Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4623 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אמרו לי לנסות להחזיק את ההילוך בזמן עזיבת הגז, ניסיתי :?

עכשיו יש לי רק 1-2 שנכנסים בקושי 3-4 לא נכנסים בכלל ו5-R נכנסים בקושי גם כן.

 

הצילו :cry:

פורסם

כנס למוסך, חבל לסוע ככה שלא ייגרם נזק לגיר.

לפי מה שאתה מתאר זה בדיוק מה שקרה אצלי, שמן גיר.

Renault Clio MK2 ph1 1.4RT

Renault Clio Sport 172RS 2.0

 

FRANCE

  • ספונסר פורום
פורסם

לפי התיאור שלך כבר עכשיו יש בעיה בגיר, והמחיר שציינת הוא מחיר זול בהחלט.

אורן

פורסם
חוסר שימון למנעולים של הסינכרון גורמים לשחיקה מוגברת עד שהזווית במנעולים הופכת להיות הפוכה, ואז ההילוך קופץ החוצה בעזיבת גז.

 

כמובן שאורן צודק, אבל אני מבקש להרחיב מעט (או הרבה).

 

שני מנגנונים מבטיחים שהשילוב לא ישתחרר - המישני הוא מין גולה וקפיץ במשלבי ההילוכים, והעיקרי הוא שיפוע מתאים בשיניים של המשלב (סינכרומש, מנעול וכדומה).

הכוון של הדחיפה תלוי בכוון הלחץ בין השיניים במנעולים - קדימה או אחורה. מי שקובע זאת הוא האם הציר הבא מהמנוע הוא המניע, או שהציר המניע את הגלגלים הוא המניע. ההבדל בלשון העם הוא כשיש גז (הציר הנכנס לגיר הוא מקור הכוח) או כשעוזבים גז (ואז הציר היוצא מהגיר הוא מקור הכוח, הגלגלים ואינרצית הרכב מסובבים את המנוע).

 

כדי שיהיה מעניין, מנגנונים אלה עשויים מפליז לפחות בחלקם, זאת כי פליז עובד היטב מול פלדה (מקדם החלקה מינימלי כלומר קל לשלב הילוך). יתכן שאינני מדייק וההרכב יותר קרוב לברונזה. פליז/ברונזה רכים יחסית, והחלקה תחת עומס מול פלדה תשחוק אותם במהירות, אם אין שכבת שמן לסיכוך.

 

אורן הסביר בקצרה שמחסור בשמן הרס את השיפועים של המנעולים וגרם לכך שהם לא מתנגדים יותר ביעילות לכוחות הציריים של שילוב השיניים בגיר. כשהמנעול נדחף כשעוזבים גז, הגולה המסכנה במנופי השילוב נכנעת, וההילוך קופץ לניוטרל.

 

היות והבעייה מתרחבת, הוא מעריך שמחסור בשמן גיר גרם לנזק.

 

במקרה זה סביר שהרבה זמן יש נזילת שמן מהגיר שלא הובחנה. מישהו לא הבין את מהות הכתם השחור שנוצר כל פעם מתחת לרכב. לא רק שהוא מסכן את רוכבי הדו גלגליים בכביש, הוא גם משלם קנס על הזנחה.

 

יוסי

פורסם

עדכון:

 

לאחר שהגירים מפירוק(היו 2 במלאי) לא התאימו למגאן שלי(לפי המכונאי אצלי סטארטר מקדימה ואילו בגירים שהיו הסטארטר מאחורה), המכונאי שלי פתח את הגיר והחליף את מה ששברתי :oops:

בקיצור ולענין, נפרדתי מ8 יצחקים(בן צבי) והגיר שלי כמו דנדש, לא קופץ מהחמישי ופועל חלק.

 

8)

פורסם

הבנתי ממנו שהוא פתח את התיבה והחליף מיסב ועוד כמה דברים, שרובם קשורים למעבר בין 4 ל 5(משהו עם 2 מזלגות), לא ממש הקשבתי לפירוט שלו :oops:

פורסם

שמח שלבסוף יצאת בזול.

 

למה הסכמת להחלפה של הגיר מבלי לבדוק את הנזק בתוכו?

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם

התכוננתי לגרוע מכל, ההשערה של המכונאי הייתה שהלך איזשהו מוט מרכזי שרק העלות שלו נושקת ל1000 ש"ח ולכן המליץ על החלפה של גיר תקין מפירוק.

הכל לטובה כמו שאומרים :-P

×
×
  • תוכן חדש...