Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה רכבים ידניים אתם חושבים שנרכשו ב 2017? מעט מאוד


Morningstar
שימו לב! השרשור הזה בן 2416 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מאז הוצאת רישיון נהיגה, מתגעגע לימים של ידני.

הטעות הגדולה בקנית רכב הראשונה (והיחידה שלי) שקניתי אוטומט. אם אצטרך להתפשר, אז אתפשר. לפעמים יש דברים קצת יותר חשובים מהתיבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 100
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

דווקא משאיות קלות/בינוניות ומסחריות עדיין רובן ידניות.

יש לך במקרה נתונים כדי להוכיח את הטענה הזו?

אפילו בצה"ל (הגוף הגדול ביותר ש"מייצר" כיום את הכמות הגדולה ביותר של נהגי משאיות) לא מלמד יותר נהיגה על משאית עם גיר ידני ידני.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בצה"ל עוד בתקופה שלי בקושי היו משאיות ידניות. "דנה" הגיעה ב 1997, היה לה גיר אוטומטי ואחריה הכל היה אוטומטי.

 

אגב לא חושב שבאזרחות אפשר לעשות רישיון למשאית אוטומטית בלבד.

 

אין לי נתונים. זה רק לפי מה שאני רואה.

רוב המסחריות הקלות סטייל קנגו עדיין ידניות.

דוקאט/בוקסר/רנו מאסטר כנ"ל.

הגיעה עכשיו יונדני i350, אין בכלל גרסה אוטומטית.

טרנזיט/ספרינטר/קרפטר - לא יודע בדיוק איזה אחוז ידניות אבל יש הרבה.

 

 

אם יש לך נתונים, יהיה נחמד לראות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שרוב חברי הפורום פה יסכימו שידני מהנה יותר ונותן שליטה יותר טובה על הרכב, אבל ברגע שזה מגיע לנסיעה עירונית או לעמוד בפקקים וכל שנייה לשחק ים יבשה בין הילוך ראשון לניוטרל לחלקנו זה נהפך לסבל.

בעולם אידאלי הכבישים יהיו פתוחים כל הסיבובים יהיו מהנים והדלק יעלה שני שקלים והאידיוטים? לא יעלו על הכביש.

לכן חלקנו מתפשרים וקונים אוטומט, לא בגלל שאין בנו אהבה לידני להיפך, אבל מכורח המציאות אנחנו מתפנקים והולכים על אוטומט :)

 

גיר ידני לא נותן שליטה טובה יותר על הרכב. ידני יוצר אשלייה של שליטה יותר טובה על הרכב. המחשב בגיר אוטומט מודרני יודע להחליף הילוכים יותר מהר ויותר נכון מ-99% מציבור הנהגים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר ידני לא נותן שליטה טובה יותר על הרכב. ידני יוצר אשלייה של שליטה יותר טובה על הרכב. המחשב בגיר אוטומט מודרני יודע להחליף הילוכים יותר מהר ויותר נכון מ-99% מציבור הנהגים.

 

אתה כולל גיר רובוטי חד מצמדי בהגדרה של "גיר אוטומט מודרני"?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחשב גיר אוטומטי, טוב ככל שיהיה, לא יודע איך נראית הדרך מלפנים ומה הנהג מתכנן לעשות.

העובדה ש99% מהנהגים בארץ נוסעים על אוטומטי ולכן לא יודעים להעביר הילוכים בעצמם לא משנה את העובדה שהגיר הידני מאפשר שליטה טובה יותר על הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, זה שחלק מהאוכלוסיה אוהבים ידני זה לא קשור לזה שאתה אוהב ונוהג על ידני לעומת 90%+ מהאוכלוסיה שבחרו אחרת, אתה חושב שכולם בורים או חסרי הבנה או לא נהגו מימהם על ידני? בחייך.

מרבית האוכלוסיה כן אוהבים נוחות ובינהם גם אני וכן, נהגתי מספר שנים על ידני במיוחד בשירות הצבאי על מגוון רחב מאוד של כלי רכב כולל ג'יפים ועוד, ממש לא מתגעגע לימים האלו ואני כן חובב מוטורי.

מרבית האוכלוסיה מעדיפה נוחות רוגע ונוחות בנסיעה בפקקים, בהאטה או בלימה - לא להתחיל לעבוד עם הרגלים ולמה? פשוט כי לא בא לנו, בא לנו להנות מדברים אחרים.

 

על אלו שנוהגים בידני להבין, שזאת חיבה אישית שלהם ברמה הכללית ובמיוחד כמישהו אומר "אני לא מבין על איזה חוסר נוחות מדברים" אותו אדם לא יכול לתת דעה כי הוא הצהיר - אינו מבין אז מה הטעם לתת דעה אם אתה לא ראש פתוח או מנסה להבין את הצד השני? קצת הגינות כלפי עצמנו.

אנסה להסביר. אתה לקחת את זה לכיוון שונה לגמרי.

 

אין לי שום בעיה עם זה ש 90% מהאוכלוסיה מעדיפים אוטומט, אני בהחלט יכול להבין אותם וברור לי שככל שעובר נזמן, תיבה ידנית תהפוך לפחות נפוצה.

 

 

לגבי, כמו שכבר כתבתי. אני לא "אוהב ידני" או "מעדיף ידני"

לא איכפת לי. פשוט לא ראה שום הבדל בינהם. לא מעיק עלי הידני בפקקים. לא מרגיש "נוחות משופרת" בנהיגה על אוטומטי.

 

זה אותו דבר בשבילי. אבל אוטומטי עולה יותר יקר. צורך בחלק מהמקרים יותר דלק.

 

בתגובה להודעה אחרת, מסכים לחלוטין עם זה שתיבה אוטומטית מודרנית תחליף הילוכים ביעילות ובתזמון נכון יותר מאשר רוב הננגים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר נוסף, אישית לא מצאתי עדיין רכב אוט' ספורטיבי במחיר עממי (הוטהאצ') עם גיר שיתן לי לישון בלילה בנחת.

כל ה VAGיות החדשות מגיעות עם DSG יבש שאמינותו בספק רב, כנל TCT ושאר השיקוצים בסגנון.

על הגיר של רנו אומנם לא שמעתי תלונות אמינות עדיין, אבל כן נאמר שהוא איטי מעצבן ולא נעים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחשב גיר אוטומטי, טוב ככל שיהיה, לא יודע איך נראית הדרך מלפנים ומה הנהג מתכנן לעשות.

העובדה ש99% מהנהגים בארץ נוסעים על אוטומטי ולכן לא יודעים להעביר הילוכים בעצמם לא משנה את העובדה שהגיר הידני מאפשר שליטה טובה יותר על הרכב.

 

במכוניות יוקרה המחשב literally יודע איך נראית הדרך מלפנים ומתאים את הגיר והמתלים לתוואי הצפוי. במכוניות עממיות המחשב יודע "להרגיש" את התוואי הדרך ומתאים את הגיר למסלול.

 

מה זה "שליטה טובה יותר על הרכב"? מדובר בהגדרה מאוד רחבה. אני חושב שדווקא גיר אוטומט מאפשר לי שליטה הרבה יותר טובה על הרכב. אני מתרכז יותר בסביבה, מפלס העצבים שלי נמוך יותר ואני מגיע למשרד יותר רענן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וככל שהקצב המטורף של עליית מכוניות החדשות על הכבישים, בלי הורדה של ישנות במקביל, ימשך, כך יהיו יותר פקקים ועומסים ופחות מכוניות ידניות. מה הטעםם לרכוש ידנית אם אי אפשר להנות ממנה?!

מכונית קונים במזומן או שלא קונים בכלל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר אוטומטי הומצא בשביל 4 טיפוסים : נשים , עצלנים , נכים וכאלה שלא יודעים לנהוג :)

 

Sent from my Le X820 using Tapatalk

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במכוניות יוקרה המחשב literally יודע איך נראית הדרך מלפנים ומתאים את הגיר והמתלים לתוואי הצפוי. במכוניות עממיות המחשב יודע "להרגיש" את התוואי הדרך ומתאים את הגיר למסלול.

 

מה זה "שליטה טובה יותר על הרכב"? מדובר בהגדרה מאוד רחבה. אני חושב שדווקא גיר אוטומט מאפשר לי שליטה הרבה יותר טובה על הרכב. אני מתרכז יותר בסביבה, מפלס העצבים שלי נמוך יותר ואני מגיע למשרד יותר רענן.

אתה מדבר על מכוניות אובר-יוקרה מהזן שיצא ממש לאחרונה וגם שם שום דבר לא מונע מהגיר להעלות הילוך שניה לפני שהנהג יוצא לאכיפה.

שליטה היא היכולת של הנהג להשפיע על פרמטרים שקשורים בנסיעה של הרכב. אתה יכול לטעון שבמבחן של עלות-תועלת, אתה מוותר על שליטה אבל מקבל פחות עצבים, נוחות וצריכת דלק אבל זה לא משנה את העובדה שיש לך פחות שליטה על הרכב.

לעניין ריכוז היתר בסביבה עם תיבה אוטומטית - אני כופר בזה לחלוטין. הפוך לגמרי. זו הידנית מחייבת מידה רבה יותר של ריכוז בדרך בעוד זו האוטומטית מאפשרת לנהגים להתרכז בוואטסאפ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מפתיע הנתון. בארץ קשה עם ידני. לא רק בגלל שהפקקים נוראים, גם הרגלי הנהיגה פה נוראים.

למזלי אני לא נוסע לעבודה ברכב. לפני כמה שבועות בגלל עבודות הרכבת נאלצתי לנסוע ברכב לעבודה, רכב ידני.

 

מה אני אגיד לכם הפקקים הטלה זוועה. אני באמת לא מבין איך אנשים עושים את זה כל יום, וזה ממש לא בגלל הגיר.

 

זה התחיל ביום הראשון. אני עומד בפקק כמו כולם ואז פתאום מכה קטנה מאחור. מזל שהרגל לא הייתה על דוושת הבלם אז לא קרה שום דבר. מה שעיצבן אותי שהנהג שנתן לי את המכה הקטנה פשוט הסתכל לשמיים כאילו לא שמתי לב, כאילו איזה חיפושית קטנה ובלתי נראית שהרכב שלי הפריע לה לחצות את הכביש נתנה לרכב מכה קטנה. רק אחרי שיצאתי מהרכב ושאלתי אותו מה ניסגר איתו הוא התנצל.

 

לא רציתי לדבר על זה זו סתם נקודת ההתחלה. מה שהכי עיצבן אותי הוא חוסר ההבנה של אנשים והרגלי הנהיגה הרעים. בלי קשר לרכב הידני מאוד הגיוני בפקק לא לשבת על הבנאדם שמלפנים. הגיוני לתת לו לעבור כמה מטרים לפני שנדבקים אליו. בנהיגה עם ידני זה אפילו הגיוני יותר. ככה לא צריך לשבת על הקלאצ כל הזמן, וזה באמת הופך את הנהיגה לקלה יותר, אבל פה בישראל?

אתה רק נותן למרווח של קיא פיקנטו להיפתח לפניך וכבר נכנסת שם בלי שום הסבר פיזיקלי הגיוני איזה טויוטה קורולה. נו באמת בנאדם מה זה תרם לך? איך זה קידם אותך? מה ההבדל עכשיו?

יש עוד הרבה דוגמאות אחרות זו סתם דוגמה שזכורה לי מהזמן האחרון.

 

באמת האנשים פה על הכביש מתסכלים, אבל אני לא מאשים אותם. חלקם הגדול נאלץ להיות ברכב כל יום בפקקים בגלל שהתחבורה הציבורית פה ח*א. אני אחרי שבוע השתגעתי, הם עושים את זה שנים.

 

זו הסיבה שאני לא מבקר אף אחד על הבחירות המוטוריות שלו בארץ. שיעשו מה שעוזר להם לשמור על טיפה שפיות. יש כאלה שזה גיר אוטומטי, יש כאלה שזה אוטו יפני אמין, יש כאלה שזו צפרדע צרפתיה ונוחה, ויש כאלה שזו מיאטה במחיר של הון ראשוני לדירה בב״ש (בשכונה ד).

 

הייתי בביקור קצר בLA לא מזמן ולקחתי מוסטנג עם גג נפתח לאיזה יום. תענוג, עולם אחר, וזה היה כולה סיבוב בכמה חופים ומלהולנד דרייב וגם שם יש פקקים, המון פקקים. עדיין הרגלי הנהיגה טובים בהרבה לדעתי, והמוסטנג הזו עולה שם גרושים והיא פשוט רכב מצויין.

 

באופן מעניין ומצחיק הרכב הידני היחיד שפגשתי שם בשתי ביקורים היה פוקוס ST של נהג הובר שלקח אותנו לנסיעה בסן פרנסיסקו, פחד של עיר לגיר ידני.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי בלא מעט ערים אירופאיות, גם באירופה יש פקקים והרבה פקקים!.

 

חלקם ארוכים יותר ונסבלים פחות מהפקקים פה - וגם קשישות ינהגו על ידני ללא תלונות, המנטליות הישראלית(גיר אוטומט, רכבי סדאן) דומה יותר לחלום האמריקאי שקרוב יותר לשוק במדינות ערב ורוסיה.

 

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שרוב חברי הפורום פה יסכימו שידני מהנה יותר ונותן שליטה יותר טובה על הרכב

 

הוא לא נותן שליטה טובה יותר על הרכב, לעומת תיבות אוטומטיות ודו מצמדיות מצטיינות, אלא פחות. צריך להיות מאוד מיומן כדי להביס את היכולות של התיבות הללו, בייחוד להורדת הילוך נקייה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2416 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...