Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יפנאוטו (יבואנית סובארו) על המדף. הקונים הפוטנציאלים - סמל"ת, אוטודיל וטרייד מוביל


דל-פיירו
שימו לב! השרשור הזה בן 4136 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האמת היא שלא מדובר בחדשות של ממש. כל מי שמעודכן קצת בתחום כבר מזמן יודע שיפנאוטו, היבואנית של סובארו לישראל, בצרות. רוב הקודקודים עזבו, הדגמים החדשים התעכבו ורכבים פופלאריים יחסית הגיעו תוך זמן קצר יחסית למגרשי הליסינג כדי שיימכרו כ"יד ראשונה אפס קילומטרים". לאחרונה הגיעו גם לא מעט מבצעי מכירה מיוחדים באספקה מיידית. שימו לב - כולם ללא אזכור לתנאי המימון. ככה זה כשהיבואנית צמאה למזומן, ומהר.

 

היום התבשרנו שוב כי הזיכיון לייבוא סובארו נמצא על המדף:

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000794163

 

והשאלה - האם זה טוב או לא?

מצד אחד, רענון שורות בין יבואני הרכב בדרך כלל מתברר כרעיון לא רע בכלל. תראו מה קרה לאופל מאז שהיא עברה לידי קבוצת שלמה. תראו מה קרה לקיה אחרי שיצאה מסמל"ת ועברה לטלקאר. ותיקי הפורום בוודאי זוכרים מה קרה לפורד אחרי שעברה לידי של דלק מוטורס.

 

מצד שני, זה לא תמיד עובד ככה. כדי לחדור שוב לשוק המקומי תצטרך סובארו למתג את עצמה מחדש לאחר שבשנים האחרונות נעלמה מהשוק ועוד לפני זה סבלה ממוצר בעייתי שהוציא לה תדמית לא טובה במיוחד (כן, אני מדבר על ה-B3 בגרסת ה-1.5 ליטר). כדי לעשות את זה צריך יבואן נמרץ ורעב שרוצה שיאמין במוצרים שיש לו ביד וביצרן שעומד מאחוריו וידחוף בכל הכוח, בדיוק כמו שעשו היבואניות מהפסקאות הקודמות.

 

וכאן אני מתחבר בחזרה לסמל"ת. יבואן רכב שלדעתי מחרב את המותגים המצויינים שיש לו ביד עם אסטרטגיות שיווק מוזרות שמנותקות מהשוק. אני מניח שגם בסמל"ת מבינים שפיאט נמצאת (שוב) בקשיים ומבינים שזה אומר שבשנים הקרובות צפוי זרם הדגמים החדשים של פיאט להאט. אני מניח שהם מחפשים פרת מזומנים חדשה וחושש מאוד שסובארו תהיה הקורבן. ללא תמחור אגרסיבי או מיתוג נכון, תהפוך סובארו לעוד שלד בארון השלדים של סמל"ת שיונח ליד לנצ'יה ואלפא-רומאו שכבר כמה שנים בקושי מוכרת כאן מכוניות.

 

אני מקווה שגם קברניטי סובארו העולמית עושים בדק בית ובודקים בציציות של זה שאמור לקבל את הזיכיון לשיווק המוצרים שלהם בישראל. אחרי הכל אני מאמין שישראל היא לא סתם עוד שוק בעבורם. כדאי לזכור שסובארו הייתה היצרנית היפאנית הראשונה ששברה את החרם הערבי ושיווקה רכבים בישראל, הרבה לפני שמאזדה או מיצובישי חשבו בכלל לפתוח כאן סוכנות. כל מי שגדל, כמוני, בשנות ה-80 בוודאי זוכר את שלל דגמי הסובארו שהציפו כאן את הכבישים. האם יש עוד סיכוי שהמותג יחזור לגדולתו? אני חושב שכן, אבל רק עם היבואן הנכון.

פורצה יובה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם יבוא הסוברו נמצא בירידה מתמדת לכן בהחלט מתאים לסמל"ת.

 

יבואן שאוהב לכבות את האור ....

 

להזכיר לכם כמה מכוניות KIA הם מכרו ? לפני שהיבואן התחלף ....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

להזכיר לכם כמה מכוניות KIA הם מכרו ? לפני שהיבואן התחלף ....

 

להזכיר לך עד כמה מכוניות KIA היו קיא לפני שהיבואן התחלף?

 

לטלקאר היה טיימינג מושלם בלקיחת הזכיון - ומאז גם הנהלת סמל"ת התחלפה, כך שהחיים אינם רק שחור ולבן.

 

לסמל"ת יש היום הנהלה צעירה עם ראש פתוח, מה שלא היה להם רוב העשור הקודם - ובנוסף, הם מייצגים חברה במצב די משברי, עם ליין מוצרים שחלק ניכר ממנו מיושן ולא מבריק - ולא ממש תואם את טעם השוק המקומי.

 

כך שלא הייתי ממהר לפסול את האופציה של יפנאוטו תחת כנפי סמל"ת. בתמחור וניהול נכון, בשילוב עם ליין מוצרים די מלא, אין מניעה שסובארו תחזור להיות שחקן חשוב בשוק המקומי. לא בטופ, אבל במקום טוב באמצע.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה הנהלה זו הייתה שתמחרה את הגולייטה ואת הפנדה היוצאת/נכנסת?

 

הישנה?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלפא לא במצב כזה גרוע; לנצ'יה באמת מתומחרת גבוה מידי; המצב של פיאט באמת עצוב.

בארץ? אלפא על הקרשים. מקום 28 בטבלת המסירות, ירידה של כמעט חמישית בכמות המכירות בהשוואה לשנה שעברה. אפילו סובארו מכרה יותר השנה ולהזכירך אצל סובארו הרכבים היו מאוד יקרים (פורסטר, אאוטבק ו-B4).

 

 

לסמל"ת יש היום הנהלה צעירה עם ראש פתוח, מה שלא היה להם רוב העשור הקודם - ובנוסף, הם מייצגים חברה במצב די משברי, עם ליין מוצרים שחלק ניכר ממנו מיושן ולא מבריק - ולא ממש תואם את טעם השוק המקומי.

 

כך שלא הייתי ממהר לפסול את האופציה של יפנאוטו תחת כנפי סמל"ת. בתמחור וניהול נכון, בשילוב עם ליין מוצרים די מלא, אין מניעה שסובארו תחזור להיות שחקן חשוב בשוק המקומי. לא בטופ, אבל במקום טוב באמצע.

אז זהו, שעד היום סמל"ת לא הוכיחה את עצמה כיבואנית שעושה תמחור נכון.

לפיאט יש מוניטין ארוך שנים של ייצור מכוניות ידניות וזולות. אפילו הפונטו שהצליחה מאוד בארץ בשנות ה-90 עשתה זאת עם גיר ידני ורמות אבזור בסיסיות. אבל במקום שסמל"ת תדחוף את הפונטו והפנדה הישנות במחירי רצפה ותציף את השוק, הם מעדיפים לעבוד באסטרטגיה צעירה - לתמחר את הרכבים שלהם גבוה מידי, אף אחד לא קונה, אחרי שנה עושים מבצע ומוכרים במחיר סביר.

ככה רק פוגעים בנקודה שהיא גם ככה הנקודה החלשה ביותר של המותג - שמירת ערך.

פורצה יובה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוברו לא תחזור למה שהייתה אלא אם תמכור מוצר יותר טוב ויותר זול מהקוריאניות העולות (שלא לדבר על הסיניות וההודיות שאורבות מעבר לפינה) וזה לא ייקרה כבר.הבוקסר היקר לייצור היה מזמן צריך ללכת.לא יעזרו לו עוד טלאים לשיפור הצריכה,הפליטה,גרף ההספק. בוקסר ננטש ע"י VW ואלפא כי הוא יקר - שני בלוקים במקום אחד.מתאים למחירי פורשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת, עצוב וגם מוזר ואולי יש אצל סמל"ת הרהורים הנוגעים להחלפת נציגויות, שהרי הטעם בהוספת עוד נציגות, כנראה כושלת, לרשימה העצובה הזו של פיאט אלפא לנצ'יה, לא לגמרי מובן. ואני סבור שהמכוניות שהם מביאים לכאן באמת מצוינות ובעלות אופי אמיתי וגם מתאימות לקהל הישראלי, אלא שצרוף של תמחור חסר אטרקטיביות, עם סטיגמה קשיחה הופכים אותן למשהו נדיר מאוד בכבישים כאן. ולמרות שסברתי עד לאחרונה שהבעיה אצל סמל"ת אינה של תמחור מופרז, אלא של בורות ודעה קדומה אצל הצרכן, כיום אני סבור שאחרי הכל הבעיה שם היא בעית תמחור ובכדי לשבור את מסגרת הסטיגמה שהיא כאמור מאוד עבה וקשיחה, הם חייבים לנקוט בגישה חדשה של תמחור מאוד אגרסיבי ולא להגרר בעל כורחם ובאיחור ניכר אחרי מבצעים של מתחרים. והם גם יודעים לעשות את זה, אבל בשווקים אחרים, ראו דודג' דארט למשל שהיא מכונית מעולה לדעתי ונוסעת יופי וגם נמכרת לא רע בארה"ב, במחיר כמעט מצחיק ואחרי הכל יש פה ענין עם ג'ולייטה מעוצבת מחדש ומותאמת לטעם האמריקני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם יבוא הסוברו נמצא בירידה מתמדת לכן בהחלט מתאים לסמל"ת.

 

יבואן שאוהב לכבות את האור ....

 

להזכיר לכם כמה מכוניות KIA הם מכרו ? לפני שהיבואן התחלף ....

 

הדגם הכי עדכני בליין של קיה בישראל כשהזיכיון עבל מסמל"ת לטלקאר היתה הריו הקודמת. חצי שנה או שנה לאחר מכן התחיל מבול דגמי הדור החדש של קיה עם הסיד, פורטה, ספורטאג', פיקנטו וכו'. אני מבטיח לך שעם ליין כזה גם תחת המטריה של סמל"ת קיה היתה עושה את הקפיצה שעשתה תחת טלקאר.

 

אנשים לפעמים שוכחים שיבואן רכב בארץ הוא בראש ובראשונה יבואן ולא יצרן. יבואן רכב צריך להתסדר עם מה שהיצרן מייצר, הקצאות של היצרן לישראל, תימחור, תקינה ועוד לא מעט שיקולים שצריך לקחת לפני שמעמידים דגם באולם התצוגה.

 

סובארו תחת יבואן אחר לא תשנה את המציאות בפרוטפוליו המוצרים של היצרן שאינו רחב. אנחנו מדברים פה על 3 וחצי דגמים (אימפרזה, לגאסי\אאוטלבק, XV ופורסטר). אני בטוח שקברניטי יפנאוטו היו שמחים להחזיר אליהם את לקוחות הג'אסטי או להביא לכאן כבר את האימפרזה החדשה, אבל המציאות העסקית כנראה אינה מאפשרת זאת. יכול להיות שקשיי הנזילות של בעל הבית משפיעים על ההחלטות האסטרטגיות לטווח הארוך כמו התחלת יבוא של דגם חדש, אבל את זה נדע רק לאחר החלפת היבואן.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק תמחור הוא הבעיה פה. גם היצע.

היום כשאתה מחפש פונטו זה או לקנות איבו חדשה לבחירתך (ואז הבעיה נפתרה) או להסתפק במנועים קטנים וחלשים שלו מתאימים לכולם. לצורך העניין, היבואן השני שמציע כמות גדולה של רכבים ידניים (צ׳מפיון) מציעה בגירסה הכי נמוכה מנוע חזק יותר מזה שפיאט מציעים בגרסה הבכירה של הגרנדה (1400) אלא אם כן כמובן מדובר על פונטו איבו שהיא סיפור אחר.

 

הישראלים בלשון המעטה לא מתים על מנועי 1.25 ובטח שלא על גיר ידני, אחד מהם צריך היה לשדרג בסמלת. (אני לא חושב שזה הגיר)

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה בפיאט- הבעיה היא רק היבואן החמדן! - מספיק ליראות את מחירי החלפים ולהבין לבד!

טאסות פלאסטיק מקוריות - כ230 ש"ח ליחידה!

חיישן גיר- מעל 2000 ש"ח +מע"מ (פחות מ-500 כולל מישלוח מאנגליה)

משאבה לגיר- כ7000~8000 ש"ח (כ250~300 דולר בחו"ל)

 

והיבואן בקלות יכל להציעה גרנדה ידנית באיבזור בסיסי + מנוע 1.4L 16V 95BHP במחיר מיתחרה מול איביזיה/פאביה וכו'.

היבואן חמדן- נקודה!

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש לא נכון,

בשורה תחתונה בני אדם מונעים מהיחס שבין עלות לתועלת יש גם כאלה שמוסיפים פן רגשי (חברי אלפא שאוהבים להתגרזן בחתונה קתולית).

רכב א' מגיע עם X Y ו - Z ועולה 100,000 ש"ח,

רכב ב' מגיע רק עם X ו-Y ועולה 120,000 ש"ח,

איזה רכב תרכוש? זה עד כדי כך פשוט.

איכות החומרים בסובארו לא משהו, תא הנוסעים בינוני בהחלט, השעון עוד מ-1980 מנועי 1.6 לא חסכוניים...

הרכב לא משהו אבל גם את הרכב הזה ניתן למכור אם יתמחרו אותו נכון.

לדוגמא אם רכב שמגיע רק עם X ו-Y יתומחר בכ - 80,000 הצרכן שלא מעניין אותו Z או סתם לא הכרחי לו ירכוש אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוברו לא תחזור למה שהייתה אלא אם תמכור מוצר יותר טוב ויותר זול מהקוריאניות העולות (שלא לדבר על הסיניות וההודיות שאורבות מעבר לפינה) וזה לא ייקרה כבר.הבוקסר היקר לייצור היה מזמן צריך ללכת.לא יעזרו לו עוד טלאים לשיפור הצריכה,הפליטה,גרף ההספק. בוקסר ננטש ע"י VW ואלפא כי הוא יקר - שני בלוקים במקום אחד.מתאים למחירי פורשה.

 

א.התכוונת לשני ראשים, לא שני בלוקים.

ב.למה טלאים? סדרת המנועים החדשה(FA/FB) שנתה גם יחסי קדח ומהלך. נהגתי ב-XV(מנוע חדש עם מהלך בוכנה ארוך לטובת המומנט) - וב-BRZ (מנוע ספורטיבי עם יחס קדח/מהלך זהה לטובת ניצולת אופטימלית); שני המנועים, לאחר ש'נפתחו' כראוי, ביצעו נהדר.

ג.כל השנים הציעה סובארו תמחור אטרקטיבי למרות עלות היצור הגבוהה יותר של הבוקסר, לשיטתך. אין שום סיבה שזה יפסיק. פולקסווגן סיימו עם הבוקסר ברגע שעברו לתצורת מנוע והנעה קדמית, אלפא עשו זאת מאחר ומנוע ה-TS שלהם היה מוצלח יותר בכל קנה מידה.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הישראלים בלשון המעטה לא מתים על מנועי 1.25 ובטח שלא על גיר ידני, אחד מהם צריך היה לשדרג בסמלת.

אתה רציני? :shock:

אתה ראית מה קורה על הכביש?

הקטגוריה של קטנות בעלות גיר ידני ונפח מנוע קטן היא אחת משתי הקטגוריות המוכרות ביותר היום.

 

א.התכוונת לשני ראשים, לא שני בלוקים..

 

גם שני ראשים וגם שני בלוקים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א.התכוונת לשני ראשים, לא שני בלוקים.

ב.למה טלאים? סדרת המנועים החדשה(FA/FB) שנתה גם יחסי קדח ומהלך. נהגתי ב-XV(מנוע חדש עם מהלך בוכנה ארוך לטובת המומנט) - וב-BRZ (מנוע ספורטיבי עם יחס קדח/מהלך זהה לטובת ניצולת אופטימלית); שני המנועים, לאחר ש'נפתחו' כראוי, ביצעו נהדר.

ג.כל השנים הציעה סובארו תמחור אטרקטיבי למרות עלות היצור הגבוהה יותר של הבוקסר, לשיטתך. אין שום סיבה שזה יפסיק. פולקסווגן סיימו עם הבוקסר ברגע שעברו לתצורת מנוע והנעה קדמית, אלפא עשו זאת מאחר ומנוע ה-TS שלהם היה מוצלח יותר בכל קנה מידה.

 

שאל, אל תחליט למה התכוונתי. התכוונתי לשני בלוקים. כל צד מהחצאים שמתחברים באמצע בית הקראנק עולה לצקת ולעב"ש כמו בלוק נפרד.2 מערכות הנעת שסתומים נפרדות לשני בלוקים,מערכת שימון לשני בלוקים,סעפת יניקה גדולה,2 סעפות פליטה. 2 הראשים שוליים ואולי בכלל לא עולים יותר. - קאמינס ,דויטץ,קומאצו ועוד עושים ראשים נפרדים לצילינדר/2 במנועים טוריים.פולקסוואגן יכלו להעביר את הבוקסר קדימה בגולף I כמו שהיה, מוצלח מאד, באלפסוד,דה שבו ,פנהארד,GS (אמנם ק.אויר אבל אלה בהחלט חברות ידועות במהנדסים מבריקים כמו אלה של הפורום לפחות).מה קשר בוקסר לאחורה ? קדימה היא לא הסיבה - רק עלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4136 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...