Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

זה בטוח שייך לפה :-)

 

20190622_125818.jpg

 

20190622_125545_HDR.jpg 20190622_125920_HDR.jpg 20190622_125856_HDR.jpg 20190622_125616_HDR.jpg

20190622_125636_HDR.jpg 20190622_125601_HDR.jpg

 

במוזיאון הטרקטורים בעין ורד.

 

לפי הכתוב בשלט הקטר הזה היה בשימוש במשך כ 50 שנה.

 

חבל שהופכים אותו לתומס, עדיף היה לשפץ למצב מקורי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם זה כלי תחבורה מסילתי, לא?

 

פוניקולאר Funicular בטביליסי.

 

מבנה התחנה התחתונה:

 

20160808_124753.jpg

 

 

אורך הקו 501 מטר, הפרש גבהים בין התחנות 267 מטר.

 

20160808_124842.jpg

 

רציף, אומנם לא בדיוק סטנדרטי אבל זה עדיין רציף :-)

 

20160808_125008.jpg

 

עמדת המפעיל, בכל קרון יש מפעיל.

 

20160808_125448.jpg

 

 

20160808_130736.jpg

 

הרציף העליון.

20160808_130852.jpg

 

20160808_130900.jpg

 

המזלג שבאמצע. יש קרון אחד "ימני" ואחד "שמאלי". כל אחד מהם עובר תמיד בצד שלו של המזלג עקב מבנה הגלגלים שונה. התמונה מויקפידה מסבירה את זה, מדובר פה במבנה שמסומן 2 בתמונה.

20160808_130926.jpg 800px-Funicular_layouts.svg.png

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כזה בקייב, אחד לאחד.

 

גם הכרמלית פועלת על אותו עיקרון, לא? או שזה רכבת תחתית לכל דבר?

 

אף פעם לא נסעתי בכרמלית.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכרמלית פועלת על אותו עיקרון בדיוק. קרון יורד מאזן את הקרון העולה ואז מספיק מנוע קטן וחלש יחסית (המנוע נמצא בתחנה העליונה) שמתמודד רק עם הפרש המשקל בין הקרונות.

 

מה שמיוחד בכרמלית זה האורך (רוב המערכות האלו בעולם הן באורך 300-600 מטר, הכרמילית הרבה יותר ארוכה, וזה שהיא תת קרקעית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטכנולוגיה הזו נפוצה מאד בעולם - לפני שבועיים נסעתי בכלי דומה בגבעת הזאבים באתונה, ויש כזה במונטג'ואיק בברצלונה, ובמאות (אם לא יותר) מקומות נוספים בעולם.

 

הכרמלית שימשה אותי ככלי התחבורה לבית הספר משך שנה - בגלגול הראשון שלה, כאשר היא עדיין נסעה על צמיגי גומי. בינתיים היא עברה שני שיפוצים יסודיים - האחד בעקבות השבתה בסוף שנות ה-80, ולאחרונה, בעקבות דליקה שפרצה בעת עבודות תחזוקה. הבעיה היא שהכלי הזה (שפעם חיבר את שלוש ה"קומות" המרכזיות של חיפה נוסע כיום משום מקום לשום מקום. טכנית אכן מדובר בפוניקולר, אם כי אורכו 1800 מ', ומבחינת ספר השיאים של גינס היא דווקא המטרו הקצר ביותר בעולם (לקחה את התואר המפוקפק מהטונל של איסטנבול, כאשר האחרון סופח למטרו של העיר העצומה הזו).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטכנולוגיה הזו נפוצה מאד בעולם - לפני שבועיים נסעתי בכלי דומה בגבעת הזאבים באתונה, ויש כזה במונטג'ואיק בברצלונה, ובמאות (אם לא יותר) מקומות נוספים בעולם.

 

 

אכן קיים בהרבה מקומות, כמעט כולם בנויים לפי תוכניות דומות מאוד ונבנו איפשהו בסוף המאה ה 19 או תחילת ה 20.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מהכרמלית שבאמצע שנות ה-50. שמתברר שהיא לא רק המטרו הקצר בעולם אלא גם הפוניקולר הארוך ביותר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן. וגם נראה לי הפוניקורלר התת קרקעי היחידי.

 

 

אני אומר שאפו לראשי העיר חיפה שלמרות חוסר כדאיות כלכלית ראו לנכון (כבר בפעם השניה) להשקיע בשיפוץ הכרמלית וממשיכים להפעיל אותה היום יותר כאטרקציה ואחד מסמלי העיר ופחות כאמצעי תחבורה של ממש.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה של המונטג'ואיק זכור לי כתת קרקעי בחלקו התחתון ועל קרקעי בחלק העליון. אבל יתכן שהכרמלית היא היחידה שתת קרקעית לכל ארכה. גם הקרונות שלנה נראים כקרונות של מטרו, וגדולים מכל קרון של פוניקולר שבו נסעתי עד היום.

 

אין לי מושג מה היו התכניות להרחבת המערכת כאשר בנו אותה לפני ששים וכמה שנים.

 

גם כיום הכרמלית מסיעה כמה אלפי נוסעים ביום, אני מניח שבגלל קרבת תחנת "ככר פריז" לקריית הממשלה. גם זה מאפשר חסכון בכמה עשרות נסיעות אוטובוס ביום.

 

נראה מה תהיה הצלחת הרכבל שהולך ונבנה מהצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטה. נדמה לי שבינתיים ביצי גוראל משמשות את מורי ותלמידי סמינר גורדון, כלומר גם הכלי הזה, שאמור להיות תיירותי, הפך במידה מסויימת לאמצעי תחב"צ. ויש גם שמועות על תכנון ראשוני של רכבלים מרכס הכרמל לתחנת חוף הכרמל.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כזה בקייב, אחד לאחד.

 

 

דומה אבל יותר מיושן, השיפוץ האחרון היה בשנות ה 80. נפתח לראשונה ב 1905, כמובן לא עם הקרונות האלו.

 

את התמונות צילמתי ב 2008.

 

 

IMG_3322.jpg IMG_3323.JPG IMG_3324.jpg IMG_3325.jpgIMG_3327.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ יש לו פנטוגרף על הגג ופרושה שם חישמולת עילית, או שאני מדמיין?

 

נסעתי בפוניקולר גם בברגן, ובפראג, בגבעת פטרין.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיבורים על פוניקולר הזכירו לי את זה:

נכתב לכבוד החנוכה של הפוניקולר על הווזוב.

image020.jpg

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...