Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחריות לרכב ביבוא אישי


msigal
שימו לב! השרשור הזה בן 3022 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב,

לאחרונה רכשתי רכב אשר הגיע לארץ לפני כשנה וחצי ביבוא אישי (אינפיניטי M37).

 

הדגם קיים כמובן בארץ, ולשם הבאתו הוצא אישור שירות ע"י מוסך ניסידן בנתניה.

 

השאלה הינה לגבי מימוש אחריות יצרן או קריאות שירות יזומות (RECALL) -

 

במוסך אינפיניטי בראשון לציון מסרבים לקבל את הרכב בתואנה שהוא לא יובא על ידם ו"אסור" להם לטפל בו.

 

לדעתי ה"איסור" הוא פנימי וודאי שלא על ידי משרד התחבורה.

 

מנגד מוסך ניסידן טוען שהוא התחייב לתת שירות מבחינת טיפולים, ואינו מוכן לגעת בנושאי הפעלת אחריות.

 

לדעתי המוסך המרכזי מנסה "למרוח" אותי בתור "עונש" על כך שהרכב לא הגיע ביבוא סדיר.

 

יש למישהו ניסיון בעניין? לאור העובדה שיש בארץ אלפי רכבים ביבוא אישי או מקביל, סוגיית הפעלת האחריות הינה מהותית.

 

תודה מראש.

 

מיקי

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני יודע, במקרה של ריקול, יש חובה על היבואן הרשמי לתת את השירות ולבצע את הריקול, גם אם זה רכב ביבוא אישי או מקביל.

לגבי אחריות, אני לא בטוח שיש להם חובה, אבל אם אני זוכר נכון זה משהו שנדון בכנסת ויש בחוק רישוי רכב סעיפים שמדברים על זה.

אני מניח שזה גם תלוי אם לרכב שיובא יש אחריות בינלאומית או לא. יש לא מעט מקרים שרכב שיוצא את גבולות המדינה, כמו ארהב למשל,

האחריות לא תקפה, למעט מקרים של ריקול, בהם יש פאן בטיחותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי RECALL , קיימת חובה על היבואן לבצע את התיקון הנדרש, כי מדובר על הוראת יצרן על פי מספרי שלדה ולא על פי מספרי רישוי.

 

ולראייה, אני מחזיק כעשור רכב ביבוא אישי (שמעולם לא הגיעו דגמים של הרכב הנ"ל ביבוא סדיר), לאחרונה יצא RECALL לרכבים מהשנתון שלי, בדקתי מול דלק מוטורוס שאכן הVIN שלי נכלל בRECALL.

 

הם אישרו , וביצעו את התיקון.

 

קח בחשבון שבגלל שהרכב לא יובא על ידם, היה קושי בקבלת הרכב והכנסתנו למערכות המחשב שלהם.

 

לגבי אחריות, אינני יודע, הרכב בכל מקרה היה מחוץ לאחריות בעת הגעתו ארצה.

 

תתחדש, ובהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא בעיקר עם רכבים ביבוא אישי או מקביל, שלא תמיד ידוע למשרד התחבורה והיבואן שיש

ריקול לאותו רכב, ואז הרכב יכול לעבור 20 טסטים ואף אחד לא יודע שיש בעיה לאותו רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב,

השאלה הינה לגבי מימוש אחריות יצרן או קריאות שירות יזומות (RECALL) -

 

במוסך אינפיניטי בראשון לציון מסרבים לקבל את הרכב בתואנה שהוא לא יובא על ידם ו"אסור" להם לטפל בו.

 

מנגד מוסך ניסידן טוען שהוא התחייב לתת שירות מבחינת טיפולים, ואינו מוכן לגעת בנושאי הפעלת אחריות.

 

מיקי

 

בכל הנוגע לקריאות שירות יזומות - כפי שאמרו כבר מעלי - היבואן חייב לתקן.

 

בכל הנוגע לאחריות, ממה שהבנתי מחבר שלי שהתעסק בעבר כמה שנים ביבוא אישי של רכבים, - אין אבא ואמא ואין אחריות. מי שמייבא את הרכב הוא ה"אחראי" כלומר בעל הרכב (ובמילים יותר ספציפיות - אתה).

זו נקודה שהרבה מאד לא יודעים בכל הנוגע ליבוא אישי וחבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא תמיד נכון. יש מקרים שיש אחריות בינלאומית על הרכב, והיבואן מתקן לך את זה ע"ח היצרן,

אבל זה לוקח יותר זמן, כי הם מגישים בקשה לאישור התיקון, ואחרי שמאשרים להם התיקון מבוצע.

בנוסף, לא תמיד החלפים בארץ מתאימים לדגמים שמגיעים ביבוא אישי, מה שמצריך הזמנה מיוחדת

של החלק, מה ששוב מעכב את ביצוע התיקון.

בגדול, מי שחושב שאחריות על רכב ביבוא אישי היא דומה לאחריות של רכב שנקנה דרך יבואן רשמי,

אז הוא טועה בהחלט, אבל עדיין יש מקרים שיש אחריות מסויימת שאומנם קשה יותר לממש, אבל היא

עדיין קיימת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לרכב בייבוא אישי יש אחריות של היצרן, למשל אם היצרן נותן שנתיים אחריות והיבואן עוד שנה אחריות אז הרכב שהגיע בייבוא אישי מחויב לקבל אחריות על השנתיים הראשונות!

2016 Mini Cooper S - Pure Led

 

Maximum Go Kart Feel = 100% FUN

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי. ומה לעשות עם יבואן (קרסו) שלא מוכן בכלל לראות את הרכב? שלא לדבר על לפתוח קריאת שירות במסגרת האחריות הבינלאומית מול היצרן...?

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3022 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...