Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3006 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

פגע בי רכב מאחור הרס את הבגאז'.

השמאי אישר רובו ככולו של התיקון אבל מעיכה קטנה בצד של הכנף (מחוץ לבגאז') הוא לא אישר כדי ששווי התיקון לא יעלה על 65% משווי הרכב שלי (עלות התיקון שבוצע בפועל כ - 8,700 ש"ח) ואז לטענתו צריך להשבית את הרכב.

אני לא מבין - עבור מה אני משלם ביטוח?

מה איכפת לי שהתיקון של המעיכה צריך לעלות עוד 1,000 ש"ח אם הנהג הפוגע הוא זה שמשלם?

איך מתגברים על העיוות הזה?

האם השמאי לא יכול לקבוע פיצוי כספי עבור הפגיעה הזו?

יוצא שמישהו פגע בי, ואני לא זכאי למלוא התיקון.

פורסם

אתה זכאי למלוא התיקון, עד גובה מחיר המחירון שלך הרכב.

 

לפי החוק מעל 60 או 65% נזק - אי אפשר להשאיר את הרכב על הכביש ויש להורידו מהכביש. תמורת זה תקבל את מלוא ערך הרכב.

לפעמים בעל הרכב לא מעוניין. כי בסכום שהוא יקבל הוא לא יימצא רכב עדיף.

 

האם אתה מעוניין שיורידו את הרכב שלך מהכביש?

פורסם (נערך)

בהחלט לא!

טפו טפו, הרכב הזה חיה.

עולה את העליות של ירושלים עם 4 נוסעים יותר בקלות מאשר הגראנד פיקאסו שלי בת השנתיים!

אז יש פה "חור" בביטוח. יוצא שמישהו פגע בי, ואני לא יכול לתקן ו/או לקבל מלוא התיקון.

איך מיישבים את הסתירה הזו?

ובאופן כללי, מישהו יכול להגיד מה שווי טויוטה קורולה שנת 2005 1600 סמ"ק דגם סאן אוטומטית?

עריכה אחרונה על ידי usafun
פורסם

אין סתירה

 

עליך להחליט או לתקן את הרכב ואז אחוז הנזק לא יכול לעבור 60%.

 

או הרכב יוכרז כאבדן גמור ואז תקבל את מלוא המחיר.

 

כיוון שהרכב שלך חיה הבחירה לתקנו גורמת לך נזק המתקזז מול העובדה שהחיה נשארת ברשותך.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

אתה לא מקבל.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

בהנחה שאין לך ביטח מקיף אותו אתה תובע, אתה תרצה לתבוע את בעל הרכב הפוגע / חברת הביטוח שלו.

 

השמאות שערכתה לא יכולה לעבור 60% מערך הרכב, וזה הסכום ששילמת למוסך ולכן רק את הסכום הזה תוכל לקבל.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

מכיוון שהערכות שמאי הן תמיד גבוהות משמעותית מעלות התיקון אם הייתה בא באופן פרטי -

חפש לך מוסך שמוכן לתקן גם את המכה בצד באותו מחיר וזהו.

פורסם

אני הבנתי את זה, רק השאלה היא האם הצדק לצידי אם אחליט לתבוע את ההפרש בבית דין אזרחי (בהנחה שהנהג הפוגע יסרב להתנדב לשלם לי ההפרש הזה)?

פורסם
מכיוון שהערכות שמאי הן תמיד גבוהות משמעותית מעלות התיקון אם הייתה בא באופן פרטי -

חפש לך מוסך שמוכן לתקן גם את המכה בצד באותו מחיר וזהו.

הרכב כבר תוקן.

את הדפיקה הנוספת ראיתי כשבאתי לאסוף הרכב מהמוסך.

לא ייתכן שנהג פוגע יתחמק מלשלם על נזק שעשה.

פורסם

נלך הכי לאט שאפשר

 

נגרם לך נזק

 

השמאי קבע את הסכום , 8700 ש"ח , את הסכום הזה שילמת לפחח. האם עד לכאן נכון?

 

מחר אתה רוצה לתבוע את הסכום 8,700 ש"ח מהפוגע ועוד סכום של 1000 ש"ח על נזק שהשמאי לא כלל בהערכה שלו, כי אם היה כולל את הנזק הזה היה עליו להכריז על הרכב כאבדן גמור, דבר שלא רצית בו.

 

לכן מה ההוכחה שתהיה לך על הנזק הזה הנוסף שהשמאי שלך לא ציין אותו כנזק שנגרם על ידי הנהג הפוגע?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

השאלה שלך במקום והתשובה היא פשוטה מאד:

השמאי אמר למוסכניק שלא תימחר את הנזק הנוסף מכיוון שסה"כ הנזק היה עולה על 60 (או 65%) משווי הרכב ואז הרכב היה הולך להשבתה.

אני אדרוש מהשמאי להשלים את מלאכתו עליה אני משלם 750 ש"ח ולתת לי שמאות גם על החלק הזה.

הוכחה טובה מספיק?

פורסם

אתה כנראה לא מבין דבר פשוט

 

השמאי לא ייתן לך הערכה מעבר למה שנתן , כי אחרת הוא היה צריך להכריז על רכבך כאבדן גמור.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

השמאי מצידי יכול לתת לי שמאות נפרדת בלי קשר לשמאות שכבר עשה.

חוצמזה, נניח וקבע שמאות של 80% משווי הרכב, אבל כדי לא להשבית את האוטו אני רוצה לתקן בשווי של 60% בלבד? לא זכות ששמורה לי?

באופן כזה הרכב לא מושבת ומצד שני הפוגע יודע בדיוק שווי הנזק שעשה. וממילא הוא תובע את הביטוח שלו ומשלם השתתפות עצמית, כך שלא משנה לו אם עלות התיקון 8700 או 9700 (שאלו הסכומים בפועל).

×
×
  • תוכן חדש...