Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4090 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים

הגעתי להתלבטות סופית בין הדגמים הנ"ל - קיה פורטה 2010, מאזדה 3 2010, הונדה סיויק 2009.

לכולן מחיר שוק פחות או יותר דומה.

בהתחלה כיוונתי לקיה אבל ראיתי שבשוק הפרטי די קשה להשיג אותה ואין באזורי כאלה במצב טוב, אך אם אקבל המלצות אין לי בעיה לנסוע מחוץ לעיר בשביל אחת כזו.

איזו מהן עדיפה מבחינת הקריטריונים הבאים?

- נוחות נהיגה

- צריכת דלק

- אבזור

- אמינות ותחזוקה זולה (ביטוחים וטיפולים)

- כמה קל יהיה למכור אותה בעוד 3 שנים נניח

 

אשמח לכל המלצה וחוות דעת מאנשים שמכירים את המכוניות הללו, כי ההמלצה שאקבל פה זה מה שאקנה בסופו של דבר.

תודה רבה!

פורסם

לאבא שלי סיוויק ידנית 2009, אצלו מההתחלה, יצא לי לנהוג עליה לא מעט כשהאוטו שלי היה במוסך\ בשביל נסיעות ארוכות, יכול להגיד לך שמבחינת נוחות נסיעה וצריכת דלק הוא מצטיין, שוב זה הגרסה הידנית עושה לו בממוצע 1 ל14, אבזור סטנדרטי יש בכל הדגמים, חסר היה לי לעומת הרכב שלי את שקע AUX ושליטה מההגה.

החיסרון - תחזוקה מבחינת טיפולים וביטוח לא זול בהשוואה לשאר המשפחתיות, החלקים של הונדה יקרים.

פורסם

אני נוהג על פורטה כשנתיים.

 

לטובה: זריזה,תא מטען גדול ושימושי, מרווח טוב לרגליים,שליטה מההגה+USB+AUX, צריכת דלק ממוצעת 1/12 ואפשר בקלות לשפר, אמינות מעולה- עוברת רק טיפולים שוטפים(טיפול הכי יקר 90K שעולה כ2000 ש''ח, לרכב אין צורך בטיפול טיימינג) ומחיר שהופך את העסקה להכי שווה.

 

לרעה: מושבים לא נוחים, מתלים קשיחים, הגה לא מתקשר, שוק מוצף בפורטה דבר המקשה על המכירה.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם (נערך)

- נוחות נהיגה - לא מכיר את הפורטה, לדעתי ההונדה עדיפה על המאזדה אבל גם לא מצטיינת בנוחות (היתה לי סיויק כזו סדאן אוטומטית). מה שכן המאזדה יותר מהנה לנהיגה (הגה מתקשר).

ההונדה מרווחת מאוד.

 

- צריכת דלק - המאזדה צורכת המון דלק, החסכונית ביותר היא ההונדה אבל לפי הודעה קודמת שלך לא ניראה לי שתמצא סיויק 2009 ב 50K אלא אם היא גמורה אחרי תאונה או משהו כזה. מה שכן, האם אתה חייב רכב משפחתי? מי נוסע ברכב בעיקר? אם מדובר בנהג יחיד, אפשר להסתפק בסופר מיני מרווחת כמו יונדאי I20. אם יש אפשרות לגיר רגיל- אתה תצליח לחסוך יותר דלק.

- אבזור - איזה רמות אבזור אתה מחפש? לכל דגם יש רמות אבזור שונות.

 

- אמינות ותחזוקה זולה (ביטוחים וטיפולים) - כפי שכתבתי בנוגע לצריכת הדלק- האם אתה חייב רכב משפחתי? מי נוסע ברכב בעיקר? אם מדובר בנהג יחיד, אפשר להסתפק בסופר מיני. קח בחשבון שזה תלוי מה הגיל שלך ואיפה אתה גר כי זה משפיע על מחיר הביטוח, כמה ק"מ אתה נוסע בשנה?.

- כמה קל יהיה למכור אותה בעוד 3 שנים נניח - היום לא קל למכור אף רכב, השוק מוצף והמצב רק הולך ומחמיר. מי שהיו פעם מלכות המכירות כמו מאזדה וסובארו היום בקושי נמכרות כי אין מה לעשות, השוק מוצף ויש הרבה היצע של רכבים.

 

הערות באדום. אם תספק יותר פרטים כפי שכתבתי נוכל לכוון אותך לדגמים אחרים או לדגם ספציפי. אני הייתי מכניס למשוואה גם יונדאי I30 (או I20 אם אתה רווק/נהג יחיד) וקיה סיד.

מה שכן - בצע נסיעת מבחן כי מה שנוח לבן אדם אחד לא בהכרח נוח לבן אדם אחר.

 

אגב, כתבה מלפני שנה בערך, רק שמאז המצב עוד יותר החמיר כי השוק הולך ומתמלא במכוניות:

 

https://www.youtube.com/watch?v=oMrYueRG0c4

עריכה אחרונה על ידי itamarg
פורסם

תודה חבר'ה

איתמר לשאלותיך-

התקציב שלי עלה בכמה אלפים ככה שאני מאמין שאני אסתדר במציאת סיוויק.

האמת שידני לא בא בחשבון... אני נעול על אוטומט

בגדול רוב הזמן אני נוסע לבד או עם החברה אבל לא כ"כ קורצת לי סופר מיני, אני אוהב רכבים עם אחיזת כביש קצת יותר רצינית.

האמת שבתור מישהו באמצע שנות ה-20 חשוב לי גם מראה צעיר ונחמד של הרכב

אני מעריך שאסע באזור 10,000 ק"מ בשנה, לא יותר

לגבי אבזור אני לא כ"כ יודע, בגדול אני מבין שאין הבדלים משמעותיים ביניהם?

פורסם

שלא תטעה, אני מאוד אוהב את הסיויק והיתה לי כזו שמכרתי בצער רב עקב אילוצים כלכליים, אבל אני לא חושב שזה נכון לבחור רווק לרכוש אחת כזו.

גרסת הסדאן לדעתי לא בעלת מראה צעיר, אם כבר גרסת ההאצ'בק מתאימה יותר לצעירים.

לדעתי הכי תתאים לך סופר מיני נחמדה שלא תיקרע אותך בהוצאות על טיפולים ביטוח טסט וכו', אבל זה שיקול שלך.

(יונדאי I20, סקודה פאביה, ניסן מייקרה, פיאט פונטו איבו וכו').

בהצלחה,

איתמר.

פורסם

אם אתה כבר רווק, חפש מאזדה 3 האצ'בק 2.0 ספיריט

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם

אני עם איתמר - מתוך הרשימה שהצגת אני מסיק שאינך טובע בכסף, לכן עדיף להתאים את הרכב לצרכים וליכולות.

מתוך הרשימה אני מכיר את המאזדה 3 אוטומטית 1600 - הדבר הטוב היחיד בה הוא העיצוב (ואולי האמינות, הרכב שלי הוחזר לליסניג עם קצת פחות מ-50,000 ק"מ ובלי בעיות ראויות לציון, אבל 50000 ק"מ זו רק תחילת הדרך). מעבר לכך הרכב יחסית חלש (בחיפה היה צורך לשחק הרבה בטיפטרוניק, בלעדיו תיבת ההילוכים די התבלבלה), מאוד לא נוח ושתיין דלק רציני מאד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

סיויק הרכב הטוב ביותר כאן, ברוב הפרמטרים(המאזדה 2 ליטר קצת יותר שובבה).

אם אתה אוהב את המראה שלה, באופן עקרוני ההוצאות עליה יהיו דיי זהות נניח לi20, צריכת דלק דומה, אחזקה וכו.

גם אם יהיה הפרש הוא יהיה זניח.

כך שאיני רואה סיבה מדוע לפסול אותה מהיותך רווק מלבד מראה, שזה טעם אישי.

מה שכן, כדיי למצוא סיויק שמורה, צריך לשלם, היא יקרה יותר משאר הרכבים כאן.

פורסם

לקנות רכב זו לא בעיה. הבעיה האמיתית היא התחזוקה שלו (ביטוח, טסט, טיפולים שוטפים ותיקונים לא צפויים שיש בכל רכב מתיישן, אפילו ביפאניות וקוריאניות).

ההוצאות על הסיויק ממש לא זניחות לעומת I20. היתה לי סיויק כזו וכיום יש לי I20.

מחירי החלקים ב I20 וצריכת דלק נמוכים יותר מבסיויק.

פורסם (נערך)

רשמת תגובה ארוכה והיא נמחקה...

בקיצור, גם לי יש את שני הרכבים במשפחה, תוכל להצביע על הבדלים?

צריכת דלק, הבדל של ק"מ לליטר בערך 7 אחוז הבדל מנסיוני, כאשר בבין עירוני מהיר הצריכה זהה.

מחירי הטיפולים במוסכים לא מורשים יהיו זהים.

מחירי חלקים? זה מסתכם בהבדל של 100 שקל לטיפול 10, אם תזמין באיביי חלפים מקוריים לא יהיה הבדל לחלוטין.

זה הבדל של מאות שקלים בשנה, בתמורה לרכב טוב ואיכותי יותר בכל מישור.

 

עריכה:אם הוא נוסע בעיקר בעיר(שם יש הבדל גדול יותר של צריכת דלק), ולא חשובים לו היתרונות שהסיויק נותנת, אז אין סיבה להעדיף אותה.

הסיויק מרגישה הרבה יותר חזקה, נוחה ונעימה.

אם זה לא משמעותי עבורו אז אין סיבה להוסיף כסף על כך, גם אם מעט יחסית.

עריכה אחרונה על ידי SHAI-SPORTWAGON
פורסם

מסכים איתך שהסיויק מאוד איכותית, אני מאוד אוהב את הרכב הזה וכפי שכתבתי פה כמה פעמים בפורום מכרתי אותו באמת בצער רב.

אגב גם כתבתי סיכום על הרכב וגם שם כתבתי שמאוד הייתי מרוצה.

עכשיו יכול להיות שאתה צודק במה שאתה אומר ויש הרבה במה שאתה אומר (הסיויק חסכונית בהרבה ממשפחתיות סטנדרטיות ואני אפילו הייתי בהלם מכמה הרכב הזה חסכוני בדלק) אבל הוא בחור צעיר, ואני חושב שלא תתאים לו משפחתית מסיבה נוספת ש א' - כל שקל חשוב במיוחד אצל בחור צעיר, ב' - מחיר ביטוח לנהג צעיר לדעתי בסיויק יהיה יקר יותר, תקן אותי אם אני טועה.

ג'- במחיר של הסיויק הוא יכול לרכוש סופר מיני משנתון חדש יותר וזה אומר רכב צעיר יותר על הכביש ושוב זה חוזר ל א' - שכל שקל חשוב. רכב מתיישן זה רכב מתיישן, אין מה לעשות. תראה בפורום הטכני לפעמים יש פה ושם בעלי מאזדה/טויוטה/הונדה שהלך להם מנוע/גיר בק"מ לא גבוהה יחסית (היה לא מזמן אחד שלאבא שלו היתה מאזדה 6 יד 1 עם 100K מטופלת במורשה שהלך לו מנוע...)

אז ככה כשאתה קונה רכב משנתון מתקדם יותר אתה איכשהוא מוריד קצת את הסיכון.

 

בכל מקרה, אם הוא יקנה את הסיויק לדעתי זו לא עסקה רעה (במיוחד אם הואמ יקנה האצ'בק ידנית שלדעתי מאוד יפה ועל הנייר יש לה ביצועים יפים והיא חסכונית מאוד בדלק) ומה שחשוב זה גם לבצע נסיעת מבחן כדי לראות שהרכב מוצא חן בעיניו.

 

בהצלחה,

איתמר.

פורסם

איתמר, אני מסכים עם הנקודות שכתבת.

את ההתלבטות הוא העלה, יש אנשים שמעדיפים להשקיע ברכב על פני דברים אחרים.

הסיכוי שיילך מנוע בסיויק זהה לסיכוי שילך בסופרמיני בשניהם לא אמור ללכת.

אם כל שקל חשוב לו יש לו אופציות זולות יותר, השאלה איפה הוא רוצה למקם את עצמו.

ואת זה הוא צריך להגיד, למה הגעת דווקא לדגמים האלו?

אם הבחירה היא מבין השלושה לך על הסיויק, אם אתה מחפש אופצייה כלכלית יותר(ובמיוחד אם אתה נהג צעיר), יש אופציות טובות יותר.

×
×
  • תוכן חדש...