Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דעה לגבי ספייסרים 10 מ"מ H&R


 שיתוף
עוקבים 5

פוסטים מומלצים

היי חברה,
האם יש סיכון בשימוש בספייסרים מחברה ידועה, נגיד של H&R ברוחב סביר, נגיד 10 מ"מ? (כמובן  HUBCENTRIC, ובשילוב ברגים ארוכים יותר ב 10 מ"מ).

אני אישית סלדתי מ"השיפור" הזה עד היום הזה, לא השתמשתי בזה אף פעם כי פשוט הרגיש לי לא בסדר, ונכון לעכשיו איני משוכנע לרכוש כאלה. 
מנגד היתרון היחידי מבחינתי זה שיפור ויזואלי תוך שמירה על המראה המקורי של הרכב (הג'נטים המקוריים), אך יתרון זה עוד לא עולה על החשש מהם.

השאלה האם חשש זה מוצדק?

תודה!

עריכה אחרונה על ידי LowNSlow
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני חושש מהשיפור הזה, להניח את החיים שלך על ספייסר כזה נראה לי מפחיד.

בלי קשר אני מעלה פה עוד נקודה למחשבה: ההשפעה של הרחקת רוחב הסרנים על מערכת בקרת היציבות, או במילים אחרות בהרבת הסרנים אתה גורם לגלגל החיצוני בסיבוב לעשות דרך ארוכה יותר קרי להסתובב מהר יותר ממה שהיצרן תכנן ותכנת את מערכת בקרת היציבות שסופרת סיבובי גלגלים ומשווה אותם בין אחד לשני, לכיוון ההטיה של ההגה וכו וכו...

אני תוהה אם השינוי לא ישבש וישגע את המערכת...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 15 שעות, Roycohen1979 כתב:

גם אני חושש מהשיפור הזה, להניח את החיים שלך על ספייסר כזה נראה לי מפחיד.

בלי קשר אני מעלה פה עוד נקודה למחשבה: ההשפעה של הרחקת רוחב הסרנים על מערכת בקרת היציבות, או במילים אחרות בהרבת הסרנים אתה גורם לגלגל החיצוני בסיבוב לעשות דרך ארוכה יותר קרי להסתובב מהר יותר ממה שהיצרן תכנן ותכנת את מערכת בקרת היציבות שסופרת סיבובי גלגלים ומשווה אותם בין אחד לשני, לכיוון ההטיה של ההגה וכו וכו...

אני תוהה אם השינוי לא ישבש וישגע את המערכת...

 

הוא לא משפיע על בקרת היציבות.

אין לי ספייסרים אבל מכיר עשרות רכבים עם, ואין השפעה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי לאיזה רכב , ישנם רכבים שהרכבת ספייסרים משפיע לרעה ויש אחרים לטובה... אצלי בפיאט 500X הספייסרים של 20 מ"מ עשו רק טוב.

קניתי מיצרן בריטי שמתמחה ביצור של ספייסרים , הרכב נהיה יציב יותר וההיגוי חד יותר מדויק יותר ומהיר יותר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לאחיזה - ספייסרים עושים טוב.
מבחינת לשים את החיים - אם הם מאלומיניום 6061 או 7075 שעבר אנודייז, או מפלדה - אין עם זה שום בעיה.
בטח לא אם מדובר במוצר לא מפוקפק שלך תדע מה תרכובת המתכת בו.
מסכים שהכוחות שפועלים על נק' החיבור של המשולשים יגדלו מעט, אבל בואו - מקדם הבטחון שם מספיק גדול, זה כולה 10מ"מ.
לגבי בקרת יציבור, אני חושב שקצת הגזמת. לדעתי - המערכת הזאת לא מספיק מדוייקת כדי לקחת בחשבון 10 מ"מ, הצמיג מייצר יותר תנועה רוחבית מזה.

 

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלה, אני מניח שהמומנט הדרוש לסגירת הברגים גם יצטרך להשתנות כשמשלבים ספייסרים לא?

במידה והטענה הנ"ל נכונה, אז איך מחשבים את זה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למה שהמומנט ישתנה?
אתה לא מבריג שום דבר אל הספייסר עצמו.
אותו בורג (או אמרת שתאריך, אז אותו סוג של בורג) נכנס לתוך אותה ההברגה.

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נשמח לדעת אם קנית, מה הייתה ההשפעה, כמה עלה וכמובן איפה קנית...

שתף אותנו בידע הנרכש זה תמיד עוזר

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, תוכלו לרשום מה אמורה להיות ההשפעה של הספייסרים מבחינת התנהגות? 1סמ זה לא הרבה אבל זה בטח משנה משהו.

 

ומה קורה אם שמים ספייסרים רק על סרן אחד?

נניח, מהי ההשפעה אם שמים ספייסרים רק על הגלגלים הקדמיים, ומהי ההשפעה אם שמים רק על האחוריים?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מרחיב את הסרן, ומרחיק את נק' המגע של הגלגלים, זה בערך כמו לפסק רגליים.

היציבות הכיוונית משתפרת, האחיזה בפניות עולה (על רגל אחת: המשקל העצמי של הרכב מייצר מומנט שמנסה 'להפוך' את הרכב בכיוון ההפוך לכיוון הפניה, אחד הכוחות שמנגדים למומנט מגיע מהצמיג, מומנט הוא כח*זרוע, אם הזרוע ארוכה יותר - אפשר להקטין את הכח ולקבל את אותו המומנט, ולכן ככל שהגלגלים רחוקים ממרכז הכובד (ומרכז הגלגול) - הכוחות שפועלים על הצמיגים קטנים ולכן מגבלת האחיזה עולה.
לגבי משחק בין סרן אחורי לקדמי - יתכן ואני טועה ואשמח לחיזוק, אבל למיטב הבנתי: הרחבת הסרן האחורי תייצר תת היגוי והסרן הקדמי תייצר היגוי יתר, פשוט כי מוסיפים אחיזה בסרן אחד על חשבון השני. *כשאני כותב תייצר זה לא בהכרח אומר שמאותו רגע הרכב עושה X, זה אומר שזה מגדיל במעט את הנטייה לתת היגוי\יתר על המגבלות.

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 23 שעות, Ooga כתב:

1סמ זה לא הרבה

כל מה שמעל 5 מ״מ נחשב הרבה.

לכן הם נמדדים במילימטרים ולא בס״מ.

 

That said - אם החליפו כבר מידת צמיגים או לגלגלים עם אופסט שונה / יותר רחבים - כבר עשו משהו שמשפיע על זה מראש.

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 20 שעות, shellcase כתב:

לגבי משחק בין סרן אחורי לקדמי - יתכן ואני טועה ואשמח לחיזוק, אבל למיטב הבנתי: הרחבת הסרן האחורי תייצר תת היגוי והסרן הקדמי תייצר היגוי יתר, פשוט כי מוסיפים אחיזה בסרן אחד על חשבון השני

אז למעשה ישנה עדיפות לשים רק זוג אחד של ספייסרים נניח רק על הסרן האחורי לדוגמא ולא להרכיב על ארבעת הגלגלים ?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול בגדול בגדול - אם אתה רוצה לשמור על המאפיינים המקוריים - כדי לך לשמור על אופסט דומה למקור.

לטובת אחיזה אתה רוצה להגדיל ב2 הסרנים באותה מידה לרוב.

 

(יש מעט רכבים - בצד היותר קיצוני של הסקאלה שבהם הסרנים לא מיושרים בין הקדימה לאחורה כמו בחלק המפורשים או רכבים שבהם האופטיים והגדלים שונים כמו לדוגמא הAudi rs3) , מכיוון שרובינו עם רכבים יותר ״סטנדרטים״ והאיזון יצרן בחלק הזה לרוב מוצלח - כדאי לשמור על אותו אופסט כללי או להגדיל קצת (עדיין - ברוב המקרים זה שיפור זניח מצד אחד ומצד שני מפעיל יותר לחץ על הברגי גלגל. צמיגים הם ב90% מהמקרים השיפור אחיזה , בלימה , פניה וכו - הכי טוב שאפשר לעשות - אפילו מבחינת נוחות נסיעה אם מכוונים לזה)

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שזה מפעיל הרבה כח על ברגי הגלגל, מפעיל יותר, אבל באופן זניח. בגדול הברגים אמורים לקבל בעיקר כח צירי, כח הגזירה שפועל עליהם לא גדול ומה שמקבל את הכח הזה הוא הטבור בנאבה ו\או הנאבה עצמה מעלם החיכוך שנובע מההצמדה של הג'אנט לנאבה. 
בכל אופן - תוספת של 10 מ"מ זה כלכך הרבה מתחת למקדמם הבטחון של ברגי הגלגל, בורג M12 בדרגה 8.8 מחזיק משהו כמו 30kn כח גזירה (שזה קצת יותר מ3 טון), אם יש לך 5 כאלה, גם אם תקבל פיצוץ לגלגל (שיכפיל פי 10 את הכוחות הפועלים עליו) עדיין לא תגיע לחצי ממה שהברגים יכולים לעמוד בהם (וסביר להניח שהמשולש שיושב על 2 ברגי M12-M14 יקרוס הרבה לפני, שלא נדבר על הצמיג).

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טל תשכח שאם אתה לא מחליף ברגים / גוזונים לארוכים יש לך פחות תבריג ויש לא מעט גלגלים שהם לא hub centric,

ב10 אבל לרוב לא תיהיה בעיה של גזירה אבל צריך להתחיל לחשוב על התבריג

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...