Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב2 – מפגר טורבו עם מגדש – או קניתי 5 DS שנת 2014


lanosforce

פוסטים מומלצים

לגבי DS7 לא הייתי מצפה למג'יק בודי קונטרול של מרצדס. 

עשיתי מבחן לרכב עם המתלים הנ"ל. בוא נגיד שמתלים פנאומטיים "פשוטים" הרבה יותר טובים ממנו. רכב סתם רכרוכי ודי לא נעים בכביש גלי. 

לאישתי זה מאוד קרץ אחרי מתלי בטון של מיני אבל צריך לקחת דברים בפרופורציות. מיני זה רכב מאוד קשיח.

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תתחדש!

 

אני מודה שלא קראתי את הכל, אז אם משהו נשאל ונאמר כבר - מצטער.

 

רק 2 דברים:

 

1. אני לא חושב שאתה "אמיץ" או "משוגע" - אני חושב שעשית החלטה מושכלת שמתאימה לך. 

לקחת רכב מעולה, במחיר מעולה וקיבלת עוד מחיר טוב על הרכב הקודם שלך (שלדעתי הוא היה גרוע) תוך כדי שאתה יודע מה אתה מסכן ומה התקלות האפשריות. 

 

2. הצמיגים הקודמים: פארוד נחשבים לצמיגים די נחותים. ואפשר לקנות רביעיה שלהם במעט מאוד כסף. אבל בלי קשר - החתכים האלו בדפנות - ברוב המקרים לא מסוכנים. יש את זה על הרבה רכבים, בייחוד עם חתך נמוך ששיפשפו איזו מדרכה בחנייה. אז לא הייתי מתרגש מהם. ייתכן ובמציאות חלקם עמוקים יותר ממה שנראה בתמונות, אבל ברוב המקרים - אפשר להמשיך לנסוע ככה בלי בעיה. 

 

מאחל לך שלא תסבול מהתקלות היקרות יותר, כן ממליץ על תחזוקה מונעת ושדרוג החלפים המועדים לפורענות בריוזיות חדשות יותר. לפעמים שלא לחוץ אפשר לרכוש בחול במחירים עדיפים.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד"א, לאחר שה-C6 ירדה מפס הייצור, ה-DS5 שימשה רכב השרד של נשיא צרפת, הולנד:

https://www.autobild.de/artikel/citroen-ds5-von-fran-ois-hollande-3440002.html

המכונית שלו הייתה בגרסת הקצה שהשתמשה בהנעה היברידית (המכונית ההיברידית הראשונה של PSA) - מנוע דיזל קדמי ומנוע חשמלי אחורי המפיקים יחד 200 כ"ס.

 

עוד הערה - למרות שה-DS5 הייתה לכאורה גרסת פרימיום של ה-C5, למעשה היא הייתה מבוססת על ה-508 דור ראשון. אף גרסה של ה-DS5 לא השתמשהבמתלים ההידרופניאומטיים של סיטרואן.

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את השירשור ונהניתי מכל מילה

תתחדש על הרכב

(תודיע כשתרצה למכור :-) )

 

אגב, אני רוצה לעשות ניקיון יסודי למושבים ברכב שלי וקניתי (בעקבות איזה שירשור בפרומים פה) את החומר הזה

IMG-20200304-WA0032.jpg

 

 

אתה יכול להדריך אותי איך להשתמש בו ??

(הבנתי שצריך מכונה לזה ואין לי. אבל אחרי שראיתי איך הברקת את ה DS5, נראה לי שכדאי לי לקבל ממך עזרה בנושא)

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, Nakamichi כתב:

1. אני לא חושב שאתה "אמיץ" או "משוגע" - אני חושב שעשית החלטה מושכלת שמתאימה לך. 

לקחת רכב מעולה, במחיר מעולה וקיבלת עוד מחיר טוב על הרכב הקודם שלך (שלדעתי הוא היה גרוע) תוך כדי שאתה יודע מה אתה מסכן ומה התקלות האפשריות. 

 

2. הצמיגים הקודמים: פארוד נחשבים לצמיגים די נחותים. ואפשר לקנות רביעיה שלהם במעט מאוד כסף. אבל בלי קשר - החתכים האלו בדפנות - ברוב המקרים לא מסוכנים. יש את זה על הרבה רכבים, בייחוד עם חתך נמוך ששיפשפו איזו מדרכה בחנייה. אז לא הייתי מתרגש מהם. ייתכן ובמציאות חלקם עמוקים יותר ממה שנראה בתמונות, אבל ברוב המקרים - אפשר להמשיך לנסוע ככה בלי בעיה. 

 אולי זה מסביר איך הרכב עבר טסט - אצלי זה לא עובר - מה שכן חבל זה שהפארווד דווקא היו נוחים ולמען האמת לולא היו עם חתיכה אחת ממש גדולה של בשר שם שהיתה חסרה ורחוקה מלהיות שטחית - הייתי משאיר אותם עוד שנה. 

 

הדודג' ממש לא היה רכב גרוע - להפך, רכב מדהים בעיניי פשוט לא היה לי כבר כוח לתחזוקה הרבה ורציתי לפנות את משאב הזמן הזה לדברים אחרים שהם יותר בסדר העדיפויות שלי. 

 

הגעתי להבנה שאני בסה"כ רוצה רכב להגיע איתו בנוחות לעבודה ולהרגיש טוב עם עצמי. 

 

והDS עושה את זה טוב יותר מהדודג', בפחות דלק ובלא פחות סטייל וכיף - זה פשוט שונה.

 

לפני כשעה, omatza כתב:

אגב, אני רוצה לעשות ניקיון יסודי למושבים ברכב שלי וקניתי (בעקבות איזה שירשור בפרומים פה) את החומר הזה

 

אני לא מכיר את החומר אז כדאי מאוד לקרוא את ההוראות שלו ואם צריך לדלל אותו ואם הוא מתאים לשימוש על בדים ועל עור. תכלס מה שאתה קנית זה מנקה שטיחים ומה שהיה עדיף שתקנה זה חומר ממשפחה שנקראת APC - באנגלית all purpose cleaner 

 

אני אמליץ לך על ALL CLEAN של CG ראה ערך CHEMICAL GUYS - אני לא מעז לרשום את השם שלהם בעברית פן תהיה פה תביעת דיבה 😅

 

לדילול לשימוש על בדים אתה צריך לדלל אותו ביחס של 1:20 בערך אבל גם 1:10 יעבוד מצויין - הסוד הוא להמתין ולתת לחומר לעשות את הפעולה שלו, תסיסה שמפרקת מהבד את הלכלוך ושכבות האבק ולחכות בערך 60 שניות אחרי שריססת אותו על כתם. 

 

אתה לוקח מטלית מיקרופיבר ועובר על האזור בשפשופים כך שהמטלית תספוג את הנוזל והלכלוך - המקצוענים עושים את זה עם שואב אבק יבש\רטוב אבל זה כלי עבודה שעולה לפחות 3K שקלים אם אתה מחפש אחד שממש ישאב מתוך הבד את הנוזלים ואת הלכלוך. 

 

אבל מטלית מיקרופיבר באמת שעושה עבודה מעולה בשיטה הידנית - העלמתי ככה אין ספור פעמים כתמי לכלוך ושומן בריפוד גגות של הרכבים ומהמושבים וחלקי הפלסטיקה - כתמים של שנים ברוב המקרים נעלמים תוך 5-10 דקות של עבודה. 

 

תעשה את זה בסבבים בהפרשים של 5 דקות בין סבב לסבב. 

 

העלמתי ככה כתמים שהילדים השאירו על כורסאות הסלון והטלוויזיה - ציירו בעט, טוש ומה לא - רוב הכתמים נעלמו לרמה שלא תבחין מהם ממרחק של 5 ס"מ מהבד. 

 

 

 

וואלה - חזרתי עכשיו מסיבוב נהיגה בקרוקומבוש 

 

לא לקחתי בחשבון את החום ונגעתי בגלגל ההגה - איזה צרחות של... זה היה משפיל. 

ואז גם הנחתי את כף יד ימין על ידית ההילוכים ושכחתי שזה אלומיניום ולא פלסטיק - הכאב, הצער... 

 

בקיצור משקפיים לשמשה ואני מזמין כיסוי להגה בצורת D - אין מצב אני נוגע בזה שוב ביום חם בטעות. 

 

הייתי בטוח שהיתה לי תקלה ברדיו - מסובב את גלגל הווליום אבל לא קורה כלום ולא מצליח לעבור בין מקורות אבל כן מצליח להתחבר בBT - ואז גיליתי שכדאי להדליק אותה אם אני רוצה להשתמש בה 🤭

 

מי שכח לתכנן אותה ככה שנגיעה בווליום גם תדליק אותה?!? אקסקיוז מיי פרנץ' ואנילה וואנס אגיין. 

 

מרד אלור! זוט!

 

 

  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, lanosforce כתב:

כשאני מגיע הרבה פעמים לעצירה מוחלטת יש תחושה של גיר ידני שעובר לנוטרל ועל הדרך נועל את הבלמים

 

כך הגיר הזה עובד. בעצירה מוחלטת הוא עובר לניוטרל.

הנושא אפילו הוזכר באחד המפגשים שלובינסקי ערכו למשתמשי הפורום.

לגבי נעילת הבלמים אני לא יודע. ב-5008 דור I שהייתה לנו (הגרסה המאובזרת) ובפיקסו הנוכחית (2015, דיזל, גרסה פחות מאובזרת) אין נעילת בלמים.

  • אהבתי 1

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך זה מעלה תהיה על איזו פלטפורמה יושבת DS4 אבל כן הDS5 נראית לי קטנה יותר מC5 - אבל המרווח בפנים סבבה לגמרי גם במושב האחורי והתא מטען באמת נוח ופרקטי. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, Ahbarony כתב:

C4 יושבת על פלטפורמה של DS5

 

לפני כשעה, אלי55 כתב:

DS5 מבוססת על ה 5008 דור ראשון, יש לי הרגשה שלא צריך דמיון מפותח כדי לראות את זה...

http://www.gear.co.il/כתבות_רכב/2014-05-14-TD-N01-מבחן-דרכים-פיג'ו-5008

 

 

שניכם טועים. ה-DS5 מבוססת על ה-508 דור ראשון.

ה-5008 דור ראשון התבססה על פלטפורמת ה-307 (כמו ה-C4 פיקאסו דור ראשון)

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדויק, כל הרכבים שציינת מבוססים על פלטפורמת ה PF2, ה 508 דור ראשון מבוססת על ה PF3

כמו ה 407 וה C5.

http://www.netcar.co.il/news/newsca.php?i=1677

https://en.wikipedia.org/wiki/PSA_PF3_platform

https://en.wikipedia.org/wiki/PSA_PF2_platform

עריכה אחרונה על ידי אלי55
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, lanosforce כתב:

כשאני מגיע הרבה פעמים לעצירה מוחלטת יש תחושה של גיר ידני שעובר לנוטרל ועל הדרך נועל את הבלמים – זה לא נורא אבל מורגש ואני פחות אוהב את זה.


הגיר הוא גיר של AISIN היפאנית. זה גיר שמשרת עשרות דגמים בכל מותג אפשרי כמעט. 
PSA נתנו לו את השם EAT6 אבל בכל העולם הוא מוכר כ: AWTF-80SC.
בוויקיפדיה נכתב עליו הכל: https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

אחת התכונות שלו היא יציאה לניוטרל בעצירה מלאה (מצמצם פליטת מזהמים ומונע חימום של השמן גיר בעמידה ממושכת).
לא מדובר כאן בתיכנון של PSA או משהו, אלא יצרן התיבה.

איציק

  • אהבתי 2
  • מעניין 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזו כוסית על . 

כל הסנטר שלי ריר .

כשפרסמו בלוח את ההיא ב 70000 הבוס הטיל וטו . 

תתחדש ותהנה . 

 

  • אהבתי 1

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, lanosforce כתב:

אני אמליץ לך על ALL CLEAN של CG ראה ערך CHEMICAL GUYS - אני לא מעז לרשום את השם שלהם בעברית פן תהיה פה תביעת דיבה 😅

 

לדילול לשימוש על בדים אתה צריך לדלל אותו ביחס של 1:20 בערך אבל גם 1:10 יעבוד מצויין - הסוד הוא להמתין ולתת לחומר לעשות את הפעולה שלו, תסיסה שמפרקת מהבד את הלכלוך ושכבות האבק ולחכות בערך 60 שניות אחרי שריססת אותו על כתם. 

 

אתה לוקח מטלית מיקרופיבר ועובר על האזור בשפשופים כך שהמטלית תספוג את הנוזל והלכלוך - המקצוענים עושים את זה עם שואב אבק יבש\רטוב אבל זה כלי עבודה שעולה לפחות 3K שקלים אם אתה מחפש אחד שממש ישאב מתוך הבד את הנוזלים ואת הלכלוך. 

 

אני עשיתי את זה בB4 שלי  עם כתמים של רכב בן עשר על ריפוד בהיר. (למרות שהפנים היה שמור מאוד) השתמשתי במברשת שמתחברת למברגה מאלי אקספרס עם שואב אבק רטוב של 250 שקל שעה וחצי האוטו חזר להיות ח-ד-ש! ושוב אני מדבר על ריפוד בהיר.

 

ונראה לי הרבה יותר כיף משפשוף עם מטלית.  

 

תשיג שואב מחבר ותקנה מברשת כזו מקל מאוד על העבודה וגם ממש מהיר. אגב השתמשתי עם זה לסלון בבית (בד דמוי ז'מש בז') אחלה פתרון. מהיר ויעיל. תרסיס ניקוי כללי Chemical Guys Nonsenseהשתמשתי בAPC הזה מושלם!! גלון עלה לי באמזון 100 שקל היו ימים....

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך זה מעלה תהיה על איזו פלטפורמה יושבת DS4 אבל כן הDS5 נראית לי קטנה יותר מC5 - אבל המרווח בפנים סבבה לגמרי גם במושב האחורי והתא מטען באמת נוח ופרקטי. 
גם C4. זה הקטע שם.

Sent from my SM-T590 using Tapatalk

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...