Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1540 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אולי רק בת"א.

בשאר המקומות זה די עלא באב אללה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

אני עם מעל 20 שנות רכיבה בת"א, בעיקר לספורט, בשנתיים האחרונות גם להתניידות עם אופניים ממונעים (חוקיים). בנתיים בלי דו"ח ובלי תאונה, טפו טפו טפו.

 

אז כמה טיפים:

 

לתכנון מסלול שווה להעזר במפה הזו שאנשים טובים יצרו בגוגל:
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1X14aSd2dYmTnBfy6UDmumcvshcw&ll=32.07123536962242%2C34.798298158527814&z=12

יש שם את כל השבילים וגם שכבות של רחובות שקטים בטוחים יותר לרכיבה, שטחים ממותני תנועה, עליות וכו'.

 

הבעיה העיקרית היא שהתשתית עדיין חסרה בחלק מהקומות וגם במקומות שהיא קיימת, היות והיא נוספה בדיעבד, היא לעיתים יוצרת מצבים הזויים שבהם או שאתה עובר על החוק, או שאתה יורד מהאופניים 20 פעם במהלך רכיבה קצרה.

 

התשתית מביאה לחיכוך בין רוכבים להולכי רגל ובין רוכבים לנהגים. שביל אופניים הוא לא תעלה מוגנת ומופרדת מהסביבה. 

שבילי אופניים מצטלבים ומחליפים מיקום עם מדרכה, אוטובוס שעצר ונוסעים יורדים ממנו וצריכים לחצות את השביל, יציאות מחניות, צמתים וכו'.  מי שרוכב כאילו השביל הוא בועה לא ישרוד הרבה. תשומת לב רחוק קדימה, לצפות נקודות חיכוך, להאט מראש.

 

אז הכלל שלי הוא קודם כל לרכב באופן חוקי כמה שיותר, לא להפריע ולסכן אחרים ולא לסכן את עצמי.

כך שלרוב אני על שבילים, אבל אם אין שביל, והמדרכה ריקה מהולכי רגל, אני ארכב עליה. אם במקרה אתקל בהולך רגל, אאט מאוד ואף אעצור, אתנצל ואודה לו שנתן לי לעבור. לעולם לא אצפצף להולך רגל על מדרכה.

אם יוצא לי לחצות צומת במעבר חציה, אם יש הולכי רגל אני אקפיד להשאר מאחוריהם או לידם, לא בינהם בתוך הדבוקה. (לעיתי רחוקות ארד מהאופניים, כי לטעמי אין לכך חשיבות, להפך, במקומות צפופים זה שאעמוד ליד האופניים יתפוס יותר מקום).

 

אם אני על הכביש ברחוב צר ורכב מגיע מאחורי, אנסה למצוא מקום רחב יותר להאט כדי לתת לו לעבור, זה עדיף מאשר לרכב כשהוא חסר סבלנות על הזנב שלי, ונהגים מעריכים זאת.

 

חשוב לזכור שלרוכבי אופניים אין ז"ק במעבר חציה לאופניים!!! (פרט למקרה בודד שבו הוצב רמזור צהוב מהבהב). אין לי מושג אם זה ליקוי בחוק או משהו מכוון, אבל ראיתי כל כך הרבה כמעט תאונות של רוכבים שחושבים שנהג יכול להספיק לראות אותם מעבר לסיבוב.

 

מה שמביא לענין הבא. מעברים בין כביש/שביל/מדרכה: חשוב לזכור ששבילי אופניים מתחילים ונגמרים במקומות שלא תמיד תואמים את חוקי התנועה, ונהגים יכולים להיות מופתעים מרוכב שפתאום עובר משביל לכביש או להפך, לפעמים בניגוד לכיוון התנועה. רוכבים רבים עוברים בינהם בלי להבין שזו נקודת חיכוך מסוכנת שצריכה להתבצע זהירות, לא להפתיע נהגים, לא להפריע להולכי רגל.

 

ונקודה אחרונה, גם על השביל עצמו יש סכנות, יש רוכבים חסרי אחריות, שלא מקפידים להצמד לימין כדי לאפשר עקיפה בטוחה, שלוקחים סיבוב רחב, שרוכבים ללא תאורה בלילה. (שלא לדבר על הולכי רגל ורצים) הג'ונגל שם חוגג יותר מאשר בכביש.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
×
×
  • תוכן חדש...