Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחזקת רכב כמעט אספנות- אספנות כיומיומי


Erel
שימו לב! השרשור הזה בן 982 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבוע טוב חברים.

לאחרונה מתאהב יותר ויותר בזקנות הצרפתיות ושוקל ממש לקנות אחת לקראת אספנות שעלולה בידיי להיכנס לאספנות ויש לי מס' שאלות בקשר לאחזקה.

1. מבין שכשהרכב מוגדר "כמתיישן" ישנו צורך לעשות טסט פעמיים בשנה עם אישור לבלמים ממוסך. האם המחיר של האגרה מתחלק בין 2 הטסטים או פעמיים אגרה?

2. כשהרכב נכנס לתקופה של האספנות, אני מעוניין לנהוג בו באופן יומיומי (מרחקים של כעד 10 ק"מ ליום) יש אופציה להימנע מהמגבלת שעות של ה7-9 בעזרת איזשהו מכון תקינה או משהו כזה גם כשהרכב מוגדר כאספנות?

3. בקשר לשינויים ברכב. בעקבות זה שמדובר על רכב מתיישן וחלקים כבר אין תמיד להשיג מקורי, ישנה חוקיות מסויימת במקרה שישנו צורך להחליף מנוע, בולמים וחלקים "בולטים" נוספים ועדיין להיות חוקי על הכביש?

 

ובנימה אופטימית נוספת, מבין שמדובר על הוצאות אחזקה גבוההות מן הרגיל והמון עבודה עצמית, למידה וחריקות שיניים.

תודה רבה חברים, אשמח לכל הערה או הארה!

שבוע נפלא.

 

2012 Alfa Romeo Mito Sprint TcT

Peugeot 208 GTI 2015

Suzuki Jimny 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

1. מחיר האגרה מתחלק ב2, שולחים לך הביתה כל חצי שנה את הרישיון עם אגרה לחצי שנה.
2. אין כזה דבר, אתה יכול לבחור שלא להעביר את האוטו להגדרה של אספנות כשהוא מגיע לגיל 30. אבל אם העברת, אי אפשר להחזיר לרכב מיושן רגיל. 
3. אין בעיה להחליף מנועים אם מדובר במנוע מדגם זהה, רק צריך לעדכן את מספר המנוע ברישיון הרכב. אם אתה רוצה לשים מנוע שונה ממה שהגיע עם הרכב במקור אתה צריך לפנות למחלקה הטכנית של היבואן ולבקש מהם אישור לעשות הסבה למנוע אחר. רוב הסיכויים שלא תקבל אישור כזה. דברים כמו בולמים לא מעניין אף אחד אבל אם הנמכת את הרכב בצורה מוגזמת עם קפיצים קצרים בצבע אדום ובולמים ספורטיביים בצבע צהוב, סביר שלא יעבירו אותך טסט ואם תיפול במקרה על ניידת של בוחן תנועה, הוא יכול לתת לך הורדה מהכביש על דברים כאלה. פעם היו פחות מקפידים בטסטים אבל הבנתי שהיום הם חמים על השטויות האלה.

הוצאות אחזקה גבוהות יותר? תלוי איזה רכב אתה קונה ולמה אתה משווה. 
קח בחשבון שאחרי שמעבירים את הרכב לאספנות הביטוח ואגרת הרישוי הופכים להיות זולים מאד.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובה.

אז מבין שאו אספנות ואין אופציה ל7-9 או להישאר כרכב מתיישן.

לעניין האחזקה, מחפש כרגע 106 , 306, או בכלל יפנית- סיוויק קופה 1.6.

מבין ששלושתם רכבים נפוצים בעולם וחלקים עדיין יש יחסית.

 

2012 Alfa Romeo Mito Sprint TcT

Peugeot 208 GTI 2015

Suzuki Jimny 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לדעתי לסיוויק יהיה לך יותר קל למצוא חלפים בארץ ובעולם, יש לרכבים האלה קהל ענקי ויש המון פורומים. גם לצרפתיות לא חסר קהילות מעריצים בכל העולם אבל להונדה יש קהילה גדולה בארה"ב.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

במקרה של סיוויק קופה/האצ׳בק - יהיה מאוד קשה למצוא אחד לא "משוברת" עם שלדה תפורה ועל מנוע חמישי.

סדאן קצת יותר קל - הן ננהגו ע"י קהל קצת יותר רגוע, ועדיין אפשר למצוא אחת מאדם מבוגר שהוציא אותה חדשה מהחברה.

 

זה לגבי סיוויק משנות ה90. אם אתה רוצה את הדגם שבא אחרי (2001-2005), אז יש כאלה בכמויות, אבל אין קופה (לא נמכרה בארץ).

יש האצ׳בק 3 דלתות, אבל היא מאוד נדירה.

 

אה, וגם לא תקבל בה חוויית רכב ענתיקה, זה רכב מודרני כמעט לכל דבר.

 

מה שכן, אם הרכב טופל (במובן בינארי), זה רכב מאוד אמין, לא חסר כאלה שמגיעות גם ל400-500 אלף.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

306 ,106 - חפש ידנית ,עם מנוע 1400 - די אמינות ומחזיקות יפה מבחינה מכאנית. אבל אלה מכוניות מודרניות יחסית. 205 רכב קלאסי יותר, לא פחות אמין. סיביק  עד 99, רכב מאוד זריז עם אחזקה לא יקרה (אם טופל , כמובן). אם אתה רוצה הונדה מעניינת , הייתי בודק אקורד מתחילת שנות 90 (אולי אפילו דגם אמריקאי עם מנוע V6) או עדיף הונדה לג'נד האגדית, תרתי משמע

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, llaavvii כתב:

אין על סיביק "שפיץ" - היה ברצונות שלי עוד מזמן היותי נער,

יום אחד אמצא אחת כזו שמורה באמת ואקנה (-:

 

אם כבר, אז עדיף את זאת שבאה אחריה, עם מנוע 127 כ"ס.

 

הבעיה שהודות ל"מהיר ועצבני" שאחראי לחיסול 90 אחוז מאוכלוסיית הסיוויקים משנות ה90, לך תמצא אחת חיה, בלי "שיבורים" ובלי שאסי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היית לי אחת כזו ופחות אהבתי (למרות שמבחינה פנימית היא הייתה מרווחת וסחבה מצויין),

אני עדיין תקוע על השפיץ עם דש בורדו מזעזע ורמת גימור המפוארת,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תהנה

 https://www.yad2.co.il/s/c/esoiku26 

 

הדשבורד אכן מזעזע, במיטב המסורת האמריקקית משנות ה80.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 15 דקות, vadim6385 כתב:

תהנה

 https://www.yad2.co.il/s/c/esoiku26 

 

הדשבורד אכן מזעזע, במיטב המסורת האמריקקית משנות ה80.

תודה רבה, אבל אני חייב רכב שלא רשום כאספנות בשביל ההתניידות היומיומית.

2012 Alfa Romeo Mito Sprint TcT

Peugeot 208 GTI 2015

Suzuki Jimny 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז במקרה הזה הייתי מתמקד ברכבים סביב מודל 2000 - יותר סיכוי למצוא משהו לא שבור.

 

יש הרבה רכבים שהבעלים שלהם מוותרים עליהם רק בגלל הצורך בשני טסטים לשנה, ובפועל הרכב בסדר גמור ויכול לשרת אותך עוד הרבה זמן.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עובד בעסק שלי עם משאית איווקו שנת 1992 עם -1250000 ק"מ !!!

נכון , שני טסטים בשנה ( עוברת חלק ) , כבר עשר שנים שהיא בבעלותי - משרתת אותי הרבה יותר טוב ממשאית נוספת שנת 2009 זהה , עם 320000 ק"מ .

שתי המשאיות מטופלות באותו המוסך - המשאית הישנה עולה פחות באחזקה השנתית .

 

אילן

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 982 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...