Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7693 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברור שזה לחיסכון, אבל אנסח שוב:

אם מהנדסי הרכב החליטו שהשלדה הקיימת טובה מספיק ועונה על הדרישות, אני חושב שניתן לסמוך עליהם.

השלדה אמורה לספק חוזק מסויים. אם יש שלדה שמספקת את החוזק הדרוש ומתאימה לרכב המיועד, אין שום סיבה לפתח חדשה.

העניין של הבדל השנים יתבטא לדעתי ב"קשיחות למשקל". לו היו מפתחים שלדה מחדש, היא הייתה יותר קלה.

dirty old man

need love too

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני חושב שזה מתבטא לא רק "בקשיחות למשקל" אלא גם בבטיחות ובהתנהגות הרכב,ולא לטובה נראה לי.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
פורסם

אני לא מכיר ספציפית דגם נוסף בעל שלדה מיושנת ...

פה נסגר מעגל.

הקיאה פרייד למשל מבוססת על השלדה של המאזדה 121 מתחילת שנות ה-80.

הקורסיקה שמבוססת על אסקונה היא לא הדוגמא היחידה, יש כמובן את דגמי דייהו רייסר למינהם, את היונדאי גאלופר (מבוסס על פג'רו הקודם) ועוד רבים. (שים לב, כתבתי "רבים", ולא "רבים וטובים").

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

ושכחתם את ההינדוסטאן אמבסדור שמבוססת על המוריס אוקספורד מאמצע שנות החמישים...

בחייכם - לא חסרות דוגמאות למכוניות חדשות שאינן מודרניות. אבל כן חסרות דוגמאות למכוניות כאלו מיצרנים מתקדמים.

הקוריאנים של עד לפני כעשר שנים היו יצרני רכב מפגרים. הם היו בונים מכוניות על בסיס קוי יצור ישנים של יצרני רכב רציניים. בעשור האחרון קוריאה כבר מתקדמת יותר ומפתחת פלטפורמות חדשות למכוניות חדשות. אתם יודעים מה? אפילו בדאצ'יה - הלוגאן מבוססת על פלטפורמה חדשה.

 

ויש משמעות לפלטפורמה בת 25 לרכב שנמכר כמודרני. עולם הרכב השתנה והתפתח. המכוניות של היום מתוכננות חכם יותר. קשיחות השלדה יחסית למשקלה טובה יותר, הבטיחות הפאסיבית טובה יותר, חלוקת המשקל טובה יותר, היציבות טובה יותר ובטח יש עוד תחומים ששכחתי ושגם הם נגזרים מהפלטפורמה הבסיסית של הרכב.

 

אז אכן - הקוואליר יכולה להיות רכב לא רע, זה לא סוף העולם להיות מבוסס על פלטפורמה ישנה. אבל בטוח שמכוניות מודרניות יותר יהיו עדיפות. ג'נרל מוטורס בחרו להמשיך ולייצר על בסיס פלטפורמת ה J כי היא כנראה מספקת לדעתם בסגמנט המכוניות הקטנות והזולות בארה"ב. וזו לא ההחלטה הגרועה ביותר שיצרן רכב אמריקאי קיבל אי פעם (הם מומחים לא קטנים בלא לדעת לקרוא שוק ובלחשוב שהם יותר חכמים מהלקוחות). היום כבר יותר ויותר קשה להם להתמודד מול מכוניות יבוא עדיפות ומודרניות יותר ולכן סוף סוף, אחרי 25 שנה הפלטפורמה יוצאת לפנסיה.

הכל טוב ויפה לארצות הברית של אמריקה. הבעיה מתחילה כשאצלנו, בארצות החארטה של ישראל נמכרת הקוואליר לא כמשפחתית בסיסית קטנה, בשביל זה יש לנו אקסנט. אצל אנשים מסויימים הקוואליר מנסה להתחרות במכוניות עדיפות בהרבה בגלל שבתפיסת העולם של הישראלי הממוצע רכב אמריקאי הוא רכב פאר. זה אולי היה נכון בתקופה שהמגוון בארץ היה אסקורט נצרת וחיפושית נגד ואליאנט, אבל היום כל משפחתית גדולה יפנית או אירופאית, שלא לדבר על מכוניות סאלון - עדיפה על הקוואליר המיושנת.

 

כל הויכוח התעורר בעקבות מספר תגובות שהיללו את הקוואליר בצורה לא מציאותית ולא רצינית, לא התבססו על עובדות וידע השוואתי, ופסלו על הסף כל דעה אחרת (מבוססת).

בפורום ייעוץ ברכישת רכב, שאליו נכנסים כקוראים אנשים רבים שאינם חובבי רכב המתמצאים בתחום, ומחפשים ייעוץ ברכישה - חשוב מאוד שלא יישארו שרשורים שאינם נכונים ומבוססים, ושהמידע בו יהיה מפורט ומבואר. תמיד יש מקום לפלורליזם ולדעות סותרות, אבל רק כשהן מגובות במידע מוצק הנובע מתוך נסיון אישי השוואתי, נתונים מספריים אמינים או מבחני דרך מקצועיים.

ואני אדגיש את הגדרת הנסיון האישי ההשוואתי, כי פה אנחנו נופלים הרבה פעמים - מי שיש לו רכב במשך 20 שנה יכול לתאר את האמינות של הרכב או כושר הנשיאה שלו, אבל במידה וזה הרכב היחיד שהיה ברשותו אי פעם או הרכב היחיד מהסגמנט הזה שהיה ברשותו אי פעם, אין לו שום רקע המאפשר לו להמליץ חד משמעית על הרכב!

דוגמא? כשרק התחלתי לנהוג, הייתה לי חיפושית. חמש שנים החזקתי אותה, אבל מעולם לא העליתי בדעתי לטעון שהיא הרכב הקטן הטוב והמומלץ ביותר לנהג מתחיל. ידעתי להגיד לאנשים שהיא אמינה ושהחימום שלה מצויין, אבל שהיא יחסית איטית ויש לה חרא מושבים. לא יכולתי להמליץ עליה חד משמעית למי שבפניו עמדו ברירות אחרות (פיאט 127, פיאסטה) כי לא היה לי שום מושג אם הן הרבה יותר טובות ממנה. אם היו בידי מבחני דרכים מקצועיים להוכיח זאת, הייתה לי הזכות לייעץ.

  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם

קוואליר זה אוטו דיי אמין והאיכות שלו לא יורדת מהיפניות

פורסם

בני סולומון היקר,

 

השרשור הנ"ל מלפני חודשיים.

 

אם השואל כבר קנה קווילאר הוא יודע שאתה לא רק כותב בלי סימני ניקוד, אלא גם טועה.

אין טעם להקפיץ שרשור ישן בהודעה עם תוכן שגוי.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0


×
×
  • תוכן חדש...