Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2852 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רעיון רע מאוד בעיקר מהסיבה שבתאונה היא עפה על הפנים של הנהג/אחד הנוסעים.

 

ובכלל מבחינת מעבר נתיבים אם יש משאית גדולה מאחור היא לא עוזרת בכלום. צריך להתרגל גם לדעת לנהוג בלעדיה כי אחר כך קשה יותר שנוהגים ברכב אחר.

 

פעם היה רכבים בלי מראה ימנית אז היה הצדקה מסויימת להתקין אחת כזו.

מסרב לחתום:evil:

פורסם

פעם היתה רק מראה מרכזית. חלפו מאז יותר מ-50 שנה. כיום צריך ללמוד לכוון את כל 3 הראות ולהשתמש בהן.

 

https://www.weizmann.ac.il/operations/sites/operations/files/uploads/kyvvn_mrvt_ppt_ppt.pdf

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

היי אנשים תןדה רבה על העסרה וההיענות! אתמול הנסיעה שלי הייתה. ליטרלי הראשונה לאחר קבלת הטסט.

בכל מקרה לא מצליח להעלות תמונה לפה משום מה.

לינק:

https://imgur.com/a/e7b5eOp

מישהו יודע אם היא מקורית?

פורסם (נערך)

היא מחוברת ישירות לשמשה אבל נראה לי שהיא לא מקורית.

מראה מקורית של מאזדה 3 דור ראשון היא "טרפזית", הצלע התחתונה מעט ארוכה מהעליונה , והצלעות הצדדיות הן אלכסוניות.

כך או כך, אל תלביש ואל תוסיף שום מראה. אם ממש מתחשק לך, חפש מראה מקוריות בפירוקיות או באיביי

 

s-l300.jpg

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם (נערך)
כיום צריך ללמוד לכוון את כל 3 הראות ולהשתמש בהן.

 

https://www.weizmann.ac.il/operations/sites/operations/files/uploads/kyvvn_mrvt_ppt_ppt.pdf

 

הסתכלתי ואני לא בטוח שהתיאור ולא השרטוט שבמסמך מדויקים.

 

ברוב הרכבים, אין בעיה משמעותית של שדה ראיה לצד שמאל ולכן מספיק לפתוח את מראת שמאל רק אל הנקודה שבה דופן הרכב נעלמת מן המראה. חשוב לזכור שלחפיפה מוגדלת עם המראה הפנימית, לפחות באחד הצדדים, יש גם יתרונות: למשל בכביש בעל שינויי גובה, בנסיעה בשיירה או כששדה הראיה בראי הפנימי מוסתר בחלקו.

 

בשרטוט, לא ברור לי מהם ארבעת השטחים המתים הקטנים שנוצרים. מעל גובה הדלתות, יש לנו שטח מת בין האזור שהמראות מכסות לבין שדה הראיה ההיקפי, ויש לנו שטח מת קטן בצמוד לדופן הרכב ומאחורי קורת הגג C, אבל הוא קטן מאוד ונעלם בנקודה שבה המשפכים של מראות הצד פוגשים את זה של המראה הפנימית.

 

הנה ייצוג גרפי שקרוב יותר למציאות, אם כי ברכבים רבים מראת ימין מכסה שדה ראיה קטן יותר ולכן תהיה פתוחה יותר כלפי חוץ, ואני גם לא בטוח שגודל השטח המכוסה על ידי מראות הצד נכון:

mirrorsani3.gif

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

השרטוט לא יכול להיות מדוייק כי הוא שונה מרכב לרכב, הוא נועד להמחיש עקרון שאומר שעדיף להגיד את שדה הראיה כמה שניתן, ולראות את הדלת לא נותן שום דבר אלא בתמרוני חניה.

 

נסיעה עם שמשה אחורית מוסתרת היא לא המקרה הנפוץ ואפשר לבצע התאמה כשמובילים משהו שמסתיר (לא הבנתי את עניין הבדלי הגובה, אתה לא מאבד אופנוע בשדה הראיה כי הוא נמוך מרכב פרטי).

 

הפתיחה של המראה השמאלית חיונית במעבר נתיבים, בעיקר בתנועה עמוסה. היא לא רק מבטלת שטח מת ומראה לך אופנוע בנתיב הסמוך, היא גם תראה לך רכב שנמצא שני נתיבים ממך ועומד לעבור לאותו נתיב שאתה סוטה אליו.

פורסם (נערך)
עדיף להגדיל את שדה הראיה כמה שניתן, ולראות את הדלת לא נותן שום דבר אלא בתמרוני חניה.

 

זה ברור. גם אני ציינתי שאת מראת שמאל כדאי לפתוח "אל הנקודה שבה דופן הרכב נעלמת מן המראה." אבל זה לא בדיוק מה שנאמר בקובץ המצורף. התיאור שם הוא פרפרזה על התיאור הזה:

 

Lean your head all the way to the left so it touches the driver’s window.From that position, set your left side-view mirror so you can see the back cornerof your car.

 

כלומר, מחבר המסמך (או המתרגם שלו) ממליץ על פתיחת מראות רחבה משמעותית מן המקובל, גם בצד שמאל.

 

נסיעה עם שמשה אחורית מוסתרת היא לא המקרה הנפוץ ואפשר לבצע התאמה כשמובילים משהו שמסתיר (לא הבנתי את עניין הבדלי הגובה, אתה לא מאבד אופנוע בשדה הראיה כי הוא נמוך מרכב פרטי).

 

הכוונה לשינוי גובה בכביש עצמו. שדה הראיה בראי הפנימי מוגבל הרבה יותר בציר האנכי מזה שבמראות הצד בשל מבנה הרכב. אם אנחנו בדיוק סיימנו ירידה ונסתכל אחורה בראי הפנימי, נראה הרבה פחות רחוק ואולי לא נצליח להבחין ברכב שיורד את הגבעה במהירות. באחת ממראות הצד - כן נוכל לראות אותו, אלא אם כן היא פתוחה רחוק מדי החוצה.

 

לגבי הסתרה של שדה הראיה בשמשה האחורית, זה יכול לקרות (לפחות חלקית) גם בגלל משהו פשוט כמו נוסעים במושב האחורי. מסיבות אלו ואחרות, יש חשיבות לכך שנוכל במידת הצורך לראות באחת ממראות הצד היישר לאחור, ולא רק הצדה.

 

הפשרה הנכונה היא לפתוח את מראת שמאל רק עד לנקודה שבה דופן הרכב נעלמת מן המראה. את מראת ימין בדרך כלל צריך לפתוח רחוק יותר, כפי שהמסמך מציע. במצב זה, אם יש בעית שדה ראיה בראי הפנימי, אפשר לראות היישר אחורה בראי השמאלי על ידי הסטה קלה של הראש.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...