Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2665 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הי חברים , כבר הרבה זמן אני רואה פרסומים על החזרי מס ואנשים שמקבלים כסף. מישהו ממכם התנסה בזה ?

לפי מה שמפורסם על ילדים יש זיכוי על סיום לימודים יש זיכוי על החלפת עבודה יש זיכוי ועד עכשיו אף פעם לא מימשיתי ואולי הגיע הזמן לנסות.

פורסם

יש מצבם בהם אתה זכאי להחזר מס עבור שנה קודמת, כמדומני שניתן להגיש עד 7 שנים אחורה.

אם אתה זכאי, אתה יכול להגיש בקשה לבד ברשות המיסים -> למלא טופס ולצרף מסמכים רלוונטיים.

החברות שמפרסמות בנוגע להחזרי מס, בסה"כ ממלאות טופס עבורך (לא משהו מסובך) ומגישות אותו תמורת עמלה לא קטנה.

הן מתבססות על כך שאנשים לא מודעים לזכויות שלהם + מפחדים מטופסיאדה.

 

חלק מהמצבים בהם יתכן שיש זכאות להחזר מס : סיום לימודים אקדמיים או לימודי מקצוע, אבטלה ו/או החלפת עבודה במהלך השנה (נעשה חישוב של סה"כ הכנסה שנתית - לפי זה מחליטים האם זכאי להחזר מס).

בנוגע לילדים -> אם תסתכל בטופס 101, תראה מצבים בהם יש תוספת נקודות זכות -> אם אתה זכאי לתוספת נקודות זכות (שלא קיבלת), אז ניתן לבקש החזר מס.

פורסם

אם אתה זכאי, אתה יכול להגיש לבד.

 

אם החלטת למרות מה שכתבתי להיעזר בחברה, אל תשלם שקל עבור פתיחת תיק, בדיקה וכו׳. רק על אחוזים מגובה ההחזר.

 

הן חיות מדמי פתיחת תיק ואחר כך אומרות שלא מגיע לך החזר.

פורסם

על ילדים במידה והצהרת בטופס 101 בתחילת שנה סביר שקיבלת, חשוב לדעת שזה טופס לפי שנה ז"א שאם מגיע לך מחודש נובמבר זה טופס על כל השנה אחורה, שנה קלנדרית.

על החלפת עבודה לא מקבלים ישירות זיכוי, אם למשל החלפת עבודה והרווחת יותר בחדשה, יקחו לך מיסים לפי העבודה החדשה, בפועל צריך לפי ממוצע של שנה קלנדרית, או נגיד ולא עבדת חודשיים, אז זה מוריד את הממוצע השנתי.

מציע לך בהתחלה לבקש מהמעסיקים טופס 106 שבכל מקרה תדרש להביא לרואה חשבון, לנסות להבין מה הולך שם בהשוואה למחשבוני מיסים שיש באינטרנט.

פורסם

תיקון קטן - לא לפי ממוצע אלא לפי סכומים שנתיים.

 

אם יש לך משהו לגבי חלק מהשנה שאל את בעלי המקצוע בפורום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אם היו לי חל"תים ומענקים בעבודה, החזרי שכ"ד ועוד תוספות כאלו ואחרות, האם יש לי סיכוי לקבלת החזר מס?

עריכה אחרונה על ידי Step

פורסם (נערך)

אני מציע לעשות את זה לבד. זה מאוד פשוט. עשיתי לבד אבל אז חששתי שפיספסתי משהו אז שילמתי לרואה חשבון וראיתי שהוא עשה את אותו הדבר.

 

 

דבר ראשון, תצטייד בכל טפסי ה 106 לאותה שנה בגינה אתה רוצה לבקש החזר.

אחרי זה תוריד טופס 135 לשנת המס המתאימה.

בטופס 106 ליד כל מספר יש שתי מספרים בסוגריים בסגנון של [48,49] זה בעצם המספר של התא בטופס 135 שבו צריך לרשום את הערך.

 

לדוגמא, אתה מסתכל בטופס 135 והשאלה הראשונה היא:

"הכנסה שאינה חייבת בניהול ספרים" ואז יש שתי תאים אחד ל "בן\בת הזוג הרשום" והשני ל "בן\בת זוג" וליד כל אחד מהם יש מספר: 150 ו 170 בהתאמה. אז אתה לוקח את כל טפסי ה 106, מוצא בהם ערך שקלי שלידו כתוב "150", מסכם ורושם בתא "150" בטופס 135. במידה ואתה נשוי ומנהל משק בית משותף, אתה עושה את אותו הדבר עבור בן\בת הזוג ורושם ליד התא "170".

 

אחרי שמילאת את ה 135, אתה עושה העתק שלו + של כל טפסי ה 106 הרלוונטיים, צילום ת.ז. והולך למס הכנסה הקרובה לביתך ומשאיר את זה בקבלה \ מודיעין ומוודא ששמים לך חותמת גם על המקור וגם על ההעתק. כי אחרי זה אם זה הולך לאיבוד, לך תוכיח שאתה לא גמל.

אם מגיעה לך החזר, יצרו איתך קשר לאימות פרטי הבנק ואז תקבל את הכסף. אם לא אז לא.

 

חבל לממן חברות שממלאות לך טופסיאדה.

 

במקרה והיית באבטלה, עובד בכמה עבודות, יש לך רווחים או הפסדים בבורסה ועוד כל מיני דברים של 80% מהאוכלוסיה אין, אז אולי שווה לערב רואה חשבון כי אז זה טיפה יותר קשה למלא ואולי עדיף שפעם ראשונה מישהו בעל ידע יעשה את זה ומשם תמשיך לבד.

 

נ.ב.

יש אתר סימולטור של מס הכנסה, שהוא בנוי בצורה של טופס 135 שבו אתה עושה את אותו התהליך שהסברתי למעלה, לוחץ "שלח" והוא כותב לך האם מגיעה לך החזר או לא. שווה, לפני שסתם תמלא טפסים ותסע למס הכנסה.

האתר אגב, כמו שראוי לכל אתר ממשלתי שמכבד את עצמו, עובד רק באקספלורר.

https://www.misim.gov.il/simulatormas/

 

נ.ב.2.

אני לא רואה חשבון ואין לראות בהודעה זאת כעצה לפעולה. אני גם לא לוקח אחראיות על כלום

עריכה אחרונה על ידי raiden
פורסם

רק להוסיף לדברי ראיידן שאם אתה מגיש בקשה להחזר ובחישובים של מס הכנסה יתברר כי אתה חייב להם משהו לא תקבל החזר אלא שובר תשלום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

חפש באינטרנט סימולציות לחישוב החזרי מס

עוזר מאוד.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
רק להוסיף לדברי ראיידן שאם אתה מגיש בקשה להחזר ובחישובים של מס הכנסה יתברר כי אתה חייב להם משהו לא תקבל החזר אלא שובר תשלום.

להבנתי, מערכת המיסוי עובדת ככה, שבברירת מחדל אתה תשלם את מה שצריך או יותר, אבל אף פעם לא פחות אלה אם הקטיבית העלמת מיסים \ לא דיווחת על הכנסות או רווחי הון במהלך השנה ובטופס 135 החלטת לדווח.

אבל כן, כאמור אני לא רואה חשבון ולא לוקח אחראיות על זה. יש מצב שתרצה לקבל החזר מס ובעצם יתברר שאתה חייב להם.

פורסם

הניסיון שלי עם מערכת המס (ובסיוע יועץ מס, אני מחוייב בהגשת דו"ח שנתי) היא הגינות מוחלטת. בכל חודש יוני מגיש דוח שנתי, בדרך כלל ביולי יש החזר קטן בבנק (אבל יש שנים שבהן אנ חייב משהו).

 

כעקרון מעסיקים מחשבים את המס על השכר החודשי בחישוב שנתי, כלומר בכל חודש הם מחשבים את ההכנסה המצטברת מ-1 בינואר ואז מנכים מס לפי הטבלאות. החזרי מס יתכנו כאשר עובדים ביותר ממקום אחד ותאומי המס או הניכוי במעבר בין המעסיקים גורם למיסוי עודף, או כאשר לא מדווחים למעסיק בזמן על סעיפים מזכים. אבל, כאמור, הגשת הדוח המקוצר הי חרב פיפיות, יש מצבים בהם המגיש חושב שנוכה לו מס עודף בעוד שהמצב הפוך. ובמצב כזה הוא יחוייב בהפרשים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לא נכון .. יש מקרים שכן לפי מס הכנסה יוצא שצריך לשלם יותר...

 

במידה ובחלק מהשנה קיבלת משהו מהביטוח לאומי - דמי לידה, דמי פגיעה, דמי מילואים וכדומה..

בדר"כ ביטוח לאומי מנכה מס הכנסה בחסר לעומת מה צריך לשלם בפועל.

מי שעובד במקום מסודר והתשלום מביטוח לאומי היה באמצע השנה, בדר"כ החשב יבקש ממנו את האישור של ביטוח לאומי ויכניס את זה למערכת השכר,

 

 

במקרה והחלפת עבודה באמצע שנה, או יותר נכון באמצע החודש.. נניח אמצע חודש יולי .

 

מקום עבודה ראשון שילם לך עבור 7 חודשים (כולל חודש יולי - אפילו שהוא חלקי) ומקום עבודה שני שילם לך עבור 6 חודשים..

יתכן מצב שבסיכום שנתי גבו ממך מס בחסר.

 

מי שעבד כל השנה ברצף מלא במקום אחד אין סיבה להגיש דוח

מי שסיים לימודים אקדמאים והעביר את הפרטים לחשב במקום העבודה אז מסודר.

 

מי כן יגיע החזר:

למי שנולד תינוק ב 31/12 .. ולא העביר את הטפסים למקום העבודה עד שהם סגרו את השכר של דצמבר

מי שהחליף מקום עבודה - והשכר השתנה משמעותית בין 2 המקומות או שהיו כמה חודשים שלא עבד

מי שעבד בחודשים הראשונים של השנה ואז הפסיק לעבוד ולא עבד עד תום השנה

 

כמו שכתבו פה כבר.. המס הוא שנתי .. בדר"כ מקומות העבודה מסדרים את זה כך שכל חודש יש איזון לגבי החודשים הקודמים.

 

כל מה שמפר את האיזון הזה גורר מס לא תקין..

פורסם

קורולה - אם התיחסת להודעה שלי אני לא מבין מה לא נכון. ציינתי כי במצב בו חישובי רשות המיסים קובעים חוב מס תקבל דרישת תשלום. אני לא מקצועי (כנראה שאתה כן) ולכן הניסוח שלי פחות חד, שלך מבהיר את הנקודה יותר טוב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אם ההכנסה השנתית שלך היא מתחת ל- 300 ומשהו אש״ח ברוטו בשנה. אתה יכול לעשות תיאום מס לבד באינטרנט! (בכל מקרה אפשר לבד, אבל במקרה של הסכומים האלה אפשר באינטרנט). אתה לא צריך שום חברה שתרצה כסף על השירות.

 

https://taxes.gov.il/IncomeTax/Pages/TaxesIncomeTaxTium.aspx

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם

העניין הוא שתאום המס (ולעצמאים - מקדמות המס) הוא מקורב, לא מדוייק. לכן בעקבותיו יש אפשרות הן ליצירת זכות והן ליצירת חוב לרשויות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...