Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה קורולה 2006 - אין בלימה בסוף ירידה תלולה


corrolaalpaimveshes
שימו לב! השרשור הזה בן 1201 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יואב במקרה  הזה צרת הרבים הזו היא בעיקר מטרידה ומצערת אותי. כל כמה חודשים שומעים על רכב שאיבד בלמים בירידות XYZ והלכה לה משפחה במקרה הרע או במקרה הטוב רק נפצעו. אנשים לצערי לא לומדים איך להתנהג במצבים הלא שגרתיים האלו, וככל שאנחנו מתקדמים בטכנולוגיה המודועת של אנשים רק יורדת...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפי התרשמות ראשונית נראה שטיגנתם את הבלמים, הנהגת רכבה על הדוושה לאורך כל הירידה והבלמים התחממות עד לרמה דלא היו מסוגלים לבלום כראוי, כשהתקררו הכול חזר לעבוד ולכן לא נמצאה שום בעיה במערכת הבלימה.

אז קודם כל אני ממליץ בחום שלאחר קניה של רכב חדש ובטח רכב יד 2 לא לצאת מיד לנסיעה ארוכה ומאתגרת אלא ללמוד את הרכב קודם ולהתרגל אליו, להבין את המערכות השונות שלו, להכיר את הלוח שעונים, מנורות האזהרה, טמפרטורות העבודה וכדומה ואת התגובה של הרכב, האחיזה ויכולת הבלימה. יש נהגים שזה מגיע להם אינטואטיבית ואחרים צריכים זמן הסתגלות ארוך יותר, הכרתי פעם נשוי למישהי שכל פעם שהחליפו לה את הרכב מהעבודה היתה מסיימת את השבוע הראשון עם דפיקה.

בנוסף המלצה נוספת וחשובה יותר היא להעזר בנהג מקצועי או אולי אפילו ולא צריך להתבייש לעשוץ שיעור נהיגה אחד ספציפי עם מורה לנהיגה שיקח אותה לדרך הררית וילמד אותה כיצד משתמשים במערכות הרכב כדי לבלום בירידה כדי שמקרה כזה לא יקרה שוב, הפעם זה נגמר בתאונה קטנה בפעם הבאה זה יגמר בתעופה מעבר לגדר בטיחות איפשהו בין דימונה לצומת הערבה, הפער הזה בידע קיים אצל חלק גדול מהנהגים בישראל כיוון שפה לומדים כיצד לעבור טסט ולא באמת לומדים לנהוג.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, save כתב:

תיבות הילוכים מודרניות יודעות לנעול הילוך נמוך בירידה לבד גם ב D.

נכון אבל ברכב עם תה"ל מודרנית יש גם נוזל בלמים חדש, קאליפרים חדשים, וברקסים כנראה טובים יותר מפעם.

אנשים עדיין נוהגים ברכבים בני עשר ומעלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיפור מצביע על מקרה קלאסי של דעיכת עוצמת בלימה תוצאה של החום רב של הרפידות ולא רתיחה של הנוזל בלם, שאז מרגישים שלוחצים והדוושת בלם פשוט  שוקעת ללא אפקט בלימה. 

לרוב, אחרי מצבים כאלו רואים על הפרידות ועל הצלחות חותם ברור של התחממות, אבל לא תמיד, תלוי בטיב ויצרן החומרים וממספר פעמים ומשך ההתחממות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, EliC25 כתב:

יואב במקרה  הזה צרת הרבים הזו היא בעיקר מטרידה ומצערת אותי. כל כמה חודשים שומעים על רכב שאיבד בלמים בירידות XYZ והלכה לה משפחה במקרה הרע או במקרה הטוב רק נפצעו. אנשים לצערי לא לומדים איך להתנהג במצבים הלא שגרתיים האלו, וככל שאנחנו מתקדמים בטכנולוגיה המודועת של אנשים רק יורדת...

כשלמדתי תיאוריה אי שם בסוף שנות ה 80, זכור לי בבירור שלימדו להיעזר בבלימת מנוע בירידות.

אולי מאז זה השתנה?

 

לפני 8 שעות, save כתב:

תיבות הילוכים מודרניות יודעות לנעול הילוך נמוך בירידה לבד גם ב D.

ב DSG (בכל אופן אלו שאני מכיר) וב 09G (יפני 6 מהירויות) אין שום בלימה ב D.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, danniel כתב:

הסיפור מצביע על מקרה קלאסי של דעיכת עוצמת בלימה תוצאה של החום רב של הרפידות ולא רתיחה של הנוזל בלם, שאז מרגישים שלוחצים והדוושת בלם פשוט  שוקעת ללא אפקט בלימה. 

לרוב, אחרי מצבים כאלו רואים על הפרידות ועל הצלחות חותם ברור של התחממות, אבל לא תמיד, תלוי בטיב ויצרן החומרים וממספר פעמים ומשך ההתחממות. 

 

זה לדוגמא גורם לי לחשוש, כי זה שונה ממה שאמרו רוב האנשים פה והמוסכניק אומר שהבלמים בסדר גמור, היית אומר שכדאי ללכת למוסך נוסף שיסתכלו על הבלמים?

 

לפני 5 שעות, Roycohen1979 כתב:

לפי התרשמות ראשונית נראה שטיגנתם את הבלמים, הנהגת רכבה על הדוושה לאורך כל הירידה והבלמים התחממות עד לרמה דלא היו מסוגלים לבלום כראוי, כשהתקררו הכול חזר לעבוד ולכן לא נמצאה שום בעיה במערכת הבלימה

 

 

תודה רבה, אקח לתשומת לבי

 

לפני 14 שעות, EliC25 כתב:

אני כמו יגאל לא רוצה להעיד על מקצועיותו של הברנש, לכן אני ארחיב עוד קצת את הידע שלך על מערכת הבלמים:

עם הזמן, נוזל בלם סופח לחות כי המערכת אומנם סגורה אבל לא הרמטית לחלוטין לסביבה (יש חיבורים של צינורות, מיכל עודפים וכו'), לכן היצר

 

תודה על הרחבת הידע, מעניין ומדאיג העניין הזה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתבתי, הבלמים אחרי מקרים כאלו לעיתים נראים בסדר גמור. 

יכול להיות שהצלחות בילום פיתחו גלזורה על פני השטח, צריך תאורה נכונה כדי לראות את זה, לרוב שזה קורה, הבלימה נפגעת ומרגישים  שיש איכות בלימה ירודה יותר כמעט בכל שימוש בבלמים.

גם על רפידות יכולה להפתח מעיין שכבה שרופה וחלקה, צריך לפרק אותם מהמקום כדי לראות וכדאי מאוד לעשות זאת אחרי חשש לדעיכת בלימה.

 

אם לא הוחלף נוזל בלמים הרבה זמן אז שווה לבצע החלפה על כל מקרה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחרה שלך טיגנה את האמ-אמא של הבלמים בירידה. אין קשר לסיפור על הגרירה. 

אתם צריכים: 

1. להחליף בלמים (הייתי מחדש כבר את כל המערכת, רפידות ודיסקים) ונוזל בלמים (את כולו, לא רק במיכל העודפים) ולהקפיד ששמים חלקים איכותיים ולא הזבל הכי זול שיש על המדף. 

2. להחליף מוסכניק. 

3. ללמוד לבלום בירידות ארוכות (ע"י הורדת הילוכים ו/או בלימה לסירוגין). 

 

לא בהכרח בסדר הזה. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Dsg7 אינו דוגמא טובה
גירים מודרניים פלנטרים יודעים לנעוץ את ההילוך בירידה. אפילו בראשון אם לחצת מספיק חזק על הברקס. נגיעה בגז תשחרר את הנעיצה.
לכן אולי היום פחות מודעים לעניין .
בכלל לומדים היום נהיגה על אוטומט. זו ממש רעה חולה. לא כל המכוניות בארץ הם טסלה 3.
אפילו הילדים היום כבר לא יודעים באופניים מה זה להוריד הילוך. מושג ארכאי בקרוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שצריך לנסוע עם בלימת מנוע בירידה ממושכת וכמה שפחות להשתמש בבלמים. 

בכל תיבת הילוכים אוטומטית יש אפשרות לנעול הילוך נמוך יותר יותר ולפתח בלימת מנוע יותר משמעותית מאשר זאת הרגילה. 

זה שאולי לא מלמדים את זה בשעורי נהיגה זה חבל מצד שני, איפה בדיוק ילמדו את זה בפועל באיזורים של מישור החוף או איזורים מישוריים ברובם? 

בארצות ניכר, יש מצבי נהיגה במורד, שגם בהילוך הכי נמוך (אם אין הילוך כוח כמו ברכב 4X4 או בלם תלמה של משאית) אתה חייב להשתמש בבלמים ואז יש הנחיה ברורה לעצור כל כמה דקות לקרר את הבלמים. אחרת הירידה שלך למטה תהיה קצרה במיוחד!

וכמובן שיש נקודות עצירה כדי לבצע זאת בבטחה מבלי להפריע לתנועה. 

 

 

use-lowest-gear-sign-along-the-mount-was

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, save כתב:

תיבות הילוכים מודרניות יודעות לנעול הילוך נמוך בירידה לבד גם ב D.

מודרניות למזלנו כן, ברכב הזה וברוב הרכבים האוטומטים הישנים  לא רק שאין נעילת הילוך, התיבה לפעמים מעלה הילוך אחד קדימה שמרפים את הגז כדי להימנע מבלימת מנוע במישור לטובת כל מיני שיקולים כמו חסכון בדלק ונסיעה חלקה יותר  ואולי בלאי. בלי קשר השיטה הזו מקצרת את חיי הבלמים.

לצערי היום מי שלומד נהיגה ברכב אוטומטי לא נבחן בטסט על בלימת מנוע ברכב אוטומטי.

עריכה אחרונה על ידי windows
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בחלק מהתיבות הפלנטריות מצב של FREE WHEELING כאשר עוזבים את המצערת (כמו באופניים שמפסיקים לדווש) , זה נועד רק כדי ליצר נסיעה חלקה ושילוב הילוכים חלק במצבים מסויימים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1201 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...