Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

BMW M140 - שרשור בעדכונים


Smiro
שימו לב! השרשור הזה בן 888 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 23.2.2020 בשעה 21:24, Maor404 כתב:

 

תודה רבה, זו בדיוק התשובה שרציתי ולא רציתי לשמוע. לא, אני לא מיומן אבל מאוד חד.

לא עברתי קורס נהיגה ספורטיבית ואין לי ניסיון ברכבים כאלו לפני, זאת הבעיה.

אני סומך על עצמי ללמוד את הרכב, לא סומך על עצמי לאחר כמה בירות.

אשקול את הנושא, שוב תודה.

 

מקווה שאתה צוחק לגבי הבירות...

עריכה אחרונה על ידי robertf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

טוב, לאחר כמעט 5 שנים של בעלות, לאחר שראיתי מס שרשורים על רכבים דומים, מעדכן קצת לגבי החוויה שלי מבעלות על הרכב עם קצת הוצאות. 

אני לא עוקב באקסלים וכו׳, ההוצאות הן פלוס מינוס מהזיכרון, לא על האגורה. 

 

נתחיל בכך ששיניתי את אופיו של הרכב. כשהתחלתי לבקר במסלול, החלטתי בעצת מס׳ אנשים לשדרג כמה דברים ברכב - זרועות אמ מקדימה, בושינגים סדרה שחורה כל הרכב, קוילוברים kw v2, דיפ מוגבל החלקה אמ, תוכנה גיר ומנוע, בלמים דיסקים ורפידות דיסקים כרגע אמ, רפידות מקדימה tarox enduro מאחורה endless ccrg, נוזל endless, יש מצב ששכחתי עוד דברים שלא זוכר כרגע. כמובן כיווני פרונט, קמבר, cornering balance. סך עלות השדרוגים כ-60 אלף גיב אור טייק. צמיגים אני לא מכניס לחישובים היות והם מוחלפים לעתים קרובות. כעת אני עם nankang ar1 סמי סליק מדהים. לפני כן הייתי עם סופר ספורט שהוחלפו כל 3-4 חודשים. 

דלק לא במשוואה היות והרכב לא נוסע מדי יום לעבודה וכו, לכן לא רלוונטי. 

 

מבחינת הרכב - לאחר כל השדרוגים כולל הצמיגים סמי סליק, הרכב שינה אופי. מרכב ספורטיבי / משפחתי הפך להיות track focused יותר, משמע יש ויתור על נוחות היות והרכב קשיח, אין בידודים מתנודות מהשלדה. הצמיגים עם הדופן הקשיחה עוד יותר מקשיחים את החוויה. כמו כן הצמיגים רועשים מאוד. הרכב בכללותו הפך להיות pure, raw כמו שאני אוהב. מחובר לכביש, מגהץ אותו, לטוב ולרע. משמע מרגישים כל אבן הכי קטנה, כל תזוזה הכי קטנה, הכול פשוט מועבר אליך.

זרועות m מתכוונות אפשרו לעשות קמבר (לא יודע את הזוויות)  ובכללי ההגה הפך להיות מאוד קשה, כבד. גם במצב קומפורט, הרגשה שונה מאוד מהסטוק. הזכיר לו את הקאררה אס שנהגתי בה לפני שנתיים שלוש. 

הדיפ מאפשר לך לשלוט בזנב, זוויות יותר מדויקות, גם בכיכרות ומקומות צרים אתה מרגיש ושולט על מיקום הישבן של הרכב בצורה מדויקת. 

בלמים - פסיכיים. הטארוקס שהם בלמי מרוץ full on בולמים נהדר, ברמה אחרת לגמרי מכל רפידה שהייתה לי. שורקים כמו רכב, מוציאים רעשי מתכת בנסיעה מנהלתית בחניה, אבל my god הם בולמים. 

צמיג אוחז מאוד. אחרי חימום by far צמיג מסלול מעולה יותר טוב מכל מה שניסיתי בקטע של שמים וארץ. 

צליל - נשאר אותו צליל, אגזוז מקורי, הצליל נהדר(הורדתי רזונטורים) מבסוט בכל הנעה. נשמע חזק, יש גרגורים גם בנסיעה מנהלתית, ספורט פלוס פופס אנד בנגז, ובהעברת הילוך נחירה עמוקה כזו. 

תיבת הילוכים מהירה מאוד. מגיבה מצוין. לא יודע מישהו אם התלונן, כנראה לא השתמש בה נכון. תיבה מדויקת, כל הורדת הילוך על העברה לא מביט בכלל לראות באיזה הילוך אני, הכול מורגש פיקס ועולה ויורד לפי הצורך, תיבה מעולה ביותר. לא פלא שהשתמשו בה גם בדגמים החדשים של אמ. תיבה מעולה. 

מנוע חזק מאוד 420 כוח סוס 60 קגמ, מגיעים כבר ב1500 סלד. מאוד שימושי. יצא לי לשייט במהירויות של אוטובאן והרכב לא מתאמץ. 99% מהזמן נסיעה איטית רגועה ולא מתקרב אפילו ל2000 סלד

טיפולים - שמן מוטול xclean 5-40, פילטרים והכול מקורי של במוו, נוזל בלמים אנדלס, עלות טיפול סביב ₪ 2000. 

עשיתי גם החלפת גומיות בקליפרים שעלה לי סביב 500₪.

ביטוח - הגעתי לגיל 30 והחלפתי לסוכנות אחרת (לפני כן הייתי דרך הסוכנות של במוו) סביב 9 אלף. 

 

כעיקרון זה מה שעלה לי בראש עד כה. אסכם ואומר שמבחינתי מדובר ברכב מטורף. גם חזק, גם נשמע נהדר, גם נראה קרבי, גם מספק לנסיעות רגילות (מבחינת איכות פנים, רדיו, דברים בסיסיים). בנוסף היותו רכב בעל 5 דלתות הופך אותו לסופר נוח. אני נוסע בבוקר למסלול ובצהרים לוקח את כל המשפחה לטיול. נהדר. 

הרכב חד, מתקשר, מתנהג, הנעה אחורית מה שמאפשר ליהנות גם מהחלקות. 

לכן אני כבר כמעט 5 שנים עם הרכב כי למצוא לו מחליפה צריך לעלות לסכומים אסטרונומיים. אין תחליף בטווח המחירים שלו. אם להגשים חלום ללכת על גיטי 4 יקר בטירוף כ900 אלף. אמ 3 כ850. לכן האופציה שנראית לך כי הגיונית אם כי זה לוותר על הפרקטיות, זו היא האמ2 החדשה כשתצא. עד אז ממשיך ליהנות מהרכב שלטעמי מספק הנאה בכל נסיעה, חיוך בכל החלקה / הנעה, וכמובן ימי מסלול שאני בהחלט מבסוט על הרכב. הוא אולי לא פורשה (רחוק שנות אור) וגם לא פול און אמ, אבל בהחלט תמורה מטורפת לכסף. 

 

אד כפו שציינתי זה מה שעלה לי לראש, אם יש למישהו שאלות אשמח לענות. 

  • אהבתי 7
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. לא מספיק שדרוג השביל להוסיף עוד 200/150 אלף. ב. יש לי בעיה עם רכבים משומשים, קונה רק חדש. לשמור כמו שאני שומר הרוב לא שומרים, לכן הסיכוי שאמצא רכב  שמור כמו שלי שואף ל-0. 

ג. החדשה תהיה שדרוג משמעותי ואכן יהיה צריך להוסיף סביב 400 אלף בערך. אבל זה יהיה בשביל משהו אחר לגמרי ברמה אחרת לגמרי. 

ד. אני לא מחפש להחליף. דיברתי על אופציות להחלפה. יש מצב שאחליט לא להחליף עד שאוכל להרשות לעצמי גיטי 4/3. 

 

* מתנצל על השפה העילגת,  רושם מהאיפון ולעתים מילים מתחלפות משום מה  .

עריכה אחרונה על ידי Smiro
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 888 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...