקטעים האיטיים אנשים נוטים ללחוץ, אבל לא ראיתי שם carnage ברמה שאתה מתאר.

 

אבל הפתרון הכי טוב זה עדיין הרחבת כביש הערבה והקמת גדר הפרדה.

לא זוכר מאיפה זה מתחיל, אבל בחלק המשודרג של כביש הערבה (זה עם הגדר הפרדה ו4 נתיבים) אפשר לנסוע מהר בצורה בטוחה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שמדבר על הנושא הם פוליטיקאים, ואותם מעניין רק דבר אחד ויחיד - לקבל כותרות חיוביות בתקשורת.

לא מעניין אותם אם זה בזבוז כסף. לא מעניין אותם אם זה פרוייקט הגיוני/ טוב / מעשי.  לא מעניין אותם אם זה בכלל יצא לפועל -> העיקר כותרת חיובית שיהיה להם במה להתהדר בבחירות הבאות.

 

עריכה אחרונה על ידי guya72
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, shellcase כתב:

בונים קו נוסעים ל250 קמ"ש שבקטע התלול יותר שלו נפרד מהתוואי של קו המסע (שעושה סיבוב ארוך יותר בגלל שאינו מסוגל להתמודד עם השיפועים). 
זה התכנון שיש גם היום.

 

קו נוסעים של 250 קמ״ש הוא בזבוז כספי אדיר גם בבניה וגם בהפעלה שלו. מדובר בקו שיעלה עשרות מיליארדים לבנות, ועוד מיליארדים להפעיל כל שנה. גם אם תממן טיסה חינם לכל אדם שמגיע לאילת כל השנה, העלות תיהיה זולה יותר מהעלות של קו הרכבת הנ״ל לשנה.

לפני 15 שעות, vadim6385 כתב:

למה בזבוז?

 

תחשוב שקו רכבת כזה לגמרי מייתר גם טיסות וגם נסיעה ברכב פרטי לאילת.

 

כי ה-ROI לא קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה לקו כזה שימוש הפוך: שימוש בשדה רמון כשדה השני של ישראל, ופתרון הבעיה של הפיכת רמת דוד או נבטים לשדה אזרחי. הרי ההשקעה ברמון כבר בוצעה, אפשר יהיה לחסוך את הקמת השדה החדש, כולל התשתיות, וביניהן רכבת מהירה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, sperial כתב:

אני רואה לקו כזה שימוש הפוך: שימוש בשדה רמון כשדה השני של ישראל, ופתרון הבעיה של הפיכת רמת דוד או נבטים לשדה אזרחי. הרי ההשקעה ברמון כבר בוצעה, אפשר יהיה לחסוך את הקמת השדה החדש, כולל התשתיות, וביניהן רכבת מהירה.

 

רק שמחיר ריאלי לכרטיס ברכבת כזאת יכפיל ויותר את כרטיס הטיסה, ומכיוון ששדה משני הוא שדה שבהגדרה משרת טיסות זולות ולואו קוסט - יש פה בעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם היום מעדיף לנסוע לאילת ולא לחיפה.

 

הכביש לא עמוס יחסית לכבישי באר שבע- קריות והבעיה היחידה שלו היא תשתית לא סלחנית.

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן שאתה צודק בטווח הקצר/בינוני.

בטווח הארוך, חוץ מכמה יוצאי דופן בסגנון עולם שלישי/שגעונות טוטליטריים, השקעה ברישות/חיבוריות של מדינה, משתלמת.

בתכנון הנכון זה יכול להוות אלטרנטיבה לנמל סואץ. לא, אני לא מגזים.

 

בנוגע למחירי כרטיסים - כבר היום חופשי יומי בתחב"צ מבאר שבע ועד נהריה כולל ירושלים ובית שאן עולה כ-80₪. כמה כבר יעלה לאילת?

עריכה אחרונה על ידי hans
  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, hans כתב:

ייתכן שאתה צודק בטווח הקצר/בינוני.

בטווח הארוך, חוץ מכמה יוצאי דופן בסגנון עולם שלישי/שגעונות טוטליטריים, השקעה ברישות/חיבוריות של מדינה, משתלמת.

בתכנון הנכון זה יכול להוות אלטרנטיבה לנמל סואץ. לא, אני לא מגזים.

 

בנוגע למחירי כרטיסים - כבר היום חופשי יומי בתחב"צ מבאר שבע ועד נהריה כולל ירושלים ובית שאן עולה כ-80₪. כמה כבר יעלה לאילת?

 

ברכבת רגילה, אולי. למרות שגם שם יש הרבה קווים שלא הצליחו ונחתכו. אבל כל מה שנכון לרכבת רגילה לא נכון לחלוטין לרכבת מהירה. רק מקרים בודדים מצליחים. רוב הקוים האחרים זקוקים לסובסידיה רצינית כדי להמשיך לפעול, וזאת בנוסף למחירי כרטיסים מאוד גבוהים ברכבת עצמה. 
 

בתמחור נכון (מסובסד, אבל לא יותר מידי) עלות כרטיס מתל אביב לאילת ברכבת מהירה יעלה בערך 400 ש״ח לכיוון.

 

ולגבי חלומות על אלטרנטיבה לסואץ. עזוב, זה אפילו לא שווה את המקום על עמוס…

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...