Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רובר SD1 – הטוב והרע ביותר בבריטניה


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 1452 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סקירה נהדרת!

עוד מכונית יפהפייה שבכלל לא הכרתי.

בסקירות הקודמות הדגשת כל מיני טעויות שנעשו על ידי הנהלות ומחלקות בכירות, הפעם נראה שהכשלים היו ברמה הנמוכה יותר, או במילים אחרות - תעשייה חולה מכף רגל ועד ראש. כל כך חבל.

  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אחרי שנגמר הייצור בבריטניה, הרכב הגיע לסבב ב' בהודו תחת "סטנדרד 2000" עם אותו פח, אבל מכלולים ישנים יותר.

  • אהבתי 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, hans כתב:

...

בסקירות הקודמות הדגשת כל מיני טעויות שנעשו על ידי הנהלות ומחלקות בכירות, הפעם נראה שהכשלים היו ברמה הנמוכה יותר, או במילים אחרות - תעשייה חולה מכף רגל ועד ראש. כל כך חבל.

כתבתי בשרשור על הקורטינה, ש"בבריטיש ליילנד רואי-חשבון נלחמו במהנדסים, שנוהלו בידי הנהלה אומללה והוכשלו בידי כח-עבודה ממורמר" (לא שורה שלי אלא קראתי אותה מתישהו). זה מסכם את BL במדוייק.

 

לפני 13 שעות, noknok כתב:

אני זוכר את הפרק של טופגיר שג'רמי קנה אחת.

...

עד כמה שטופ גיר היו משעשעים, וגם אני נהניתי לצפות בהם, צריך לציין שהדיוק היה מהם והלאה. אפילו קלארקסון אמר בזמנו שזו לא תוכנית על רכבים, אלא תוכנית בידור עם רכבים. דווקא המכוניות בפרק הזה היו מהיותר מוצלחות של בריטיש ליילנד, אבל אם אתה רוכש גרוטאה גמורה ומעביר אותה עינוים, ברור שהיא לא תשרוד. לא חושב שיש מישהו עם מוח מתפקד שבאמת מאמין שהדלת של הרובר נפלה מעצמה (ללא "עזרה").

 

לפני 12 שעות, dotan123 כתב:

יש גם אחת בארץ (לא אני צילמתי)

...

כן, גם אני ראיתי בישראל כמה SD1 מתישהו. זו הספציפית היא מהראשונות, ולפי הגלגלים בעלת אחד המנועים הקטנים, 2300/2600. מעניין שהיא באותו צבע של הרובר שאני צילמתי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שבתור ילד ראיתי את המכוניות האלה והן נראו לי כמו חלליות. אז עדיין לא הבנתי שמבחינה טכנולוגית הן היו קונבנציונליות לחלוטין.

תודה על הסיפור!

 

עריכה אחרונה על ידי amosbmw
  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@hansבהמשך למה שכתבתי על ההתנהלות של עובדי תעשית הרכב הבריטית, בין אם מנהלים או זוטרים, יש עוד משהו שקראתי בעבר, שנראה לי מתאים- קצת יותר פילוסופי אבל מעניין, ונראה לי שיעניין את רובכם:

 

מה שמרתק בתעשיית הרכב הבריטית, החל משנות השישים והלאה, הוא הניסיונות המאומצים שלהם להגדיר, או להגדיר-מחדש, מה זה מכונית בריטית. זה היה מובן מאליו עד שהמיני הגיעה.

 

מהפכת הנעה-קדמית-עם-מתלי-הידרולאסטיק של איסיגוניס הייתה ניסיון אמיץ להגדיר-מחדש את המכונית הבריטית, תוך השפעה צרפתית מרובה. אבל סופו של דבר, המהפכה הציתה סוג של תנועת-נגד שהולידה מכוניות "אנטי" כמו המוריס מרינה וכדומה.

גם רובר הלכו מאולד-סקול בריטי לכיוון שהושפע מאוונגארד צרפתי עם ה-P6 2000, ולאחריה נעו בחזרה לפורמט דמוי-אמריקאי עם ה-SD1, לפחות מכנית.

 

הצרפתים דבקו (לרוב) בדרכם, אמנם עם סטיות כאלה ואחרות. אבל- הגרמנים ידעו בדיוק מה אמורות המכוניות שלהם להיות, ולא זזו משם מילימטר- לא היה שום חשבון נפש במינכן או שטוטגרט! טוב, פולקסוואגן אכן נאלצו להמציא את עצמם מחדש, אבל זה מותר פעם בשבעים שנה...

 

ובינתיים, הבריטים התפזרו לכל מני מקומות, מנסים למצוא נוסחה שתעבוד. כמובן, היו בעיות אחרות שהשפיעו על איכות המוצרים, אבל שינויים תכופים הם לא ממש מרשם למרכיב היסודי של העוגה.

 

ובאמת, שימו לב שהיחידים ששמרו על פחות-או-יותר כיוון קבוע, הם יגואר ולנד-רובר. ומכל התעשיה המפוארת הזו, הם היחידים שקיימים היום, גם אם בבעלות זרה.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבריטים יש בעיית ניהול של חברות רכב.

בריטניה היא אחת מייצרניות הרכב הגדולות בעולם רק שאלה לא חברות אנגליות.

טאטא צריכים לשלוח איזה הודי לנהל את יגואר כי האנגלים לא יודעים לעשות את זה נכון, יגואר עדיין חברה כושלת.

 

יש לי משפחה בלונדון ואני מבקר אותם די הרבה.

אני זוכר טוב את הרוברים האלה, נראו מרשימים ביותר.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוצא את עצמי נכנס לפורום רק כדי לחפש את הסקירות שלך.

בפורום ענתיקות היו סקירות כל שנה לדגמים שהגיעו לגיל אספנות,חבל שאין יותר.

{רמז ,רמז,רמז)

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

תודה.

 

לגבי הרמז, אני כותב על מה שאני מכיר, או לפחות מעניין אותי. וזה לא כל כך מכוניות משנות התשעים. אבל לך תדע, אולי נגיע לשם. קודם כל ש@פבל יציע משכורת ענק, ואז נראה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, yohai71 כתב:

שינויים תכופים הם לא ממש מרשם למרכיב היסודי של העוגה.

נכון לשלל תחומים, על אחת כמה וכמה תעשיות מגושמות עם מפעלים גדולים שקשה להן ״לזוז״.

אתה יודע מה? נכון לכל דבר...

עריכה אחרונה על ידי hans
  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, yohai71 כתב:

קודם כל ש@פבל יציע משכורת ענק, ואז נראה...

 

בוא קודם שפבל בעצמו יקבל משכורת ענק, או אפילו ממוצעת, ואז הוא ישמח לחלק את כל הטוב הזה עם אנשים נוספים.

  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.5.2020 בשעה 15:26, yohai71 כתב:

ליד המוסך עמדה לה רובר 3500 מהדגמים המוקדמים, עם אוויר חסר בגלגל הקדמי:

 

26.jpg.21c54bde02c32c2bee877cf18b46c682.jpg

 

 

מצאתי והעליתי לשמחתכם:

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1452 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...