Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש שמן 40


ilanmurad
שימו לב! השרשור הזה בן 3678 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ניתן לקנות שמן 15-40 ב140שקל באוטוסטור ליקווימולי מתוסף מוס 2

15w40 לא מתאים לרכבים ישנים! גם בגלל האקלים בארצנו וגם בשל היותו סינטטי

אנחנו מדברים על 40w חד דרגתי

או 20w50 מינרלי שליקווי מולי נותן פתרון מעולה באיכות ובמחיר

עריכה אחרונה על ידי tomi1975

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

15w40 לא מתאים לרכבים ישנים! גם בגלל האקלים בארצנו וגם בשל היותו סינטטי

אנחנו מדברים על 40w חד דרגתי

או 20w50 מינרלי שליקווי מולי נותן פתרון מעולה באיכות ובמחיר

 

היי, צודק לגמרי

איזה ליקווי מולי נותן פיתרון ? כתבת שיש 20-50 שלהם עם מספיק אבץ ופופספטים ? איפה קונים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למנוע פרימיטיבי צריך שמן פרימיטיבי

זאת דרכו של הטבע

 

 

שאלה למומחה שלנו Cerebral Cortex

מה לגבי שמן 10W60 שלרוב שמן מודרני ומאוד מומלץ למנועים ישנים בחום ארצנו ?

בקיצר לדעתי הכל חרטה

20/50 של חברת סונול עולה פי 4 משמן 20/50 גרמני של חברת MOLI ., מצחיק לא ?

לא יקרה שום נזק למנוע עם תשים 20/50 API SL

העיקר שיהיה שמן .

אני לא מתווכח עם הגרמנים

 

 

בוא ונתחיל ממושג בסיסי.

צמיגות היא התנגדות הזורם לעיבור (שינוי צורה) תחת מאמץ גזירה. הצמיגות נתפסת לעתים קרובות כסמיכות, או התנגדות למזיגה. הצמיגות מתארת את התנגדותו הפנימית של הזורם לזרימה, וניתן לחשוב עליה כעל מידה של חיכוך. לדוגמה, מתנול הוא "דליל", כלומר בעל צמיגות נמוכה, ושמן או דבש הם "סמיכים" (או צמיגים) כי יש להם התנגדות גבוהה לשינוי צורה.

 

אם אמרנו שצמיגות היא התנגדות אזי תסביר לי בבקשה מדוע להוסיף התנגדות במנוע? כלומר, אם היצרן מבקש 10W-40, מדוע לשנות ל 20W-50? ככל שהצמיגות עולה, אתה מאבד יעילות בחיסכון בדלק וגם יעילות המנוע יורדת. ועכשיו גם הההיפך, אם מבקשים ממך שמן 10W-60 ואתה שם שמן 20W-50 אז אתה גורם לכך שבשעת ההתנעה השמן לא מגיע לחלל המנוע בזמן שהוא צריך כי הצמיגות גבוהה וטמפרטורת השמן היא נמוכה וכאשר המנוע נמצא בטמפרטורת עבודה השמן לא ממלא את תפקידו ביעילות כי הצמיגות נמוכה ממה שנדרש והשמן לא מסוגל לעמוד ביעילות במאמצי הגזירה שמופעלים עליו. לפיכך, החיכוך והשחיקה גוברים. הוכח כבר שככל שהצמיגות של השמן גבוהה כאשר המנוע קר אזי לוקח לשמן יותר זמן להגיע לכל חלקי המנוע הנעים.

 

ומדוע שמן 20-50 API SL יהיה מתאים למנוע של מכונית ישנה שצריך מפרט של API SE או SF? הרי אותו מנוע זקןק לאותם תוספים שאינם נמצאים בשמן ממפרט API SL וכיוצא בזאת. אז מדוע להשתמש בו?

 

 

ישנם תוספים שגרמו נזק לממיר הקטליטי ולכן הפחיתו אותם בשמנים המודרניים .שימוש בהם עלול לגרום נזק למנועים ישנים ובמיוחד לגל הזיזים. אני הוספתי תוסף ZDDP המכיל תוספי אבץ וזרחן לשמן מינלי 20/50 איכותי.

כנ"ל גם השינוי שבהוצאת העופרת מהדלק, גורם שפוגע בתושבות שסתומי הפליטה בראשי יצקת ברזל. גם בשמני הממסרה היפואידים חל שינוי והוספו תוספים נגד שחיקה המכילים גופרית דבר שגורם לפגיעה בתותבים וסינכרונים מפליז.

בברכה אריק

אתה רק מחזק את דבריי.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

15w40 לא מתאים לרכבים ישנים! גם בגלל האקלים בארצנו וגם בשל היותו סינטטי

אנחנו מדברים על 40w חד דרגתי

או 20w50 מינרלי שליקווי מולי נותן פתרון מעולה באיכות ובמחיר

ישנם גם שמני 15W-40 מינראלים ובדרגות SE ו SF אשר אינם "סובלים" ממחסור באבץ, עופרת ושאר תוספים הנחוצים למנועים ישנים. זה שאנשים רצים לשים 15W-40 בדרגות SL ומעלה זה לא ממש נבון. כנ"ל לשימוש בשמן 20W-50 בדרגת API SL ומעלה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש שמן SAE40 במלאי זמין, באמת שאני לא מבין מה טעם כל הוויכוחים האלה.

בפעם האחרונה שבדקתי גם לטלרון (יבואן ELF/TOTAL) נשאר מלאי שמן 40 של SHELL.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אם אמרנו שצמיגות היא התנגדות אזי תסביר לי בבקשה מדוע להוסיף התנגדות במנוע? כלומר, אם היצרן מבקש 10W-40, מדוע לשנות ל 20W-50?

 

 

.

 

אני לא מדבר על הוראות יצרן אני מדבר על ברירות מחדל לרכבים ישנים שקשה להשיג בארצנו שמנים טובים ומתאימים .

ברור שאם יש רכב ובהוראות יצרן כתוב 10W40 אז אני ישים 10W40

אבל אני אתן לך דוגמא : עשיתי טיפול לפורשה שלי בפיניקס אריזונה לפני שהבאתי אותה לארץ ושמו לי בטיפול 20/50 של ולוולין vr1 racing, להזכירך בפיניקס אריזונה האקלים מאוד דומה לאקלים בארץ.

בארץ עכשיו רציתי לעשות טיפול וכל המוסכים פה בארץ המליצו על 10/60 סינטטי !

וקיבלתי את התשובה שהטכנולוגיה השתנתה ביצור השמנים והיום יש שמנים יותר טובים (נכון אבל השאלה לאיזה מנועים ! )מצד שני בפורום Pelican בחו"ל אנשים שמתיימרים להבין כמוך אמרו לי שליקווי מולי מעולה וגם המכונאי שלי בפיניקס אמר אותו דבר לאחר ששוחחתי איתו ,

אתה יודע כמה עולה 20/50 של וולוליין ו10/60 ?

פי 4 מליקווי מולי 20/50 ותאכלס אותו חרטא

ולגביך אין לי שום ספק שאתה מבין בשמנים אבל אתה לא נותן שום פתרון וזורק דברים באויר .

המשתנה הכי חשוב פה זה עניין האקלים ושימוש ברכבים ישנים .

לעניין שמן 40 שהוא הנושא של השרשור וללא הגדרות יצרן אפשר להשתמש בארצנו ב שמן 40 פריטיבי או 20/50 מנרלי על קונטסה שנת 60 וטריומף ספיטפייר 68 .

תשתמש ב 10/40 או 5/30 תזיין תמנוע.

מה גם שלא ענית לי מה הבעיה בשמן ליקווי מולי 20/50 מינרלי לרכבים ישנים למרות שהוא בתקן API SL שאתה טוען שהוא לא טוב לרכבים ישנים שבפרוש כתוב שכן ! ע"י היצרן, מה היצרן מטומטם והמהנדסים שלו לא מבינים בכלום ?

לסיכום נתחיל בזה שברכבים ישנים אל תשימו שמנים סינטטים! אלא רק מינרלים ! השאר ניתן לויכוח

עריכה אחרונה על ידי tomi1975

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סינטטי + צמיגות גבוהה

זאת הנוסחא המנצחת

יותר מיזה אם היצרן פעם ציין צמיגות 40 בארצנו תהיה עדיפה צמיגות 50 ותשמור על המנוע.

כמו כן שמנים סיננטים עדיפים על מינרלים

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סינטטי + צמיגות גבוהה

זאת הנוסחא המנצחת

יותר מיזה אם היצרן פעם ציין צמיגות 40 בארצנו תהיה עדיפה צמיגות 50 ותשמור על המנוע.

כמו כן שמנים סיננטים עדיפים על מינרלים

נוסחא מנצחת לגמור מנוע בטריומף

קובי על תעצבן אותי :lol:

אני ישים סינטטי ב 911 המנוע יתחיל להשאיר לי רטיבות מתחת לרכב

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קובי על תעצבן אותי :lol:

אני ישים סינטטי ב 911 המנוע יתחיל להשאיר לי רטיבות מתחת לרכב

 

אז יש לך בעיה במנוע של החיפושית...

אני בכל הרכבים עם סנטטי.

הכל יבש

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז יש לך בעיה במנוע של החיפושית...

אני בכל הרכבים עם סנטטי.

הכל יבש

 

נזילות זה מחלה ידוע ב 911 SC

כך שלהיפך , אין לי נזילות והמנוע יבש לגמריי

אני נשאר בספיידר 71 ו ב911 עם מינרלי 20/50 בלי נזילות והרכב חי ונושם ואני נוהג בו אגרסיבי ! ו40 בטריומף וה MGA

ואתם תשימו סינטטי ב 400 שח לגלון ותממנו את יצרני השמנים השונים שמאכילים אותכם לוקשים

עריכה אחרונה על ידי tomi1975

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בקורטינה הייתי משתמש בשמן 20w50 של קסטרול ולאחר מיכן עברתי לשמן 10w40 חצי סינטטי של וולוולין והמנוע התחיל לחיות סוף סוף גם נעשה חסכוני יותר והתחיל להרגיש מעט יותר נימרץ וגם ההתנעה נעשת יותר קלה.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סינטטי + צמיגות גבוהה

זאת הנוסחא המנצחת

יותר מיזה אם היצרן פעם ציין צמיגות 40 בארצנו תהיה עדיפה צמיגות 50 ותשמור על המנוע.

כמו כן שמנים סיננטים עדיפים על מינרלים

טוב עשיתי בדיקה ,

קובי צודק ואני טעיתי, ושאני טועה חשוב לי להודות כי אין לי אינטרס להטעות פה אף אחד :wink:

אין בעיה להשתמש בשמן סינטטי ברכבים ישנים

למרות שאני נשאר עם המינרלי,

חשוב שהצמיגות תהיה זהה בין המינראלי לסינטטי

ההבדל בין מינארלי לסינטטי הוא שהסינטטי שומר יותר על התכונות שלו לאומת המינראלי שמושפע יותר לחום עומס וכו ,

אה גם הסינטטי עולה יותר , פי 4

רק לגבי שמן 40 ,על זה התכנסנו פה , ברכבים משנות ה60-70 מספיק שמן מינראלי עם תוסף , יצא יותר משתלם ,

אין שום הצדקה לשלם על סינטטי.

 

המשך ערב נעים לכולם

עריכה אחרונה על ידי tomi1975

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3678 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...