Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט OPTIMUS - סובארו B4 2010 - מהתקנה, דרך סיקור מוצרים ועד TUNE BLOG שלם


lanosforce
 שיתוף
עוקבים 8
שימו לב! השרשור הזה בן 688 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

העיקר שאתה ואייל יצאתם במגננה כאמרתי שאפשר לרדת ל-60 הרץ במידבאסים שהותקנו טוב, בדיון על הוירטוס נאנו. :wink:

 

המגבר הוא SSL Soundstorm EV2.200 (לא להתבלבל עם Soundstream, זה בערך כמו מקבילה של Boss ו-Bose),

שמוצהר 2X38W RMS ב-4 אוהם. השם מזכיר נשכחות עם הסדנה של סמיון קוסטיק.

 

 

המשך תודה על הסקירה. :-)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 656
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תום, :wink: הגברת השמנה עדיין לא עלתה להופעה הסופית, המערכת בכיוונים.

אני עדיין חושב שאדי יעלה, או יגרום לנזק.. כאשר הגברת השמנה תעלה לעוצמה חזקה.

 

כעת המיד-באס מכסה טוב, חוסר עוצמה ב סאב-וופר בתדרים הללו.

אני משאיר לאדי להתחבר למערכת ולבצע כיוונים.

 

לדעתי את החוסר בעוצמה, אפשר והוא יחליט להשיג ע"י הנחתת עוצמה במידים, והסאב יקבל יותר עוצמה יחסית.

( גם כדאי לבדוק את נתוני נצילות הרמקולים בבסיס המפרט הטכני - אם המידים הם לדוגמה עם ניצול 92DB

והסאבוופר ניצול 87DB - הרי שיש לאזן את ההבדלים)

אולי לכן הסאב נשמע חסר עוצמה.

ובמצב זה כדאי להנחית את עוצמת המידים ביחס לסאב.

כך הסאבוופר ישמע חזק יותר ויעלה קצת למעלה.

 

אבל אבל - זה כבר הזמן לכיוונים, וזו המשימה של אדי.

ותום - תמיד מבחינתי אני נהנה מהדיונים, וכייף לקרוא את התשובות שלך בכל הדיונים בפורום.

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לסאב יש יתר עוצמה לעומת המידים למרות הכל והסליל שלו לדעתי עוד צריך לעבור ברייק אין ביחד עם זה שהספיידר יתרכך קצת.

 

אני פשוט ציפיתי ליותר הספק מהבלאק לעומת הארק וההבדל קטן מאשר שיערתי לעצמי.

 

הגורם המקביל כאן היא בעיקר התיבה שנועדה לביצועי דיוק וטונאליות ולכן מכאנית הסאב מוגבל.

 

הפתרון הוא או החלפת תיבה שכרגע אני לא רוצה לעשות כי אני צריך תיבה צרה שכזו בכדי לחסוך מקום או להוסיף עוד אחד כזה שאת זה אני רוצה לעשות אבל לא עכשיו.

 

לגבי המידבאסים אני מסכים גם עם אייל וגם עם תם, זה חיתוך נמוך מידי מצד אחד ונכון, יכול להיות שהמידבאסים מבטלים קצת מהסאב, תזמון אמור לפתור את זה.

 

לקחתי את אחד הטרקים היותר חזקים בבאס שאני יכול לחשוב עליהם, המידבאסים לא הזיעו בכלל וזה עוד על המגבר שהם יושבים עליו עכשיו.

 

ברכב הקודם היו לי זוג l6se והם לעומת המוראל ממש לא אהבו את זה, הם סיפקו פאנטש הרבה יותר חזק ונתנו נפח אדיר הודות לשטח ממברנה שבע אינטש אבל המוראל לעומתם על קוטר קטן יותר יורדים נמוך יותר בלי שום בעיה, לא נותנים להם מספיק קרדיט כאן.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אייל, תשאיר את הגברת השמנה מחוץ לרכב :wink:

fat-lady-top.jpg

 

תראה, הדיון בנושא, הוא כמו שאדי אומר - מסכים איתך ואיתו. אין תשובה אבסולוטית וזה תלוי בהתקנה ובמכלול הרכיבים.

אני מדבר מנסיון גם עם היבריד אוביישן וגם עם אלייט 3 חלקים שהותקנו בדלת שבודדה ונאטמה בצורה מאסיבית כמעט על תקן הפיכת הנפח שלה לאטומה.

אני זוכר שלעיתים הייתי גם משתעשע ומוריד אותם לאזור ה-50Hz על חשבון הסאב בקטעי מוזיקה מסויימים, אבל חוזר קצת למעלה בסופו של יום.

 

לצורך הדיון ולמבינים במספרים, הנה נתוני הנייר של -

המידבאסים:

ho26.png

סאבוופר ארק אודיו בלאק:

aab10.jpg

אדי, איפה נפח התיבה עומד ביחס למומלץ?

 

לשם השוואה, נתוני הנייר של -

סאבוופר ארק:

aaa10.jpg

סאב JL 8W7:

jl8w7.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

lanosforce

יכול להיות שהבעיה היא במצבר ולכן הסאב נשמע לך חלש מידי

 

אצלי ברכב מותקן מורל פרימו 10' בתיבה אטומה והוא היה נשמע לי מאוד חלש בהשוואה לרמקול בתוך הרכב עד כדי כך שהייתי מנחית אותם ממש כדי להינות קצת מהבאסים חשבתי לעצמי כבר לקנות מונובלוק שיגביר את הפרימו במקום ה MASSIVE BX4

כלל לא חשבתי שזה משהו קשור למצבר הוא כבר היה כמעט בין שנתיים אך הרכב היה מתניע ללא שום בעיות

עד שיום אחד חזרתי משהייה בחול למשך שבוע בלבד והופ הרכב לא הניע

בבקרים המצבר היה גמור אז רכשתי מצבר חדש גם כן 70 אמפר והופתעתי ממש גם ללא שים כיוון של הHU(הכל נמחק בגלל המצבר)

התחלתי להרגיש את הסאב חזק מאוד ולא רק לשמוע אותו כמו שהיה בעבר

+

לפי מספר ה VIN האלטרנטור שמותקן אצלי ברכב הוא 140A וזה כלל לא עזר למגבר עם המצבר הקודם

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא המצבר, כשהמצבר גמור גם המידבאסים אנמיים והסאב לא אנמי גם, הוא פשוט מוגבל על ידי תיבה 0.6 בכדי לתת מקסימום ביצועים במובן של

מערכת sq.

 

תם, תודה על המידע, כרגע אני אשאר איתו בתיבה הנוכחית, סהכ מספק אותי לגמרי, פשוט ציפיתי ליותר אבל בשביל זה צריך תיבה גדולה יותר

בכשבעה עד תשעה ליטרים יותר.

 

רק בכדי להבהיר, אני שלחתי את המגבר חופשי במידבאסים בכל העוצמה שלו והם פשוט אהבו את זה.

 

בעבודה בפול די איי כשהגיין בעצם מכוון אופטימלי מה שמתגלה זה ש140 וואט לא מפיק ווליום גבוה במיוחד, שומעים חזק אבל עכשיו לפחות אני מבין למה

בחול רואים אנשים ששמים מידבאס על מגבר שמוציא 700 וואט וזה בגלל שהם מכוונים את הגיין נכון.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהו שהסאב לא היה אנמי

היא נותן דפיקות חדות מאוד גם בשירים עם נמוכים מתמשכים ומרובים

אבל הוא היה חלש מידי בשבילי והSOUND PRESSURE כמעט ולא היה מורגש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע חזרתי מעוד סשן קצר ברכב - לפני שאני ממשיך אני רוצה רק לציין שכרגע מה שאני עושה זה "לתפור" כוון מערכת על כוון קיים מהרכב הקודם - זה משהו זמני בכדי שאוכל להנות מהמערכת עד לרגע שבו אהרוס את הכל ואבנה מחדש.

 

מה שאני עושה כרגע זה בעצם התנסות ראשונית במשחקי פאזות בין תשעה רמקולים - זה מטורף!

 

היום עשיתי נסיעה ארוכה מראש העין למושב מכמנים שמעל כרמיאל, ביקור חברים - שמעו הטאבלט על טעינה של חצי אמפר סה"כ איבד 22 אחוז סוללה על שלוש שעות נסיעה - בשימוש מלא (בדרך חזרה חלק ניכר מהדרך הוא היה עם מסך כבוי בכלל) אני מתאר לעצמי שבשימוש מלא היה מאבד עד 40 אחוז מהסוללה על שלוש עד שלוש וחצי שעות נסיעה - זה עדיין היה משאיר לי 60 אחוז סוללה.

 

מה שאני מנסה לאמר זה שטעינה ממש לא מעניינת אותי ואם אני באמת רוצה אני כן יכול לטעון אותו טעינה מהירה ואז הוא יאבד הרבה פחות אם בכלל ישאר טעון. ובנוסף לזה אני יכול להשתמש בסמארטפון במקום והוא בכלל מחזיק מעמד היטב אז - זה כבר דבר אחד.

 

 

נחזור קצת למה שקורה ברכב - הרגשתי היום שהמרכז של הבמה מרגיש לי ממש מול העיניים לאחר שהעברתי את הסלופ של המיד והטוויטרים ל24.

 

מתקן את הTC לצד שמאל וזה נשמע טוב אבל כשאני מפעיל את כל הרמקולים אני מבין שמשהו לא בסדר.

 

- שם שני טרקים של IN PHASE OUT OF PHASE ומבין שלא משנה מה אני עושה עם הסט הקדמי - ברגע שהרמקולים האחוריים עובדים הOUT OF PHASE מכניס את הזמר - למרכז הבמה!

 

מתקן את הבעיה ברמקולים האחוריים - ברגע שאני מפעיל את הסט הקדמי - שוב זה קורה.

 

בסוף הגעתי למצב בו הייתי צריך להפוך את אותה הפאזה באותו הצד - גם בקדמיים וגם באחוריים ואז כשכל תשעת הרמקולים עובדים - הטרקים של בפאזה ומחוץ לפאזה נשמעים נכון.

 

הדברים שהרגשתי הם שבאמת ההדגש של הקריין מתחדד מאוד! הוא כל כך ברור במרכז.

 

ואז ניגשתי להבין מה קרה לסאב וופר - למה הוא לא עומד בזה?

 

אחרי שהבטתי בEQ של הסאב הבנתי מה הבעיה - הוא קיבל בוסט שנועד ליצור פיק בתדר 60 תוך כדי הרמה של כל התחום בין 30 ל100

 

למה זה יצר בעיה? כי הסאב וופר הקודם היה בתיבה שנועדה מראש לביצועים גם במובן של SPL (אטומה)

כי הקוטר של הסאב הקודם היה שונה.

 

הסאב וופר הזה נמצא בתיבה שנועדה לספק היענות שטוחה ככל הנראה - ברגע שאיפסתי את תדרים 30, 40, 50 והנחתי את 100 (השארתי רק את התוספת בין 60 ל 80) - וואו! איזה דיוק! אין מריחות, הוא עומד בזה לחלוטין. בכדי שישתלב היטב עם הסט הקדמי הסאב וופר הונחת בכ2.5 דציבל

 

אבל זה מצב זמני וקצר - מתישהו במהלך השבוע או שבוע הבא אני הולך לאפס את כל עבודת הEQ בכל הרמקולים, לאפס את הTC ולוודא שהפאזות עדיין נכונות אם לא אז לתקן.

 

לאחר מכן ליצור TC מחדש ואז להשוות הספקים בין האלמנטים ורק אז להתחיל עבודת EQ מחדש אבל זה יקח הרררבה זמן - זה תהליך ארוך ואני כמובן אתחיל אותו רק אחרי שאסיים לסקור את יחידות הראש קודם לכן ורק אז אכריז על TUNE BLOG מלא.

 

כרגע התחבושת יפה ניתן לאמר.

 

חזרתי הביתה עם כאב ראש מהסוג שהייתי מקבל במפגשים כאשר הייתי יושב ברכב עם סאב וופר שנותן מכת פטיש טובה - אני כבר יכול לאמר על הBLACK שהוא מהיר ומדוייק, מאוד.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אדי, לא חייבים לשבת על הכיוונים כל יום, וכל היום.

כך לא מציפים את המוח, אפשר לנוח קצת, ולשמוע יום יומיים ולחשוב, וזה עוזר.

אני תמיד מתנתק קצת, וסתם נהנה, ובנתיים הראש מעבד את המצב לאט ובכייף.

 

תום - תודה על המיסמכים הטכניים.

האם תהיה יכול להעלות את גרף הענות הרמקולים / מידבאס של המורל .

כגון.

attachment.php?attachmentid=442394&stc=1&thumb=1&d=1446323163

 

תאורטית, יש הבדל בנצילות של כ 6DB בין הסאבוופר למידים.

אבל יש לזכור, כי מיקום הרכיבים / הרמקולים ברכב הוא מפוזר בכמה אזורים. ולא ממקור אזור אחד.

לכן זה סמן לאפשרות כיוונים, אבל הכיוונים של אדי בפועל , הם החשובים.

 

וכן, לדעתי הוא בסוף יעלה :lol: את ,,על, לכיוון הגברת השמנה, לאט לאט, אבל אני בטוח,,

מאחר ומידים בגודל "6-6.5 אינץ, נפתחים ונותנים צליל מלא בד"כ מעל 80H .

ומורל נחשבים לרמקולים אשר מגיבים יפה להספק ונותנים צליל איכותי ומלא.

(ושוב זה בסיס, הכיוונים חשובים)

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל נמוך יותר משום שמורל מודדים ב-2.83V/1m (שווה ערך ל-2W למיטב ידיעתי) וארק מודדים ב-1W/1m.

 

אני אחפש גרף היענות בדר' גוגל.

לא בטוח שאמצא לגבי האוביישן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חיפושי העלו חרס עד כה.

הכי קרוב שהגעתי אליו זה המסמך הזה שמציג גרף היענות בתוך הקבינה של הדור הראשון של ההייבריד אוביישן (זה שהיה ברשותי).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תום , תודה

תגובת העוצמה כפי שמופיעה בגרף הנתונים בתא השמיעה (דמוי רכב) מאוד מיוחדת בלשון המעטה.

או שיש ספיגה גדולה בתא השמיעה, או הנתונים יושרו קצת עבור בניית גרף היענות ישר.

הנתונים מראים נצילות ממש נמוכה, מתחת ל 80DB , עם תנועה מטה אפילו לכיוון ה 75DB.

זה מראה על נצילות מאוד נמוכה, אשר דורשת הן מגבר חזק , וצריכת זרם חזקה.

וכיוונים בהתאם לשאר הרמקולים במערכת.

 

לאור המסמך הטכני הקודם של הרמקולים החדשים , אשר מראה כי הנצילות היא 90DB.

אולי הם ביצעו שינוי, וכעת ההענות קצת יותר גבוה לכיוון ה 85-90DB.

בכל מצב - רמקולי המורל בגרסאות הללו ידועים כדורשי הספק מגבר טוב.

כך כי צריך להתייחס בכיוונים על נתינת הספק לאיזון בנייהם לשאר רכיבי הרמקולים במערכת.

 

לכן כאשר אני מתייחס למערכת רמקולים.

אני מנסה למצוא את האיזון הטוב וההגנה על הרמקולים.

רמקול אשר דורש הספק גבוה להנעה, וכאשר אני נותן לו תדרים נמוכים.

יכול להפגע בסופו של דבר, כאשר הוא נכנס לסטיית תקן קלה ומקבל תדרים יותר נמוכים.

לכן כאשר יש במערכת ליד סאבוופר, אשר יכול ואמור לכסות תחום תדרים זה.

כדאי לנסות לתת לסאב את ספיגת העוצמה בתדרים הללו, כך אני נשאר יותר רגוע.

 

( אבל שוב - הכיוונים והחיתוכים הם הקובעים, כאשר אנו אמורים גם להעיף מבט בבסיס בנתונים )

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הדור הראשון לא היה שונה בהרבה מהשני.

לא ברור כיצד בוצעה המדידה המדוברת ובאילו תנאים.

 

הנה הנתונים זה לצד זה:

_____אוביישן דור I____________אוביישן דור II_________

mho6.jpgho26.jpg

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אייל,

 

Listening fateague זה אחד הדברים הכי מוזנחים אצל מכווני מערכות וזה אחד הדברים הראשונים שצריך לשים לב אליו.

 

אני בדרך כלל לא עושה סשן כוון מערכת מעבר לחצי שעה וגם כשאני עושה סשן כוון שכזה אני משתדל להתמקד בתופעה אחת או נושא אחד שאני רוצה לתקן\לשנות ויום למחרת נכנס אם ראש נקי ובאופן כמעט מיידי מבין אם עשיתי נכון\טוב או לא נכון\רע.

 

שמע,

 

היה לי אתמול שיעור מאלף, מטמטם - בהבנת חשיבות יישור הפאזות בין כל הרמקולים ברכב.

 

כל הזמן ניסיתי להבין למה כאשר אני מפעיל את כל המערכת הOUT OF PHAZE נשמע יותר חזק ומודגש ומרוכז מאשר הIN PHASE ובסופו של דבר גיליתי שמספיק שרמקול אחד לא נמצא בפאזה\קטביות נכונה כלפי שאר הרמקולים - כל המערכת תהיה בOUT OF PHAZE כאשר הטרק מנגן IN PHASE

 

לאט לאט, כמו הרכבה של תצריף הבנתי כל פעם מה "מתקלקל" בסטאפ עד שהגעתי לרמקול הימני האחורי, הפכתי לו את הפאזה ובום! הכל נכנס למיקום הנכון.

 

מאותו רגע - תיקון קטן של TC למיד+טוויטר שמאל.

איפוס התחום הנמוך בEQ של הסאב.

 

וזה כבר נשמע אחרת לגמרי.

 

היום הנסיעה לעבודה היתה עונג אמיתי.

 

את המידבאסים אני הולך לכוון מחדש אבל איזון ההספקים בין הרמקולים מוצא חן בעיניי כפי שהוא - לא רוצה לגעת, לא רוצה לשנות.

 

הדבר שבאמת מדאיג אותי זה שהFS של המוראלים הוא 60 הרץ ולכן אני שוקל ולו בכדי להגן עליהם להעלות את הנקודה קצת למעלה אבל הם נשמעים מדהים כמו שהם מכוונים כרגע.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

את המידבאסים אני הולך לכוון מחדש אבל איזון ההספקים בין הרמקולים מוצא חן בעיניי כפי שהוא - לא רוצה לגעת, לא רוצה לשנות.

 

הדבר שבאמת מדאיג אותי זה שה FS של המוראלים הוא 60 הרץ ולכן אני שוקל ולו בכדי להגן עליהם,

להעלות את הנקודה קצת למעלה אבל הם נשמעים מדהים כמו שהם מכוונים כרגע.

צודק, כאן יש חשש קל, בצירוף ההספק שה מידבאס דורש, ונקודת ה FS.

כניסה לתחום הנ"ל בפיקים רציפים וקבועים כמו טראנס, או הקלטה מבושלת,, ואפשרות לבעיה.

הייתי מוותר קצת האזור הנ"ל , ומנסה לחתוך כך שגבול החיתוך התחתון מקסימום יכנס לשם ברבע האחרון.

לדוגמה 80H בדרג 2 12DB, או 70 בדרג 3 18DB .

כך הספק נמוך יכנס ל 60H בגבול הרבע התחתון.

 

וקח תזמן כמו שאתה רושם.

 

גם אני משחק בניסיונות שלי - הוספתי טבעת קרטון בעובי כ 1/2 ס"מ על היקף רמקול "8 אינץ.

כאילו השקעתי קצת את הממברנה, ביחס לקו הדופן.

המרחק בין הרמקולים כ 3 מטר ומרחק השמיעה גם כ 3 מטר.

הצליל נהיה חד יותר ועמוק (פחות מתפזר) סתם 1/2 ס"מ..

 

תמונה עם טבעת גבוהה מקו הדופן.

$_35.JPG

פחות מקו הדופן .

 

images?q=tbn:ANd9GcSkL84-uavcfS9xb-zfoXMR1zn-uEponRpeCxg6tVcMoG2LQjel

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 688 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...