Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אתם מטפלים ברכב בעצמכם? ואיך אתם מתעדים?


arik100
שימו לב! השרשור הזה בן 1211 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

מי שרוצה לחסוך פשוט לא מטפל בכלל והולך למוסך רק כשהרכב מפסיק לעבוד.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, שביט כתב:

 

לדעתי וממה שיצא לי לראות ומהאנשים שיצא לי לפגוש- דווקא הפוך. רוב מי שמטפל בעצמו יעשה זאת באהבה ובסבלנות, לפי הספר, ויקנה גם את החלפים המקוריים והאיכותיים.

 

אני פשוט מתאר את מה שאני רואה לא פעם בתשאלו כנופצון. כל מיני שמנים עלומי שם, פילטרים מסין וכו'. ואלו עוד מי שמתעניין ושואל. 

לפני 12 דקות, SlowRide כתב:

מי שרוצה לחסוך פשוט לא מטפל בכלל והולך למוסך רק כשהרכב מפסיק לעבוד.

זו כבר קבוצה בפני עצמה :-). יש את אלו שזה מחוסר ידע ויש את אלו שזה פשוט כך, נוסע? הכל טוב. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.12.2020 בשעה 14:06, arik100 כתב:

רציתי לשאול אם אתם מטפלים ברכב בעצמכם ?

כן

אם כן למה? ואיזה טיפולים אתם עושים?

כרגע טיפולים שוטפים, סביר שבעתיד ארחיב גם לבלמים. כל מה שמעבר כרגע מבצע אצל אנשי מקצוע שנבחרים בפינצטה (אצלי זה גבע).

במידה ואתם מתעסקים במערכות בטיחות - החלפת רפידות בולמים למשל, איך אתם מוודאים שאתם לא עושים טעויות?

מתייחס בכללי, לא רק מערכות בטיחות: הרבה-הרבה שיעורי בית. ספרות יצרן, מדריך היינס, יוטיוב, שאלות בפורומים אם צריך. בנוסף לא מתכוון לגעת במערכת בטיחות ללא מישהו מנוסה, שכבר עשה את אותה עבודה, לידי.

ואיך אתם מתעדים את הטיפולים שלכם? מסמך וורד? 

וורד/אקסל, כולל תיעוד מדוייק, תמונות, וסריקת חשבוניות של רכישת החלפים.


המוטיבציה מבחינתי לא חסכון בכסף אלא שליטה במה נכנס לרכב, מה נעשה, איכות העבודה וגם - גמישות בזמן. בסופו של דבר אני עושה טיפול מתי שנוח לי וזה לוקח לי 2-3 שעות ברוטו (עובד מאוד לאט ועם רשימת תיוג כאילו זו מעבורת חלל). מעל הכל יש גם סיפוק גדול מאוד בעבודה עצמית. הבעיה שלי עם מוסכים בארץ זה לא הכסף, אלא אתיקה ומקצועיות.

 

 

לפני 23 שעות, arik100 כתב:

1. קירור - אני ראיתי משהו כזה בסרטון. לא סגור שיודע איך מבצעים. אז אזמין ולוולין אדום כנראה
2. שמן - אני רוצה כבר להזמין שמן ופילטרים. לפי מה שרשום גם 0W20 וגם 5W20 מתאים לרכב שלי. מה היית ממליץ? 
3. פילטרים - ראיתי שיש פילטר שמן,דלק, אוויר ותא נוסעים. אני רוצה להזמין מחול אבל לא מצליח להסתדר עם למצוא את דגם הרכב בCAR245 ודומיו.
4. מה לגבי כלים סטנדרטיים להחלפת שמן ונגיד מיכל? איזה ממליץ להזמין? קח בחשבון שאין לי כלום.

 


תעשה שיעורי בית היטב. תשיג ספרות, תקרא מה צריך לבצע ואיך. בסוף נופלים על פרטים קטנים. מה עם אטם (שייבה) לבורג קרטר נניח? צריך להחליף אצלך כל טיפול? תברר.

בשביל החלפת שמן ופילטר שמן אתה צריך ג'ק עגלה+זוג בוקים, או לחילופין זוג רמפות, או לחילופין בור מכונאים, אם יש לך אחד כזה במקרה.
 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

והכי חשוב כלי טוב לאיסוף השמן.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אטם (שייבה) לבורג קרטר - זה הבורג שנמצא בתחתית המיכל שאוטם אותו?

אגב כשאני מחליף שמן, לא נשאר שמן בכלל במנוע? הרי בטוח קצת שמן נדבק שם ומתערבב עם השמן החדש..

 

מה לגבי כלי לפתיחת של הבורג? זה מתאים לעבודות הרגילות?

https://www.brandtools.co.il/ProductInfo.asp?ProdId=12&catId=

 

לגבי כלי לאיסוף שמן על מה ממליץ? ומניח שצריך גם ג'ריקן או משהו בסגנון.

בוקים זה מספיק?

https://www.brandtools.co.il/ProductInfo.asp?ProdId=1895&catId=

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל יש לא רק בורג אלא גם טבעת אטימה שהיא חד-פעמית. יש רכבים בהם הטבעת מובנית בבורג ויש להחליפם ביחד. הנקודה היא שעליך לעשות שיעורי בית ולבדוק מה יש אצלך ברכב ומה צריך לעשות ולהחליף. יש שוני בין רכב לרכב (גם בסוג פילטר השמן - פנימי/חיצוני, ועוד הרבה דברים אחרים).

כן, נשאר קצת שמן ישן במנוע. זה נורמלי. בגלל זה רצוי להתחיל את הטיפול אחרי שהשמן קצת חם (דגש על קצת) - כדי שיזרום יותר בקלות החוצה. לתת לו כעשר דקות להתנקז עד שנשאר רק טיפטוף.

 

סט מפתחות פתוחים זה טוב, אבל לא מספיק (וזה גם סט די קטן). כדאי לקנות סט בוקסות סטנדרטי עם ידית ראטצ'ט ומאריכים, רצוי סט 1/2 + סט 1/4. כדאי שיהיו בסט ביטים אלן + טורקס, או לקנות סט מפתחות כזה בנפרד. מעבר לכך ייתכנו כל מיני כלים ספציפיים לפי דגם הרכב (למשל מפתח כוס לפילטר, מפתח בורג קרטר אם זה לא בורג משושה סטנדרטי). למהדרין - ידית מומנט למי שרוצה להיות מדוייק ולא לסמוך על הרגש. בוקים מספיק 2 טון לרכב נוסעים סטנדרטי, בוק 3 טון יותר גבוה וקשה יותר להרים את הרכב מעליו. תעבוד עם ג'ק עגלה 2 טון מהפשוטים שעולים כ-100-150 ש"ח בכל מקום, לא עם הג'ק המקורי של הרכב. מיכל איסוף שמן רצוי כזה או משהו בסגנון.

כפי שאתה תראה מדובר ברשימת קניות של 1000 ש"ח פלוס - אולי לא חייבים ממש את הכל מייד עכשיו על ההתחלה, אבל בכל מקרה נדרשת השקעה ראשונית בכלים טובים וכדי לעבוד בבטיחות.

בפעם הראשונה לא רצוי שתעבוד בלי ליווי מישהו מנוסה. אל תתחיל עבודה אם אתה יודע שאתה צריך את הרכב לנסיעה חשובה מחר בבוקר. תעבוד לאט, לעולם לא בלחץ של זמן, במקום מואר היטב. על משטח מישורי ואחיד, אספלט או בטון, בכל מקרה בשום פנים לא על חצץ או אדמה. לעולם לא עובדים מתחת לרכב שעומד על ג'קים - רק בוקים, רמפות וכדומה.
image.thumb.png.c64d80929b3a91896a91df54dc317da8.png

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בורג קרטר בדרך כלל אפשר לפתוח עם מפתח רינג אבל לא תמיד. ברכב אחד שלי (vw) הבורג נמצא במעין תעלה קטנה ואפשר לפתוח אותו רק עם בוקסה על הארכה קצרה.

יש רכבים שהוכאת היצרן היא להחליף את הבורג ויש רכבים שהוראת היצרן היא להחליף את השייבה.

הג'קים עגלה של ה100 שקל מתאימים לרכבים קלים, בנוסף הם לפעמים גבוהים מדי להגיע למרכז גשר קדמי.

לרכב כבד או נמוך צריך ג'ק שעולה מעל 1000 שח.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1211 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...