Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנתיים עם יונדאי I30 אוט' 2008


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2828 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש ל-I30 כמה בעיות שרוב הבעלים נתקלו בהם.

הנורות נשרפות אבל לא בקצב מטורף, לפחות לא אצלי אבל שמעתי כבר כמה בעלים של רכבים כאלה שהתלוננו על הנושא.

יש את היוניט אור בלם שאצלי התקלקל כבר 3 פעמים, פעם אחת באחריות, בשניה שילמתי 85 ש"ח ובפעם האחרונה ע"ח המוסך.

יש את מנגנון ידית הפתיחה של דלת הנהג שמתקלקל, קרה כמעט לכל מי שאני מכיר עם רכב כזה, שלי הוחלף עוד באחריות.

אצלי אישית ברכב יש בעיה חוזרת במזגן, המפוח מתחיל לעבוד באיחור ובשלב מסויים מפסיק לעבוד לגמרי. המזגן עובד אבל אין אויר מהפתחים.

בפעם הראשונה הוחלף מפוח באחריות, בשניה לאחר ויכוחים רבים ואחרי שמנהל העבודה שיכנע אותי הרכבתי מפוח מפירוק, לאחרונה התחיל לזייף שוב, לצערי בגלל המלחמה ולץ בעבודה בעקבותיה לא היה לי זמן לטפל בזה אבל המוסך מודע ומנהל העבודה הבטיח שינסה לטפל בזה - נראה מה יהיה, מקווה להכניס את הרכב למוסך ביום חמישי.

אני גם מתכנן לכתוב מתישהו בקרוב סיכום תקופה עם ה-I30 שלי, אולי כשאגיע ל-100 אלף קילומטרים (כרגע 94).

 

בסך הכל רכב חביב, התקדמות ענקית ליונדאי אבל היום כשאני מחזיק אותו מול מאזדה 3 (שאני שונא שנאת מוות) ומשווה ראש בראש יש תחומים שבהם ליונדאי הייתה עוד עבודה (לא מכיר מספיק טוב את ה-30 הנוכחית).

יחידת ההנעה באמת לא רעה והרכב מרגיש זריז אבל ההילוך החמישי חסר מאוד, אני נוסע בעיקר מחוץ לעיר ומעל 100 קמ"ש והסל"ד גבוה מדי, הרכב מרגיש עסוק. יאמר לזכותו שגם במהירויות שהשתיקה יפה להן ועם רכב מלא לחיצה על הדוושה תניב תגובה מורגשת.

בידוד הרעשים חסר, הרכב פשוט רועש ולא מספיק מבודד, גם רעשי רוח וגם כביש.

תא הנוסעים שחור מדי אבל מרווח בהחלט, הפלסטיקה סבירה ואצלי יש קצת קרקושים. המושבים נוקשים ולא מספיק נוחים וכיול המתלים בטח לא תורם לזה. אבל אני מעדיף את הנוקשות והריסון על פני רכות יתר.

המזגן לא שקט במיוחד ועל מהירות 4 הוא אפילו רועש מאוד לטעמי.

אני לא נהג חוסך ואפילו דיי אוהב ללחוץ ולנסוע מהר כשאפשר. נוסע לרוב מחוץ לעיר וצריכת הדלק אצלי כמעט ולא יורדת מתחת ל-12 ק"מ לליטר.

בסך הכל משפחתית קומפקטית טובה, מציעה לא מעט יתרונות על המתחרות ונופלת בהן בעיקר בסעיפי עידון, איכות וכיול.

אצלי היא הייתה הרכב הנכון בזמן הנכון גם בזכות המחיר האטרקטיבי בו היא נרכשה.

היום כשאני מחפש מחליפה למאזדה אני נוטה שלא לפנות ל-I30, מחפש רכב שנותן קצת יותר.

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
מה שמפתיע אותי הוא זה שלא אמרת כלום על מנורות ?שמעתי שהייתה בעיה להם לאורך שנים. חוץ מזה, רכב חמוד.

ד"א, מתאים לו איזה ג'אנט חמוד :)

 

בינתיים שום מנורה לא נשרפה, גם אני שמעתי על כך לא מעט פה בפורום אך אצלי טרם נשרפה מנורה כלשהי.

לגבי ג'אנט אתה צודק במאה אחוז, ביום שיהיו לי כמה שקלים ניותרים אני רתפנק בג'אנטים.:-o

פורסם
פותח השרשור,אני שמח שאתה מרוצה,אין ספק אחלה תמורה לכסף.

על כמה עומד הסל''ד במהירות 100 קמ''ש ועל כמה ב120 קמ''ש?

אין רעשי כביש ורוח? אצלי כבר נהייתי חירש בקיה פורטה.

 

ב 100 קמ"ש המהירות עומדת על 2.8 במהירות 120 על 2.6 ופה כבר נשמעת צעקה להילוך חמישי.

עם חלונות סגורים וצמיגים איכותיים הרכב שקט ויציב...

פורסם

אני מכרתי (יותר נכון העפתי) את הI30 של אישתי אחרי שנה וחצי.

 

בניגוד למה שאמרת הרכב לא נוח בעליל, מרגישים כל סדק בכביש. הרכב היה רועש (והוא היה על מישלנים חדשים ולא צמיגי שקר כלשהו).

ההגה היה זוועתי עם תיגבור משתנה שבאמצע עיקול פתאום מתקשה, ושלא נדבר על הפלסטיק הזול למגע ולמראה.

 

צריכת הדלק אכן הייתה סבירה והגעתי גם ל 1/14 בבינעירוני ו ל 1/10 במשולב (אני גר גם בחיפה).

 

אז גם אצלי הייתה בעיה עם היוניט בלם וזאת חוצפה שזאת תקלה ידועה ויונדאי לא מוציאים ריקול.

שליטת חלונות חשמל בצד הנהג שבקה חיים, 800 ש"ח ליחידה חדשה במורשה ו 480 ש"ח מיבואן חלפים.

והדובדבן שבקצפת, מייסבי גיר שבקו חיים ( 110 אלף ק"מ) ודרשו החלפה.

קיבלתי הצעה ממוסך מורשה לשיפוץ גיר מלא ב 8300 ש"ח מבלי לקבל הסבר על התקלה, ולבסוף הרכב תוקן אצל ספי בכ 3000 ש"ח.

 

 

אז כפי שפתחתי את, אחרי כל הנ"ל הרכב הועף על טיל.

במקומה קניתי מזדה 3 האצ'בק מיד פרטית עם אחריות לשנה. לא שיא האיכות אבל עולה עשרות מונים על היונדאי

פורסם
ב 100 קמ"ש המהירות עומדת על 2.8 במהירות 120 על 2.6 ופה כבר נשמעת צעקה להילוך חמישי.

עם חלונות סגורים וצמיגים איכותיים הרכב שקט ויציב...

 

מוזר מה שאתה אומר.

בעלי יונדאי i30 אחרים מדווחים על 3000 סלד כבר ב100 קמ״ש.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם

לאון, כנראה נפלת על רכב מאוד מאוד לא שמור וזהו חוסר מזל, גם אני במקומך אחרי כל ההשקעה והתיקונים ברכב חדיש יחסית הייתי מתוסכל ומוכר את הרכב כמה שיותר מהר.

מבחינת רעשים אני מאוד מופתע עד כמה שהרכב שקט ונעים לנסיעה ואגב, אני לא נועל מישלים אלא משהו נחות יותר.

פורסם
מוזר מה שאתה אומר.

בעלי יונדאי i30 אחרים מדווחים על 3000 סלד כבר ב100 קמ״ש.

 

 

בוודאות 100 קמ"ש מראים אצלי קצת פחות מ - 3 בערך 2.8 סלד.

ב 120 כבר מגיע ל 3.6 לערך...

אבל בגלל זה עדיף לנסוע על 110 - יותר בטיחותי, יותר חסכוני :wink:

פורסם

לא רועש ב120 עם כזה סלד גבוהה?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

לא ממש רועש, ברור ששומעים את המנוע יותר מאשר בנסיעה על 90 אבל לא ממש רועש; כבר נסעתי על רכבים שהרעישו יותר במהירות 90-100 כדוגמת - סוזוקי SX4, ומאזדה 3.

פורסם
יש ל-I30 כמה בעיות שרוב הבעלים נתקלו בהם.

הנורות נשרפות אבל לא בקצב מטורף, לפחות לא אצלי אבל שמעתי כבר כמה בעלים של רכבים כאלה שהתלוננו על הנושא.

יש את היוניט אור בלם שאצלי התקלקל כבר 3 פעמים, פעם אחת באחריות, בשניה שילמתי 85 ש"ח ובפעם האחרונה ע"ח המוסך.

יש את מנגנון ידית הפתיחה של דלת הנהג שמתקלקל, קרה כמעט לכל מי שאני מכיר עם רכב כזה, שלי הוחלף עוד באחריות.

אצלי אישית ברכב יש בעיה חוזרת במזגן, המפוח מתחיל לעבוד באיחור ובשלב מסויים מפסיק לעבוד לגמרי. המזגן עובד אבל אין אויר מהפתחים.

בפעם הראשונה הוחלף מפוח באחריות, בשניה לאחר ויכוחים רבים ואחרי שמנהל העבודה שיכנע אותי הרכבתי מפוח מפירוק, לאחרונה התחיל לזייף שוב, לצערי בגלל המלחמה ולץ בעבודה בעקבותיה לא היה לי זמן לטפל בזה אבל המוסך מודע ומנהל העבודה הבטיח שינסה לטפל בזה - נראה מה יהיה, מקווה להכניס את הרכב למוסך ביום חמישי.

אני גם מתכנן לכתוב מתישהו בקרוב סיכום תקופה עם ה-I30 שלי, אולי כשאגיע ל-100 אלף קילומטרים (כרגע 94).

 

בסך הכל רכב חביב, התקדמות ענקית ליונדאי אבל היום כשאני מחזיק אותו מול מאזדה 3 (שאני שונא שנאת מוות) ומשווה ראש בראש יש תחומים שבהם ליונדאי הייתה עוד עבודה (לא מכיר מספיק טוב את ה-30 הנוכחית).

יחידת ההנעה באמת לא רעה והרכב מרגיש זריז אבל ההילוך החמישי חסר מאוד, אני נוסע בעיקר מחוץ לעיר ומעל 100 קמ"ש והסל"ד גבוה מדי, הרכב מרגיש עסוק. יאמר לזכותו שגם במהירויות שהשתיקה יפה להן ועם רכב מלא לחיצה על הדוושה תניב תגובה מורגשת.

בידוד הרעשים חסר, הרכב פשוט רועש ולא מספיק מבודד, גם רעשי רוח וגם כביש.

תא הנוסעים שחור מדי אבל מרווח בהחלט, הפלסטיקה סבירה ואצלי יש קצת קרקושים. המושבים נוקשים ולא מספיק נוחים וכיול המתלים בטח לא תורם לזה. אבל אני מעדיף את הנוקשות והריסון על פני רכות יתר.

המזגן לא שקט במיוחד ועל מהירות 4 הוא אפילו רועש מאוד לטעמי.

אני לא נהג חוסך ואפילו דיי אוהב ללחוץ ולנסוע מהר כשאפשר. נוסע לרוב מחוץ לעיר וצריכת הדלק אצלי כמעט ולא יורדת מתחת ל-12 ק"מ לליטר.

בסך הכל משפחתית קומפקטית טובה, מציעה לא מעט יתרונות על המתחרות ונופלת בהן בעיקר בסעיפי עידון, איכות וכיול.

אצלי היא הייתה הרכב הנכון בזמן הנכון גם בזכות המחיר האטרקטיבי בו היא נרכשה.

היום כשאני מחפש מחליפה למאזדה אני נוטה שלא לפנות ל-I30, מחפש רכב שנותן קצת יותר.

 

אני עובד במוסך ויצא לנו כבר לטפל ברכבים האלו, היום נכניס אחד שהלך לו חיישן קראנק, פעם אחת נזילה ברדיאטור ועוד כמה דברים. לדעתי לרכב יש מחלות ילדות ואי אפשר לומר שהוא אמין ביותר.

(זה קרה בסטיישן אבל אותו דבר )

פורסם
אני עובד במוסך ויצא לנו כבר לטפל ברכבים האלו, היום נכניס אחד שהלך לו חיישן קראנק, פעם אחת נזילה ברדיאטור ועוד כמה דברים. לדעתי לרכב יש מחלות ילדות ואי אפשר לומר שהוא אמין ביותר.

(זה קרה בסטיישן אבל אותו דבר )

 

ידידי, אני לא אומר שזהו הרכב האמין ביותר בשוק כיום, אך לרכב בן 6 שנים ששימש כ 3 שנים כרכב ליסינג והגיע ל 100K ק"מ ומפגין אמינות מוחלטת ניתן לומר עליו שהרכב אמין.

נכון שיש מחלות ילדות כגון נורות שנשרפות או נורת ESP אך אלה אינן בעיות אמינות, והן בעיות זניחות שעולות גרושים לתיקון ולא משביתות את הרכב.

לא מדובר פה בגיר או מנוע שהלכו.

פורסם

רוב התקלות ב I30 (ובעצם ברוב המכוניות החדשות) הן במכוניות שיצאו מציי רכב, שם זכו להזנחה משולבת בהתעללות מצד לא מעט משתמשים.

חבר החזיר כעת I30 CW לאחר 174K ללא אף תקלה, וגם המכונית של הוריי הפגינה אמינות מלאה.

הוריי קנו מאזדה 3 בת שנתיים, ולדעתם היונדאי היתה עדיפה כחבילה כוללת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

לא הייתי אומר שיש בלאי מוגזם אבל האמינות לא מושלמת.

אמנם לא מדובר בתקלות משביתות כמו שאנחנו מכירים מיצרנים אחרים אבל עדיין מעצבן להניע את האוטו ולגלות שהמזגן לא עובד (ואני עדין עם תיאור ההרגשה :cry:), או שדווקא כשמניעים את האוטו ומתכוונים לצאת לנסיעה ארוכה נורית ה-ESP OFF דולקת ואורות הבלם האחוריים לא מתפקדים.

מה שיותר מתסכל הוא שמדובר בתקלות חוזרות, וכבר יותר מפעמיים

פורסם

במקרה של תקלה חוזרת יותר מפעם אחת אין ספק שהתסכול גובר אבל לרוב התקלה של נורית ה - ESP נפתרת לאחר התיקון הראשוני.


×
×
  • תוכן חדש...