Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2461 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הייתי ממתין לסימן ראשוני של כשל במצבר.. אבל.

בינתיים מבצע סקר קטן מראש של מחירים ומקומות מכירה בסביבה.

ונתוני המצבר הנדרשים - :wink: כך ההפתעה תהיה יותר קלה.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם (נערך)
קיים בודק מצברים אלקטרוני אשר יודע לבדוק מספר פרמטרים של המצבר ובין הייתר את מצב 'הבריאות' של המצבר.

 

הבדיקה הסטנדרטית של מצבר תחת עומס אינה מדוייקת ולרוב גם אלה שבודקים את המצבר תחת עומס לא מבצעים את הבדיקה בצורה נכונה לכן אני מציע לך לוותר על הבדיקה הזו.

 

כפי שכבר נכתב מצבר בהחלט יכול למות פתאום ביום בהיר ללא שום הודעה מוקדמת. אם אתה נתקל בהתנעה ארוכה מהרגיל במיוחד בימים קרים זה הזמן לחשוב על החלפת מצבר.

 

בהחלט ניתן לשקול החלפת מצבר ייזומה לאחר 4 שנים בכדי לא להתקע ולחפש מצבר בלחץ. במילים אחרות כול אחד והשיקולים הכלכלים שלו.

 

א. איך מבצעים בדיקה נכונה תחת עומס עם מכשיר אנלוגי?

ב. באוטו דיפו ראיתי שיש מבצע בלי מעמ ויש גם הגרלה לקקטוס...

ג. הם משתמשים שם במכשיר דיגטלי bt002 או DHC B5002 , הוא אמין ובודק עומס ?

עריכה אחרונה על ידי אורמת
פורסם

בדיקה תחת עומס צריכה להתבצע לפי הנחיות של ייצרן המכשיר, באופן כללי הבדיקה צריכה להתבצע בצורה הבאה:

 

1. ניתוק כבל המינוס של המצבר.

 

2. בדיקת מתח הקטבים של המצבר ללא עומס. המתח לפני בדיקה תחת עומס צריך להיות מעל 12 וולט במידה והמתח מתחת ל-12 וולט

יש להטעין את המצבר.

 

3. יש לבדוק את המצבר תחת עומס לפי קיבולת המצבר או כושר ההתנעה לפי הטבלה המצורפת. אורך הבדיקה צריך להיות כ-15 שניות ולא יותר (קיים טיימר למכשיר הבדיקה). רוב החשמלאים לא מכוונים את עומס הבדיקה לפי המלצות ייצרן המכשיר לכן התוצאות עלולות להטעות.

 

4. בזמן הבדיקה המתח צריך להיות גבוה מהמתח המצויין בטבלה המצורפת.

untitled.JPG

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

השאלה, בהנחה שהרכב מגיע לבדיקה חם, אחרי נסיעה טובה (30 דקות) והמנוע חם וכבוי, אז כדי לחזות נכון אם יש בעיה במצבר שנפרק מהר (ולא מניע בבוקר קריר):

 

א. יש לי מכשיר אנלוגי רשום עליו הגבלה ל 10 שניות בהפעלת כפתור עומס ונאמר לי שזה בעייתי להפעיל ל 10 שניות רצוף, אז האם השיטה היא במנוע אחרי נסיעה כנל וכבוי, להפעיל עומס 3 פעמים, בהפסקות קלות, ל 5 שניות ? (כדי לייצר מצב של "תנאי בוקר" ו 15 שניות כמו שציינת). ואז אם בפעם השלישית המחוג קורס לכיוון התחום הצהוב אדום - אז להחליף ?

 

ב. האם המכשירים הדיגטלים שציינתי מעמיסים כמו התנעה ויכולים לחזות מצבר חלש או רק בודקים קצרים ? (כי נדרשתי 3 פעמים להתניע ולכבות את הרכב בחנות, כנראה כדי לדמות מצב של בוקר קריר אחרי 24 שעות ללא נסיעה)

 

הערה - בבוקר היה קריר ומתח 12.38 והרכב לא הניע. אופי השימוש הוא שיש לעיתים קרובות הפסקות של 24 שעות, ובכלל נסיעות לא ארוכות ברכב. מצבר שנפ בן 3 שנים ו8 חודשים עם פעמיים מילוי מים מזוקקים במהלך השנים בעיקר בצדדים החיצוניים.

 

תודה

עריכה אחרונה על ידי אורמת
פורסם (נערך)
השאלה, בהנחה שהרכב מגיע לבדיקה חם, אחרי נסיעה טובה (30 דקות) והמנוע חם וכבוי, אז כדי לחזות נכון אם יש בעיה במצבר שנפרק מהר (ולא מניע בבוקר קריר):

 

א. יש לי מכשיר אנלוגי רשום עליו הגבלה ל 10 שניות בהפעלת כפתור עומס ונאמר לי שזה בעייתי להפעיל ל 10 שניות רצוף, אז האם השיטה היא במנוע אחרי נסיעה כנל וכבוי, להפעיל עומס 3 פעמים, בהפסקות קלות, ל 5 שניות ? (כדי לייצר מצב של "תנאי בוקר" ו 15 שניות כמו שציינת). ואז אם בפעם השלישית המחוג קורס לכיוון התחום הצהוב אדום - אז להחליף ?

 

אחרי נסיעה או טעינת המצבר יש לבצע תהליך הנקרא surface charge removal כפי שציינת בכדי לקבל תוצאות בדיקה מדוייקות.

ניתן גם להדליק אורות למשך 2 דקות בכדי לבצע surface charge removal במקום לבצע את התהליך שציינת.

 

אם המתח בזמן הבדיקה של 5 שניות נופל לכיוון הצהוב אדום אז בהחלט הייתי מחליף את המצבר.

 

ב. האם המכשירים הדיגטלים שציינתי מעמיסים כמו התנעה ויכולים לחזות מצבר חלש או רק בודקים קצרים ? (כי נדרשתי 3 פעמים להתניע ולכבות את הרכב בחנות, כנראה כדי לדמות מצב של בוקר קריר אחרי 24 שעות ללא נסיעה)

 

המכשירים הדיגטאליים המבוססים על בדיקת מוליכות המצבר אינם מבצעים בדיקת של המצבר תחת עומס. המכשירים המבוססים על בדיקת מוליכות המצבר מציגים בצורה ברורה לאחר הבדיקה מה המצב של המצבר כלומר: מצבר תקין, מצבר תקין-יש להטעין את המצבר ולחזור על הבדיקה, תא דפוק במצבר, מצבר לא תקין כמו כן המכשיר מציג את כושר ההתנעה של המצבר לעומת מצבר חדש.

 

הערה - בבוקר היה קריר ומתח 12.38 והרכב לא הניע. אופי השימוש הוא שיש לעיתים קרובות הפסקות של 24 שעות, ובכלל נסיעות לא ארוכות ברכב. מצבר שנפ בן 3 שנים ו8 חודשים עם פעמיים מילוי מים מזוקקים במהלך השנים בעיקר בצדדים החיצוניים.

 

נסיעות קצרות בדרך כלל אינן מספיקות בכדי לשמור על מצבר טעון ב-100 אחוז לכן אורך החיים שלהמצבר מתקצר.

תודה

אני ממליץ על מצברים תוצרת וורטא שאינם זקוקים להוספת מי מזוקקים ונחשבים מצברים מעולים.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

  • שנתיים מאוחר יותר...
פורסם
נראה לי חבל להחליף מצבר שעובד.

בדיוק החלפתי לא מזמן אחרי 5.5 שנים (מקורי).

כמוך אחרי 3.5 שנים דאגתי, אבל לא היו שום סימנים לבעיות.

בחודש האחרון שלו הרגשתי שהוא כבר חלש, ולקח יותר זמן להניע.

בהנעה האחרונה שנסעתי להחליף אותו, כבר הבנתי שנשאר לי איזה הנעה או שתיים, כי המגבים התחילו לעבוד בזמן ההתנעה :)

 

חוץ מזה יש לי בודק מצברים והוא הראה לי שהמצב לא טוב, 220CCA ביום חם.

במצבר החדש הבודק מצברים מראה 600CCA.

 

הקוריוז שבאותו שבוע להורים שלי האוטו לא הניע, מצבר כמעט בן שנתיים מקורי, ויכלתי לחבר כבלים, עם הישן אין סיכוי שהיה מניע את המכונית שלהם, או שאני הייתי נתקע. המצבר שלהם הוחלף באחריות אצל היבואן.

 

האם אתה יכול לצרף קישור לבודק מצברים כזה?

כמה הוא עולה?

ואיפה אפשר להשיג אותו?

שנה טובה

×
×
  • תוכן חדש...