Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוייתן כחול או רכישה של סיטרואן סי4 גרנד פיקאסו 2016.


system_x
שימו לב! השרשור הזה בן 649 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למיטב זכרוני בהחלט שיתפתי לגביו החוויות מה-308 טורבו. הניחושים שלך אכן מעניינים, אבל לא- אין לי SMAX (או כל seven seater אחר), אחרי ה-308 דווקא רכשתי עוד אוטו של PSA שדווקא הוכיח אמינות סבירה לגמרי (307 ידנית) ואפילו יש ברשותי רכב של PSA עד עצם היום הזה. יודע מה, יש גם סיכוי שלו הייתי נזקק למיניואן הייתי שוקל פיקאסו, אבל בשום פנים ואופן לא את הבנזין, אלא רק את הדיזל שם נראה כי העניינים (מלבד נושא האוריאה) 'קצת' יותר בשליטה.

 

את ה-308 לא הייתי מסוגל למכור לבנאדם אחר בעודי מביט לו בלבן של העייניים ולכן לראשונה אצלי היא נמכרה לסוחר, אז גם התיאוריה הזו לא מחזיקה מים. בערך כמו התיאוריה שה- THP הפך למנוע בעל אמינות מושלמת או קרובה איכשהו לסבירה.

 

לגבי שרשראות טיימינג, אני חולק עליך. יש לא מעט מנועים שחיים מעל 10 שנים עם שרשראות ללא צורך בהחלפה.  למשל במנוע 2.0 ליטר של רנו ניסאן (סניק, קשקאי וכו') מעולם לא שמעתי על החלפת שרשרת, גם לא בפורד מונדאו 2.3 ולא חסרות דוגמאות נוספות.

נכון, גם ב-TSI הראשונים הייתה בעיה בשרשרת טיימינג, אבל: א. זו הייתה בערך הבעיה היחידה במנוע הזה.

ב. היבואן והיצרן לקחו אחריות מלאה על הסיפור, תיקנו את הבעיה בלי להתווכח ובלי שנוציא שקל.

ג. כבר אין בעיות בשרשראות במנועי TSI מאחר ומ-2014 VAG חזרו לרצועות טיימינג.

בכל מקרה, לו PSA ולובינסקי היו לוקחים אחריות על מעללי ה- THP לדורותיו הגישה שלי הייתה קצת שונה.

 

לגבי ניקוי פיח- יש הרבה יותר מנועי TSI על הכביש ממנועי THP, ובתחושה שלי כך המצב גם בפורום. ועדיין לא שמעתי על מגוון כה רחב של תקלות בהם (שוב, מדבר על מנוע בלבד. לא על יחידה פנימית של אוקטביה או תריסי מזגן באיביזה) כפי שיש ב- THP. גם לא זוכר שקראתי פה על ניקוי פיח במנוע TSI, כפי שלא נתקלתי במנוע אקובוסט של פורד, מנוע וולבו או מנוע T-GDI של קיה יונדאי שנזקקו לטיפול כזה. 

 

אני עדיין ממתין לפירוט באיזה מנועי טורבו יפניים או קוריאניים מחליפים טורבו ומנקים פיח על ימין ועל שמאל, והנסיון לטעון כי העובדה שיש מק"ט לטורבו גורמת לכך שיש בו תקלה סדרתית היא לא רצינית.

 

ובכל מקרה העניין הוא לא למצוא תקלה-שתיים בכל מנוע. זה מבחינתי (ואני יודע שיש שיחלקו עלי ויצפו לאמינות מושלמת ויש רכבים שגם אולי יעניקו אותה) עוד בגבול הסביר. מה שעולה מהשרשור הזה הוא שבמנועי THP החדשים בכלל  יש יותר מנקודת תורפה אחת או שתיים. יותר כמו 5-6. וזה לגמרי מתחיל להזכיר את עלילות ה- THP הישן. יתכן שהנושא בא לידי ביטוי בפרט בפיקאסו, מאחר ואני לא בטוח ש-508 למשל חולקת איתה מיכל דלק, קאניסטר וממיר קטליטי. מצד שני אולי שם יש 'עיזים' אחרות.

  

לפני שעתיים, איציק נ. כתב:

הדיון הזה עקר.

לגבי זה אני מסכים לגמרי...

 

 

 

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 264
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שרשרת החלפתי באופן יזום, מבחינתי כמו טיימינג, ברגע שנקנה הרכב הוחלף שרשרת כי חששתי ממנה.

פיח אין, מקווה שלא יהיה.

טורבו לדברי רונן ממוסף גבע אמין מאוד, שסתום טורבו הרבה פחות. (אפשר לקנות מראש ולהתכונן לרגע, החלפה מספר דקות באופן עצמאי לבד).

מיכל דלק הוחלף ללא עלות אצל היבואן, כנ"ל ממיר קטליטי.

צריכת דלק פנים עירוני סבירה, בינעירוני פנומנלית (1-16) למנוע בנזין.

שורה תחתונה במחיר הנכון זאת עסקה נכונה, לא רואה תחליף במחיר, מחפש ולא מוצא.

אה ולא פחות חשוב, מנוע פנינה שפשוט לא קיים בורסו/אאוטלנדר ושות' ומרווח למשפחה בצורה מושלמת מול מתחרותיה כולל מזגן אחורי נפלא.

כן צריך לדעת היכן לטפל ולדעת שצפי הבלתמי"ם יהיה גבוה מטיוטה ורסו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שהסיטרואן הוא רכב הרבה פחות אמין מאחרות (עכשיו המלצתי לאמא של חבר על הC3\208 והיא שבה שאני סובל מפגור קל...),

אבל ברכב חדש החלפה של ממיר+ מיכל+ שסתום+ שרשרת לטעמי זה כבר הרבה יותר מהממוצע (בייחוד עם הרכב יוצא מאחריות...),

אז באמת צלמי שקונה צריך להסביר שעלויות האחזקה יהיו (כנראה) גבוהות מאוטלנדר ממוצעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, שי כתב:

ב. היבואן והיצרן לקחו אחריות מלאה על הסיפור, תיקנו את הבעיה בלי להתווכח ובלי שנוציא שקל.

אני יגיד לך ת'אמת שי, מצטער שאני אומר לך את זה ככה (אתה יודע שאני מעריך אותך ואת הידע שלך) אבל נראה לי שאתה חי בסרט.

אולי במקרה שלך היבואן לקח אחריות - אבל הנושא הזה הגיע לתביעה ייצוגית (!) והלקוחות זכו וקיבלו כסף חזרה (ממש לא מזמן אגב). אנשים נשחטו על ימין ועל שמאל ואתה מלין על הטיפול הקלוקל של לובינסקי עם ה THP ? על איזה אחריות יצרן ויבואן אתה מדבר ?!?! בלי בית משפט אנשים לא היו רואים אגורה חזרה מהיבואן או היצרן.
 

ציטוט


ובכל מקרה העניין הוא לא למצוא תקלה-שתיים בכל מנוע. זה מבחינתי (ואני יודע שיש שיחלקו עלי ויצפו לאמינות מושלמת ויש רכבים שגם אולי יעניקו אותה) עוד בגבול הסביר. מה שעולה מהשרשור הזה הוא שבמנועי THP החדשים בכלל  יש יותר מנקודת תורפה אחת או שתיים. יותר כמו 5-6. וזה לגמרי מתחיל להזכיר את עלילות ה- THP הישן. יתכן שהנושא בא לידי ביטוי בפרט בפיקאסו, מאחר ואני לא בטוח ש-508 למשל חולקת איתה מיכל דלק, קאניסטר וממיר קטליטי. מצד שני אולי שם יש 'עיזים' אחרות.
 

תראה, במנועים המהוללים של VAG מאותן השנים שאנחנו מדברים עליהם (ואתה משום מה טוען שאין שום בעיה איתם), היו דברים סיסטמטיים כגון: סלילי הצתה, שרשראות תיזמון, פורק לחץ טורבו, פיח בשסתומי יניקה, משאבות מים (ואולי יש עוד דברים שאני לא זוכר). לכל אלו, כמובן, יש ריביזיות חדשות של חלקים - לא סתם דיבורים באויר.
לדעתי אתה לא לוקח את הדברים בפרופורציות הנכונות. ה"נקודות תורפה" שאתה מדבר עליהן, לא באות ביחד ביום בהיר אחד. אז נכון שאתה מודע אליהן, אבל אם הולך הממיר הקטליטי אחרי 140K ק"מ (כמה זה בשנים של ק"מ ממוצע ? 7-9 שנים ?) - זו עדיין לא סיבה לשלול לחלוטין את הרכב. צריך גם לקחת בפרופורציה את הבלאי (שיש בכל רכב) ואת העובדה שהשרשרת לכאורה אמורה להחזיק לכל אורך חיי הרכב, אבל אם תיקח אותה בחשבון כרכיב מתבלה ותחליף כל 4-5 שנים (כמו רצועת טיימינג), עדיין לא סוף העולם. החלפה יזומה שלה לא תגרום לרכב להתקע באמצע הדרך. 
דובר כאן גם על הפורק לחץ - שוב, זה גם אחד החלקים שכבר הוחלף בדגמים החדשים יותר (לא יודע אם לשים את האצבע על 2016 או 2015, אבל בפועל ב 2017 כבר מופיע המק"ט החדש) - וגם זה, אגב, חלק שמתקלקל בהמון מכוניות. אין מה לעשות עם העובדה שלחלקים מהסוג הזה (חשמלי שעובד דיי קשה) יש נטיה להתקלקל כי לא מדובר על טורבו מכאני כמו לפני 20 שנה, אלא על רכיבים שכולם מפוקדי מחשב.

זה נכון - האמינות לא מושלמת, אבל היא גם רחוקה שנות אור מהדיזסטר שאתה מתאר על ה 165 (ה 156 שהיה בבעלותך זה אכן דיזסטר מסוג אחר).
תכניס את הדברים לפרופורציות הנכונות, קח בחשבון את כל הידע שנצבר במשך העשור האחרון על המנוע הזה, קח בחשבון את הריביזיות של החלקים ששופרו והוחלפו, קח בחשבון את איכות השמן שהמנועים מקבלים היום ביחס לתחילת הדרך שלא ידעו עוד איך לאכול את המנועים האלו - בסופו של יום, המנוע הזה ממש לא מתפרק כמו הדגם הקודם, והוא חזק מאוד וגמיש מאוד (אתה חווית אותו רק עם AL4 ו-140 כ"ס - שזה לא יותר טוב מכל RFN או RFJ עם AL4 אם נהגת על כאלה, אבל בגרסאות עם גיר 6 היל' ו 165 כ"ס מדובר בפנינה אמיתית).

בעניין תקלות במנועים קוריאניים, אתה בהחלט יכול להשתמש בגוגל ולחפש מידע (לא יהיה קשה, יש טונות מידע) על ריקוליים ש KIA למשל התעלמה מהם לאורך שנים (בטענה שאין נפגעים\פצועים) על מנועי GDI, ואנשים שמתלוננים ומדווחים גם על בעיות בטורבו במנועי הבנזין (ולא מעט). תמצא גם לא מעט מידע על דגמי מנועים טרום 2015 שסבלו מתכנון לקוי וגרמו ללא מעט החלפות מנועים בקילומטראז'ים מאוד נמוכים.
אל תיקח רק את ה 1.6 האטמוספרי שמשווק בישראל (שגם בארץ - יש תקלות מוכרות כמו מחזיר שמן בין הגיר למנוע, ממירים קטליטיים, משתמש נוסף גם דיווח על סידרה של פנסי חזית שמחליפים במעין "ריקול שקט" וכד') כאורים ותומים לאמינות מושלמת, כי אין תמיד מושלם.
על המנועי טורבו בנזין של הונדה אתה יכול לקרוא (דיווחים מהרבה מקומות בעולם) גם כן בגוגל, יש ים מידע.
חלק מהסיבה שמידע לא תמיד צף כאן בפורום - זה חשש של מחזיקי רכבים (בעיקר כאלה עם תדמית סחירה\אמינה) לפגוע בתדמית האמינות של המכונית שלהם, ולכן בדברים מהסוג הזה - לא כולם רצים לספר לחבר'ה.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי נושא התביעות הייצוגיות אתה טועה בגדול. מספיק לעורכי דין למצוא שיש ליצרן כלשהו ריקול או TSB שלא הודיעו עליו ללקוחות בארץ על מנת לתבוע. כל מה שצריך לעשות זה למצוא תובע שיש לו את האוטו. אם הוא טיפל מחוץ לחברה ושילם על התיקון, זה הכי טוב עבור התביעה מאחר ואפשר לטעון כי הלקוח שילם על התיקון מכספו בעוד היבואן היה צריך לשאת באחריות. גם אם אין תובע כזה, תמיד אפשר לטעון לאובדן זמן, "פגיעה באוטונומיה", חוסר אמון ברכב, פגיעה בסחירות ושלל טענות נוספות כדי לקבל פיצוי.

ראה למשל את התביעה האחרונה של מנועי אקובוסט של פורד. עיינתי בכתב התביעה ושני התובעים זכו להחלפת מנוע חינם אין כסף ועדיין יש תביעה ואני מהמר שהיא גם תסתיים לטובת התובעים מאחר ויש TSB מחו"ל שמכיר בבעיה. מילא תקלות רציניות, אבל אפילו התקבלה עכשיו תביעה לגבי פגם בחגורת בטיחות אמצעית בסיאט איביזה, לאור העובדה כי היבואן מסר את הרכבים ולקח לו חודש-חודשיים לייבא ולהתקין את החלקים החסרים. 

 

ביחס לאחריות של צ'מפיון, במו עיניי ראיתי כיצד לקוחה עם פולו בת שש-שבע נכנסה למוסך צ'מפיון עם שרשרת מרשרשת והציעו לה מבלי שביקשה לפנות ליבואן כדי לקבל רצון טוב. איפה זה ואיפה לובינסקי שמתישהו בתחילת השנה הרביעית יתכחשו לבעיה ואולי יעניקו 15% הנחה על התיקון.

לא מצאתי היכן טענתי שמנוע TSI מושלם. רק שיש בו פחות (לדעתי הרבה פחות) תקלות מה- THP165, וגם כשיש מחירי התיקון יותר נמוכים. כמה עולים קויילים וכמה עולה ממיר קטליטי או קניסטר? כמה עולה משאבת מים חליפית איכותית (שבינינו זה רכיב מתכלה, גם בפיקאסו צריך להחליף אותו מתישהו, אבל ניחא) וכמה עולה ניקוי פיח? בא לא נשכח שאתה מתייחס לתקלות שידועות לנו היום במנועים בני 10, לעומת מנוע שקיים בקושי שש שנים, ובמספר נמוך משמעותית של רכבים.

 

אני לא חושב שראיתי היסטוריה של מנוע THP 165 שהגיע לאזור ה-100 אלף קילומטר מבלי בעיה. לרוב יש שניים-שלושה תיקונים, ברצף של מספר חודשים אחד מהשני, שעלות כל אחד מהם 2,000-3,000 ש"ח. לדעתי זה הרבה פחות טוב מהממוצע, גם במנועי טורבו מודרניים, ובהחלט מחייב הערת אזהרה כשממליצים כאן בפורום על מכוניות עם המנוע הזה לאנשים שמחפשים רכב עם אמינות סבירה.

  • אהבתי 1

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, שי כתב:

לגבי נושא התביעות הייצוגיות אתה טועה בגדול. מספיק לעורכי דין למצוא שיש ליצרן כלשהו ריקול או TSB שלא הודיעו עליו ללקוחות בארץ על מנת לתבוע. כל מה שצריך לעשות זה למצוא תובע שיש לו את האוטו. אם הוא טיפל מחוץ לחברה ושילם על התיקון, זה הכי טוב עבור התביעה מאחר ואפשר לטעון כי הלקוח שילם על התיקון מכספו בעוד היבואן היה צריך לשאת באחריות. גם אם אין תובע כזה, תמיד אפשר לטעון לאובדן זמן, "פגיעה באוטונומיה", חוסר אמון ברכב, פגיעה בסחירות ושלל טענות נוספות כדי לקבל פיצוי.

 


תגיד, שי, אתה מנסה לערבב אותי ?
צ'מפיון מוטורוס כבר נתבעו פעמיים על ה DSG והפסידו, וגם נתבעו על השרשראות תיזמון והפסידו (הגיעו ל"הסדר פשרה"). היה שם טיפול כושל, אנשים שילמו מכיסם הפרטי על תיקונים - ואתה אומר לי שעל סמך מקרה בודד שראית במו עיניך במוסך, זה לא המצב ?

התשובה שלך פשוט לא רצינית.
בהתחלה אתה אומר שלא היו בעיות עם המנועים שלהם.

אחכ אתה שולח כל לקוח לעורך דין בשביל לקבל את הטיפול המגיע לו ע"ס איזה TSB שקיים בעולם אבל כאן לא רוצים לקיים אותו - ואני אומר, אם לא היו בעיות (או שהם קיבלו טיפול כל כך טוב כמו שאתה מתאר) - אז למה זה הגיע לתביעה ייצוגית ? 

הטענה שלך בדבר 2-3 תיקונים בטווח של 100,000 ק"מ היא לא רלוונטית אם אתה לא משווה אותה למכונית דומה של יצרן אחר בשביל לקבל פרופורציה. כשאני אומר דומה, לפחות שיהיה לה מנוע בנזין עם טורבו ותיבה של 6 הילוכים (לפחות) ומאותה קטגוריה. כמו כן, תלוי באיזה סוג של תיקונים מדובר (האם זה בלאי מצטבר ? חלקים מריביזיות ישנות שידועים באורח חיים קצר ומוחלפים בחלק עמיד יותר ? תקלות אקוטיות שמעמידות את הרכב במקום ?).

בעניין צ'מפיון - הניסיון שלנו עם המוסך המורשה של צ'מפיון מוטורס (הקרוב לאיזור מגורינו) הוא פשוט זוועה;

במסגרת הסדר הפשרה על השרשראות ב TSI, הם קראו לבעלי הרכבים לבדיקה והחלפה בהתאם לצורך. כשהרכב הגיע אליהם (Q5 שנת 2010 עם 100K קמ בלבד) הם ייבשו את האוטו 3-4 שעות בשמש, עשו את ה"בדיקה" ואמרו שהכל בסדר ולא צריך.
בבדיקה פרטית מצאנו שהטיימינג רחוק מלהיות טוב, ושבעצם לא בדקו. מה זה רחוק מלהיות טוב ? פצצה מתקתקת (כל הסיפור הזה קרה השנה, כן ? 2020 להזכירך).
חזרנו למוסך עם סירטון הוכחה - ישירות למנהל המוסך ובלי הרבה רעש.
לא היו כאן ויכוחים, הרכב עלה לליפט יום למחרת בבוקר והוחלפה שרשרת התיזמון (שכבר הוחלפה בעבר בשנת 2013 יחד עם אוברול למנוע, במסגרת עוד מחלה שהיתה למנועים הללו - צריכת שמן מופרזת, אבל אם אני אבנה על מה שאתה מספר כאן - אין להם בכלל בעיות במנועים, רק היתה בעיה נקודתית בשרשראות).

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק,

שי צודק באיך מתגלגלת תביעה ייצוגית - זה ממש לא מחייב שהיבואן בארץ טיפל או לא טיפל. במקרה של השרשרת צ'מפיון הכירו וטיפלו בבעיה מ-day one. לי הייתה רומסטר שנת 2010 והתארכות השרשרת התרחשה אצלי במהלך השנה השלישית (מחוץ לתקופת האחריות הרשמית) - קיבלתי החלפת שרשרת + מותחן + מובילים + החלפת שמן ע"ח צ'מפיון בלי שהייתי צריך לאמר מילה - אבל, זה בזכות העובדה שטיפלתי לפי הספר במוסכי הרשת מי שטיפל מחוץ לרשת אכל את הלאקרדה (לפי מדיניות היצרן, שהוא זה שמחליט אם לכבד את האחריות או לא). כל מי שטיפל במוסכי הרשת, קיבל החלפה ע"ח היצרן/יבואן. אין מה להשוות את הטיפול של PSA לבעיות במנועי יורו 5/4 לאופן הטיפול של VAG, הצרפתים (כמדיניות) פשוט טמנו את הראש בחול. הדבר פגע קשות במוניטין של PSA גם באירופה, מה שהביא אותם לשנות כיוון ולהציע אחריות של רצון טוב לרכבים שגמאו פחות מ-100K ק"מ לקראת 2015.

  • מעניין 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שיש לי רכב זהה אשאל כאן, איזה צמיגים מומלצים לרכב הזה? 

ואיזה ווישרים יתאימו? ברכב האחרון שהיה לי קניתי ומסתבר שלא מתאימים בגלל האחיזה של המוט אז קניתי זוג אחר וזרקתי לפח כמה עשרות שקלים

 

עריכה אחרונה על ידי עדי-אל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

טוב, ההרפתקה החלה, כ 10 אלף ק''מ מאז הרכישה זה הופיע.

מחר אגיע למוסך גבע לבדיקה, אעדכן.21192c0b0c5ed295321699e522a532c6.jpg

Sent from my MI 9 using Tapatalk

  • אהבתי 1

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@system_x
הבחור מהפורום הרוסי DRIVE2.RU נתקל בעבר בתקלה של P3067 וזו היתה הדיאפרגמה של המכסה שסתומים.

זה נגמר בהזמנת החלק דרך BAIFICAR באליאקספרס והחלפתו (במקום להחליף את כל המכסה).
החלק לא קיים אצל היצרן לקניה בנפרד. ההשערה היא שמדובר בייצור AFTERMARKET או חלק שהיצרן אכן מוכר אבל לא בפרהסיה.

קישור לשרשור:

https://www.drive2.ru/l/571056653726648818/


בחור אחר מאותו הפורום נתקל ב P107A והחליף את השסתום (החשמלי) של הטורבו (מדובר ב 308 אבל מנוע 1.6T שנת 2015). 
לינק לשרשור:

https://www.drive2.ru/l/539737614765261053/

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק,  למיטב זכרוני במנועי  156 כ"ס בהתחלה הגיעו עם מכסים שכאשר יש בהם כשל לא ניתן להחליף את הדיאפרגמה בלבד וצריך להחליף את כל המכסה.

לאחר מכן בהדרגה התחילו להגיע מכסים מהדגם החדש עם כמה הבדלים קטנים, שאחד מהם הוא האפשרות להחליף רק את הדיאפרגמה במקרה כשל.

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב אצלי 2015 165 כ"ס החלפתי מכסה שסתומים לפי מה שבדקתי אז לא ניתן להחליף דיאפרגמה לבד. ולכן החלפתי למכסה המשופר. כל הדיאפרגמות שחיפשתי אז ברשת לא התאימו לקוד המנוע הזה. 

ובכלל אז ניסיתי לפתוח את מכסה השסתומים לא ממש הצלחתי ב156 יש עיגול שאפשר לפתוח שם זה סגור אחרת. (מודה שלא ניסיתי יותר מדאי כי כבר החלפתי מכסה + צינור שמתחבר אליו)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון: הייתי היום בגבע, הרכב תוקן!

ולסיפור עצמו: ניתן לקרוא לסיפור פיפי לחץ שגאם לפריצת פורק לחץ.
יום שבת בדרך הביתה מטיול למצדה כאשר אנחנו על כביש 6 הילד בן ה 3 מתחיל לבעוט לי בכסא (יושב מאחוריי) ולצעוק ''פיפי פיפי פיפי'' ואני כבר מדמיין את עצמי נוסע עם ריח של שתן ברכב, מפרק כסאות בטיחות לכביסה של הבד ולוקח את הרכב לניקוי יסודי, אחרי שהדמיון הופעל מחפש מפרץ לעצור בו בצד במפרץ בטוח, גם בגלל שאח של אשתי נהרג על שול הדרך וגם כי אני דוגל בבטיחות מחפש מפרץ גדול ובטוח לעצור בו, נותן לחיצה עד הסוף על הגז וממשיך בנסיעה למציאת מפרץ והופה, התרעת אנג'ין פולט, נורת סרוויס ובעיית סחיבה, מוצא מפרץ, עוצר, מוציא את הילד לפריקת הלחץ (עבר ללא רטיבות ברכב), חוזר לאוטו ומתחיל לקרוא תקלות עם אפליקציית FAP שזה בעצם מה שהעלתי כאן. מאפס, מתחיל בנסיעה, שוב מעט לוחץ לראות אם זה חוזר והופה שוב חזר, כבר לא מאפס ומגיע ככה הביתה, בבית נותן איפוס והאמת הרכב נוסע בסדר כולל היום בבוקר לגבע, התקלה לא חזרה והכל דבש אבל ברור לי שקרה משהו וזה לא סתם, מחליט להגיע לגבע על הבוקר, תקלה אין, לאור התסמינים שתוארו יוסי פירק את הפורק לחץ וראה שהוא החזיר נשמתו לבורא. תקלה שניה של מצערת ללא תסמינים וערכיה נבדקו והיו תקינים. הותקן פורק חדש והרכב חזר לנסוע בצורה טובה ורגילה.

בקיצור הפורק לא שרד את הפיפי.

אם הייתי צופה זאת מראש אולי הייתי מחפש חלק משופר ומצד שני הוא עבר 95 אק''מ ככה שתכלס עשה את שלו.

עלות תיקון 924 ש''ח כולל מע''מ.

תודה כמובן למוסך גבע! @מוסך גבע
עד לפעם הבאה.

1461daabf78bee51f87c5feaea51073a.jpg

Sent from my MI 9 using Tapatalk

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, system_x כתב:

הוא עבר 95 אק''מ ככה שתכלס עשה את שלו

 

כרגיל אתה כותב יפה

 

הדבר היחיד שמבאס אותי זה החלק המצוטט

 

 

לא מקבל את הגישה ש"כבר 95,000 ק"מ אז עשה את שלו"

 

אם נגיד את זה על כל רכיב באוטו - אחרי כזה ק"מ אפשר לזרוק את האוטו לפח

 

 

  • אהבתי 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים ולא מסכים, תסתכל על הרכיב, מימברנה מעפנה, לפחות ככה זה נראה לי.

בדיוק היום שלחתי לאשתי שבא לי רכב ישן בלי כל השיט הזה אבל מה נעשה? כל השיט הזה מגיע עם רמת בטיחות שאין לרכבים ישנים ככה ש....

נאמר לי שבמיני באותו מנוע החלק משופר (הספק גבוה יותר), ניתן גם להתפרע ולשים פורק אפטרמרקט של פורג' אבל כנראה זה לא יקרה.

על דבר אחד אני מתחרט, אם הייתי יודע שזה נפוץ הייתי מזמין את החלק מראש! חלק מקורי מחו''ל יעלה לי כשהוא אצלי בבית סביב ה 280 ש''ח! אם זה היה מחיר אז באמת אין לי בעיה שיתפגר כל 100 אק''מ. המחירי חלקים של היבואן בארץ הזויים אבל זה לא חדש! אם המוכר באיביי כולל משלוח מוכר את זה ב 280 ש''ח אז יבואן כיבואן כנראה מקבל כל חתיכה תמורת כ 200 ש''ח ואז מרוויחים על החלק עצמו כמעט פי 4! פה הבעיה!

אתעודד בכך שהרכב אמור להיות אצלי כ 4 שנים +- וכל שנה כ 20 אק''מ ככה שכנראה לא אצטרך להחליף שוב.

Sent from my MI 9 using Tapatalk



VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 649 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...