Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדרכתולדת: DriveLogic נהיגה מתקדמת


oryo
שימו לב! השרשור הזה בן 2610 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה זה נהיגה מגננתית?

 

לא עברתי הדרכה אצל המדריך המסויים הזה, אבל עברתי הדרכות אחרות.

אין לי רכב ספורטיבי ונהיגה "ספורטיבית" פחות מדברת אלי.

אבל לדעת לנהוג בצורה נכונה זה חשוב מאוד. גם אם זה לדעת לקחת פנייה בצורה נכונה בטוחה, לדעת את המגבלות שלך ושמישהו יישב לידך ויתקן אותך - מישהו שיודע מה הוא מדבר - זה חשוב.

 

אני בכלל חושב שהדרכות נהיגה מעשיות צריכות להיות חובה לנהגים בעלי ותק של מעל 5 שנים. כי כל אחד מאיתנו כבר בטוח שאין מה ללמד אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכנים של רוב הדרכות הנהיגה, גם אלו שמתבצעות למטרות בטיחות, הם כאלו שיש להם זיקה לעולם הנהיגה הספורטיבית והתחרותית. גם דברים כמו תנוחת נהיגה יעילה הם אמנם בעלי דיבידנדים בבטיחות, אך הם מבוססים על תנוחת הישיבה בנהיגת מסלול.

 

נהיגה מגננתית היא פן של נהיגה מתקדמת אשר אין לו שום זיקה לתחום הספורטיבי, וכל עניינו הוא לא איך להתמודד עם התוואי (״איך לקחת סיבוב נכון״) או עם הרכב (שליטה ברכב, עבודת הגה) אלא עם משתמשי הדרך האחרים.

 

כשם שמאמן נהיגה מתקדמת יכול לחדש לנו על נושאים שנראים לנו טריוויאליים כמו לקחת פניה או לשבת ברכב, כך הוא יכול לחדש לנו על שמירת רווח, על ניהול התנועה מאחור ועל התקרבות לצמתים.

 

מאחר ורוב הנהגים לא מתנגשים עם הנוף אלא זה עם זה, לנהיגה מגננתית יש ערך בטיחותי רב הרבה יותר מכל צורה אחרת של אימון נהיגה, אך מעטים המאמנים שמתמחים בה ועוסקים בהדרכתה. רוב ההדרכות בשדה זה נערכות בציי רכב.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אור, פשוט כיף לקרוא את מה שכתבת על ההדרכה! שמח שנהנת ומחכה לאימון הבא שלנו ביחד :)

לכל שאר החברים, מחמם את הלב לראות את התגובות, תודה!

 

הדרכת הנהיגה שאור עבר היא בעצם הדרכה חדשה שאני מציע. מדובר בהדרכה קצרה יחסית, אבל בזכות ניסיון קודם, הצלחתי לזקק לתוכה הרבה אלמנטים חשובים בנהיגה בזמן קצר.

ההדרכה היא מעין "חוג" נהיגה במחיר שווה לכל נפש. 3-4 שעות של אימון על בסיס חודשי קבוע, לכל מודרך יש דף מעקב, ובכל מפגש עובדים על טכניקות אחרות מעולם הנהיגה, מחזקים נקודות חלשות וכו'. כרגע הפידבקים מעולים ויש אפילו כמה חבר'ה שנרשמו למתכונת קצת שונה של פעמיים בחודש.

עריכה אחרונה על ידי AvielT
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכנים של רוב הדרכות הנהיגה, גם אלו שמתבצעות למטרות בטיחות, הם כאלו שיש להם זיקה לעולם הנהיגה הספורטיבית והתחרותית. גם דברים כמו תנוחת נהיגה יעילה הם אמנם בעלי דיבידנדים בבטיחות, אך הם מבוססים על תנוחת הישיבה בנהיגת מסלול.

 

נהיגה מגננתית היא פן של נהיגה מתקדמת אשר אין לו שום זיקה לתחום הספורטיבי, וכל עניינו הוא לא איך להתמודד עם התוואי (״איך לקחת סיבוב נכון״) או עם הרכב (שליטה ברכב, עבודת הגה) אלא עם משתמשי הדרך האחרים.

 

כשם שמאמן נהיגה מתקדמת יכול לחדש לנו על נושאים שנראים לנו טריוויאליים כמו לקחת פניה או לשבת ברכב, כך הוא יכול לחדש לנו על שמירת רווח, על ניהול התנועה מאחור ועל התקרבות לצמתים.

 

מאחר ורוב הנהגים לא מתנגשים עם הנוף אלא זה עם זה, לנהיגה מגננתית יש ערך בטיחותי רב הרבה יותר מכל צורה אחרת של אימון נהיגה, אך מעטים המאמנים שמתמחים בה ועוסקים בהדרכתה. רוב ההדרכות בשדה זה נערכות בציי רכב.

 

נקודה מעניינת וחשובה, אין ספק.

אני עדיין מוצא הרבה ערך בטיחותי בלימוד נהיגה ספורטיבית בשל הסיבות הבאות:

1. התמודדות עם מצבי חירום (החלקה, בלימה וכד')

2. צפי ותכנון - להתאמן על מבט כמה שיותר רחוק וצפי של הכביש (והתנועה שבו)

3. הבנת המגבלות של הרכב

 

בנוסף לזה ניתן כמובן לשלב תוכן של נהיגה מגננתית או פשוט לעשות קורס נפרד שעוסק בזה.

כולנו מבלים אינספור שעות על הכביש אבל רק מעטים מתפנים להתעמק בנושא ואולי למנוע תאונה קטלנית בעתיד.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל, כיף לקרוא אור!

כאחד שעבר הדרכה של יום שלם עם אביאל, אני רוצה להצטרף להמלצות.

הבן אדם מקצוען עם אין סוף סבלנות.

מעבר לזה, לדעתי הדרכה אישית מהסוג הזה היא בגדר חובה לכל נהג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודה מעניינת וחשובה, אין ספק.

אני עדיין מוצא הרבה ערך בטיחותי בלימוד נהיגה ספורטיבית בשל הסיבות הבאות:

1. התמודדות עם מצבי חירום (החלקה, בלימה וכד')

2. צפי ותכנון - להתאמן על מבט כמה שיותר רחוק וצפי של הכביש (והתנועה שבו)

3. הבנת המגבלות של הרכב

 

בנוסף לזה ניתן כמובן לשלב תוכן של נהיגה מגננתית או פשוט לעשות קורס נפרד שעוסק בזה.

 

נכון. בכל אופן, צפי הוא חלק אינטגרלי מנהיגה מגננתית וכך גם בלימת חירום, כי בחירת מהירות ושמירת רווח תלויים שניהם ביכולת העצירה. אבל צפי לטובת נהיגה מגננתית שונה מצפי בנהיגה בכביש המפותל ופיתוח שלו דורש אימון נפרד.

 

ותוסיף ערך רביעי ללימוד נהיגה ספורטיבית: ללמוד לנצל את מעטפת ביצועי הרכב באופן מיטבי, כך שניתן להשאיר חלק גדול ככל האפשר מתוכה כרזרבה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

אכן, מס' 1 בתחום :)

מרכז שירות שי לי - מורשה יבואן לרכבי פורד ומאזדה. רחוב היוזמים 12 אור יהודה, טלפון: 03-5333082
מוסך הסדר לחברות הביטוח מגדל, מנורה, ביטוח ישיר, 9 מליון, איילון, שירביט וליברה.
לחנות האונליין של שי לי עם הנחות ומבצעים לחצו כאן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהניתי לקרוא ואכן אני מסכים עם הטענה שהשיפור הכי גדול הוא הנהג עצמו.

 

אבל מה שרציתי לאמר - אפילו אם באיחור זה - מזל טוב לרגל החלפת הקידומת!!!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון. בכל אופן, צפי הוא חלק אינטגרלי מנהיגה מגננתית וכך גם בלימת חירום, כי בחירת מהירות ושמירת רווח תלויים שניהם ביכולת העצירה. אבל צפי לטובת נהיגה מגננתית שונה מצפי בנהיגה בכביש המפותל ופיתוח שלו דורש אימון נפרד.

 

ותוסיף ערך רביעי ללימוד נהיגה ספורטיבית: ללמוד לנצל את מעטפת ביצועי הרכב באופן מיטבי, כך שניתן להשאיר חלק גדול ככל האפשר מתוכה כרזרבה.

סיכמת את זה מעולה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדרכת הנהיגה שאור עבר היא בעצם הדרכה חדשה שאני מציע. מדובר בהדרכה קצרה יחסית, אבל בזכות ניסיון קודם, הצלחתי לזקק לתוכה הרבה אלמנטים חשובים בנהיגה בזמן קצר.

 

ההדרכה היא מעין "חוג" נהיגה במחיר שווה לכל נפש. 3-4 שעות של אימון על בסיס חודשי קבוע, לכל מודרך יש דף מעקב, ובכל מפגש עובדים על טכניקות אחרות מעולם הנהיגה, מחזקים נקודות חלשות וכו'. כרגע הפידבקים מעולים ויש אפילו כמה חבר'ה שנרשמו למתכונת קצת שונה של פעמיים בחודש.

 

אתה מדבר על ההדרכה שעולה 400 ש"ח? לא ידעתי שזה כולל מפגש כל חודש. זה נמשך בעצם עד שאתה חושב שהנהג הגיע לרמה הכי גבוהה שלו?

 

נשמע ממש שווה. אם לא היו לי מלא הוצאות עכשיו, הייתי עושה את זה גם. מקווה בעתיד הקרוב שייצא לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2610 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...