Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק אמיתית בקורולה הייבריד, איוניק ונירו?


רוכב_נוהג
שימו לב! השרשור הזה בן 1639 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קורולה ספייס פלוס, מדוד במשאבה:

 

צריכה בנסיעה עירונית בלבד באזור הררי, צורת נסיעה חסכונית: כ- 16.8 ק"מ לליטר.

 

צריכה בנסיעה שכולה כמעט בינעירונית בתוואי מישורי (חיפה ת"א) (נמדד במרחק של 200 ק"מ, מתוכם 180 ק"מ בינעירוני ו- 20 ק"מ עירוני), מהירות 100 קמ"ש על השעון, בקרת שיוט אדפטיבית עובדת, רכב עם שני מבוגרים ושני ילדים קטנים: 26.6 ק"מ לליטר.

 

נסיעה בינעירונית בתוואי משתנה- חיפה - אילת, רכב עמוס בהרכב הנ"ל פלוס מטען, מרחק של כ- 430 ק"מ, נסיעה בצורה חסכונית בחלקה (סביב 110 קמ"ש בקרת שיוט עובדת וחלקה לא חסכוני, 120 קמ"ש פלוס עקיפות בהתאם לצורך בכביש): 23 ק"מ לליטר.

 

נסיעה מאילת - חיפה, אותו מרחק כמובן (אבל משום מה נראה שבחזור התוואי הוא קטע עליה אחד גדול לאורך מרחק גדול מאד כשלאחריו אין ירידות, למרות שמדובר מנסיעה מגובה פני ים סוף לגובה פני הים התיכון, לא ברור לי?) בשעות הלילה המאוחרות כשהכבישים די ריקים, נסיעה לא חסכונית, בקרת שיוט אדפטיבית עובדת על 120 קמ"ש לרבות כאמור בעליות הנ"ל, מלבד קטעים קצרים בהם תוואי הכביש הצריך מהירות נמוכה יותר וכן עקיפות של רכבים מעת לעת: כ- 18 ק"מ לליטר.

 

כלומר יש שוני גדול בהתאם לתוואי הנסיעה, מהירות הנסיעה ואופי הנסיעה.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורולה ספייס פלוס, מדוד במשאבה:

 

צריכה בנסיעה עירונית בלבד באזור הררי, צורת נסיעה חסכונית: כ- 16.8 ק"מ לליטר.

 

צריכה בנסיעה שכולה כמעט בינעירונית בתוואי מישורי (חיפה ת"א) (נמדד במרחק של 200 ק"מ, מתוכם 180 ק"מ בינעירוני ו- 20 ק"מ עירוני), מהירות 100 קמ"ש על השעון, בקרת שיוט אדפטיבית עובדת, רכב עם שני מבוגרים ושני ילדים קטנים: 26.6 ק"מ לליטר.

 

נסיעה בינעירונית בתוואי משתנה- חיפה - אילת, רכב עמוס בהרכב הנ"ל פלוס מטען, מרחק של כ- 430 ק"מ, נסיעה בצורה חסכונית בחלקה (סביב 110 קמ"ש בקרת שיוט עובדת וחלקה לא חסכוני, 120 קמ"ש פלוס עקיפות בהתאם לצורך בכביש): 23 ק"מ לליטר.

 

נסיעה מאילת - חיפה, אותו מרחק כמובן (אבל משום מה נראה שבחזור התוואי הוא קטע עליה אחד גדול לאורך מרחק גדול מאד כשלאחריו אין ירידות, למרות שמדובר מנסיעה מגובה פני ים סוף לגובה פני הים התיכון, לא ברור לי?) בשעות הלילה המאוחרות כשהכבישים די ריקים, נסיעה לא חסכונית, בקרת שיוט אדפטיבית עובדת על 120 קמ"ש לרבות כאמור בעליות הנ"ל, מלבד קטעים קצרים בהם תוואי הכביש הצריך מהירות נמוכה יותר וכן עקיפות של רכבים מעת לעת: כ- 18 ק"מ לליטר.

 

כלומר יש שוני גדול בהתאם לתוואי הנסיעה, מהירות הנסיעה ואופי הנסיעה.

 

ממש תודה על הסקירה המפורטת. שמע ההבדל בין 1/26 ל- 1/18 עבור מישהו שמחפש רכב ל- 30-40 אלף ק"מ בשנה זה הבדל עצום...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

green - כאחד שנסע גם ברכב ההיברידי קיה נירו,

מניסיונך האישי בשימוש ברכבים טיוטה קורולה וקיה נירו,

מי מבין הרכבים חסכוני יותר בדלק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש תודה על הסקירה המפורטת. שמע ההבדל בין 1/26 ל- 1/18 עבור מישהו שמחפש רכב ל- 30-40 אלף ק"מ בשנה זה הבדל עצום...

 

תשמע אלו שתי הקצוות הקיצוניים בצריכת הדלק של הקורולה בנסיעה בינעירונית.

 

אם תנהג בתוואי ביניעירוני מישורי ב- 100 - 100 קמ״ש, באופן עקבי וללא עקיפות, צריכת דלק של 26,27 ק״מ לליטר היא לגמרי ריאלית בקורולה.

 

אם תנהג בתוואי בינעירוני מישורי במהירות של כ- 130- 140 קמ״ש באופן עקבי ורצוף או מצב שקול לדעתי של נסיעה במהירות של 120 קמ״ש באופן עקבי ורצוף אבל בתוואי שכולל עליות רבות (דבר שהוא לא אפשרי בפועל בשעות היום לאור העומס בכבישים שלא לדבר על מעבר על המהירות החוקית) תגיע לצריכת דלק של 18 ק״מ לליטר שזאת תהיה צריכת הדלק הגרועה ביותר.

 

 

green - כאחד שנסע גם ברכב ההיברידי קיה נירו,

מניסיונך האישי בשימוש ברכבים טיוטה קורולה וקיה נירו,

מי מבין הרכבים חסכוני יותר בדלק?

 

איל למרבה הצער בנירו ביצעתי רק מדידות צריכת דלק של נסיעה משולבת, בינעירונית ועירונית.

 

ואצלי היחס בין נסיעות עירונית לביניערוניות אינו קבוע כך שאני לא יכול להשוות.

 

ההרגשה שלי היא, אבל מדובר רק בהרגשה, שספיציפית בתוואי נסיעה עירוני והררי הנירו יותר חסכוני, זאת משום שהקורולה מבזבזת אנרגיה בטעינת הסוללה על ידי מנוע הבנזין כמעט בכל עליה ולא תמיד יש בכך צורך לאור כך שמיד לאחר מכן יש ירידות שבהן הסוללה ממילא תטען וכך יוצא שהסוללה מגיעה טעונה חלקית לירידות ומתמלאת לגמרי כבר במהלכן ולא ממששת את כל כל הפוטנציאל של הירידות לטעינת הסוללות.

 

בנירו נראה לי שהסוללה נטענה פחות על ידי מנוע הרכב בעליות ולכן הגיעה ריקה יותר לירידות ומימשה את כל הפוטנציאל של הירידות לטעינה, הסוללה הייתה נטענת לגמרי, אם בכלל, רק בסיום הירידות ממרומי הר הכרמל ולא במהלכן.

 

בתוואי בינעירוני נראה שהקורולה חסכוני יותר, בנירו גם במקרים בהם תוואי הנסיעה המשולב נטה לבינעירוני לא ראיתי מספרים שמתקרבים ל- 27 ק״מ לליטר וגם לא קראתי שמישהו ציין מספרים כאלה. אבל שוב זה לא מדוייק, גם בקורולה בנסיעה משולבת המספרים רחוקים מכך.

 

אבל בנתונים הרשמיים של היצרנים ובמבחני רכב נמצא שהקורולה חסכוני יותר מהנירו והאיוניק בסדר גודל של כ- 10 אחוז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיה נירו עם 45k ק''מ,

במיכל דלק האחרון שכמעט כולו היה בבינעירוני (במהירות של אזור ה100-110 קמ''ש) , וחלקים קצרים עירוניים בחיפה:

23 ק''מ לליטר במשאבה, נסיעה רגועה.

 

 

 

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Kia Rio 1.0 2019

Kia Niro 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1639 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...