Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט OPTIMUS - סובארו B4 2010 - מהתקנה, דרך סיקור מוצרים ועד TUNE BLOG שלם


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 1933 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני מעבר ל 2 סאבים - נסה להתקין בתיבה פתוחה.

עם פורט או שופר / הורן קטן , ראה דוגמה.

עם קצת מאמץ (ויש לך :wink: ) סדר את התיבה שלך לשופר קטן - ראה דוגמאות

יש גם מידות שונות לרמקולים ולתיבה - ההתאמה די קלה,,

למד את הנושא - אולי זה הפתרון - כנס לתמונות התחתונות

התמונה השמאלית מיועדת לסאב 10" אינץ'

 

(לא להתייחס לכיתוב בתמונה הראשונה- הערות שלי להתאמת תיבה שבניתי בעבר )

 

attachment.php?attachmentid=443259&stc=1&thumb=1&d=1447073395

 

ראה את המדריך המלא של SWS

 

http://www.clubfrontier.org/forums/attachments/f24/7121d1171969692-06-navara-subs-behind-rear-seats-earthquake-sws-ownwers-manual.pdf

 

אייל.

 

וכאן אפשרויות התקנה

background.png

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 656
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מעבר לתיבת שופר כרגע זה משהו שאני לא מעוניין בו - מה גם שהסאב וופר הזה יכול להתאים רק בשני מקומות ברכב - או בבאר הרגליים של מושב הנוסע - לא רוצה, פוחד מהבוס (אשה)

 

או בתא המטען - כרגע אני מעדיף להמנע מתיבה אחת גדולה שתפלוש גם יותר לתוך קדמת תא המטען - ומעדיף לשמור על היענות הסאב בדיוק כפי שהוא כרגע.

 

דאבל סאב זה גם בגלל שאני פשוט רוצה - את אותו הדבר - כפול!

 

 

הבעיה היותר גדולה שלי כרגע, הרבה יותר גדולה היא שככל הנראה המידריינג' השמאלי שלי מראה סימני מצוקה - אני צריך לנסות להעביר אחד מהם לתושבות של הרמקולים המקוריים מתישהו ולראות אם זה פותר את הבעיה אבל אני חושש מנזק מכאני שכבר נגרם לאלמנט בגלל שהוא עובד בIB כשהוא לא אמור.

 

במידה ולא אצליח להתאימו לתושבות המקוריות (מבלי שאצטרך לשנות את כל הגריל הקדמי לשם כך) אני כנראה אלך על זוג

 

faital pro 3fe22 בהתנגדות 4 אוהם במהלך החודש הבא.

 

לא תכננתי את העובדה שאני לא אצליח ליישם את הCDT לתוך פודים, יש לי טוויטרים - אז אפשר להחליף את הרכיבים שלי במידריינג' בעלי שטח ממברנה רחב יותר ובכך להרוויח תחום תדר גדול יותר מעל גובה הדש-בורד.

 

אני בוחן כרגע את האפשרויות.

 

לגבי הדאבל סאב - זה ממש לא לעכשיו, אני מסתדר כרגע עם סאב וופר בודד ונהנה ממנו מאוד - הוא מספיק חזק, אני פשוט רוצה יותר כי מתחשק לי אבל מבלי לשנות את נתוני התיבה - אם אתה שואל אותי אם לוותר על ההספק אבל להשאר עם ההיענות שיש לו כרגע או לאבד קצת מהתוצאה שהוא נותן עכשיו תמורת הספק - אני בוחר לוותר על ההספק.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי, מה ההבדל בפועל בין מיד כמו ה-CDT ואלו שהזכרת לעיל שהינם בעלי ממברנה ממשית כמו בוופרים לבין מיד כמו ה-CDM של מורל?

האם תצורה כמו האחרונים לא תתאים עבור השימוש שלך יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את הבעיה, (הבנתי שיש בעיה) האם יותר מידי הספק נכנס.

תדרים נמוכים מידי - או חוסר בנפח לתנועת הממברנה.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בעיה והיא כבר איננה.

 

פתחתי את הגריל של הדשבורד והבנתי מה גרם לי לחשוד בעיוות בקצה התחום התחתון של המידריינג וזה היה תריז פלסטיק של הגריל עצמו. זה בעצם סוג של מנחה גל לרמקול המקורי וכמה בליטות קטנות שפשוט נגעו ברמקול עצמו יותר נכון בגריל שלו.

 

הרבה פעמים שוכחים להוריד את זה בדיפונים ואז זה ממש ספיקר קילר.

 

סהכ נקי לגמרי עכשיו אבל אין מנוס מלהסב את הגריל הזה לבד וככה גם לאפשר לרמקול מעבר רחב יותר כלפי הרכב.

 

ההבדל בין הפייטל פרו לcdt הוא קצה תחום תדר תחתון הרבה יותר אפקטיבי, אפשר לחתוך אותם ב900 הרץ והם יפוצצו את הרכב.

 

ההבדל לcdm הוא שזה מיד דום ואיננו דורש נפח.

תחום ההיענות שלו שונה ויש לו נטיה לפיק באזור המיד, זה אלמנט נהדר וגם המידריינג` האהוב עליי בכל הזמנים והוא היעד הסופי שלי רק שבינו לבין הפייטל שיעלו לי ביחד עם משלוח ומיסים משהו כמו מאה דולרים, למוראלים אני אצטרך להוסיף עוד 700 עד 900 שקלים יותר בשביל לרכוש אותם כאן בארץ והם עוד ידרשו בניה ישירות על הגריל או רכישת פודים בזמן שהפייטל מתאימים בול למיקום המקורי בדשבורד, הבדל עצום! והם מקבלים ביקורות מהללות, אז קצת קשה לסרב.

 

אני חושב לנסות את זה בכל מקרה, שום דבר רע לא יקרה כאן.

 

היום באמצע העליה לראש העין מישהו עם מונדיאו החליט שהוא מוריד חייל באמצע הכביש בעצירת חירום, אני, זה שלפני וזה שמאחורי בנס לא עשינו אקורדיאון של רכבים, היה חשוך.

 

וואלה המצלמה הצליחה לקלוט בבירור אפילו את הפנים של החייל שהלך לו בנונשלונט על צד הכביש, היתה מוזיקה ברכב אבל זה היה קטע בלי באס. אחלה מצלמה בשביל שבעים דולר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל לcdm הוא שזה מיד דום ואיננו דורש נפח. ידוע.

תחום ההיענות שלו שונה ויש לו נטיה לפיק באזור המיד...זה החלק שמענין אותי. מניח שיש גם ענין של יכולת לרדת נמוך?

והם עוד ידרשו בניה ישירות על הגריל או רכישת פודים...למה? סט אלייט הקודם שהיה ברשותי הותקן בגולף דור 3 בדיוק בצורה של הגרילים המקורים אצלך. לא הורגש דאז איזשהו חסרון בהתקנה כזו, אם כי אולי הוצאה שלהם היתה משפרת קמעה.

 

היום באמצע העליה לראש העין מישהו עם מונדיאו החליט שהוא מוריד חייל באמצע הכביש בעצירת חירום, אני, זה שלפני וזה שמאחורי בנס לא עשינו אקורדיאון של רכבים, היה חשוך. אם הסרטון עדין ברשותך, אז יאללה לשרשור סרטוני דבילים.

 

בכחול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תם - היבטתי שוב ונראה לי שאתה צודק - הוא באמת יכנס בלי שום בעיות מתחת לגריל המקורי - ראיתי את הנתונים שלו ומשום מה בראש לי היה זכרון של ה54 שהיה לי והוא ידרוש כבר התאמות.

 

ה880 צר יותר וקדח החור שלו מתאים.

 

הCDM יורד נמוך - המקורי היה חתוך אצלי ב600 על סלופ 18 אבל כשהוא עבר ידיים התברר שהיה צריך למרכז לאחד מהם את הסליל - תחום החיתוך שבעיני בטוח עבורו יהיה בדיוק כמו רכיב 3 אינטש אחר במובן הזה וההמלצה שלי תהיה לטפס יותר לכוון ה800 900 הרץ בשביל להיות באמת שקט איתו.

 

זה רמקול "מפלצת" - זה מידריינג' דום שמסוגל לספוג 100 וואט מתמשכים בנצילות של 89 דיבי למטר ב2.83V

 

והמיד שלו בעיניי זה אחד הדברים הנעימים יותר שאני זוכר.

 

יחד עם זאת הפייטל יושב בול במרווח הברגים של משטח ההרכבה בסובארו - עולה הרבה הרבה פחות, מקבל ביקורות נהדרות - שווה בדיקה.

 

לגבי הסרטון - דבילים בארץ הזו לא חסר והאמת היא שאני הייתי בשיפוע וגם לא נסעתי ממש לאט והגבתי באינסטינק - לא סרטון שמתחשק לי להעלות לרשת - זה שהוא היה דביל אמיתי זה ברור, זה שאני כמעט נרדמתי על המשמר באותו רגע - לא ברור.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי - וואלה אתם יותר חזקים - אני פחדן, אבל מניסיון.

ראיתי הרבה מידים בדיוק עם נזק כפי שרשמתה - נראה שלם אבל הסליל תקוע, או חזר חזק

אחורה וקיבל מכה מאחור, עקב ספיגת עוצמה חזקה.

 

רמקולים 3" אינץ' אצלי בחיבור רק מעל 1200H מיניום דרג 2 סלופ 12 + נגד של 1-3 אום על הקו.

רמקולים 4" אינץ' - חיבור מעל 800H כנ"ל - וכנ"ל עדיין מפחד.

אבל בד"כ חותך אותם בין 1200H וגם ב 1500H - והם יורדים עד כ 800-1000H .

 

ומשתמש במיד תחתון או וופר בחיתוך עליון באזור 600-800H - כך שהם עולים ל 1000H.

וכך אזור ה 800-1000H מכוסה משני הצדדים.

 

לאורך זמן כדוגמה - התרשמתי כי מערכות רמקולים 2WAY אשר בד"כ חתוכות מעל 2500H.

שורדות תקלות מכניות - והן גם בד"כ מוגנות ע"י תרמו-פיוז.

בעוד כי מערכות רמקולים 3WAY (עם מיד ) החתוכות ב 800H - של חברות ידועות ואיכותיות.

רוב הסיכויים כי יהיה במיד נזק מכני בסליל.

 

וכאן אני מסיים אחרי שהרמתי icon_wink.gifלתום להנחתה..

אפשר לחתוך,, אבל אין לנו כזה גדול באינצים, נסו לחתוך קצת יותר גבוה.

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע אני בכלל חתוך ב1800 הרץ בסלופ 24 על מיד 2 אינטש אז ככה שאתה ואני נמצאים באותה הסירה.

 

עם הCDM חיתוך בסלופ גבוה ב800-900 ולא צריך לקרות לו דבר על אות נקיה וערוץ הגברה 50 וואט (קלאס A במקרה שלי) אבל גם 1K קילו או 1200 הרץ ישמע נהדר מן הסתם כי המידבאס מתפקד שם נהדר.

 

האלמנטים של פייטל אם תבחן את ההיענות שלהם אתה תראה שהם מתחילים לתת היענות כוח טובה איפשהו באזור ה500-600 כאשר הם נכנסים כבר מאזור ה200 הרץ - לחתוך אותם ב900 על מתלול 24 ואתה לא אמור בכלל להיות קרוב לדאגה לגבי התפקוד שלהם ברכב.

 

תיקח בחשבון גם את ההבדלים בין הסביבות - סה"כ אנחנו יושבים בתוך רכב - קופסאת החזרים בגודל של מטר וחצי על שני מטר - זו בערך הקבינה הממוצעת.

 

אתה יושב במרחק של פחות ממטר מחלק מהרמקולים בצד שמאל שלך ולא יותר ממטר וחצי מטר שבעים מצד ימין.

 

הסאב וופר נמצא בערך 2 מטר ממך עד מטר שבעים ברוב המקרים.

 

בנצילות של 1 וואט אתה מקבל "פצצה" של 90 דיבי לתוך המוח

 

בתוך רכב לא צריך באמת הרבה הספק בכדי לקבל ווליום גבוה - רוב האנשים שמגיעים למצב בו הם באמת לוקחים את המערכת לקצה ברכבים שלהם בכלל לא מסוגלים לשבת בתוכו בגלל שהם הגיעו לסף הכאב.

 

אני לא שומע בווליום גבוה במיוחד - בין 80 ל100 דציבל בדרך כלל - לא יותר - בתוך רכב זה המון אבל ההבדל הוא בין זה לבין בית, תחום פתוח שאתה מקבל את הווליום הזה הרבה יותר מהר הודות לנסיבות.

 

אולי זה ההסבר לכך שאתה הרבה יותר זהיר מאתנו - ובצדק!

 

זה לא שאני לא מסכים אתך זה פשוט שהנסיבות שלנו שונות.

 

נקודה למחשבה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי תודה.

 

ואייל, בלי הנחתות :-), אבל כן אצטט את החיתוכים של הקרוסים המקוריים בכמה מקרים:

- אלייט הישן (CDM54/88 ) - קרוס MX33.3 חתך את המיד ב-300Hz בסלופ 6dB.

- מצאתי את הקרוס MX33.4 שכנראה שולב בסט 3 חלקים של הייבריד (?!) שם נקודת החיתוך עלתה ל-700Hz.

- אלייט 603 (CDM880) - קרוס MXR380 חותך עדין ב-300Hz וסלופ 12dB.

- אלייט טיטניום החדש (CDM880) - קרוס MXT380 חותך את המיד ב-450Hz בסלופ 6dB.

- וירטוס (CDM600) - קרוס MXR300 חותך ב-500Hz וסלופ 12dB.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שו האדה CDM600? הולך לבדוק!

 

תם בין מה שמוראל כתבו בזמנו על נקודות החיתוך בסטים שלהם לנקודות חיתוך בפועל היו הבדלים של שמיים וארץ - עד כמה שאני זוכר, מפירוק של קרוס של מוראל (יאריק בזמנו) התגלה שהם בכלל נחתכים ב600 הרץ (ובסלופ 6 לדעתי זה יותר מידי נמוך, הרבה יותר מידי נמוך).

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שרשמתי, הוא שייך לסט 3 חלקים של הוירטוס. לא יודע מה אופיו.

 

אז אתה אומר שאין אמת בפירסום?

האמת היא שנקודות החיתוך של הקרוסים די קרובה לנקודת ה-Fs בהרבה מהמקרים.

לגבי הסלופ, זה מה רשום. כאשר לרוב הוופר נחתך למעלה בסלופ 12 במקביל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסלופ הוא נכון - לדעתי הכוונה שלהם תמיד היתה לנקודה ממנה הוא מתחיל לנגן ולקבל כוח אבל נקודת החיתוך עצמה גבוהה, בהרבה אחרת האלמנט היה פשוט נצלה במקום.

 

לפי מה שאני רואה לגבי ה600 הוא טווח תדר מצומצם יותר - הם מדווחים עליו מ500 עד 6000 - עדיין נראה לי שעשית לי את היום.

 

אברר את מחירו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי הגדרתה נכון הבדלי דרישות - אבל גם אצלי, נקודות החיתוך מומלצות ע"י היצרן.

 

ומנסיון יש פדיחות :roll:, לכן אני לא כל כך סומך על הנתונים שלהם,.

תום, אני נזהר ובורח קצת מהנתונים ובמיוחד כאשר ה FS בסביבה.

במיוחד כאשר יש רמקול אחר בסביבה לחפיפה.

 

כמו בדיונים בפורום על שמן המנוע- :lol:

אפשר 5W-30, עדיף 5W-40, כי לפעמים יש מצבים שרוצים לדפוק קצת בראש,,

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1933 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...