Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיקונים, שיפורים ושיפצורים עם פג'ו 206 - שרשור בהמשכים


Ooga
שימו לב! השרשור הזה בן 1447 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז מה עושה מי שיש לו תקופה עם הרבה זמן בבית ורצון להתעסק בקרביים של מכוניות? נכון, הוא קונה רכב צרפתי..

וככה לפני מספר חודשים נרכשה פג'ו 206 XS שנת 2001.

המטרה - ביצוע יישור קו אגרסיבי כדי שיהיה רכב דיילי תקין ואמין (במקום הקורדובה הצעירה ב 7 שנים) תוך התחשבות בשיפורים שאיתם אוכל לעלות עם הרכב על מסלול בראש שקט.

כרגע אין כמעט בורג שלא נגעתי בו. כמעט כל דבר פורק או נבדק ויזואלית, מה שאומר שיקח קצת זמן להעלות את מה שתיעדתי (וזה רחוק מלהיות הכל) לעמוס השרת.

הבסיס -

האוטו שנרכש [היה] מקורי כמעט לגמרי, כאשר חלק מאוד מכובד מהרכיבים היו עם תאריך ייצור 00, משמע מקוריים מהמפעל.

השינויים המכניים/חשמליים היחידים שאיתם נרכש הרכב הם רמקולים במגש האחורי, סוויץ חיצוני להפעלת המאוורר ב 90 מעלות (שבוטל מיד), בית טרמוסטט ללא טרמוסטט ומערכת הזעקה של קוברה.

הא.. וגם סיליקון. הרבה הרבה סיליקון. זה היה תהליך גמילה מייגע ומתסכל אך עם זאת די מספק.

 

אז נתחיל מהדבר הראשון שעליו עוברים ברכב צרפתי - מערכת הקירור.

מד טמפ' נוזל הקירור ברכב מראה בדיוק את הטמפ' שבמחשב, והיות והמאורר נכנס לעבוד במהירות הנמוכה רק ב 98 מעלות - זה לגמרי תקין לראות את המחט על 100 בערך.

הבעלים הקודם של הרכב לא חשב ככה, ולכן הוא גם ביטל את הטרמוסטט וגם הוסיף סוויץ על הרדיאטור שמפעיל את המאורר ב 90 מעלות.

אז הסוויץ המטומטם הזה נותק (אבל נשאר כגיבוי):

20191206_1440481.jpg.f514693fecb26673d42e69ce26bd6643.jpg

 

לאחר פירוק וניקוי בית הטרמוסטט (בעיקר מסיליקון) הותקן טרמוסטט נורמאלי.

20191210_145143.jpg.69bf32c5e3a5f639ef0860ebc52531eb.jpg20191210_145203.thumb.jpg.e1826c8079210de3aee19d639a79ddd1.jpg

 

 

כמובן שנשבר בורג ניקוז האוויר 🙄 למזלי נשארו בודדים בלובינסקי.

20191212_174334.thumb.jpg.762d54304368e2a79860de10dc7b3075.jpg20191213_115357.thumb.jpg.decc29095e78b94b0123a87eb59e754a.jpg20200420_003540.jpg.2922d9d9ac12b331a4dafd9670c6bc6c.jpg

 

מספר שבועות לאחר מכן הוחלף חיישן הטמפ' שבבית הטרמוסטט ליתר בטחון, ומאז מערכת הקירור נעזבה בשקט.

 

שלב שני - בטיחות.

עברתי על כלל הבלמים וגירזתי מובילים וזה מה שהתגלה:

בוכנות הקליפרים הקדמיים לא חוזרות מספיק בעזיבת בלם, מה שגורם לגלגל להיות חצי תפוס.

קאליפר אחורי ימני עם מנגנון בלם יד תפוס לגמרי וגומיה חסרה, וקאליפר שמאלי מעט תפוס ועם קרע בגומיה, אבל יחסית תקין.

קיבלתי מאוד מהר (ובעלות של 40 ש"ח) קיט שיפוץ לקאליפר אחורי והתחלתי במלאכה, דווקא מהקליפר התקין יותר.

החלק הכי קשה בשיפוץ הוא ההרכבה - צריך לדחוס את מנגנון בלם היד, ובשביל זה יצרתי כלי ייעודי מבוקסה עמוקה. תודה לשרשור הזה.

כך נראה הקליפר לאחר הסרת גומיה ופירוק:

20200114_101503.jpg.d04184817d140a8d921c64c3f6ac0b95.jpg20200117_165827.thumb.jpg.c7c35e88b2865b9e221b83b52b580a85.jpg

ניקוי, החלפת אטמים, גירוז והרכבה, בנוסף הסרת הצבע האדום המגעיל וצביעת תושבת הרפידות בכסוף עמיד בחום:

20200117_172245.thumb.jpg.7b71277eb30b735c91878a6163328679.jpg20200117_174320.thumb.jpg.f8bec260e9c95be95086539d81a93b53.jpg20200120_221432.thumb.jpg.d5fd124b37e4858f1c345ea5825a37c5.jpg

 

מספר שבועות אח"כ קיבלתי קיט שכלל בוכנה ותכננתי לשפץ את הבעייתי יותר, אך ניפל הבלידינג נשבר עוד לפני הפירוק ועשה לי צרות במשך ימים - דפקתי בתוכו מפתח טורקס ובסיבוב הוא נשבר, קניתי סט חולצי ברגים במיוחד והחולץ נשבר בפנים (למרות שחיממתי לפני), קניתי מקדח יקר כדי לקדוח את כל השלושה החוצה אבל לאור הזווית המוזרה של הניפל וחוסר היכולת שלי לקבע ההברגה מסביב נהרסה. אפילו מברז קניתי אבל לא הצלחתי ליצור הברגה מדוייקת וחזקה מספיק.:(

בסוף קניתי קאליפר משומש ב 150 ש"ח (פחות מעלות הציוד שרכשתי בלנסות להציל את הראשון), וכמובן שיפצתי גם אותו עם פירוק והחלפת הבוכנה.

20200219_162440.thumb.jpg.5ac6fb27486a03205f9a4a1e7423067e.jpg

 

כך נראית הבוכנה מבפנים:

20200218_221518.thumb.jpg.dbbbaf03a4670a14b368f68805f91cbe.jpg

 

ולאחר הרכבה:

20200226_225723.thumb.jpg.5d1344b1c577219e021e9fb8efed1bd4.jpg

 

הקאליפרים הקדמיים לא נשארו כמו שהם, אבל זה נעשה ממש לפני כמה שבועות ואפרט על כך כשאגיע לזה. יש עוד המון דברים שנעשו בין לבין 😅

 

אמשיך מחר, או מחרתיים, או שבוע הבא 😈 אבל קודם נראה שזה בכלל מעניין מישהו.

 

  • אהבתי 3
  • מעניין 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין מאוד! מדי פעם נכנס לי ג'וק לקנות אחת כזו ישנה בכלום כסף וללמוד קצת מכניקה, אבל אז אני נזכר שאין לי מקום בחניה, ואין לי זמן, וגם אין לי סבלנות. אבל לראות מישהו שיש לו מכל אלה זה גם נחמד.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, Ooga כתב:

אבל קודם נראה שזה בכלל מעניין מישהו.

 

 

כן זה מעניין :-)

 

שעון טפרטורה שמראה בדיוק את הטמפרטורה המדוייקת זה דבר שאני מתגעגע אליו מברלינגו שני דורות אחורה שהיתהי לי, אותו לוח שעונים כמו ב 206. השעון הזה מדוייק מאוד עד לרמה של 1-2 מעלות, עזר לי לאבחן מהירות ראשונה במאוורר שהפסיקה לעבוד. במצב רגילה הוא היה מטייל בין 82 מעלות (פתיחת טרמוסטט) ל 97 מעלות (מהירות ראשונה).

 

כשהמהירות הראשונה לא עבדה, השעון היה מטייל בין 82 לבין 105 מעלות (מהירות שניה).

 

קליפרים קידמיים נדמה לי שהיו לי גם זהים לאלו שב 206, נלחמתי כמה שנים בתופעה מעצבנת של שחיקה מהירה של אחת הרפידות בצד ימין. מפרק את הקליפר, המובילים תפוסים קצת. מנקה, מגרז, הכל מבריק וזז חלק. מחליף רפידות וצלחות. מרכיב, אחרי כמה אשרות אלפי ק"מ מפרק לביקורת - אותו סיפור. שוב פעם מובילים תפוסים באותו צד, לא תפוסים חזק, אלא זזים קשה. ושוב אותו סיפור, - מנקה מגרז. היה כל פעם מספיק לכמה עשרות אלפי ק"מ. לא מצאתי לזה פתרון, ויזואלית הכל היה נראה תקין. 

 

 

מה הצבע של האוטו? ואם שונה מלבן, איך הוא נראה? יש נזקי שמש? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, pooh-bear כתב:

מעניין מאוד! מדי פעם נכנס לי ג'וק לקנות אחת כזו ישנה בכלום כסף וללמוד קצת מכניקה, אבל אז אני נזכר שאין לי מקום בחניה, ואין לי זמן, וגם אין לי סבלנות. אבל לראות מישהו שיש לו מכל אלה זה גם נחמד.

זהו, שעלות הרכב רחוקה מההגדרה של כלום כסף, והמחירים עולים עוד יותר מאז ששוחטים XSים לליגה.

אפשר לקנות c4 שנת 2008/9 במשמעותית פחות מה 206 שקניתי, למרות שאני גם שילמתי איזה 1500 שקל יותר משווי הרכב בשוק פשוט בגלל שנגמרו לי הכוחות הנפשיים לחפש רכב והבנתי שהאקסמפלר הזה סביר ולא שחוט כמו אחרים (שעלו משמעותית פחות, כמובן). 

בינתיים ההוצאות כבר עברו את שווי הרכב, אבל בהמשך השרשור תבינו למה (שיפורים..).

@Buki

צבע הרכב הוא כחול בהיר מטאלי לפי הרשיון, אבל הוא עבר צביעה, בינונית למדי, לא מזמן. צבעים של צרפתיות לא שורדים 20 שנה.

אני אישית בחיים לא הייתי שולח אוטו לצביעה ברמה כזו, הייתי נשאר עם רכב מקולף. 

מצד שני ראיתי גם דברים גרועים הרבה יותר ובסופו של דבר הרכב נראה סביר אם לא מתעמקים בגימור.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגניב, מעניין מאוד.

 

אני נוהג דיילי על רכב זהה ונהנה מכל נסיעה, אבל חוץ מהחלפת שמנים ופילטרים לא העזתי לעשות יותר מזה כדי לא להשבית את הרכב בטעות.

 

בהצלחה עם הפרויקט, ותפנק בהרבה תמונות אולי גם אני יתחיל. 

________________________

Peugeot 206 Xs 1.6l 16v :lol:

Peugeot 205 Forever 1.4l 8)

Peugeot 306 1.4l - נגנבה :-(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה שניר. איזו שנה הרכב שלך?

 

ונמשיך -

חיישנים וחשמל - כי בכל רכב ישן יהיו כמה מטרים של צמות מיותרות, וכמה מטרים של חוטים שלא ברור מה הם, וכמה מטרים של חוטים חשופים (טוב, האחרון בעיקר בצרפתיות).

הוצאת הרדיו דיסק גילתה לי את הדבר הזה:

20191221_155655.jpg.08ae55e1c1875faa4181551524b95ef3.jpg

הדיבורית הלא פעילה נותקה, הצמה המיותרת נחתכה, ומה שנאשר הולחם ובודד עם שרינקים. ליתר בטחון חיברתי את המינוס לבורג נוסף.

 

זה כמובן היה רמז למה שהלך מתחת להגה, עם הצמה של ההזעקה:

20200130_135757.thumb.jpg.c31b38d20fa471fa97847b74cd43545a.jpg20200130_135741.thumb.jpg.4134cdb0d22bee3a3ea6bdf05d3a3173.jpg

20200130_171313.jpg.405805e867976642920b5fab5a833243.jpg20200130_135630.jpg.4ec78d95db04fd1f1d61bb8fc4ac97c5.jpg

 

כל הדברים המיותרים נותקו לחלוטין והצמות סודרו (עד כמה שאפשר). הכבל הכתום הוא כבל המתח למגבר :D

אציין שפירוק האזעקה הייתה עבודה גדולה מדי עלי והיא נעשתה ב Pro Led בעיספיה, לבחור היו 206ים בעבר והוא עשה עבודה נהדרת על שלי.

20200420_125922.jpg.66df0a16a68edb66887463a4655bee9a.jpg20200420_125929.jpg.313bb7d05bf293d174a52174277331ba.jpg

 

על הדרך החלטתי לעבור על חלק מהחיווט בתא המנוע. הייתה עבודה אבל אביא רק שתי דוגמאות, אחת מהקונקטור של הקויל, ואחת מהקונקטור של מחשב הרכב:

20200212_141113.thumb.jpg.b15cfbdfbeba7a8633084394e40454b7.jpg20200212_145524.thumb.jpg.9c4cdb4b5cebebbff9b9a366207b459f.jpg

 

הקטנקטור של הקויל מכוסה בגומיה, וכשהסרתי אותה חשכו עיניי, תפסתי את זה בזמן. לגבי הקונקטור של המחשב - מדובר על חיווט מחדש של חיישן הטמפ', אבל נעשה חובבנית. כמובן שהולחם בתחילת החיווט ובסופו.

לאחר בידוד אילתרתי את הגומיה חזרה למקומה.

20200420_130138.jpg.fc369693588f3766576d5e50455dc255.jpg

 

והנה הגיע הזמן לחיווט עבור המגבר. פירקתי חלק מכובד מהפנים.

20200130_164236.jpg.fb4a126f055b1a7a265a534e4ec663d6.jpg20200131_170012.jpg.a32943fb33732d4848a6b562ec601a69.jpg

היה נחמד לגלות שהמגבר (מימין לסאב, נסתר בתמונה), הסאב וארגז הכלים נכנסים בול זה לצד זה 😎

20200218_164140.jpg.b6ce1960bc67aa3e57ad622eccaf29e4.jpg

 

באופן מטריד מעט, הרכב התחיל לעשות בעיות הנעה כשבאתי ל Pro led לפירוק האזעקה (עוד לפני שנכנסתי אליו!), ובקושי הצלחתי להניע כדי לחזור הביתה. האבחנה הייתה שאין הצתה, ונבדק חיישן הקרנאנק ונמצא כזה:

20200204_105429.thumb.jpg.deee3e03a66fa68ae2e14b66dcfc889a.jpg

אחרי ניקוי הצלחתי להחזיר אותו לתפקוד חלקי, והזמנתי עם משלוח מהיר חיישן מליטא. הגיע אחרי שבוע.

 

הוזמן חיישן של בוש, אבל מתברר שמדובר בחיישן מקורי לגמרי שרק מחקו ממנו את הסימונים של PSA.

20200219_122159.thumb.jpg.280a41572441b8eaa403d07f34216d4e.jpg20200219_122150.thumb.jpg.368723732ad8a47bfad4f5806d3433ac.jpg

החיוותים מסביבו קיבלו שרוולים מפוצלים (מה שנקרא split loom tubing שאי אפשר להשיג בארץ בכלל), כמו כל חיווט שאני עובד עליו ולא כולל הגנה.

20200420_130100.thumb.jpg.ba74992eb09fe1c9fe74be1cacea9c96.jpg

 

על הדרך הגיעו עוד כמה ממתקים - חיישן MAP, חיישן למדה, מזרק (פירוט בהמשך), פילטר דלק (שמסתבר שבשנתון שלי אין בכלל..), פילטר מזגן, פילטר שמן ופילטר אוויר.

חיישן הלמדה הוחלף בעקבות העובדה שהרכב נסע שנים על תערובת עשירה ללא טרמוסטט, ובגלל שהיה ריח חריף של דלק מהאגזוז גם על מנוע חם, וזה בהחלט לא מוקדם להחליף חיישן למדה בן 19.

20200122_114303.thumb.jpg.d9f953314ac0000272a1e2f83d5eddce.jpg20200123_110712.thumb.jpg.533340d52996cde266aa8ce2ed171213.jpg

 

בנוסף, בעת בדיקת הצילינדרים עם אנדוסקופ גליתי צילינדר אחד מאוד מלוכלך, וזה ביחד עם בדיקת קומפרסיה תקינה ביותר (200PSI בכל הצילינדרים, למעט הצילינדר הנקי ביותר שהיה על 190, כנראה בגלל מעט פיח) - העלה חשד במזרק.

אז הוחלף המזרק בצילינדר הבעייתי והשאר פורקו ונוקו:

20200202_161652.jpg.438468187d33d767e0655432c08ae0c9.jpg20200203_141426.thumb.jpg.cedfdc854c84dca855457750e1526c75.jpg

 

החלפת המזרק ביחד עם חיישן הלמדה העליון הפחיתו בצורה משמעותית את ריח הדלק בסרק כשהמנוע חם, אז מבחינתי התוצאה הושגה.

 

ואם תהיתם לגבי מחירי החלקים, אז העלות די נמוכה. חיישן קראנק עלותו 85 ש"ח, מזרק עלותו 120 ש"ח, חיישן למדה עלותו 130 ש"ח, וחיישן מאפ עלותו כ 100 ש"ח. כולם של בוש, והמחירים כוללים משלוח (מחולק).

 

יאללה, חפרתי מספיק להיום.

 

עריכה אחרונה על ידי Ooga
  • מעניין 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, Ooga כתב:

תודה שניר. איזו שנה הרכב שלך?

 

שלי שנת 2003 הדגם ה"מפואר" שזה כולל סאנרוף עם פלסטיקה פריכה שהתפרקה והפסיקה לעבוד, כיסאות קדמיים עם כריות אוויר שגרמו לריפוד להיפרם ולהיקרע, וצבע חיצוני דהוי, אבל בקטנה חוץ מזה הכול סבבה 😄

 

חץ מזה עבודה יפה, הלוואי הייתי יכול לבוא לראות וללמוד.

עריכה אחרונה על ידי SniR89
  • מצחיק 1

________________________

Peugeot 206 Xs 1.6l 16v :lol:

Peugeot 205 Forever 1.4l 8)

Peugeot 306 1.4l - נגנבה :-(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרויקט שנראה כיף וכיף לעקוב אחריו.

לא מכונית ספורט מטורפת, לא קלסיקה שנבנתה על ידי איטלקי שיכור, לא מותג יוקרתי ולא שום דבר אחר שצועק: היי, תראו!!

פשוט רכב כיף וחמוד. משהו שרואים ומגניבים חיוכון קטן וזדוני.

תהנה ותמשיך לעדכן!

  • אהבתי 1

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

ממשיכים.

הברגה אחת בנאבה האחורית הייתה דפוקה. אחרי בדיקת מחירים, עלות נאבה עם מיסב וטבעת ABS של Meyle היא בערך 200 שקלים, החלטתי להזמין במקום להבריז.

למי שרוצה להחליף - חייבים חולץ מייסבים עם שלוש זרועות בשביל העבודה. מצאתי אחד ב 75 ש"ח של Crownman. לא הכי איכותי אבל בנוי בצורה די Heavy Duty

הגריז במקורית מן הסתם כבר רחוק מלהיות גריז:

20200128_143340.thumb.jpg.980676399d1d80be4488209e14aec4ea.jpg

 

אחרי שלושה חודשים של חיפוש ספק, הזמנות ושליחויות בין כמה מדינות - הגיעה סעפת פליטה, שביחד עם עוד כמה חבילות יצרה חבילת חלקים די נחמדה:

20200313_153513.jpg.f9bb02ab55441b2d8726594aa36ddeda.jpg

 

אבל רגע לפני שנכנסים למערכת הפליטה, החלטתי לסדר את קרטר השמן (שדורש פירוק הממיר והדאון-פייפ, או את כל הסעפת אם היא אפטרמרקט - צרפתים!!)

למי שמתכוון לבצע בעצמו:

1. צריך לפרק את הממיר מסעפת הפליטה. אם יש בוקסה 11 ארוכה זה מצויין, כי קצר בקושי נכנס. הגישה היא מלמטה בלבד, וגם צריך מאריך מאוד ארוך. אני שירשרתי שניים.

2. צריך לפרק את הממיר מהחיבור המהיר שלו לשאר הצנרת.

3. לעיתים יש בורג שמחובר ליד הקרטר ומחזיק את הדאון פייפ, יש להסיר אם קיים.

4.  יש להסיר את כל הברגים שעל הקרטר, כולל שני אומים שנמצאים ליד גלגל התנופה, ולעיתים מכוסים בפקק.

5. יש להסיר בורג שמחבר בין הקרטר לגיר ונמצא בצד, לא כולם מודעים לקימו כי הוא מחובר מהצד ולא מלמטה.

6. אפשר להסיר את הקרטר. אני השתמשתי בתושבת המשולשת שמחוברת בתחתית בשביל קונטרה, כי לא הצלחתי לדחוף שום דבר בין הקרטר לבלוק.

7. כדי לחבר את הקרטר בחזרה, אצלי ספציפית חייבים להסיר את גומיית הקרדן (פעמון פנימי של הציריה). נלחמתי שעות על גבי שעות, פירקתי תושבת מנוע כדי לקבל עוד מרווח, עשיתי המון דברים. אל תעשו את זה. תחתכו את הבנד ותזיזו את הגומיה אם אין מקום, אין ברירה אחרת.

8. שאר השלבים כמו בפירוק. הברגים והאומים לא נסגרים חזק. נדמה לי 20NM (לא זוכר במדיוק, בידקו).

 

הקרטר הזיע קצת והיה המון סיליקון מסביב, אז הוספתי לאחת ההזמנות אטם של ויקטור בגרושים כדי לסדר את הנושא. לשמחתי הקרטר והמנוע התגלו כנקיים מאוד.  למעט נושא הסיליקון :roll:

20200315_162129.jpg.afc3b4629432d60ef19490c4903e8686.jpg

20200315_162516.jpg.3771741d2ff6be2907cba629008c8f79.jpg

20200315_162526.jpg.e84712ac4750669c6a14446f05ca13ea.jpg

 

לאחר איזה שעתיים של גירוד סיליקון מהקרטר (יש לי יותר מדי זמן פנוי...):

20200316_162000.thumb.jpg.9f44ee2c8f6faab4c76f748e394d1b69.jpg

 

בינתיים חתולת הרחוב (עכשיו כבר לשעבר..) באה להתעניין במה שקורה למעלה;

חתול קטן על חתול גדול :-P

20200305_155756.jpg.fb4db29cfcea473f35ba2964915f1dbd.jpg

 

מבחינת מערכת הפליטה, המטרה הייתה להחליף סעפת והוספת ממיר 200 תאים של מגנפלו כדי לא לזהם יותר מדי את הסביבה. זה המבנה המתכונן:

20200318_100948.thumb.jpg.72829754ff1630009d9afa1a1f426d21.jpg

 

חיבור הסעפת שונה מהחיבור של הדאונפייפ המקורי ולכן חייבים ריתוך. הבנתי שאין לי ברירה אלא ליסוע למכון אגזוזים לביצוע כל העבודה.

הייתה אופציה להחליף את הסעפת ולא לחבר אותה לשאר הצנרת ולנסוע ככה למכון, אבל זה לנסוע רבע שעה עם רכב שמרעיש מפה ועד תאילנד (ועם מערכת פליטה שמתנדנדת על הגומיות).

הבעלים של המכון היה לחוץ מלפרק סעפת בת 19 (ברגים וגוז'ונים נגזרים וזה) כי זה קצת מחוץ לתחום העבודה שלו, והפנה אותי למוסך קרוב.

 

מבט קל של המכנואי, הצעת מחיר שניתן לספוג והתחלנו לעבוד. ששים ושמחים פירקנו את כל הברגים זריז, אבל הסעפת לא זזה.

רכב צרפתי, כבר אמרנו? ברור שזה לא יהיה כזה קל - היה בורג מאחורי תושבת משאבת הגה הכח, וצריך לפרק בשבילו ה מ ו ן.

נדרשנו לפרק משאבת הגה, מדיד שמן, אלטרנטור, את המותחנים ואת התושבות שעליהן הכל מחובר. שעתיים עבודה של שני אנשים, יום עבודה שנגמר, אבל הסעפת הגיעה למקומה.

20200318_162309.jpg.700f265c6f9c4030f5ecf03c4e9e1487.jpg

 

יום למחרת הורכבו כל הדברים חזרה, שילמתי על העבודה (יותר ממה שתוכנן, אבל זה הגיוני) ונסעתי עם הרכב נסיעה קצרה אך מאוד רועשת למכון האגזוזים.

 

***אוף טופיק - על המוסך***

    החלפת הסעפת גילתה לי מוסך נהדר, בסגנון אולד סקול לגמרי עם בעלים שהוא זה שעובד על המכוניות, והכל בגובה העיניים, עם הסברים וללא מבטים עוינים אם אתה נמצא ליד הרכב.

    למוסך קוראים מוסך ג'בר, בחלץ 16 בחיפה. ההתמחות הספציפית שלו היא חיפושיות, אבל מן הסתם רוב העבודה היא מכונאות כללית על כלל הרכבים והוא עושה אותה מעולה.

    גם חיפושית מגניבה הייתה שם -  20200318_140603.jpg.6a5291c98368081015a0c0cd2ece5537.jpg

 

***סוף אוף טופיק***

 

בצנרת האגזוז היה מקטע בקוטר קטן יותר שהוחלף וגם חור קטן, ורציתי לסדר את העניין על הדרך. אך בדיקה יותר רצינית גילתה שכל הצינור הזה בדרך למות ואין הגיון לתקן אותו. באופן מפתיע צנרת חדשה שלמה עולה פחות מ 300 ש"ח (לא כולל עבודה), ולאחר שבירור העלה שגם ב 206 חדשות הצנרת נרקבת (משמע לקחת מפירוק זו אופציה מטומטמת), הוחלפה הצנרת לחדשה.

20200216_132421.thumb.jpg.c09bd3a97cc52ce268004d04707fe338.jpg

 

במקורית היה דוד אמצעי שהוסר (חלק התחתון בתמונה), אז מבעוד מועד הזמנתי דוד קצרצר וזול (הריתוך שלו בלבד עלה פי 2 מהמחיר של הדוד) מאמאזון כדי לרתך אחרי הממיר.

20200319_141122.thumb.jpg.a9776a19e5126844d4ced5d7a2073aa6.jpg

20200323_180702.jpg.07e8cdd0bb58f5c59c3b32da251794c7.jpg

 

***אוף טופיק 2 - על המכון***

   אצל ברו אגזוזים הייתי יותר מפעם אחת, ואני יותר מממליץ עליו.

   ברו תמיד יציג את כל האופציות הקיימות עם הסברים על האופציה הנכונה לדעתו והרבה הרבה סבלנות. את העבודה הוא עושה עם הרבה אהבה ואכפתיות, וכמובן במקצועיות.

   תנו למקום הזה עבודה כל עוד יש מכוניות עם אגזוזים בעולם :-)

***סוף אוף טופיק***

 

התוצאה הסופית לשביעות רצוני. האוטו כמעט לא רועש יותר והטון השתנה קצת לטובה. מבחינת תגובת מנוע - בתאוריה החלפת סעפת ממקורית אמורה לתת בוסט של 10 סוסים. בפועל, אצלי הממיר המקורי היה מרוקן ואני עוד הוספתי אחד אחרי הסעפת. בתחושה שלי אכן יש תגובה חיה יותר והמנוע עולה בסלד טוב יותר, אבל זה לא משהו שמשתלם לשלם כדי לבדוק אם הוא מגובה במספרים.

אם נתגלגל קצת קדימה - האוטו אפילו עבר טסט ללא שום קומבינות ביחד עם זיהום אוויר על הפעם הראשונה, ועוד במכון מאוד נוקשה! ה CO היה מאוד גבולי, אבל גבולי זה מספיק בשבילי :lol:

 

 

  • מעניין 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Buki

תודה בוקי :)

 

לגבי המנוע - זה לא שחשבתי שמנוע יהיה עם בוצה, אבל מצד שני זה בכל זאת אוטו בן 19 ששגרת הטיפולים הרשמית מהיצרן היא כל 30 אלף או שנתיים. אז זה כן נחמד לגלות שהמנוע באמת נקי כמו שחשבתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1447 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...