Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לותיקים והמומחים שעוד זוכרים קונטסה 900


ilanmurad
שימו לב! השרשור הזה בן 4050 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתמול, שבת, בשעה טובה ומוצלחת פונקה הקונטסה 900 שלי ( או כמו שאשתי קוראת לה: "הגברת הזקנה") בתקרה חדשה יפה ומשוחזרת ונסעה לאיטה ובעדינות ( לא יותר מ60 קמ''ש עד שאתפנה להפוך את כיוון הוונטה ) לביתה החדש והתקבלה במחיאות כפיים על ידי בני הבית כשנכנסה למשכנה החדש בחניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פריט נדיר באי ביי

סט למנוע אל תחשוב פעמיים

http://www.ebay.com/itm/HINO-CONTESSA-ENGINE-OVERALL-GASKET-KIT-/221194422528?pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3380370900&vxp=mtr

בנוסף יש אצל קלוש בקליות אחורה

חבר צוות פיברקלאב טוב כלב חבר מחבר כלב מיצר צינורות ברקס ממתכת 0522790303

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

גם זה נמצא ברארץ , וליתר הדיוק - ברשל"צ

 

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכותי ל"ביטנה" החדשה של "כובע הגברת הזקנה" :lol:

 

לגבי תעלומת הזרימה ההפוכה: ביום ששי, בהשקה, שוחחנו על כך וחלק מהותיקים טוען שאכן, יתכן ש- "יש מצב"....

 

בכל מקרה, אם אכן בקונטסה 1300 זרימת האויר מאולצת נגד כוון הנסיעה, זאת בוודאי תוצאה של מחקרים וניסויים ממושכים. אין ספק שמעורבת כאן אוירודינמיקה (מערבולות ולחצים מאחורי ומתחת לרכב בזמן תנועתו), ונדרש תכנון מפורט וקפדני של לוחות ההטיה שיגרמו לאויר לזרום לאן שצריך, ולא לאן ש"הוא רוצה...". יש לזכור גם כי מאוורר מיכני, במהירות מנוע גבוהה, יוצר ספיקת אויר גבוהה יותר (וגם צורך יותר הספק...) מ"ונטה" חשמלית קטנה.

לא מאד סביר שהיפוך כיוון המפוח לבדו יפתור את הבעיה. אפילו העתקה של לוחיות ההטיה של ה-1300 לא בהכרח תעזור- מדובר במכוניות שונות (אפילו שהן של אותו יצרן...) בעלות צורה שונה ותכונות אוירודינמיות שונות.

 

כמובן ששווה לבצע ניסוי של "היפוך כיוון", אולי גם להוסיף עוד מפוח (ולוודא שהמערכת החשמלית מסוגלת לגבות פעולה רצופה שלהן) - אך ההצלחה אינה מובטחת.

 

יתכן שבסוף יתברר שלא יהיה מנוס מלחזור לתצורה המקורית - רדיאטור ליד "קיר האש" (הכי גדול והכי "עבה" האפשרי), ואולי גם החזרת המאוורר המיכני (ואז - גם המקוריות נשארה...). אם נבטיח שהאויר המגיע מכונסי האויר יזרום בחופשיות אל ומ-הרדיאטור ולא יברח לצדדים - יתכן שזה יהיה הפתרון האופטימלי.

 

בכל מקרה - ניסוי וטעיה הוא אחד ה"כייפים" במכוניות אספנות... נשמח לשמוע מסקנות ותוצאות.

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם זה נמצא ברארץ , וליתר הדיוק - ברשל"צ

 

ישי

תודה לכם,

קניתי בלי לחשוב פעמיים כמו שאני עושה עם כל חלק של קונטסה שאני רואה, רכשתי גם אוצר בלום מאדם מבוגר וחביב שהיתה לו חנות חלפים והזמין אותי לראות את המחסן שלו - את ה"אוצר" שמצאתי שם קשה לתאר במילים יש שם כמעט קונטסה שלמה כולל חלקי פח , פרזול, לוח שעונים , דיסטריבוטורים חדשים ועוד שאפשר לבנות מכולם עוד קונטסה :) ( כמעט ... )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכותי ל"ביטנה" החדשה של "כובע הגברת הזקנה" :lol:

 

לגבי תעלומת הזרימה ההפוכה: ביום ששי, בהשקה, שוחחנו על כך וחלק מהותיקים טוען שאכן, יתכן ש- "יש מצב"....

 

בכל מקרה, אם אכן בקונטסה 1300 זרימת האויר מאולצת נגד כוון הנסיעה, זאת בוודאי תוצאה של מחקרים וניסויים ממושכים. אין ספק שמעורבת כאן אוירודינמיקה (מערבולות ולחצים מאחורי ומתחת לרכב בזמן תנועתו), ונדרש תכנון מפורט וקפדני של לוחות ההטיה שיגרמו לאויר לזרום לאן שצריך, ולא לאן ש"הוא רוצה...". יש לזכור גם כי מאוורר מיכני, במהירות מנוע גבוהה, יוצר ספיקת אויר גבוהה יותר (וגם צורך יותר הספק...) מ"ונטה" חשמלית קטנה.

לא מאד סביר שהיפוך כיוון המפוח לבדו יפתור את הבעיה. אפילו העתקה של לוחיות ההטיה של ה-1300 לא בהכרח תעזור- מדובר במכוניות שונות (אפילו שהן של אותו יצרן...) בעלות צורה שונה ותכונות אוירודינמיות שונות.

 

כמובן ששווה לבצע ניסוי של "היפוך כיוון", אולי גם להוסיף עוד מפוח (ולוודא שהמערכת החשמלית מסוגלת לגבות פעולה רצופה שלהן) - אך ההצלחה אינה מובטחת.

 

יתכן שבסוף יתברר שלא יהיה מנוס מלחזור לתצורה המקורית - רדיאטור ליד "קיר האש" (הכי גדול והכי "עבה" האפשרי), ואולי גם החזרת המאוורר המיכני (ואז - גם המקוריות נשארה...). אם נבטיח שהאויר המגיע מכונסי האויר יזרום בחופשיות אל ומ-הרדיאטור ולא יברח לצדדים - יתכן שזה יהיה הפתרון האופטימלי.

 

בכל מקרה - ניסוי וטעיה הוא אחד ה"כייפים" במכוניות אספנות... נשמח לשמוע מסקנות ותוצאות.

 

עודד תודה על העצה,

ביום ה' אני מתכוון לפרק את הרדיאטור , להפוך את הוונטה ( לצערי ראיתי שהלהבים שלה בעלי צורה יחודית לכיוון המשיכה - מעין "כפות" - כך שצריך גם להפוך את הלהבים ואי אפשר להסתפק כמו שקיויתי בהיפוך החוטים) ולהוסיף עוד אחת.

אני משתף אתכם ברעיון משוגע שעלה לי לראש - שאולי גם אותו אנסה אלא אם מישהו מכם יאמר לי מייד "אל תנסה אפילו" :

מכיוון שאני מוטרד מכך שבמקור ה 900 לא נבנתה ל"דחיפת אויר מאחור" ואולי לא יהיה לאויר מאין לצאת חשבתי לחבר וונטה אחת שתדחוף אויר מבחוץ ( מאחור פנימה לתא המנוע דרך הרדיאטור) ואת הוונטה השניה שתמשוך את האויר מתוך תא המנוע דרך הרדיאטור - חציו השני - וכך לייצר סירקולציה של אויר טרי בתוך תא המנוע . גם אם הוא - המנוע - לא מקדימה וזוכה למשב צונן מכיוון הנסיעה.

מה דעתכם? הגזמתי ? :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר לא הצלחתי לעקוב אחריך.... אבל כדי שיהיה קרור, האוויר שנכנס חייב לצאת. אחרת אין מעבר חום.

 

http://www.jsme.or.jp/tsd/ICBTT/conference02/TakashiSUZUKI.html

 

yhs , זה מדהים איפה מצאת את השרטוט הנדיר הזה ???

כמה לילות ללא שינה מרוב מחשבות חסכת לי ופתרת בעצם את כל השירשור הארוך הזה :)

אכן בקונטסה 1300 האויר נדחף מאחור הפןך מכיוון הנסיעה ובזה נגמר הדיון .

תודה רבה השרטוט הזה היה לעזר רב מאד ופתר את העניין, אני אהפוך את כיוון הוונטה ואוסיף עוד אחת מקווה שזה יהיה הפיתרון.

שוב תןדה רבה.

 

דרך אגב לגבי מה שלא עקבת אחרין התכוונתי לשאול מה דעתכם על שתי וונטות על הרדיאטור, אחת מושכת והשניה דוחפת כדי ליצור סירקולציה בתא המנוע .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

yhs ,

אכן בקונטסה 1300 האויר נדחף מאחור הפןך מכיוון הנסיעה ובזה נגמר הדיון .

 

דרך אגב לגבי מה שלא עקבת אחרין התכוונתי לשאול מה דעתכם על שתי וונטות על הרדיאטור, אחת מושכת והשניה דוחפת כדי ליצור סירקולציה בתא המנוע .

 

אכן, השרטוט וגם המאמר שממנו נלקח (שנכתב באנגלית "יפנית" עילגת למדי) ענו על השאלה "האם" (האם בקונטסה 1300 יש זרימה הפוכה), אך לא על השאלה "איך" (איך זה בדיוק מתבצע). לכן אני חושב שהדיון עדיין לא נגמר...

עצם העובדה שהאבטיפוס היה עם זרימה בכוון הנסיעה, ואילו הייצור הסדרתי היה עם זרימה הפוכה מעיד על כך כי "בדרך" בוצעו הרבה שלבים של "ניסוי וטעיה". כנראה שגם לך עוד נכונו שלבים כאלה.

אם הבנתי נכון (יתכן מאד שלא...) בכוונתך לשים את שני המפוחים (המושך והדוחף) באותו צד של הרדיאטור, וליצור מעין "סחרור במעגל סגור" של האויר, אשר יחדור לתא המנוע דרך חצי רדיאטור, יבצע פניה של 180 מעלות ויצא החוצה דרך החצי השני.

 

אם זה כך, זה לא נראה יעיל. אתה מנסה להוסיף "קרור אויר" לתא המנוע (או לבלוק המנוע), אך במנועי קרור מים זה איננו משמעותי.

 

הדרך הנכונה היא להרכיב 2 מפוחים במקביל (או אחד גדול - תלוי בשטח העומד לרשותך) מאותו הצד של הרדיאטור, בכוון הזרימה בה אתה מעוניין.

בלי ספק יהיה צורך להוסיף לוחות הכוונה (תוכל לקבל השראה מאלה של ה- 1300) לאילוץ זרימה נכונה.

 

למניעת חימום יתר של האויר המוזן לקרבורטור (הוזכר במאמר כבעיה באב-טיפוס של ה-1300) - כדאי אולי לשקול התקנת צינור להובלת אויר טרי (אולי מאיזור כונסי האויר) אל כניסת מסנן האויר.

 

בכל מקרה - בהצלחה. "הינו" ישמחו לשמוע על הפתרון :lol:

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אחזק את דברי עודד - הקירור מתבצע גם על ידי האוויר שזורם מסביב למנוע, אבל הקירור העיקרי מגיע מהמים ולכן יש לדאוג לזרימה טובה של אוויר שנכנס ויוצא מהרדיאטור. לא בהכרח צריך שתי וונטות, כי לא מהירות האוויר היא המשמעותית אלא ספיקת האוויר (שכמובן, שככל שיש יותר מהירות עובר יותר אוויר) אבל הגדלת שטח החתך של כניסת האוויר זהה להגדלת המהירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכם, עזרתם לי מאד ואני בהחלט אדווח על התוצאות.

מדבריכם האחרונים אני מניח שבשלב הראשון אני אהפוך את כיוון הוונטה\ות כדי שיעבדו הפוך כמו ב1300 ואבדוק את התוצאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שיש בספרות המקורית של 1300

אריה תודה רבה על התמונות מהספר, האם תוכל בבקשה לצלם שוב את הדף הימני (2-6) הוא לא ברור ומאד מעניין אותי מבנה מערכת הקירור הכולל כפי שהוא מתואר ומצולם בדף הזה.

תודה וסליחה על הטרטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שיש בספרות המקורית של 1300

אריה תודה רבה על התמונות מהספר, האם תוכל בבקשה לצלם שוב את הדף הימני (2-6) הוא לא ברור ומאד מעניין אותי מבנה מערכת הקירור הכולל כפי שהוא מתואר ומצולם בדף הזה.

תודה וסליחה על הטרטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשור הזה גרם לי קצת לחפור באינטרנט.

מה שהניב את המציאה הבאה: http://page6.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/f125680009

מכירה של קונטסה 900 יפנית חיה ובועטת במצב תצוגה. (שימו לב למגן השמש המקורי שמורכב על דלת הנהג!)

michitoshi76-img600x450-13538828516f3osx30945.jpg

 

michitoshi76-img600x450-1353882852t9k7e830945.jpg

 

michitoshi76-img600x450-1353882852m4dqbm30945.jpg

 

אני בטוח שהמשך החפירות יניבו גם מכירה של חלקים.

הבעיה שנשארה זה לא להבין איך מזמינים משם.

סובארו-SVX שחורה 94' ,סובארו SVX לבן פנינה 92', סובארו XT טורבו שחורה 86', סובארו XT טורבו בורדו 86', סובארו XT טורבו לבנה 86'

ארז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4050 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...