Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורונה, סגר, ושוק המכוניות רותח כאילו כלום...(2021 שנת שיא עם יותר מ-300000 כלי רכב מתחילת השנה)


PriceDevil
 שיתוף

פוסטים מומלצים

  • תגובות 167
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעה, PriceDevil כתב:

סוף מאי מתקרב ומחסום 150000 נחצה בכמה אלפים, אולי אפילו יתקרב ל-160000.

 

חולני לחלוטין. 

 

בתאריך 2.2.2021 בשעה 09:50, yev כתב:

יש להם את היכולת - וזה מה שמעודד, שלמרות שמדובר במוצר יקר שהשימוש בו נמוך יותר מפעם, עדיין קונים יותר. כלומר, לא שקונים יותר מכוניות, אלא שהמצב הכלכלי מאפשר.

 

לא בטוח כמה המצב מאפשר (=יש כסף בחשבון) או מתאפשר רק בזכות תוכניות מימון שנתפרו בשביל ללכוד את המכנה המשותף הנמוך ביותר ברשת ההלוואות. אין לי נתונים, אבל אני לא אתפלא אם רוב הרכבים נרכשים בהלוואות בלון של מקדמות נמוכות (מאוד), פריסה ל-60 חודשים ויתרה עסיסית בסוף התקופה. 

עריכה אחרונה על ידי Avatar Schnitzel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב האנשים שאני מכיר שרכשו רכבים חדשים בשנתיים האחרונות (ויש כמה וכמה כאלה) לא חסכו את כל הכסף, 
למעשה הרוב המכריע קונה רכבים בתשלומים ארוכים.

אם אפשר לשלם 50K ולקחת רכב של 130-140K בפרישה של 4-5 שנים,
ועוד בחלק מהמקרים מאפשרים למכור לחברה בחזרה את הרכב אחרי שנתיים/שלוש, כדי לגלגל מחדש את החוב לרכב חדש יותר,

אז זה מאוד קורץ לאנשים ורואים את זה בסוכנויות.
על פניו, זה הגיוני,
אם יש לך הון עצמי של 50K ואתה רוצה רכב של 130K, ואתה יכול לשלם 1300-1500 ש"ח בחודש על זה בתשלום קבוע,
למה לעזאזל שתחכה שנתיים לפחות עד שתחסוך את רוב הכסף? בא לך רכב עכשיו, ואתה מקבל אותו (אחרי שהבנק מאשר) עכשיו.
אני לא מסכים עם הגישה הזו, כי אני שונא לגרור חובות, 
אבל אני מניח, ויתקן אותי @PriceDevil, שהנתונים כוללים את הרכבים שעלו לכביש בכל סוגי הקונסטלציות:
פרטי
ליסינג מהעבודה

ליסינג פרטי 

ושאר ירקות..
אז כן, ברור שיעלו יותר רכבים חדשים מהיבואן, כי נותנים יותר אופציות ליותר אנשים מיותר אחוזים באוכלוסיה לקבל כאלה.

 

הדבר היחיד שמעניין אותי זו היכולת לשלם בתשלום חודשים עם כל מה שהלך בקורונה מבחינה תעסוקתית.. 🤔

עריכה אחרונה על ידי Super_T
  • מעניין 1

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא אכפת לשלם ריבית כל הזמן - אין בעיה לגלגל חובות כל עוד יש הכנסה קבוע או עולה.

הבעיות מתחילות אם פתאום מאבדים את ההכנסה או חלק ממנה, אבל תשלומי החוב לא נעלמים.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הריבית האחרונה שבה נתקלתי היתה בגובה 4K להלוואה של 75K, למשך 5 שנים, שנלקחה ע"י מישהו שאני מכיר, מול הבנק בתיווך סוכנות הרכב (צ'מפיון),
למען הסר ספק - ראיתי את המסמכים בעצמי.
לא נראה לי שלמישהו אכפת לשלם עוד 60-70 ש"ח בחודש בשביל רכב חדש.

 

פיטורים וכד' הם נושא אחר לחלוטין, 
אבל מי שנמצא בעבודה קבועה עם ביטחון תעסוקתי גבוה, לרוב יתייחס לזה כ- NO BRAINER.

עריכה אחרונה על ידי Super_T

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה לא בריבית שכרגע זניחה אלא בעבודה שכל פעם שאדם מוציא רכב חדש מהסוכנות הוא שורף 50% מערכו ב-3 שנים. אם הוא יכול לספוג הוצאה של 60-80 אלף שקל כל 3 שנים בלי לפגוע מהותית ביכולת שלו לצבור הון שיהיה לו לבריאות, אבל כלכלית אין שום היגיון להוציא רכב חדש, לשרוף 50% מהערך שלו ואחרי 3 שנים להחליף אותו ברכב חדש למרות שהקודם היה 100% תקין והיה יכול לשרת אותו עוד 6-7 שנים לפחות. 

 

תוכניות מימון האלה כופות על אנשים החלפה של רכבים כל 3 שנים כי רוב הסיכויים שלא יהיה להם את הכסף לשלם את הבלון ואז מדובר בעוד גלגול חוב ועוד גלגול חוב וככה הלאה. אבל החוב לא נעלם. הוא מתגלגל. בסופו של דבר הם יצטרכו לשלם את היתרה הזאת לא משנה איך הם יסובבו את זה. כמו כן ההון העצמי שהם הביאו בשביל הסיבוב הראשון נשרף גם כן. 

 

בנוסף חובות צרכניים הופכים אנשים להרבה יותר פגיעים למשברים כלכליים. תחשוב מה היה קורה לכל אותם אנשים אם המדינה לא הייתה מקפיאה החזרי הלוואות בתקופת הקורונה.

עריכה אחרונה על ידי Avatar Schnitzel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתוך 152557 כלי רכב שנת 2021 הרשומים במאגר הבוקר:

 

89064 פרטיות

34543 ליסינג

22454 חברה (חלק ניכר כלי רכב המיועדים למכירה כ-0 ק"מ)

6496   השכרה

 

לגבי נושא רכישה באשראי זה שווה התייחסות נפרדת, בגדול רבים הקונים שלוקחים אשראי, ובהרבה מהמקרים הוא לא זול במיוחד (בלשון המעטה)

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יאומן כי יסופר...

מתחילת השנה עד סוף מאי עלו יותר מ-160000 כלי רכב חדשים על כביש ישראל.

 

נראה שהמכשול היחיד שיפריע למחסום 300000 מכוניות בשנה להשבר, יהיה מחסור במלאי.

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

ואו. כמות מרשימה של רכבים. מעניין האם ואיך זה ישפיע על שוק יד 2 בעוד שנים בודדות.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, PriceDevil כתב:

והנה חצינו אתמול את רף 180000 כלי הרכב מתחילת השנה...

 

לא היינו במאי ב 125 אלף? איך זה קפץ ככה. 

 

מכירות לא נתפסות פשוט, בהצלחה עם לעודד את עם ישראל לעבור לתחבורה ציבורית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוק היד 2 של הרכבים נהיה כמו שוק היד 2 של הסמארטפונים. כול אחד מבקש על פח זבל ממונע יוצא ליסינג, למעלה מהמחירון, אז לא פלא שכולם קונים חדש. 

 

 

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...