Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תהליך מכירת הרכב והעברת כסף


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1567 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

לפני מכירת הרכב הדרך הבטוחה ביותר להעברת כסף היא העברת זה"ב האם זה תקף לכל הבנקים? (בנק פפר תחת לאומי) והאם הפרוצודורה אפשרית לא משנה באיזה בנק נמצאים?
והאם תהליך מכירת הרכב הוא כדלקמן:

בדיקת הרכב (משולמת ע"י הרוכש)

במידה והכל לשביעות רצון חתימה על זכרון דברים (מומלץ?)
העברת זה"ב, לא רואה שום דרך אמינה אחרת, במיוחד שאני הצד המוכר, קבלת הכסף בחשבון ואסמכתא (האם הכל מתבצע אונליין דרך הטלפון וכד'?)
לאחר מכן, העברת בעלות דרך האתר הממשלתי במידה ושנינו רשומים אליו או דרך הדואר (שגם עליה הרוכש משלם).

והשלב האחרון, להתקע בלי רכב באמצע הדרך כי בדיוק מכרתי אותו. 

הכל טוב ? 

פורסם
לפני 33 דקות, Mikelt89 כתב:

במידה והכל לשביעות רצון חתימה על זכרון דברים (מומלץ?)

חובה.

זיכרון דברים זה ביטוי נחמד.

נסחו חוזה מכירה, שבכותרת יהיה רשום חוזה, עם כל הפרטים, ברחל בתך הקטנה- מספרי ת.ז, כתובת, מספר רכב, שלדה, מנוע, סכום, תאריך קנייה, האם בוצעה בדיקה, כיצד שולם, מספר נעליים של הקונה- אל תפספסו שם פרט.
העברת בעלות (שגם עליה הרוכש משלם). כל מקרה לגופו. לשני הצדדים יש אינטרס להעברת בעלות, לתפיסתי שניהם משלמים חצי חצי.

 

הערותי בציטוט.

בהצלחה.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם (נערך)

שים לב - בהעברת בעלות באינטרנט הצד המשלם הוא המוכר 

(היו פעמים שהשתמשתי באשראי של הקונה / משלם ומקבל 220 ש"ח מהקונה).

 

העברת זה"ב היא הדרך המומלצת, אני מכרתי רכבים גם עם העברה בנקאית רגילה 

(כל מקרה לגופו).

עריכה אחרונה על ידי Mr.Hybrid

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם

עפ"י החוק, העברת בעלות חלה על המוכר (הפעולה עצמה, אין התייחסות לתשלום עצמו).  לעניין חוזה מכר/זכרון דברים - בגדול אינו הכרחי, שכן עצם העברת הבעלות משמשת כהוכחה לביצוע העסקה והסכמת הצדדים מבחינה משפטית.  אסייג זאת במידה וקיים משהו חריג בעסקה, דוג' -הרכב נמכר ללא מנוע והקונה מתכוון להתקין מנוע אחר או משהו בסגנון.  או אם יש גילוי נאות , הייתי מעגן אותו בזכרון דברים- בסגנון "המוכר יידע את הקונה בכך שהרכב עבר תאונה במועד כך וכך, והדבר מגולם במחיר הרכב בשיעור כזה וכזה..."

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם
לפני 18 דקות, fatboy1340 כתב:

שכן עצם העברת הבעלות משמשת כהוכחה לביצוע העסקה והסכמת הצדדים מבחינה משפטית. 

 

בהעברת הבעלות לא כתובים ק"מ שעבר הרכב, איזו יד הוא, בכמה נמכר, האם המוכר בדק את הרכב ומצא אותו לשביעות רצונו.

צודק לגבי שאר הפרטים היבשים.
מי שמוותר על חוזה, שיהיה לו בכיף. שיתחיל לנסח את הכותרת לשירשור שיפתח בפורום המשפטי של CF

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

ק"מ ויד מופיעים ברשיון רכב שאיתו אתה מבצע את ההעברה. קיימת הצהרה בטופס העברת בעלות הן של הרוכש והן של מוכר. מבחינה משפטית, להחריג את המקרים שציינתי (לציין גם כי חוק גילוי נאות לא חל על מוכר פרטי, אלא אם כן ידע על ליקוי מסויים והסתירו בכוונה תחילה -בכל מקרה נטל ההוכחה יהיה על הקונה), אין עדיפות לזכרון דברים +העברת בעלות, על פני זכרון דברים בלבד. אלא אם כן, זכרון דברים/חוזה, נחתם בנוכחות נוטריון.

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם
לפני 19 שעות, Mikelt89 כתב:

 

לאחר מכן, העברת בעלות דרך האתר הממשלתי במידה ושנינו רשומים אליו או דרך הדואר (שגם עליה הרוכש משלם).

מציין כי אם הרכב רשום על 2 אנשים ("בעל הרכב" + בן/בת זוג רשומים ברישיון) העברת הבעלות היא בדואר בלבד. 

אם רשום רק אדם אחד ברישיון, אין בעיה לבצע באינטרנט דרך האיזור האישי. 

  • רעיון טוב! 2

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • 7 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
בתאריך 21.7.2021 בשעה 11:03, Mikelt89 כתב:

שלום,

 

לפני מכירת הרכב הדרך הבטוחה ביותר להעברת כסף היא העברת זה"ב האם זה תקף לכל הבנקים? (בנק פפר תחת לאומי) והאם הפרוצודורה אפשרית לא משנה באיזה בנק נמצאים?
והאם תהליך מכירת הרכב הוא כדלקמן:

בדיקת הרכב (משולמת ע"י הרוכש)

במידה והכל לשביעות רצון חתימה על זכרון דברים (מומלץ?)
העברת זה"ב, לא רואה שום דרך אמינה אחרת, במיוחד שאני הצד המוכר, קבלת הכסף בחשבון ואסמכתא (האם הכל מתבצע אונליין דרך הטלפון וכד'?)
לאחר מכן, העברת בעלות דרך האתר הממשלתי במידה ושנינו רשומים אליו או דרך הדואר (שגם עליה הרוכש משלם).

והשלב האחרון, להתקע בלי רכב באמצע הדרך כי בדיוק מכרתי אותו. 

הכל טוב ? 

אז הקשבת לעצות בסוף?

היה משהו ששינית\הוספת?

" ! The fender bender bent more than just your fender "

פורסם

העברה רגילה אפשר לבטל עד 3 ימי עסקים,ואחרי זה לך תקבל את הכסף בבתי משפט ובלאגן

עדיף העברת זהב שרואים בחשבון תוך כמה דק ואי אפשר לבטל אותה

  • רעיון טוב! 1
פורסם

לפי מה שידוע לי זה לא נכון, גם העברה רגילה לא ניתן לבטל

פורסם

באתר של פועלים כתוב שכל עוד שלא עבר (נראהלי יום עסקים) ניתן לבטל.

אמנם לא יודע לגבי החוקיות בדבר (שהרי שיק אפשר לבטל גם כן...)

×
×
  • תוכן חדש...