Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מועדון החמש מזמין להשקת פיז'ו מסחרית D4A, משנת 1956 ב"קניותר" בנס-ציונה ב-02.11.12


מועדון החמש
שימו לב! השרשור הזה בן 4135 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בדרך כלל אני לא מצליח להגיע להשקות השונות אך במקרה זה, הצלחתי להגיע בזמן.

כך, הצלחתי גם לשמוע את כל דבריו של קובי מילוא על היסטורית היצרן, הדגם והרכב הספציפי, כולל הקשיים שבדרך.

זה המקום להחמיא על הידע המעמיק ואופן אמירת הדברים.

אני מניח שדברים בעלי אופי דומה נאמרים ע"י קובי בכל השקה.

האם יש אפשרות להעלות לפורום את הדברים בכתב?

לא ראיתי את קובי מקריא מתוך נייר אז אני מניח שהכל קיים רק במוחו, אבל בוודאי היו צלם או שניים שהסריטו את ההשקה ומשם ניתן להוריד את המלל?

זה יכול להוסיף המון לכל שרשור שיפוץ שנגמר בהשקה או שרשור השקה בלבד בעיקר לטובת כאלו שעקבו אך לא הגיעו להשקה או לא הצליחו לשמוע את הדברים.

אם למשהו יש את ההסרטה, אשמח להוריד את התמלול בעצמי.

 

נקודה למחשבה

 

חיליק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ה- D4 והשוק הישראלי

ראשית, כל הכבוד על השיפוץ והתוצאה!

אני מצטרף למה שנכתב כאן. לטעמי, למסחרית כזו, אפורה ורבועה, יש זיקה אמיתית וחזקה למשק התחבורה הישראלי במחצית הראשונה של שנות השישים.

 

כמה מילים על ההיסטוריה הישראלית של סדרת המסחריות 1400 ק"ג של פז'ו.

כבר ב- 1958 נמנו כאן שמונה מסחריות כאלו, מהן שתיים עם סמלי Chenard et Walcker (שיוצרו לפני 1950, והופצו ברשת פז'ו). אני מניח שכולן, ובוודאי שתי D3A נוספות שיובאו אח"כ, הגיעו לכאן ביבוא אישי.

 

היבוא הסדרתי של המסחרית לישראל נפתח ב- 1959 עם חמש מסחריות D4A בגרסת אוטובוס (נהג+12). אלו נרכשו על-ידי הלקוח המקומי המפורסם ביותר של "אף החזיר" (nez de cochon, כינוייה בצרפתית): חברת אל על.

בין 1959 ל- 1964 רכשה אל על לא פחות מ- 22 אוטובוסים כאלו (17 הבאים יוצרו אחרי ינואר 1960, והיו בגרסת D4B), וכן כמה מסחריות. תמונה ברורה של אוטובוס אל על (דגם 1964) אפשר לראות כאן. תמונה מעניינת לא פחות היא זו של מסחרית D4B, אף היא במדי אל על (ליד זנבו של בואינג 707).

יבוא סדיר של ה- D4B בגרסה מסחרית החל ביולי 1962 והתנהל על מי מנוחות. עד למאי 1965 יוצרו ונשלחו לישראל 77 מסחריות (ובכלל זה אלו של "אל על"). באופן לא מפתיע, חלק גדול מהן - 30 במספר - היו משנת היצור האחרונה של המסחרית הותיקה הזו, שהוחלפה בקיץ 1965 ע"י ה- J7. זו האחרונה זכתה לפופולאריות גבוהה, גם הודות לרכש משטרתי, והפכה לימים לאוטו-גלידה האולטימטיבי.

אף שהוצעה בצרפת עם מנועי דיזל, לישראל לא הותר יבוא מסחריות קלות עם מנועי דיזל עד 1983, ועל כן יובאו לכאן המסחריות והאוטובוסים עם מנוע ה- 403 בנזין, בהספק מירבי של 45 כ"ס.

ה- D4B החדשה ביותר שיובאה לישראל היתה אחת האחרונות שיוצרו (אחריה רק 110 מסחריות בנזין נוספות). היא קיבלה את מספר הרישוי 702-678 בחיפה, ב- 29 יולי 1965. ככל שאני זוכר, צבעיהן של ה- D4B בישראל היו אפור וירוק כהה.

 

משפט לסיום: לוחית הרישוי השחורה של ה- D4A של נועם חצרוני משייכת אותה למחוז לוט (Lot) שחבל הדרום פירנאים. נראה שהמסחרית הגיעה למחוז זה ונרשמה בו במהלך 1969. התחנה הבאה שלה היתה בישראל.

Peugeot D4B Car 2.jpg

Peugeot D4B Car.jpg

Peugeot D4B Car Israel EL-AL 1964.jpg

Peugeot D4B Fourgon Israel EL-AL.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד למשפצים ולמארגנים הרכב מיוחד ומדהים מאוד אהבתי את איכות הגימור והצבע.

מעניין לדעת האם הרכב מורשה בהסעת נוסעים לפי כמות הכיסאות וספסלים שיש ברכב.

איציק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שההשקה היתה ראויה.

מזל טוב והנאה בהנעה למשיק.

תודה למעלי התמונות.

 

קובי מילוא, חילק אומר שלא מגיע להשקות ונהנה ממה ששמע מפיך לגבי ההסטוריה של הרכב.

כמו שנאמר אורח לרגע רואה כל פגע. אבל אכן גן חיליק צודק. אמנם לא פגע אבל אנחנו כבר לוקחים את דבריך כמעט כמובן מאליו.

"דברי ימי הרכב" היוצאים מגרונךך הם הנאה לאוזניים!

המשך בעבודתך הטובה והמסורה בענין זה...

להתראות בהשקה אחרת.

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים יקרים מודה לכם מאוד על שהגעתם מכל קצוות הארץ לכבד אותי בנוכחותכים

ביום חשוב זה.כמו כן ברצוני להודות לכם על הברכות החמות שמחממות את ליבי תודה חברים !

תודה מיוחדת לקובי מילוא על כך שהוא סיפר על כל השתלשלות הרכב מרגע שיוצר בצרפת ,ועד ליום ההשקה

ועוד תודה מיוחדת לקובי בן ניסן ,לבועז איתם למשה מצא על כל הארגון וההפקה של ארוע ההשקה

תודה שוב חברים מכל אזור השפלה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה- D4 והשוק הישראלי

ראשית, כל הכבוד על השיפוץ והתוצאה!

אני מצטרף למה שנכתב כאן. לטעמי, למסחרית כזו, אפורה ורבועה, יש זיקה אמיתית וחזקה למשק התחבורה הישראלי במחצית הראשונה של שנות השישים.

 

כמה מילים על ההיסטוריה הישראלית של סדרת המסחריות 1400 ק"ג של פז'ו.

כבר ב- 1958 נמנו כאן שמונה מסחריות כאלו, מהן שתיים עם סמלי Chenard et Walcker (שיוצרו לפני 1950, והופצו ברשת פז'ו). אני מניח שכולן, ובוודאי שתי D3A נוספות שיובאו אח"כ, הגיעו לכאן ביבוא אישי.

 

היבוא הסדרתי של המסחרית לישראל נפתח ב- 1959 עם חמש מסחריות D4A בגרסת אוטובוס (נהג+12). אלו נרכשו על-ידי הלקוח המקומי המפורסם ביותר של "אף החזיר" (nez de cochon, כינוייה בצרפתית): חברת אל על.

בין 1959 ל- 1964 רכשה אל על לא פחות מ- 22 אוטובוסים כאלו (17 הבאים יוצרו אחרי ינואר 1960, והיו בגרסת D4B), וכן כמה מסחריות. תמונה ברורה של אוטובוס אל על (דגם 1964) אפשר לראות כאן. תמונה מעניינת לא פחות היא זו של מסחרית D4B, אף היא במדי אל על (ליד זנבו של בואינג 707).

יבוא סדיר של ה- D4B בגרסה מסחרית החל ביולי 1962 והתנהל על מי מנוחות. עד למאי 1965 יוצרו ונשלחו לישראל 77 מסחריות (ובכלל זה אלו של "אל על"). באופן לא מפתיע, חלק גדול מהן - 30 במספר - היו משנת היצור האחרונה של המסחרית הותיקה הזו, שהוחלפה בקיץ 1965 ע"י ה- J7. זו האחרונה זכתה לפופולאריות גבוהה, גם הודות לרכש משטרתי, והפכה לימים לאוטו-גלידה האולטימטיבי.

אף שהוצעה בצרפת עם מנועי דיזל, לישראל לא הותר יבוא מסחריות קלות עם מנועי דיזל עד 1983, ועל כן יובאו לכאן המסחריות והאוטובוסים עם מנוע ה- 403 בנזין, בהספק מירבי של 45 כ"ס.

ה- D4B החדשה ביותר שיובאה לישראל היתה אחת האחרונות שיוצרו (אחריה רק 110 מסחריות בנזין נוספות). היא קיבלה את מספר הרישוי 702-678 בחיפה, ב- 29 יולי 1965. ככל שאני זוכר, צבעיהן של ה- D4B בישראל היו אפור וירוק כהה.

 

משפט לסיום: לוחית הרישוי השחורה של ה- D4A של נועם חצרוני משייכת אותה למחוז לוט (Lot) שחבל הדרום פירנאים. נראה שהמסחרית הגיעה למחוז זה ונרשמה בו במהלך 1969. התחנה הבאה שלה היתה בישראל.

 

 

 

שלום

 

ועוד אתמול בהשקה שאלו אותי אנשים אים היו מכוניות כאלה להסעת נוסעים.

אז הנה תשובה מלאה!!!

ולגבי השאלה אם כול הכסאות מאושרים

התשובה היא כן

 

 

בברכה בני ל

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהדבר הכי טוב בארוע זה הרגע בו הוא מסתיים, אפשר להפליט אנחת רווחה גדולה, לסמן עוד וי, ולהמשיך ולתכנן את הבא בתור.

הכל עבר בשלום, ח"ח אף אחד לא נפגע מהתנועה הרבה והצפופה של המכוניות והאנשים, השכנים לא התלוננו, היה מקום חנייה לכולם, כיבוד, כל הציוד עבד, הגיעו המון חברים לכבד ולהשתתף - והכוכבת - נתנה את השואו אליו כיוונו.

 

תודות חובה להנהלת הקניותר שאיפשרה לקיים את הארוע בתחומה, לראש העיר מר יוסי שבו על החסות, למנכ"ל קרית התרבות ומנהלת האירועים על התיאום הרצון והציוד.

לחברי מפגש שפלה -בראש בועז איתן שדאג לכל פרט קטן כגדול, גל, מצא, סיגל, לקובי מילוא שמפליא מילותיו והפעם עם נופך אישי, נחום ומתניה שטורחים לפני ואחרי כאילו שזה ברור מאליו.

לחברי המפגש - שפלה שאין כמוהם בחברותא, ולכלל האורחים והמשתתפים שטרחו ובאו לכבד ולהנות.

 

לנועם חצרוני שהלך על כל הקופה וטרח להביא מההרים בצרפת את הרכב שהיה לאביו, גרוטאה מעוררת חמלה שהפכה ליצירה נפלאה, שחזור בטעם טוב ובעל משמעות הסטורית.

ובאשר לאיכות, לתזמורת טובה יש מנצח מצויין, ועל הכל ניצח בני ל. מהבורג הראשון לאחרון עבור דרך כלל בעלי המקצוע, והוציא תחת ידיו עוד רכב מושלם.

 

יש כמה תמונות נוספות - להנאתכם:

 

attachment.php?attachmentid=313064&stc=1&d=1351977213

DSC_0063.JPG

DSC_0064.JPG

DSC_0065.JPG

DSC_0066.JPG

DSC_0067.JPG

DSC_0068.JPG

DSC_0069.JPG

DSC_0070.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על הפירוטכניקה ברקע אחראי בועז, איך לא.

בתום ההשקה עברנו למקום המפגש ברחבת היכל התרבות - וסניף קפה קפה.

בעלי בית הקפה הלכו איתנו גם להשקה, הקימו "עמדה קדמית" ברחבה ורשמו הזמנות שהגיעו אחרי 5 דקות למקום, אלופים!

 

attachment.php?attachmentid=313118&stc=1&d=1351979446

 

attachment.php?attachmentid=313119&stc=1&d=1351979308

DSC_0148.JPG

DSC_0149.JPG

DSC_0151.JPG

DSC_0152.JPG

DSC_0158.JPG

DSC_0160.JPG

DSC_0164.JPG

DSC_0165.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4135 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...