Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 4 שנים ו4 חודשים עם פביה 03 (ארוך במקצת)


big1
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3851 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

הגיע הזמן לסכם מעל 4 שנים עם הפביה 2003 שלי

הרכב נקנה ב24.6.2010 עם 94,308 ק"מ יד שלישית, היד אמנם הייתה גבוהה אך, בהתחשב במצב הרכב ובק"מ שלו קניתי אותו ב24,000 שקל.

הרכב היה עם ספר טיפולים די מלא וסה"כ היה במצב מעולה.

הרכב עבר בדיקה ב"מבדק" בהרצליה, הבדיקה יצאה תקינה מלבד הכסתחים הרגילים

בבדיקה הייתה טעות די חשובה (לדעתי) שהמצנן חימום הפנימי לקוי, מה שהתברר בכלל כפילטר מזגן סתום וצינור ניקוז סתום, טופל במקום ע"י בעלת הרכב בעלות של 100 שקלים.

במחשבה שניה הבדיקה הייתה ממש מיותרת, הייתה מכוסתחת ולא ממש שקפה את מצב הרכב(בעקבות הפסקה למטה)

כחודש לאחר קניית הרכב החלטתי לקפוץ למוסך רון לעשות יישור קו- רון בדק את הרכב והתברר שהרדיאטור עם נזילות ואבנית והמאוורר מנוע לא תקין (דברים שלא התגלו בבדיקה, אך בהחלט לא היו תקינים), שני החלקים הוחלפו במקום בעלות של 2266 שח

לאחר 4-5 חודשים התפוצץ לאחי צמיג אחורי במהלך הנסיעה, למרות שהצמיגים היו מלאי בשר אך יבשים במקצת, הוחלפו כל ה4 לצמיגים של קונטיננטל בעלות של 1300 שח+-.

 

טיפול 105אלף, שמן מנוע+מסנן+נורת ברקס+כיוון בלמים אחוריים עלות 564 שח

אחרי כמה חודשים, יום לפני נסיעה לאילת החליטה להדלק נורת EPC

הוחלף בית טרמוסטט+נוזל קרור+מתג אור בלימה עלות 1479 שח

 

טיפול 120אלף- הטיפול היה גדול וכלל שמן+פילטר, מסנן אוויר, מסנן מזגן, מצתים, מסנן דלק ונורה ראשית. עלות 1211 שח

 

טיפול 135 אלף שמן+מסנן והחלפת אטם עליון-מכסה שסתומים (נזל) 688 שח

בנוסף הוחלפו גם 2 צמיגים קדמיים (640 שח) עקב שחיקה מוגברת של פרונט לא מאוזן בעליל (טעות שלא שמתי לב בזמן), לאחר החלפת הצמיגים בוצע כיוון פרונט+ מרכוז הגה ואיזון של הסרן (משהו כזה) ב"פרונט התחיה" בעלות 300 שקלים.

לאחר הכיוון שמתי לב שיש רעשים בעת בלימה, נסעתי למוסך והתגלו רפידות+צלחות גמורות, ותותבים חלשים.

הרפידות והצלחות הוחלפו בעלות של 603 שח.

לאחר כמה שבועות התחלתי להרגיש רעידות בהגה בזמן בלימה

החלפתי את התותבים שקודם לא החלפתי (626 שח) והוחלפו הצלחות בלימה באחריות המוסך.

כמה שבועות נסיעה, ואז שוב הרעידות, בעצת המוסך קיבלתי זיכוי על הצלחות החליפיות, והורכבו במקומם מקוריות (הפרש 348 שח), ואם זה לא יעזור ככל הנראה יש בעיה בנאבה.

כמה שבועות של נסיעה, הבעיה חזרה, בבדיקה מאומצת מצאו, שנאבה שמאל+ציריה פגומה, שניהם הוחלפו + חריטה מחדש של הצלחות+רפידות חדשות ע"ח המוסך, העלות של הציריה+נאבה הייתה בסביבות 800-1000 שח

 

טיפול 150 אלף, טיפול קטן שהחלטתי לבצע לבד, פילטר אוויר+פילטר שמן+שמן בעלות 217 שח. (פילטר אוויר הוחלף בהמשך)

זהו הטיפול הראשון שביצעתי לבד, כמה טעויות של מתחילים-

מסתבר שבפביה זה לא בוקסה רגילה אלא הלן 8.

1) כדאי להניח קרטון מתחת לרכב כדי לא ללכלך את הרצפה.

2) גם אם אחיך נכווה משמן חם לא להניח את הגלון על הרצפה כי אז הוא ינזל ותהיה צריך לשבור את הראש איך לנקות את החניה.

ההחלפה בוצעה בהצלחה ומאז טיפולים קטנים ביצעתי לבד.

 

לקראת טיפול 165אלף החלטתי לבצע לרכב ניקוי של SmogDoctor הניקוי בוצע אצל רון, יצא המון פיח ולכלוך מהאגזוז, האם זה באמת עזר? לא נראה לי עלות 410 שח.

החלטתי להקדים את הטיפול הגדול (180) לטיפול זה מכיוון שעבר (יחסית) הרבה זמן מאז הוחלפו הפלגים והפילטרים וגם בגלל הניקוי שבוצע

הטיפול עצמו ביצעתי לבד- פלגים+פילטר אוויר+שמן+פילטר שמן+פילטר מזגן עלות כל החלפים הסתכמה ב480 שח.

באותה תקופה הוחלף גם מצבר בעלות של 450 שח.

כחודשיים לאחר הטיפול, נדלקה לי נורת מנוע- בוצע ניקוי לבית מצערת+החלפת צינור נשם בעלות 330 שח

 

טיפול 180 אלף- שמן+פילטר שמן+פילטר דלק (ופילטר אוויר מלפניכן) +ושמן בעלות 358 שח.

 

מכיוון שאני עושה את הטיפולים לבד, דאגתי לבדוק את הברקסים, הרפידות נשחקו והוחלפו במוסך שאני מכיר בתמורה ל350 שח.

 

בהמשך, שמתי לב לנזילת מים מהמשאבת מים, המשאבה הוחלפה בעלות 838 שח.

בנוסף לאחר שהדלק האחורית החליטה לנחות לי על הראש, החלפתי את שני הבולמים הידרואליים\תומכים שלה בעלות של 400 שח אצל רדקו, לאחר שבמורשה רצו 600 שח.

 

הרכב הזדקן לו קצת והתגלתה פריצה באטם ראש ושקיעה של הסליביים (שרוולים), בוצע שיפוץ לראש בעלות 3680 שח והוחלף יוניט לחץ שמן בעלות של 260 שח. (בוצע אצל "אורן שירותי רכב" מטעמי קרבה, אחלה בעל מקצוע)

 

בכל הטיפולים שבוצעו ברכב השתמשתי בשמן 40W5 של Eurol ובפילטרים של MANN.

 

מה ששכחתי לציין שהחלון צד של הנוסע החליט ליפול לי (פנימה) באמצע איילון, מכיוון שבמוסכים עלות החלפת המנגנון גבוה מאד, באזור 600-800 שח, החלטתי להזמין חלק מאיבי (130 שח) וביצעתי את ההחלפה לבד, ההחלפה הייתה מאד קשה ומסובכת לפרק את הדלת ולהרכיב את הכבלים של המנגנון, אבל גם זה עבר בהצלחה רבה.

גם הריפוד גג הוחלף ע"י וההחלפה יצאה מוצלחת מאד.

 

פירטתי פה את כל הטיפולים שבוצעו באוטו, אולי זה נראה הרבה כי הכל מסודר, מרוכז בדף אחד ונפרש על פני 4 וחצי שנים. אך הרכב משרת אותי נאמנה מאד וביצעתי איתו עשרות נסיעות ארוכות לאילת ולגולן בלי שום בעיה.

אני נוסע בסביבות 25 אלף בשנה, ורובה בעליות לאריאל ואף פעם הרכב לא עשה לי שום בעיה.

הרכב עצמו חסכוני, בנסיעה בינעירונית עם מזגן ניתן להוציא איתו 1/14 -1/15 ללא בעיה

לדעתי הרכב עצמו מאד אמין ומי שמחפש רכב נח (לדעתי יותר מפורטה חדשה) חסכוני ואמין ובמחיר נמוך זאת אופציה טובה מאד.

יתרון נוסף, ניתן לקפל את המושבים האחוריים, לא רק את המשענת אלא גם את המושב עצמו, מה שנותן שטח הטענה גדול ורחב מאד.

 

כמובן שבהשפעת הפורום בוצע לרכב כמה פעמים וואקס, פוליש, פלסטלינה וטיפולים אסתטיים כאלה ואחרים, אפילו שרק קניתי אותו פירקתי את המושבים האחוריים וניקיתי אותם עם אבקת כביסה והם עד היום נראים חדשים.

אפילו פעם עצרה אותי לביקורת ניידת של משרד התחבורה וביקשתי שאלטש את הפנסים הקדמיים, ביצעתי זאת לבד בעזרת המדריך פה בפורום.

עלות רשיון רכב 862 שח, זה ירד בכמה שקלים משנה לשנה.

ביטוח מקיף+חובה עולה 4000 שח לנהג מעל 24, כשהייתי מתחת ל24 כמובן שהתשלום היה גבוה יותר.

 

לאחר שכתבתי את הסיכום, ניסיתי למצוא חסרונות לרכב, האמת שלא ממש הצלחתי למצוא-

מאחורה לא נכנסים בנוחות 3 מבוגרים- טוב לא באמת חשבתי שאפשר בסופר מיני להכניס 3 מבוגרים, אבל למרות זאת בוצעה נסיעה כזאת לים המלח. קצת צפוף אבל מסתדרים.

כדי להחליף נורה ימנית קדמית צריך לפרק את המצבר- לא יודע מה חשבו לעצמם מהנדסי הרכב...

יש את המחלה הידועה של הריפוד בגג שהוא נופל ברוב רכבי VW.

 

עד היום חברה שלי טוענת שאני אוהב את הרכב יותר מאשר אותה, תכלס, עדיף לשתוק. :-|

 

בקרוב הרכב יימכר וככל הנראה אעבור לפנדה חדישה יותר.

IMG_20141002_181904.jpg

IMG_20141002_181912.jpg

IMG_20141002_181924.jpg

IMG_20141002_181940.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתכוון, הפאביה סיכמה איתך 4 שנים ו-4 חודשים..

 

וברור שלא הצלחת למצוא חסרונות. אלוהים יכול ליצור בכלל משהו עם חסרונות?

 

צחוק בצד, סיכום מפורט אבל רצוי שתסדר אותו מבחינה מבנית על מנת להקל את הקריאה.

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאור התקופה האחרונה אני מרגיש שאני היחיד שלא עוקב בצורה

כזאת מסודרת אחרי הטיפולים ברכב..אני באמת היחיד?

 

מה שההוא עם הניק המוזר שמעליי כתב צודק..כדאי לתת לסיכום מבנה מסודר יותר.

חוץ מזה, שמח שטוב לך איתו! (או שמא נכון להגיד- טוב לפאביה איתך?:wink:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמחתי לקרוא שאתה נהנה עם האוטו.

ממה שכתבת ננראה שיש ממש הרבה תקלות והתעסקויות. ציפיתי שהוא יהיה הרבה יותר אמין.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי לערוך אותו בצורה מבנית יותר טובה, לא הכי הצלחתי. הוא מסודר בסדר כרונולוגי.

כמו שאמרתי, אכן נראה שיש הרבה התעסקויות אך לא כך הדבר, כאן הכל בדף אחד ומפורט בו מועדי האחזקה אחד אחרי השני, בפועל זה 4 וחצי שנים.

מה גם שהרכב כבר בן 11 ועם 192K קמ

אם הייתה לי אפשרות הייתי קונה פביה חדשה יותר, אך לא כרגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בהחלט הרבה התעסקויות:

פילטר מזגן סתום וצינור ניקוז סתום, טופל במקום ע"י בעלת הרכב בעלות של 100 שקלים.

 

כחודש לאחר קניית הרכב - רדיאטור עם נזילות ואבנית והמאוורר מנוע לא תקין, שני החלקים הוחלפו במקום בעלות של 2266 שח

 

לאחר 4-5 חודשים התפוצץ לאחי צמיג אחורי במהלך הנסיעה, למרות שהצמיגים היו מלאי בשר אך יבשים במקצת, הוחלפו כל ה4 לצמיגים של קונטיננטל בעלות של 1300 שח+-.

 

טיפול 105אלף, שמן מנוע+מסנן+נורת ברקס+כיוון בלמים אחוריים עלות 564 שח

 

אחרי כמה חודשים, החליטה להדלק נורת EPC - הוחלף בית טרמוסטט+נוזל קרור+מתג אור בלימה עלות 1479 שח

 

טיפול 120אלף- הטיפול היה גדול וכלל שמן+פילטר, מסנן אוויר, מסנן מזגן, מצתים, מסנן דלק ונורה ראשית. עלות 1211 שח

 

טיפול 135 אלף שמן+מסנן והחלפת אטם עליון-מכסה שסתומים (נזל) 688 שח

 

בנוסף הוחלפו גם 2 צמיגים קדמיים (640 שח) עקב שחיקה מוגברת של פרונט לא מאוזן בעליל,

 

לאחר החלפת הצמיגים בוצע כיוון פרונט+ מרכוז הגה ואיזון של הסרן (משהו כזה) ב"פרונט התחיה" בעלות 300 שקלים.

 

לאחר הכיוון שמתי לב שיש רעשים בעת בלימה - הרפידות והצלחות הוחלפו בעלות של 603 שח.

 

לאחר כמה שבועות החלפתי את התותבים שקודם לא החלפתי (626 שח) והוחלפו הצלחות בלימה באחריות המוסך.

 

כמה שבועות נסיעה, ואז שוב הרעידות, בעצת המוסך קיבלתי זיכוי על הצלחות החליפיות, והורכבו במקומם מקוריות (הפרש 348 שח), ואם זה לא יעזור ככל הנראה יש בעיה בנאבה.

 

הבעיה חזרה, בבדיקה מצאו, שנאבה שמאל+ציריה פגומה, שניהם הוחלפו + חריטה מחדש של הצלחות+רפידות חדשות ע"ח המוסך, העלות של הציריה+נאבה הייתה בסביבות 800-1000 שח

 

טיפול 150 אלף, טיפול קטן שהחלטתי לבצע לבד, פילטר אוויר+פילטר שמן+שמן בעלות 217 שח.

 

ניקוי של SmogDoctor הניקוי בוצע אצל רון, יצא המון פיח ולכלוך מהאגזוז, האם זה באמת עזר? לא נראה לי עלות 410 שח.

 

החלטתי להקדים את הטיפול הגדול (180) - הטיפול עצמו ביצעתי לבד- פלגים+פילטר אוויר+שמן+פילטר שמן+פילטר מזגן עלות כל החלפים הסתכמה ב480 שח.

 

באותה תקופה הוחלף גם מצבר בעלות של 450 שח.

 

כחודשיים לאחר הטיפול, נדלקה לי נורת מנוע- בוצע ניקוי לבית מצערת+החלפת צינור נשם בעלות 330 שח

 

טיפול 180 אלף- שמן+פילטר שמן+פילטר דלק (ופילטר אוויר מלפניכן) +ושמן בעלות 358 שח.

 

מכיוון שאני עושה את הטיפולים לבד, דאגתי לבדוק את הברקסים, הרפידות נשחקו והוחלפו במוסך שאני מכיר בתמורה ל350 שח.

 

בהמשך, שמתי לב לנזילת מים מהמשאבת מים, המשאבה הוחלפה בעלות 838 שח.

 

החלפתי את שני הבולמים הידרואליים\תומכים שלה בעלות של 400 שח אצל רדקו, לאחר שבמורשה רצו 600 שח.

 

התגלתה פריצה באטם ראש ושקיעה של הסליביים (שרוולים), בוצע שיפוץ לראש בעלות 3680 שח והוחלף יוניט לחץ שמן בעלות של 260 שח.

 

חלון צד של הנוסע החליט ליפול לי (פנימה) באמצע איילון, מכיוון שבמוסכים עלות החלפת המנגנון גבוה מאד, באזור 600-800 שח, החלטתי להזמין חלק מאיבי (130 שח) וביצעתי את ההחלפה לבד.

 

ריפוד גג הוחלף .

 

 

אחינו, אני מבין שאתה מאוהב באוטו.

הכנות שלך והיושר שלך לרשום הכל מצביעים שהאוטו לא ממש אמין, ודרש ממך הרבה כסף והרבה התעסקויות. גם לארבע שנים ו 4 חדשים.

עריכה אחרונה על ידי discoTD5

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשורה התחתונה, כמה עלה ?

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"1.כחודש לאחר קניית הרכב - רדיאטור עם נזילות ואבנית והמאוורר מנוע לא תקין, שני החלקים הוחלפו במקום בעלות של 2266 שח 2. נורת EPC - הוחלף בית טרמוסטט+נוזל קרור+מתג אור בלימה עלות 1479 שח 3.הבעיה חזרה, בבדיקה מצאו, שנאבה שמאל+ציריה פגומה, שניהם הוחלפו + חריטה מחדש של הצלחות+רפידות חדשות ע"ח המוסך, העלות של הציריה+נאבה הייתה בסביבות 800-1000 שח 4. נדלקה לי נורת מנוע- בוצע ניקוי לבית מצערת+החלפת צינור נשם בעלות 330 ש ח 5. נזילת מים מהמשאבת מים, המשאבה הוחלפה בעלות 838 שח. 6. בוצע שיפוץ לראש בעלות 3680 שח והוחלף יוניט לחץ שמן בעלות של 260 שח. 7. חלון צד של הנוסע החליט ליפול לי (פנימה) באמצע איילון, מכיוון שבמוסכים עלות החלפת המנגנון גבוה מאד, באזור 600-800 שח, החלטתי להזמין חלק מאיבי (130 שח) וביצעתי את ההחלפה לבד. " - לדעתי אלו התקלות הבולטות וכל השאר כמו צמיג שהתפוצץ, אטם שסתומים, כיוון פרונט, בולמים לדלת אחורית וכד' - מדובר בבלאי שוטף שסביר שהיה נתקל בו גם בקורולה/לנסר הנחשבות לאמינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיקור ופירוט מחירים,אני לא הייתי אומר אמינות טובה מאוד אלא סביר,סך הכול כול פעם היה משהו.

מדובר על 68 כס או על ה 100?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקרא איך נראה סיקור על רכב אמין. הרכב אמנם סה"כ בסיסי ונטול ייחוד, אבל כך גם הפאביה.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?544258-%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D-7-%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%AA-%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%94-2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב,

מדובר על הדגם של ה68 כ"ס, ה100 כ"ס נדירות.

discoTD5 , ההבדל העיקרי- הבחור עם המזדה עשה סיכום מ0ק"מ עד ל100K.

רוב הסיקורים בפורום הם של רכבים חדשים שמחזיקים אותם 4-5 שנים (חוץ מהסיקור על ה206- וגם שמה המצב דומה). כל מי שקונה רכב שהוא 7 שנים שלא יצפה שלא יהיו לו תקלות.

חג שמח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים איתך, חלקית.

זו רק דוגמא לרכב ללא תקלות.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחישוב מהיר יוצא שהוצאת בסביבות ה 15 אלף ש''ח על טיפולים במשך ה 4.5 שנים שהרכב אצלך , בערך סכום דומה שאני הוצאתי על הרובר (שנחשב לאחד הרכבים הכי לא אמינים שיש !!) במשך 5 שנים שהייתה אצלי .

תעבור ליפניות ותראה איך המחירים יורדים :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...