Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה עם פקק מיכל עיבוי פתוח, סקודה סופרב 2017


userx
שימו לב! השרשור הזה בן 1553 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום.

 

שואל בשביל מישהו. זה קצת דחוף אבל בעיקר חשוב.

מדובר בסופרב 2017, הוא נסע עם פקק של מיכל העיבוי פתוח כעשר דקות עד שנדלקה המנורה והוא שם לב אליה.

 

השאלות שלי

 

1. האם אמור להיות נזק בנסיעה כזו. מדובר על 3-4 ק"מ בכביש עירוני.

2. איך אפשר לדעת האם יש נזק?

3. הוא הוסיף נוזל קירור G40 האם זה בסדר או שצריך להחליף?

4. על הנוזל קירור כתוב 50\50 אבל לא ברור לי האם בוודאות צריך לדלל אותו כפי שזה משתמע לכאורה. (אצרף קישור של הנוזל)

5. כרגע יש יותר מדי נוזל, זה יכול לגרום לנזק או שזה מתנקז לבד?

6. האם זה משנה אם ירדו רוב המים לעניין ניקוז אוויר והאם יש צורך לעשות פעולה כל שהיא בקשר לזה.

 

דוגמה לנוזל קירור

https://www.mosheparts.co.il/product/%D7%A0%D7%95%D7%96%D7%9C-%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%A1%D7%92%D7%95%D7%9C-zerex-%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9F

 

השם של הנוזל הוא ZEREX G40 50/50

תודה מראש.

עריכה אחרונה על ידי userx
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון בקשר לסעיף 2: חיברתי את הרכב למחשב ולא עלתה אף תקלה. עדיין כמובן שיכול להיות נזק מכני. אז לחידוד השאלה, איזה נזק יכול להיות? איך אני אמור לשים לב בהמשך האם נגרם נזק? צריכת שמן מוגברת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני חושב שאם חום המנוע לא עלה, הכל אמור להיות בסדר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

SlowRide

תובנה מעולה. אבדוק איתו אם הוא שם לב לזה באותו הזמן. תודה

 

yossiaviel

הבחנה חשובה שלא חשבתי עליה. כנראה שאתה צודק. ועכשיו השאלה (שהוא צריך לשאול את עצמו) לאור ההבחנה הזו היא האם יש עוד מנורה שהצביעה על כך שחום המנוע לא תקין, ומשם תהיה לו אולי סיבה לדאגה. ודרך אגב, לא שהוא לא סגר אותו עד הסוף, הוא השאיר אותו פתוח לגמרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם זה מה שכתוב והמיכל התרוקן לגמרי, כדאי לגרור את הרכב למוסך שימלא נוזל קירור וינקז אויר.

אפשר גם להמתין לתגובה ממשתמש שיודע ויסביר כיצד עושים את זה, אם זה לא מסובך מדי אפשר לנסות לבד.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בסדר גמור. אם הוא מילא את כל הרדיאטור במים והם מעל הקו שצריך להיות עצם ורוקן את האוויר שנכנס למערכת לא אמורה להיות שום בעיה.

אם הוא לא ניקז את האוויר שיבדוק אם במערכת הזה האוויר מתנקז לבד (נותנים לרכב לעבוד בלי הפקק של המיכל עיבוי עד שמפסיקים הבועות וסוגרים) אז זה מצויין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה נתנאל.

 

בעקרון אני לא יודע אם יש טעם שאנקז עכשיו אויר כי כנראה צריך להחליף את כל הנוזל (כתוב שצריך G12 והוא שם G40) אבל בדקתי את מה שאמרת. פתחתי את המכסה והשארתי את הרכב מונע בערך 5 דקות, הגיע לחום מנוע רגיל (90 מעלות) ולא יצא אויר. הוא עשה סיבוב קצר ואז פתח את המכסה, המים התחילו לעלות אבל מה שחשוב לומר שיצאו בועות אויר יחד עם הנוזל. עכשיו המפלס נמצא בחוסר בגלל שיצאו הרבה מים אבל לא התרוקן לגמרי. אני חושב שהצלחנו לרוקן את האויר.

עריכה אחרונה על ידי userx
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף להצמד לנוזל שהיצרן דורש שזה g12 או g13. לגבי נקוז האויר תשלים כרגע את החסר במיכל שהמנוע קר, תניע את הרכב תן לו לעבוד ונסה להרגיש שהטרמוסטט ניפתח ומיפלס הנוזל מתחיל מעט לעלות ואז סגור את המיכסה של המיכל וחכה לעבודת הוונטה. תעבוד עם סורק טמפרטורה דיגיטלי כדי שהמעקב יהיה נכון. אם בימים הקרובים החוסר בנוזל קירור לא יהיה משמעותי אזיי הכל בסדר ותקין למזלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף להצמד לנוזל שהיצרן דורש שזה g12 או g13. לגבי נקוז האויר תשלים כרגע את החסר במיכל שהמנוע קר, תניע את הרכב תן לו לעבוד ונסה להרגיש שהטרמוסטט ניפתח ומיפלס הנוזל מתחיל מעט לעלות ואז סגור את המיכסה של המיכל וחכה לעבודת הוונטה. תעבוד עם סורק טמפרטורה דיגיטלי כדי שהמעקב יהיה נכון. אם בימים הקרובים החוסר בנוזל קירור לא יהיה משמעותי אזיי הכל בסדר ותקין למזלו.

 

תודה מאור. זה מה שהוא יעשה עד להחלפת נוזל קירור במוסך.

 

רק כמה חידודים בבקשה:

 

1. מה האינדיקציה לכך שהטרמוסטט נפתח?

2. ניקוז האוויר מתרחש בעצם כאשר הרכב מונע עם המכסה פתוח עד שהמים מתחילים לעלות ובפעולה הזו האוויר יוצא? והשלב שלאחר מכן הוא רק השלמת המפלס?

3. צריך להפעיל חימום, לאמץ את המנוע או שפשוט להמתין? אתמול אחרי 5-10 דקות שהרכב מונע שום דבר לא זז במפלס נוזל הקירור..

4. המים יתחילו לעלות במכה אחת או לאט לאט? כלומר להיות ממש עם "יד על הדופק"?

5. מה העניין של לחכות לעבודת הוונטה בקשר לפעולת הניזוק?

6. לנטר את טמפרטורת הנוזל קירור במהלך התהליך (למה?) או את טמפרטורת השמן בשביל לוודא שהמנוע לא מתחמם יתר על המידה?

עריכה אחרונה על ידי userx
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הנוזל קירור אם מישהו יודע אשמח גם לעזרה.

 

על המיכל כתוב G12 ובכל המקומות שקראתי הבנתי שכבר לפני לא מעט שנים עברו להשתמש בG13. למה עדיין כתוב על המיכל G12 אם הרכב יוצר אחרי שנכנס ה-G13?

 

בנוסף מקריאה בפורום ראיתי שיש כאן אנשים שמבינים ממש טוב אז אולי יוכלו גם לענות על השאלה הבאה

 

האם יש בעיה מהותית בערבוב של G12 עם G40? (שואל בשביל להבין האם חייב לרוקן ממש את כל הנוזל הקודם ולשטוף את המערכת)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מאור. זה מה שהוא יעשה עד להחלפת נוזל קירור במוסך.

 

רק כמה חידודים בבקשה:

 

1. מה האינדיקציה לכך שהטרמוסטט נפתח?

2. ניקוז האוויר מתרחש בעצם כאשר הרכב מונע עם המכסה פתוח עד שהמים מתחילים לעלות ובפעולה הזו האוויר יוצא? והשלב שלאחר מכן הוא רק השלמת המפלס?

3. צריך להפעיל חימום, לאמץ את המנוע או שפשוט להמתין? אתמול אחרי 5-10 דקות שהרכב מונע שום דבר לא זז במפלס נוזל הקירור..

4. המים יתחילו לעלות במכה אחת או לאט לאט? כלומר להיות ממש עם "יד על הדופק"?

5. מה העניין של לחכות לעבודת הוונטה בקשר לפעולת הניזוק?

6. לנטר את טמפרטורת הנוזל קירור במהלך התהליך (למה?) או את טמפרטורת השמן בשביל לוודא שהמנוע לא מתחמם יתר על המידה?

1. יש טמפרטורה מסויימת המנוע מגיע אליה והטרמוסטט נפתח - צריך לבדוק בספר רכב. בגדול מתי שהנוזל יורד זה אומר שנכנס נוזל למנוע והתרמוסטט עובד. זה בערך אחרי 10 דק' שהמנוע עובד + מזגן על חום .

2.אחרי שניזקת את המים ומילאת יש אוויר כלוא במערכת . ברגע שהאוטו עובד יש סיקולציה של המים ואז האוויר הכלוא מגיע למיכל עיבוי ויוצא( אתה תראה בועות).

3.תעקוב אחרי הטמפרטורה (אפשר גם בOBD) המפלס לא חייב לרדת כי לא רוקנת את כל המים - יש מים שהם בתוך המנוע ולא יוצאים.

ניתן לך דוגמא - בספר רכב רשום שיש ברדיאטור 6 ליטר מים והנה אחרי שרוקנת ומילאת נכנסו רק 4.5 -5 ליטר . איפה עוד ליטר? בתוך המערכת .

5-6 . לבדוק שהנוזל קירור החדש באמת עושה את העבודה שלו והמנוע לא מתחמם. לבדוק שהוונטה עובדת זה חשוב כדי לוודא שהמערכת תקינה.

אם המנוע עובד ולא מתחמם זה בסדר אל תיגע הכל תקין. אתה לא צריך להחליף לעוד נוזל קירור ולא צריך לגעת. תבדוק שאין נזילות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1553 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...