Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מספר שאלות...


ariel000
שימו לב! השרשור הזה בן 1345 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמה דברים שמסקרנים.

 

1. מדוע כל פעם שמוציאים דגם חדש, הוא יותר גדול מהישן?.

למשל רנו קליאו דור 1 (הנפלאה) היתה באורך של 3.17 מטר ורוחב של 1.64 מטר.

30 שנה לאחר מכן, הרנו קליאו הנוכחית באורך של 4 מטר ורוחב של כמעט 2 מטר.

 

2. החוק אומר שעל כל שינוי נתיב צריך לאותת.

אני מגיע לצומת מאותת שאני עובר נתיב, לתוך נתיב האטה ואז פונה ימינה לתוך נתיב האצה, מאותת ומשתלב בנתיב הבא.

למה אני צריך לאותת ימינה?, הרי לא עברתי נתיב.

עברתי נתיב שנכנסתי לנתיב ההאטה, אבל כאשר פניתי ימינה הנתיב לא השתנה ולא עברתי נתיב.

 

3. ישנם גברים ונשים שיושבים קרוב להגה, לעיתים במרחק של כמה סנטימטרים.

חס וחלילה בעת פתיחת כרית האוויר, הם אמורים לקבל את כל הפיצוץ לפנים, לא?.

כיצד חברות רכב מתמודדות מול זה?.

 

4. ברכבים גרמניים, כאשר נורה נשרפת נדלקת נורית ביקרות בלוח השעונים.

האם זה משהו שניתן להתקין ברכב?.

 

5. אם רוצים, לצורך ההדגמה, לצבוע את מכסה המנוע, הגג ודלת תא המטען, צריך לשנות צבע ברישיון או הגדרה כלשהי ברשיון?, או שניתן להישאר עם הצבע המקורי ברשיון?.

 

6. אם לוקחים אוטובוס, מפשיטים אותו והופכים אותו לקראוון בפנים, זה מצריך שינוי רשיון?.

 

7. אוטובוס לשימוש פרטי, זה רשיון עד 15, נכון?.

 

זה הכל עת עתה :)

  • אהבתי 1

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך הגעת ל2 מטר רוחב בקליאו תגיד לי? אפילו לא קרוב (1.73).
לגבי השאלה שלך על איתות, אין חובה לאותת כשאתה נוסע בנתיב שאין שום אופציה אחרת אלא לפנות ממנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 34 דקות, ariel000 כתב:

כמה דברים שמסקרנים.

 

1. מדוע כל פעם שמוציאים דגם חדש, הוא יותר גדול מהישן?.

למשל רנו קליאו דור 1 (הנפלאה) היתה באורך של 3.17 מטר ורוחב של 1.64 מטר.

30 שנה לאחר מכן, הרנו קליאו הנוכחית באורך של 4 מטר ורוחב של כמעט 2 מטר.

כי כל דגם מתיישר לפי הדגמים שנחשבים מתחרים שלו בקטגוריה. כך הגולף שלפני 30 שנה היתה בגודל של סופר-מיני היום ולאט לאט גדלה, וכו'

 

לפני 34 דקות, ariel000 כתב:

2. החוק אומר שעל כל שינוי נתיב צריך לאותת.

אני מגיע לצומת מאותת שאני עובר נתיב, לתוך נתיב האטה ואז פונה ימינה לתוך נתיב האצה, מאותת ומשתלב בנתיב הבא.

למה אני צריך לאותת ימינה?, הרי לא עברתי נתיב.

עברתי נתיב שנכנסתי לנתיב ההאטה, אבל כאשר פניתי ימינה הנתיב לא השתנה ולא עברתי נתיב.

על פי החוק אין חובה לאותת אך מכיוון שהנוהג התפשט - מומלץ לעשות זאת.

 

לפני 34 דקות, ariel000 כתב:

3. ישנם גברים ונשים שיושבים קרוב להגה, לעיתים במרחק של כמה סנטימטרים.

חס וחלילה בעת פתיחת כרית האוויר, הם אמורים לקבל את כל הפיצוץ לפנים, לא?.

כיצד חברות רכב מתמודדות מול זה?.

הכריות לא באות לבד - יש לחגורות הבטיחות מותחנים שדואגים להרחיק את הגוף מהכרית (לצערי חוויתי זאת באופן אישי)

 

לפני 34 דקות, ariel000 כתב:

4. ברכבים גרמניים, כאשר נורה נשרפת נדלקת נורית ביקרות בלוח השעונים.

האם זה משהו שניתן להתקין ברכב?.

 

מעריך שכן (אולי אפילו יש ערכות כאלה) לעניות דעתי זאת התערבות מיותרת במערכת החשמל.

 

לפני 34 דקות, ariel000 כתב:

 

5. אם רוצים, לצורך ההדגמה, לצבוע את מכסה המנוע, הגג ודלת תא המטען, צריך לשנות צבע ברישיון או הגדרה כלשהי ברשיון?, או שניתן להישאר עם הצבע המקורי ברשיון?.

 

רכב הצבוע במס' גוונים נחשב במשרד הרישוי לרב-גוני, המשרד נדרש לכך ב-1996 כשצ'מפיון שווקו את הפולו ארלקינו שנולדה כהלצה של 1 באפריל והגיעה לייצור בשל התעניינות מפתיע של הקהל.

 

Yesterday's Specials...VW Polo Harlequin - PetrolBlog

 

לפני 34 דקות, ariel000 כתב:

6. אם לוקחים אוטובוס, מפשיטים אותו והופכים אותו לקראוון בפנים, זה מצריך שינוי רשיון?.

 

כן - הוא הופך מאוטובוס ל(סוג משאית)

 

לפני 34 דקות, ariel000 כתב:

7. אוטובוס לשימוש פרטי, זה רשיון עד 15, נכון?.

 

תלוי במשקלו העצמי, ומשקל המטען המותר.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח שנדיר,  

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, ariel000 כתב:
 
הרוחב של הרכב הוא 1,798 ללא מראות, כלומר 1.80 מטר.
אז עיגלתי 20 סנטימטר ל-2 מטר.


ראשית אתה טועה, אלא אם כן אפילו רנו מפרסמים נתונים שגויים, מה גם שראיתי וישבתי בקליאו החדשה ואין מצב שהרוחב שלה 180.
שנית, אפילו והיית צודק, 20 ס״מ זה המון כשזה מגיע לרוחב של רכב. אפילו לב-מ-וו סדרה 7 חסרים עשרה סנטים להגיע לרוחב כזה.

עריכה אחרונה על ידי robertf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ariel000 כתב:

 

הרוחב של הרכב הוא 1,798 ללא מראות, כלומר 1.80 מטר.

אז עיגלתי 20 סנטימטר ל-2 מטר.

 

בדיקה מדוקדקת של הנתונים העלתה את העובדות המעניינות הבאות:

 

הקליאו הנוכחית צרה מהקליאו הקודמת ב-4 מ"מ שלמים 1.728 מול 1.732 בקודמת.

הקליאו הנוכחית קצרה מהקליאו הקודמת ב-1.6 ס"מ עם 4.047 מטר מול 4.063 בקודמת.

 

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, zvit כתב:

על פי החוק אין חובה לאותת אך מכיוון שהנוהג התפשט - מומלץ לעשות זאת.

 

 

 

אם אני מגיע למצב, כמו שתיארתי, ושוטר עומד אחרי הפניה, אני אקבל ממנו דו"ח, לא כך הדבר?.

 

לפני 3 שעות, zvit כתב:

הכריות לא באות לבד - יש לחגורות הבטיחות מותחנים שדואגים להרחיק את הגוף מהכרית (לצערי חוויתי זאת באופן אישי)

 

 

 

 

קראתי על המותחנים פעם, זה מעניין ללא קשר.

אבל המותחן תפקידו להצמיד אותך למושב.

 

אבל הכרית אוויר עדיין תתנפח לממדיה הרגילים, ואדם שיושב קרוב לההגה יקבל את ההדף לפנים ולחזה.

לפני 36 דקות, zvit כתב:

 

בדיקה מדוקדקת של הנתונים העלתה את העובדות המעניינות הבאות:

 

הקליאו הנוכחית צרה מהקליאו הקודמת ב-4 מ"מ שלמים 1.728 מול 1.732 בקודמת.

הקליאו הנוכחית קצרה מהקליאו הקודמת ב-1.6 ס"מ עם 4.047 מטר מול 4.063 בקודמת.

 

 

מוזר, הנתונעם שלי היו שגויים אני אבדוק שוב.

תודה על התיקון.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, ariel000 כתב:

 

קראתי על המותחנים פעם, זה מעניין ללא קשר.

אבל המותחן תפקידו להצמיד אותך למושב.

 

אבל הכרית אוויר עדיין תתנפח לממדיה הרגילים, ואדם שיושב קרוב לההגה יקבל את ההדף לפנים ולחזה.

הכרית מתנפחת מהר יותר מהזמן שלוקח לגוף לעבור את המרחק הנדרש לפגוע בה, קצר ככל שיהיה. אם אתה נמצא בתוך התחום של הכרית כשהיא עדיין מתנפחת זה עלול לכאוב מעט יותר כי יש עוד כוחות בתוך המשוואה אבל לא באופן משמעותי ביחס לכוחות שנוצרים על ידי התאוצה של גוף הנהג.
החסרון הגדול של ישיבה קרובה בעת תאונה הוא דווקא באיזור הברכיים, במיוחד ברכבים ללא כרית בברכיים.

מה שהרבה יותר מעניין מכל הנ"ל הוא הבטיחות האקטיבי, ישיבה נכונה=שליטה מיטבית ברכב - מי שמרוח באוטו או מי שמרגיש את ההגה בפטמות לא שולט ברכב ובמקרה חירום יאבד שליטה בקלות רבה יותר ממי שיושב נכון.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

58. חובה לאותת ודרך האיתות (תיקון: תש"ל)

(א) נוהג רכב העושה אחד מאלה: 

(1) מתכונן לנוע או להפנות את רכבו;

  (2) מתכוון לסטות מנתיב נסיעתו;

  (3) עוצר את רכבו; 

יתן אות בזמן וממרחק מספיקים כדי להזהיר עוברי דרך אחרים ובצורה המבטיחה כי האות ייראה לעיניהם, זולת אם סיבה סבירה מנעה אותו מלתת אות כאמור.

 

 

מה ניתן להבין מזה?, לא הרבה.

אני מגיע לצומת עם קו מקווקו לפנייה שמאלה.

האם פנייה שמאלה נחשבת מעבר נתיב?.

הסימון על הכביש אומר להמשיך ישר או שמאלה.

 

זה מעניין

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיתות לא נועד לשוטר והחוק אלא בשביל משתמשי הדרך האחרים.

מטרת האיתות היא שהמשתמשים האחרים בכביש לא יופתעו וידעו מה עומד לקרות, בין אם זאת פניה, החלפת נתיב או יציאה מכיכר.

 

אם הנתיב מסומן עם שתי אפשרויות, ישר ושמאלה אז ראוי שתאותת כי אף אחד לא יכול לנחש מה אתה מתכוון לעשות.

אם הנתיב הוא רק לפניה שמאלה ואתה כבר בתוכו אז אין טעם לאותת כי ברור שזה מה שתעשה, תפנה שמאלה.

עריכה אחרונה על ידי אורי מ.
  • אהבתי 1

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.8.2020 בשעה 18:35, zvit כתב:

 

 

 

 

רכב הצבוע במס' גוונים נחשב במשרד הרישוי לרב-גוני, המשרד נדרש לכך ב-1996 כשצ'מפיון שווקו את הפולו ארלקינו שנולדה כהלצה של 1 באפריל והגיעה לייצור בשל התעניינות מפתיע של הקהל.

 

Yesterday's Specials...VW Polo Harlequin - PetrolBlog

 

 

 

רכב שנראה מאוד מעניין לפי דעתי. הרבה שנים הייתי רואה בחנייה ליד הבית ניסאן סאני משנות ה-90 שגם צבעו אותה ככה (מתאר שכבר באופן עצמאי בארץ). זה נכון שאין שני רכבים צבועים באופן זהה מהדגם הזה? הבנתי שהם השתמשו פשוט בעודפי חלקי פח במפעל.

Suzuki Alto GLX 1.0 2011 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1345 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...