Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3499 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב חברים

האם יש כאן מישהו שמבין בנושא ויכול להסביר לי מה זה אומר?

אני לא.מצליח לצרף את הדוח הרבעוני של קרן הפנסיה שלי. יש לי אותו בתמונה אבל אני לא מוצא איך לצרף את זה לכאן.

כתוב בדוח ככה:

סהכ כספים בקרן - 239,259 ש"ח.

קצבה צפוייה בגיל פרישה - 4006 ש"ח.

האם הכוונה שזה מה שאקבל בגיל 67 אם לא אעשה יותר הפקדות עד אז?

כלומר האם על ה 240 אש"ח (בערך) שיש שם הקצבה תהיה כ -4000 ש"ח בחודש?

האם אני יכול להסיר מזה שבמידה ויהיה לי סכום כפול מזה בעוד עשור, הקצבה תהיה בהכרח כפולה כלומר 8 אש"ח בחודש?

דיברתי גם עם קרן הפנסיה עצמה והם לא ממש יודעים לענות על זה..

 

תודה

אלי

פורסם (נערך)

בין כמה אתה?

לדעתי, אני לא עוסק בתחום.

הכוונה שבהנחה שתמשיך לצבור כסף, לא יודע אם הם מניחים גם הגדלת משכורת וכו' זה מה שצפוי לך בפנסיה. בגדול מה שהולך היום וצפוי להשתנות בזמן שתהיה בפנסיה, זה מה שצברת חלקי המקדם שהיום הוא בערך 160, אפילו אם תכפיל את הסכום ב1.5 על ריבית שתצבור בלי עוד הפקדות ותחלק ב210 תגיע לכ2000 ש"ח.

עריכה אחרונה על ידי none77
פורסם

למיטב ידיעתי הקצבה הצפויה מחושבת בהנחה שאין יותר הפקדות, אבל קיימת תשואה על הכסף הקיים. המספר ישתנה עוד הרבה עם שינוי המקדם לקצבה, איזונים אקטואריים, שינויים באג"ח מיועדות ותשואות השוק.

פורסם (נערך)

אני בן 34. מפריש כספים מגיל 23 לפנסיה.

לא הגיוני להניח שזו תהיה הקצבה במידה ואמשיך להפקיד אותו סכום עד 67.

זו בדיחה.

יותר הגיוני שזו באמת הקצבה לפי היתרה , אולי בתוספת תשואה עתידית או משהו.

הבעיה שעוד לא מצאתי מישהו שיודע תשובה סופית..

מוזר.

תודה על התשובות חברים.

אם הייתי מצליח להעלות את התמונה אולי זה היה יותר ברור אבל אין לי פה אופציה של צרף קובץ או משהו.

עריכה אחרונה על ידי cabrio
..
פורסם

החישוב מתאים לסכום שיצטבר עד גיל 67 עם מה שיש לך כרגע בתשואה ממוצעת של 4% בניכוי דמי ניהול של דמי ניהול של חצי אחוז ומקדם כ 190.

פורסם

כנראה שנמסיס צודק, שלפתי את גליון האקסל.

קצת יותר פירוט. בהנחה שתהיה ריבית על הכסף 4.2% ודמי הניהול 0.5%, נגבים כל שנה על כל הסכום!! יהיו לך בסוף התקופה 762,000. תחלק ב190 ותקבל כ4,000 ש"ח.

מן הסתם אף אחד לא יודע מה תהיה הריבית ומה המקדם, אלה אם כן אתה בביטוח מנהלים עם מקדם מובטח. אחת הסיבות שאתה עובד קשה זה לשלם מיסים לפנסיה תקציבית של עובדי מדינה.

פורסם
בין כמה אתה?

לדעתי, אני לא עוסק בתחום.

הכוונה שבהנחה שתמשיך לצבור כסף, לא יודע אם הם מניחים גם הגדלת משכורת וכו' זה מה שצפוי לך בפנסיה. בגדול מה שהולך היום וצפוי להשתנות בזמן שתהיה בפנסיה, זה מה שצברת חלקי המקדם שהיום הוא בערך 160, אפילו אם תכפיל את הסכום ב1.5 על ריבית שתצבור בלי עוד הפקדות ותחלק ב210 תגיע לכ2000 ש"ח.

 

 

התכוונתי למקדם שהיום הוא בערך 190, למעשה כבר יותר, סביר גם שהם חישבו עם מקדם 200+ אבל העקרון זהה.

פורסם
ערב טוב חברים

האם יש כאן מישהו שמבין בנושא ויכול להסביר לי מה זה אומר?

אני לא.מצליח לצרף את הדוח הרבעוני של קרן הפנסיה שלי. יש לי אותו בתמונה אבל אני לא מוצא איך לצרף את זה לכאן.

כתוב בדוח ככה:

סהכ כספים בקרן - 239,259 ש"ח.

קצבה צפוייה בגיל פרישה - 4006 ש"ח.

האם הכוונה שזה מה שאקבל בגיל 67 אם לא אעשה יותר הפקדות עד אז?

כלומר האם על ה 240 אש"ח (בערך) שיש שם הקצבה תהיה כ -4000 ש"ח בחודש?

האם אני יכול להסיר מזה שבמידה ויהיה לי סכום כפול מזה בעוד עשור, הקצבה תהיה בהכרח כפולה כלומר 8 אש"ח בחודש?

דיברתי גם עם קרן הפנסיה עצמה והם לא ממש יודעים לענות על זה..

 

תודה

אלי

 

היתה לי שיחה לפני מספר שבועות עם סוכן הביטוח בדיוק בנושא הזה, וגם התעניינתי באותם הדברים.

התשובות שקיבלתי:

1. "קצבה צפויה ללא המשך הפקדות" - כאן מדובר על מה שכתב נמסיס, כלומר על הסכום הנוכחי עם תשואה של 4% לשנה מחולק במקדם הנוכחי של התוכנית שלך. אפשר להגיד שאת הסכום הזה כבר "יש לך ביד" (פחות או יותר).

2. בטופס שאני קיבלתי היה גם שדה בשם "קצבה צפויה" בו מניחים שתמשיך להפקיד סכום זהה להפקדה האחרונה עד גיל 67. כמובן שהקצבה שם גבוהה משמעותית מהערך שבשדה הראשון. אפשר לקרוא לזה "התרחיש האופטימי".

 

 

אני ממליץ בחום שתדרוש פגישה עם סוכן הביטוח בה תעברו יחד על הטופס. זו זכותך.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם (נערך)
אני בן 34. מפריש כספים מגיל 23 לפנסיה.

לא הגיוני להניח שזו תהיה הקצבה במידה ואמשיך להפקיד אותו סכום עד 67.

זו בדיחה.

כן הבנת נכון,הפנסיה הפכה להיות לבדיחה.

לך ולרוב הדור שלך לא תהיה פנסיה ששווה משהו. היו על זה הרבה דיבורים בפורומים שונים. שאול אמסטרדמסקי תימצת את המצב מאד יפה :

עריכה אחרונה על ידי martines
פורסם

בוקר טוב

תודה על התשובות. נמשיך לעבוד קשה בשביל איזה סכום זעום שאולי יהיה לנו עוד 30 שנה אבל זה מה יש

פורסם

בהמשך למה שאמרו, מה שניתן לעשות זה לבחור את סוג הפנסיה, לבחור מסלולים במידה ואפשר, ז"א יותר לפנסיה יותר לביטוח וכו' להתווכח על העמלות, לבחור אחוזי סיכון של ההשקעה. אני ממליץ לשלם למישהו בלתי תלוי כמה שניתן, ז"א יועץ שלא קשור לביטוח הנוכחי, מן הסתם הוא יכול להיות קשור לביטוח אחר......ולהתיעץ.

פורסם
בוקר טוב

תודה על התשובות. נמשיך לעבוד קשה בשביל איזה סכום זעום שאולי יהיה לנו עוד 30 שנה אבל זה מה יש

 

הכנס לאתר של המסלקה הפנסיונית שם תוכל לקבל דו"ח ממצה על כל החסכונות הפנסיונים שלך בשפה ברורה.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

מה שנמסיס אמר.

כרגע ידוע הסכום שלך ומחושב עם 'תשואה תחשיבית' כלשהיא. חלקי המקדם בתקנון כיום = 4000 שקל.

 

אתה יכול להגדיל את זה על ידי הורדת דמי הניהול, הגדלת הרווח, חסכון ביטוחים במעבר למסלול 'עתיר חסכון', מעבר לקופה של אנשים כמוך בנסיון להקטין את האיזון האקטוארי ועוד.

משכנתא זה קל

פורסם

בדיוק בגלל המילים האלה, "זעום" ו"אולי", יש הממליצים על חיסכון בצד שאיננו תלוי בהחלטות המשתנות ללא הרף של המערכות השלטוניות.

אין ניסים פה - כל תוספת שהיא לפנסיה מטעם המדינה היא בעצם תשלום עקיף שלך, דרך מיסים. או שהמדינה פושטת רגל וכל החסכונות הולכים לפח, גם זה קורה לפעמים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

דמי הניהול שלי הם 0% מההפקדות השוטפות ו 0.0018% (זו לא טעות) מהחיסכון.

תשואה ברבעון אחרון 3.25%.

נראה לי סביר לא?

×
×
  • תוכן חדש...