Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיצד לבחור סוללה ניידת להתנעה ("בוסטר")?


einpoklum
 שיתוף

מעבר לפיתרון נפתר ע"י einpoklum,

פוסטים מומלצים

בתאריך 21.1.2022 בשעה 01:54, einpoklum כתב:

טסטר - אני מבין. איפה כאן ה"מולטי"?

מולטי סטסטר זה כלי שבודק את המתח [ועוד הרבה דברים].

 

בתאריך 21.1.2022 בשעה 01:54, einpoklum כתב:
  • האם אתה לא נותן לרכב את מתח הטעינה של הבוסטר, וזהו?
  • "כמה בכלל יש במצבר הרכב" - אתה מתכוון למדידת מִטְעַן צבור? או למדידת המתח הירוד, אשר נמצא בהתאמה כלשהיא למידת המטען הצבור?
  • תוכל להסביר מהי החשיבות של "לדעת כמה בכלל יש לי"?

כן. אבל גם לבוסטר יש רמות מתח שונות בהתאם לכמה הוא מלא.
תתפלא אבל הוא גם מתחיל לפעמים ב15v. טוב, זה לא המידע הכי חשוב אבל אם יש תקלה ולא מצליח להתניעה [וזה קורה לנו לא מעט], אני יודע שהבעיה אינה שהבוסטר נותן מתח נמוך מידי. ציינתי את התנעת האמבולנס סוואנה. זה לא הצליח מיד. אבל אני ידעתי שהבוסטר נותן יותר מ12V ומכאן הבנתי שאם זה לא מצליח הסיבה היא אחרת.
שוב, זה בהחלט "רק אני" ואופן החשיבה שלי.

 

בתאריך 21.1.2022 בשעה 01:54, einpoklum כתב:

המחיר של G40 הוא 700 ש"ח, כאשר החלופות שאני ואתה הזכרנו הן לכל היותר מחצית המחיר. ולפי הקריטריונים שאתה תיארת - הן נותנות לי די והותר. אז - מה היתרון המשמעותי ב-NOCO?

הזכרתי את הנוקו כי אתה ציינת אותו בשאלה הראשונה שלך.

נתתי את כל המידע שיש לי. הבחירה היא שלך, לא שלי. [אני למרות שנוקו נמכר בידידים העדפתי מוצר אחר. מהתגובות פה את למד גם מדוע. הוא פשוט יותר חזק מהנוקו. הרבה יותר חזק !]

 

בתאריך 21.1.2022 בשעה 01:54, einpoklum כתב:

מובן שלא מתאים לנסוע עם בוסטר מחובר למצבר, אבל מה חשוב בניתוק המהיר?

חשיבות הניתוק המהיר נובעת מכך שברגע שהרכב מותנע האלטרנטור שלו מיצר חשמל וזה כולל גם מתן זרם חשמל למצבר וממילא לבוסטר המחובר אליו.

במצב כזה הבוסטר מקבל זרם ממקום שהוא לא אמור לקבל אותו וזה פוגע בו. לכן יש לנתק מיד עם ההתנעה. זה שומר על המכשיר.

 

 

אני מקווה שעניתי על הכל.

 

בהצלחה

לפני 11 שעות, subi89 כתב:

מוסיף על מה שכתבתי קודם:

דגמי ה NOCO הם נגד מים IP65 שזה אומר שאין בעיה אפילו אם משפריצים עליהם (כל עוד פתחי המחברים סגורים) - נחמד כשנותנים שרות בגשם, אפילו בזמן הטיול מתא המטען אל תא המנוע.

בכל מקרה בזמן העבודה (פתחי מחברים פתוחים) לא הייתי חושף לגשם אותו או את המצבר.

יש לנוקו עוד יתרונות או פייצ'רים נחמדים.

אני לא לגמרי מכיר אותם כי אין לי את הבוסטר. 

 

אני יודע שהוא אומר לך מתי אתה יכול לנסות להתניע כי מיד עם החיבור הוא מתחיל להטעין קצת את המצבר הריק [במיוחד אם הוא ריק לגמרי]. באופן זה הוא מאפשר 
לעבוד במקביל" גם עם הבוסטר וגם קצת עם המצבר הריק. 

ויש לו עוד כל מיני התרעות.

 

ממה שראיתי בהחלט התרשמתי ממנו.

מוצר איכותי מאוד עם תכנון וטכנולוגיה מתקדמים יחסית לשאר הבוסטרים.

 

אבל מה שהכריע אצלי זה סוגית המחיר מול התפוקה. מה שיש לי חזק הרבה יותר בהרבה פחות כסף.

 

 

בתאריך 21.1.2022 בשעה 11:30, einpoklum כתב:

אני לא צריך מפלצת... אבל, באופן יותר מעשי: על אילו דגמים אתה ממליץ של UTRAI? יש הרבה. ועל מה בדיוק אתה ממליץ בו, לעומת אחרים?

[אני מקווה שעכשיו לא יתחברו לי שתי הודעות נפרדות לאחת...].

 

אני סבור שקיבלת ממש את כל המידע שצריך בשביל לבחור.

 

על כל דגם כתוב לך מה הוא נותן [מה זרם ההתנעה]. תבחר בהתאם לצרכים שהגדרת לעצמך.

 

אתה לא צריך בכלל מפלצת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש לי את הבוסטר הזה וממליץ עליו בחום:
https://www.ebay.com/itm/194346972807?hash=item2d3ffb7687:g:cN4AAOSwveJg87NG

 

3 פעמים הנעתי איתו הונדה CRV של השכן שלי, ושבוע שעבר כשהמפתח ברכב של אשתי הפסיק להגיב והזמנתי מישהו שיכין חלופי ונגמר המצבר תוך כדי, ואז גיליתי שגם ברכב שלי מת המצבר (עמד בערך 45 דקות עם מזגן, חימום במושבים ולא מונע 🤦‍♂️) והנעתי איתו את שניהם אחד אחרי השני כשהרכב של אשתי פעמיים (כיבינו בגלל קידוד מפתח ואז שוב לא הניע), ז"א 6 הנעות בלי להטעין אותו ואני חושב שהיו לו עוד כמה (הסוללה הייתה עם 2 נורות דולקות מתוך 4).

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yonisi כתב:

יש לי את הבוסטר הזה וממליץ עליו בחום:
https://www.ebay.com/itm/194346972807?hash=item2d3ffb7687:g:cN4AAOSwveJg87NG

 

3 פעמים הנעתי איתו הונדה CRV של השכן שלי, ושבוע שעבר כשהמפתח ברכב של אשתי הפסיק להגיב והזמנתי מישהו שיכין חלופי ונגמר המצבר תוך כדי, ואז גיליתי שגם ברכב שלי מת המצבר (עמד בערך 45 דקות עם מזגן, חימום במושבים ולא מונע 🤦‍♂️) והנעתי איתו את שניהם אחד אחרי השני כשהרכב של אשתי פעמיים (כיבינו בגלל קידוד מפתח ואז שוב לא הניע), ז"א 6 הנעות בלי להטעין אותו ואני חושב שהיו לו עוד כמה (הסוללה הייתה עם 2 נורות דולקות מתוך 4).

אבל במחיר הזה?????

 

אגב, שימו לב שזרם ההתנעה שלו 250A.

בדיוק בlavel,  שרכב פרטי צריך. ולא יותר.

 

יחד עם זאת, כאמור, המחיר שלו - לפחות בקישור שהבאת - גבוה יחסית.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, ריחן סגול כתב:

מולטי סטסטר זה כלי שבודק את המתח [ועוד הרבה דברים].

לא בודקים מתח, אלא מודדים מתח (ועוד הרבה דברים), לכן המכשיר נקרא "רב מודד" או multimeter.

 

לפני 49 דקות, ריחן סגול כתב:

אגב, שימו לב שזרם ההתנעה שלו 250A.

אתה לוקח יותר מדי ברצינות מספרים שמציינים על תוצרת סין. 250 אמפר יגרמו לחוטים ותנינים כאלו להפוך לפלסטיק שרוף.

 

-----------------------

מי שמחפש פתרון התנעה אמין שיקנה בחנות חשמל מקצועית (אני קניתי ב-"ארכה") זוג מוליכי חשמל הכי עבים שיש באורך 5-6 מטר, ירכיב עליהם סט תנינים איכותיים, רצוי נחושת או פלדה בציפוי נחושת, אבל לא צעצועי פלסטיק למינהם. בתמורה לכ-250 הרוכש המאושר יקבל כבלי התנעה ארוכים ואמינים שמאפשרים להניע בנגיע רכבים שעומדים בטור.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, Boltik כתב:

אתה לוקח יותר מדי ברצינות מספרים שמציינים על תוצרת סין. 250 אמפר יגרמו לחוטים ותנינים כאלו להפוך לפלסטיק שרוף.

  250A אבל על כמה מתח? אני לא מומחה לחשמל רכב אבל יש לי קצת תואר בהנדסת חשמל ולמרות שלא עובד בתחום החשמל בכלל, אני עדיין זוכר כמה דברים. מה שקובע זה הספק ולא זרם לבד או מתח לבד.

 

לפני כשעה, ריחן סגול כתב:

אבל במחיר הזה?????

 

אגב, שימו לב שזרם ההתנעה שלו 250A.

בדיוק בlavel,  שרכב פרטי צריך. ולא יותר.

 

יחד עם זאת, כאמור, המחיר שלו - לפחות בקישור שהבאת - גבוה יחסית.....

פעם לפני כמה שנים עשו פה סקירה על בוסטרים ומישהו המליץ עליו, קניתי מיד ואני לא מצטער. אחי קנה משהו זול יותר כאן בארץ ושווק חיים אחרי שנה וקצת, אנשים פה אומרים שיש בוסטרים שמספיקים לפעם אחת ואז צריכים טעינה, שכן שלי עם ה CRV גם קנה בוסטר איפשהו ולא עבד לו בכמה פעמים שניסה. הקיצר לי זה נראה שזה בוסטר מצוין ובהחלט שווה את המחיר (זה סה"כ 250 ש"ח, בכל זאת פרופורציות, לא מדובר באלפי שקלים :) )

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, yonisi כתב:

250A אבל על כמה מתח?

למתח של המקור אין השפעה על ההספק המתפתח על המוליך, כי מפל המתח (וההספק המתפתח)  על המוליך הנתון תלוי אך ורק בזרם העובר דרכו.

P=I^2 * R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, Boltik כתב:

למתח של המקור אין השפעה על ההספק המתפתח על המוליך, כי מפל המתח (וההספק המתפתח)  על המוליך הנתון תלוי אך ורק בזרם העובר דרכו.

P=I^2 * R

כן אבל במשוואה הזאת R תלוי במתח כי הרי R = V / I

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, yonisi כתב:

כן אבל במשוואה הזאת R תלוי במתח כי הרי R = V / I

ההתנגדות תלויה רק במימדים של המוליך, החומר ממנו עשוי המוליך והטמפרטורה של המוליך.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתנגדות של הכבלים אינם תלויים במתח אלא בכמות וסוג החומר ממנו עשויים. הם פחות או יותר קבועים ותלויים בטמפ. 

לכל קוטר כבל יש יכולת נשיאת זרם מקס'. 

אני בספק אם הכבלים המסכנים הללו יכולים להוליך 250 אמפר DC.

 

הקדימו אותי :)

עריכה אחרונה על ידי ArikM
  • אהבתי 1

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתעלק, אבל אולי יעזור למישהו.

אני קניתי את ה Baseus הזה, אתמול השתמשתי בו פעם ראשונה להניע ורסו (אורות פנימיים דלקו כל השבת, המצבר לא התרוקן לגמרי, אך היה חלש מכדי להניע).

הוא הניע מיידית.

אבל דבר מוזר קרה, מ 100% טעינה שהיו מוצגים על המסך לפני ההנעה זה ירד מיידית ל 60%.

זו התנהגות הגיונית?

עריכה אחרונה על ידי אליעזר
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, ArikM כתב:

ההתנגדות של הכבלים אינם תלויים במתח אלא בכמות וסוג החומר ממנו עשויים. הם פחות או יותר קבועים ותלויים בטמפ. 

לכל קוטר כבל יש יכולת נשיאת זרם מקס'. 

אני בספק אם הכבלים המסכנים הללו יכולים להוליך 250 אמפר DC.

 כן אבל זה לא הענין, יכול להיות שהם יכולים ויכול להיות שלא, אני מדבר יותר על עקרון. אתה לא יכול לבוא ולהגיד 250A כמספר ולתרגם את זה לאיזה כבלים אלה יכולים להיות... כי בסוף מה שחשוב באמת זה ההספק (הספק --> חום --> עמידות חומר) ולא הזרם בתור מידה. אין לי דוגמאות מהעולם האמיתי כי אני לא מתעסק בתחום אבל לצורך הענין 250A DC של 12V זה 3KW בעוד 250A ברשת חשמל הביתית AC יתורגם ל 55KW, ההבדל בין שני אלה הוא עצום.

 

ולגבי הכבלים של הבוסטר, כן אני לא מאמין שהם יכולים לסחוב 250A על 12VDC, כנראה הרבה הרבה פחות (3KW זה משהו כמו מזגן 3.5 כ"ס, ולא, כנראה הכבלים האלה יישרפו על הספק כזה).

 

לפני 5 דקות, Boltik כתב:

ההתנגדות תלויה רק במימדים של המוליך, החומר ממנו עשוי המוליך והטמפרטורה של המוליך.

התנגדות סגולית אולי כן...

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה.

מצרף טבלה של קטרי כבלים (נחושת) וכושר נשיאת הזרם שלהם.

https://www.powerstream.com/Wire_Size.htm

 

אל תערבב בין AC ל DC.  

 

עריכה אחרונה על ידי ArikM

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, ArikM כתב:

אתה טועה.

מצרף טבלה של קטרי כבלים (נחושת) וכושר נשיאת הזרם שלהם.

https://www.powerstream.com/Wire_Size.htm

 

אל תערבב בין AC ל DC.  

 

צודקים, סליחה - בדקתי עם מהנדס חשמל ואכן אמר שמה שקובע את החום על הגידים זה רק הזרם ולא ההספק.

  • רעיון טוב! 1

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתרום מנסיוני האישי:

ברשותי  Baseus הישן יותר והקטן, זרוק אצלי בתא מטען כבר שנה וחצי~ והשתמשתי בו פעמים בודדות. השימוש הראשון היה רק לאחר כשנה בערך (והסוללה הייתה טעונה ולא נפרקה) ועוד מספר פעמים בודדות לאחר מכן. ביצעתי איתו 3 הנעות רצופות בלי בעיה ונראה שיכל גם יותר.

ברשות חבר הבוסטר הקטן של 70MAI, השתמש בו בעצמו פעמיים ואני השתמשתי בשלו להנעת היאריס של זוגתי שבוע שעבר והוא עמד יפה ב4 התנעות והיה נראה שיחזיק גם עוד אחת או 2 בכיף (הלך אלטרנטור).

 

מאמין שכל עוד מדובר לשימוש אישי וסיוע פה ושם למשתמשי הדרך - 2 הדגמים האלו ודומיהם יעמדו יפה מאוד במשימה (ובעלות זעומה). אם אתה צריך משהו רציני יותר לשימוש תכוף יותר כנראה שעדיף ללכת על מוצר "רציני" יותר.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, dalet11 כתב:

ביצעתי איתו 3 הנעות רצופות בלי בעיה ונראה שיכל גם יותר.

מבחינת אחוזי סוללה, אתה רואה ירידה יחסית? כי אני אחרי הטענת רכב אחת ראיתי ירידה מ 100% ל 60%.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...